LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kvik

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Kvik

Ongelezen bericht door maxx »

@ HJW,

Erg vermoeiend om jouw bericht te lezen. Fabrieken die voor andere leveranciers "achterkasten" maken? Klinkt als een KVIK "flatpack"-promotiepraatje. Leuk om te zien dat de verkoper die de keuken aan een persoon mag verkopen ook diegene is die de wijsheid in pacht heeft.

@ Whoknows,

Meestal wordt 1 kwaliteit scharnier gebruikt van Blum, daar kan men zich geen breuk aan vallen. De ladegeleiders is een ander verhaal. Blum ladegeleiders worden geleverd in diverse maten met tussenstappen van 5cm. Alleen Ikea levert Blum laden met een dieptemaat van 53cm die weer niet compatibel is met de rest. Waarom mag Joost weten, denk ik.

Ook als keukenmerken dezelfde scharnieren en laden gebruiken zit er vaak toch (soms grote) verschillen in de afwerking/kwaliteit.

MVG

hjw
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 dec 2006 17:34

Re: Kvik

Ongelezen bericht door hjw »

de kvik keuken mano staat en ziet er top uit binnenkort komen de laatste spullen via creatop.
het is een boel werk als je iets mooi afgewerkt wil opleveren.
alles moet goedkoop in deze wereld dit zorgt ervoor dat veel dingen in grote hoeveelheden geproduceerd worden. het is tegenwoordig onverstandig en te duur om echt troep te maken maar ook te duur om echt kwaliteit te maken. universele onderdelen in grote hoevelheden gemaakt en verkocht aan vele fabrikanten is de manier om producten goedkoper te maken. ook keukens uitgezonderd de handgemaakte doen mee in deze trend. er zijn absoluut nog verschillen vooral de deurtjes en de afwerking daarvan. de meeste keukenmerken hebben onder meerdere merknamen of dezelfde verschillende prijsnivos soms met bijna geen verschil in de producten.
hier moet de keukenfirma je van eerlijk advies voorzien daar hebben we in nederland een probleem, er zijn teveel keukenbedrijven die te weinig keukens verkopen. de kosten van showroom, personeel en winst worden door hoge marges van ongeveer 50% en koppelverkoop geint. vandaar dat een goede onderhandelaar met extra kortingen bovenop gewone korting een normaal geprijsde keuken koopt en de slechte onderhandelaar betaald veel teveel.
je hoort ook steeds meer mensen klagen over produkten van merken als miele die vroeger top met een lange levensduur of mercedes ze gebruiken tegenwoordig dezelfde onderdelen als bv aeg of volkswagen.
tuurlijk per produkt is er verschil wat er gebruikt wordt maar de industriele organisatie is er naar om veel van hetzelfde te maken en de marketing en merknaam zorgen voor een hogere prijs.
hj
koop rustig een kvik kwaliteit is goed maar voor een mooie prijs moet je je blad en apparatuur elders kopen. dus blijven hopen dat de keukenlobby niet teveel fabrikanten overhaald niet te leveren of onder slechte voorwaarden aan de internetwitgoed leveranciers.
ik koop nooit meer smeg die doen moeilijk over leveren aan internetwitgoed firmas.

hyacint
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2007 19:27

Re: Kvik

Ongelezen bericht door hyacint »

Sinds December 2005 zijn wij in het bezit van een Kvik keuken. We zijn erg tevreden over de keuken. Alleen het monteren leverde nogal wat problemen, dus ik zou willen adviseren om dit te laten doen door een door Kvik aanbevolen montage-bedrijf, want die hebben ervaring met deze keukens. De Siemens apparatuur hebben wij zelf ergens anders besteld hetgeen ons aanzienlijke kortingen opleverde.
Enige minpunt op de keuken waren de scharnieren van de klepkastjes, deze gingen om de haverklap kapot, maar we hebben echter van Kvik iedere keer nieuwe gekregen.

Leiden60
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2007 15:44

Re: Kvik

Ongelezen bericht door Leiden60 »

Kvik keuken besteld en laten plaatsen met Smeg apparatuur. Over prijs van apparatuur kan onderhandeld worden, Ik heb een aantal prijzen die ik via internet gevonden heb gebruikt als referentie. Ik hoef niet het onderste uