LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KVIK Duiven - Zeer slechte service en kwaliteit

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
BasvanSanten
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jul 2020 13:59

KVIK Duiven - Zeer slechte service en kwaliteit

Ongelezen bericht door BasvanSanten »

Bestellen en Leveren
In April 2019 een keuken gekocht bij KVIK - Een Mat witte Tinta met een KVIK Touch Blad. En toen bleef het stil..

Na enkele weken toch maar contact gezocht omdat er door KVIK nog een afspraak gemaakt diende te worden om de maten op te komen meten. Met de verkoper was afgesproken dat dit slechts een formaliteit was omdat de nieuwe keuken dezelfde indeling had als de oude. Onze verkoper bleek echter niet meer voor KVIK te werken en er was helaas niemand bekend met ons dossier, we werden later terug gebeld. Binnen 2 weken was gelukkig alsnog alles geregeld en viel de definitieve tekening van de keuken en alle aansluitingen op de virtuele deurmat. Of we nog wel even een andere vaatwasser wilde uitzoeken, de huidige zou niet meer passen.

Ondanks de afspraak dat alle leidingen op de huidige plek mochten blijven zitten moesten we volgens de tekening alles verplaatsten. Ook hier weer veel ongemakkelijke telefoongesprekken over gehad waarbij we sterk het gevoel kregen dat de verkoper ons maar een zeur vond - na dit aan te hebben gegeven aan de bedrijfsleider werd dit ook beaamt.

Ons goede gevoel en vertrouwen was volledig verdwenen. Toen ons een week voor levering gevraagd werd het volledige bedrag over te maken hebben we KVIK gevraagd conform algemene voorwaarden (CBW) aan de deur, met pin, te betalen bij levering. Vrij kort daarna werd ik boos opgebeld door de bedrijfsleider met de melding dat ik kon fluiten naar mijn keuken als ik niet direct betaalde. Na een kort maar krachtig telefoongesprek is KVIK uiteindelijk toch akkoord gegaan met betaling aan de deur bij levering.

Montage & Service
De montage ging snel, was snel maar niet vlekkeloos

*De naden in het blad waren goed voelbaar, er was hoogte verschil tussen de 3 gekoppelde delen van het werkblad.
*De afmetingen van een los blad op een half hoog deel van de keuken waren verkeerd ingemeten, deze werd vervangen en nageleverd.

Na het in gebruik nemen van de keuken vielen ons nog een paar dingen op

*De overstek van het blad was op geen enkel punt gelijk, de kasten stonden scheef onder het werkblad.
*Drie van de vier werkbladen waren niet waterpas gemonteerd.
*De naden waren nu nog duidelijker voelbaar en er ging vuil tussen zitten.
*De passtukken voor de hoekkasten waren scheef gemonteerd waardoor de naden tussen de deurtjes niet recht gezet konden
worden.

Tot 2 x toe heeft KVIK geprobeerd de keuken te herstellen, zonder gewenst resultaat, het blad werd steeds slechter. Ze vonden mijn commentaar op de keuken duidelijk overdreven het word 'zeur' is hierbij ook weer genoemd. De Fabrikant van het werkblad, die was opgetrommeld om alles te repareren, heeft een vernietigend rapport geschreven over de staat van de keuken en laten weten dat de volledige keuken opnieuw geplaatst dient te worden. Hij sprak schande van het feit dat er niet 2 maar slechts 1 monteur aan deze keuken gewerkt. Er is vanuit de fabrikant aangegeven dat het blad, zeker met deze dikte en lengte, nooit door 1 iemand geplaatst kan worden, en dat 2 mensen zeker 1.5 - 2 uur extra moeten uit trekken om het blad te plaatsen. Waarbij het van belang is dat de keuken 100% waterpas is.

*Op meerdere plaatsen zakte het blad door omdat niet voldoende ondersteuning was aangebracht.
*De overstek van het blad was na 2 correctie pogingen van KVIK nog steeds niet goed.
*Er was (te) veel kit gebruikt om de slechte montage te verbergen.

KVIK is 3 weken geleden (Ja, we zijn inmiddels een jaar verder), met tegenzin, akkoord gegaan met het opnieuw plaatsen van de keuken en heeft geadviseerd een nieuw blad te kiezen dat beter aan onze eisen voldoet. We kregen daarbij kosteloos een upgrade aangeboden naar een Glossy Black Composiet blad. We hebben echter nu een licht grijs en mat blad. Een composiet blad in vergelijkbare kleur zou in ons geval betekenen dat we tussen de 1250 en 1500 euro moeten bij betalen. We werden uitgenodigd in de winkel om eventueel een ander blad te kiezen. Na een kleine oriëntatie ronde bij de KVIK in duiven werden we vriendelijk geholpen door een medewerker. Deze adviseerde ons geen afspraak te maken voor een definitieve keuze maar dit even kort op de mail te zetten. Zo gezegd, zo gedaan. In de 3 dagen daarna ben ik via de mail en telefoon 3 x zeer onfatsoenlijk te woord gestaan waarbij ik weer meerdere malen voor zeur en zeikerd ben uitgemaakt. Het 'passende en zeer gulle' aanbod van het glimmende zwarte blad (Dat we echt niet willen) is ingetrokken en we kunnen nu alleen nog het huidige model terug geplaatst krijgen. Hij wil "Niks meer van ons horen en van ons gezeik af zijn".

Dit verhaald wil ik vooral graag delen om andere te waarschuwen, en omdat ik zo snel mogelijk van dit bedrijf af wil zijn. 7 September komen ze langs om de boel nogmaals te herstellen. Kan ik niet gewoon mijn geld terug krijgen (voor het blad)?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: KVIK Duiven - Zeer slechte service en kwaliteit

Ongelezen bericht door crazyme »

Wanneer een winkel al hun klanten zeur noemt kunnen ze wel sluiten. Ze zullen erg selectief zijn met het toekennen van deze kwalificatie.

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat zeurpieten (excuus aan iedereen) gewoon bestaan. Vreselijke mensen die je het bloed op talloze onredelijke manieren onder de nagels halen.

Of u tot deze soort behoort kan ik niet beoordelen aan de hand van dit eenzijdige verhaal.

U kunt naar de geschillencommissie, dat staat in de leveringsvoorwaarden welke u heeft doorgelezen.

Waarom heeft u dat nog niet gedaan ?

Het noemen van een naam is ook erg onfatsoenlijk.

Maar dat zal u waarschijnlijk wel gezeur vinden :D

sake1987

Re: KVIK Duiven - Zeer slechte service en kwaliteit

Ongelezen bericht door sake1987 »

Ik lees een conflict, eenzijdig door u vermeld.
Ik lees een bedrijf wat nog steeds mee werkt, u aanbiedingen doet en de keuken opnieuw gaat plaatsen.
Ben heel nieuwsgierig naar het verhaal van het keuken bedrijf, zeg niet dat u geen gelijk hebt, maar een verhaal heeft 2 kanten.

BasvanSanten
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jul 2020 13:59

Re: KVIK Duiven - Zeer slechte service en kwaliteit

Ongelezen bericht door BasvanSanten »

Het bedrijf werkt niet mee, beloftes die telefonisch en/of via de mail zijn gedaan zijn ingetrokken, er werd letterlijk verzocht geen contact meer op te nemen, het antwoord was toch 'nee'.

Tuurlijk heeft het verhaal 2 kanten, maar ik ben er verder niet bij gebaat de waarheid hier te verdraaien en probeer een zo neutraal mogelijk beeld te schetsen van wat er gebeurd is. Alles wat er staat is letterlijk gebeurd of gezegd en niet aangedikt.

Voor mijn gevoel is alles geëscaleerd toen ik een week voor levering weigerde de keuken vooraf te betalen. Er waren op dat moment al verschillende problemen geweest, allen veroorzaakt door het vertrekken van onze verkoper bij KVIK en het niet op de juiste wijze overdragen van ons dossier.

*Een inmeet afspraak werd nooit gemaakt
*Een vaatwasser bleek niet te passen en er moest worden bijbetaald voor een andere
*Het leidingwerk waarvan was afgesproken dat het mocht blijven zitten moest verplaatst worden.

Alles was onze eigen schuld over overdreven

*De ruimte waarin de keuken staat was scheef (niet waar, na laten meten)
*Alles viel binnen de marges, we moesten vooral niet overdrijven/zeuren) Maximale verschil in overstek blad was 2,5 cm (1 cm vs 3.5 cm)
en het blad lag aan de achterzijde 0,8 CM lager dan aan de voorzijde (niet waterpas)

Van al deze issues is keurig het 'bewijs' overhandigd aan Jan, maar dit werd simpelweg genegeerd. De toon waarop we te woord werden gestaan was altijd zeer onvriendelijk en soms zelfs beledigend. Als je gaat zoeken vind je, op bijv. Google reviews, al veel negatieve berichte over KVIK duiven (had ik dat maar eerder gedaan) veel ook over de eigenaar zelf.

Onderstaand een voorbeeld. Je ziet hoe de kast van 80 cm scheef onder het blad staat. Eerste reactie KVIK: Kan niet anders, kijk maar, de rest is goed, ruimte is gewoon scheef. je ziet ook dat het pas stuk aan de onderzijde maar 2,5 cm is waar deze aan de boven zijde 3 cm is, allemaal binnen de marges! Echt waar!

Afbeelding

BasvanSanten
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jul 2020 13:59

Re: KVIK Duiven - Zeer slechte service en kwaliteit

Ongelezen bericht door BasvanSanten »

Ze zijn zeker aangesloten bij de branche vereniging. Deze heb ik al eerder aangeschreven omdat KVIK de keuken weigerde te leveren zonder volledige betaling vooraf. Of ze zijn terug gevloten of zich zelf hebben bedacht weet ik niet. Dit is uiteindelijk goed gekomen.

Sindsdien heb ik bij KVIK de stempel zeur gekregen en word er niet meer mee meegedacht voor een gepaste oplossing. Alles moet worden afgedwongen, zo ook deze laatste reparatie poging.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: KVIK Duiven - Zeer slechte service en kwaliteit

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

de keukenleverancier heeft gereageerd en aan de hand hiervan heeft u gekregen wat u wilde namelijk herplaatsing, ik kan me voorstellen dat u daar nu weinig vertrouwen meer in heeft.

U kunt voorstellen natuurlijk dat de keukenleverancier de keuken opnieuw gaat plaatsen en JA, u heeft gewoon recht (mits leverbaar) op het blad welk u uitgezocht heeft....

Kunnen ze dit niet meer leveren en u kunt geen ander blad naar uw zin vinden kunt u zelfs de gehele aankoop annuleren....

16again
Berichten: 16034
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: KVIK Duiven - Zeer slechte service en kwaliteit

Ongelezen bericht door 16again »

crazyme schreef:
08 jul 2020 19:26
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat zeurpieten (excuus aan iedereen) gewoon bestaan. Vreselijke mensen die je het bloed op talloze onredelijke manieren onder de nagels halen.
Volledige vooruitbetaling eisen is pas onredelijk. Andere keukenbedrijven zijn daar voor op de vingers getikt, met fikse boetes
crazyme schreef:
08 jul 2020 19:26
Het noemen van een naam is ook erg onfatsoenlijk.
Ik zie naast de bedrijfsnaam alleen TS eigen naam. Daar is niets onfatsoenlijks aan
sake1987 schreef:
08 jul 2020 19:34
Ik lees een conflict, eenzijdig door u vermeld.
KVIK zal zelf geen topic starten, denk je niet? Je kunt ze inseinen, mogen ze hier reageren.
sake1987 schreef:
08 jul 2020 19:34
Ik lees een bedrijf wat nog steeds mee werkt, u aanbiedingen doet en de keuken opnieuw gaat plaatsen.
Wat impliceert dat er zaken mis zijn

BasvanSanten
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jul 2020 13:59

Re: KVIK Duiven - Zeer slechte service en kwaliteit

Ongelezen bericht door BasvanSanten »

Ben ik veeleisend? Ja
Ben ik onredelijk? Nee

Als een bedrijf meer dan EUR 2500 voor de volledige montage van een keuken dan verwacht ik geen kilo's kit om alle scheve randen op te vullen. Dan eis ik ook een blad dat naadloos op elkaar aansluit en niet met maarliefst 12 schroeven recht getrokken word. De beste man van KVIK vond alles binnen marges, ik dacht daar anders over. Het feit dat hij nu, na letterlijk aan gegeven te hebben niks meer met te maken willen hebben, toch alles komt herstellen, geeft wel aan dat ik gewoon gelijk heb. Anders had hij me al lang en breed genegeerd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: KVIK Duiven - Zeer slechte service en kwaliteit

Ongelezen bericht door crazyme »

Had u er niet voor moeten zorgen dat de muren vlak en haaks waren ?

Een keuken monteur kan geen mooi werk leveren wanneer de muren niet goed zijn.

BasvanSanten
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jul 2020 13:59

Re: KVIK Duiven - Zeer slechte service en kwaliteit

Ongelezen bericht door BasvanSanten »

Een wat late reactie van mijn kant, ik heb even de 4e poging tot herstel van vandaag afgewacht.

Ze zijn vandaag 3 man sterk 5 uur lang bezig geweest om de keuken opnieuw te zetten. De keukenruimte in huis is volgens de mannen toch echt scheef, na verschillende opties te hebben doorgenomen is het toch gelukt de overstek van het blad op alle punten gelijk te krijgen. Ook ligt het oude blad nu eindelijk waterpas op de keuken. Het valt meteen op dat de naden veel beter sluiten. Het blad was volgens de heren van KVIK op alle mogelijke manieren krom (oorzaak fabrikant), wat er samen met het scheve huis (Hoeken van 89,5 graden en 7 mm verloop op 3 meter) voor zorgde dat het plaatsen van U-keuken een lastig klusje was.

Er staan nog een twee punten op de To-Do list:

* Het blad is opnieuw ingemeten en moet nog gemaakt en geplaatst worden.
* De naden van 3 deurtjes zijn nog scheef, dit word als het goed is gecorrigeerd als het nieuwe blad geplaatst word.

Het was bijna een mooie afsluiting geworden van 1.5 jaar discussie rondom deze keuken, waar het niet dat de heren van KVIK blijkbaar ook op de hoogte waren van mijn berichten op dit forum en hier duidelijk niet van gediend waren. Mijn vrouw heeft zich nog nooit zo ongemakkelijk gevoeld in haar eigen huis en is binnen 30 minuten na aankomst van KVIK vertrokken naar haar moeder met onze 2 kinderen (van 1 en 3 jaar). Meermaals heb ik geprobeerd uit te leggen wat mijn beweegredenen waren om het verhaal hier te plaatsen, dat ik mij niet gehoord en serieus genomen voelde. Hij had mij immers in niet mis te verstane bewoordingen duidelijk gemaakt dat ik een leugenaar was die zich niet aan de afspraken hield en die hij niet meer wenste te spreken. Maar helaas, de denigrerende toon veranderde niet. Meermaals heb ik op het punt gestaan hem mijn huis uit te zetten, maar uiteindelijk besloten de eer aan mezelf te houden en hem de kans te geven zijn fouten met de keuken te herstellen. Dat laatste lijken ze nu gelukkig ook te doen.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: KVIK Duiven - Zeer slechte service en kwaliteit

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Kinderachtig van Kvik. Ja, je wilt dat het eindelijk herstelt wordt na 1,5 jaar, maar ik snap de neiging om ze buiten te zetten.

Gesloten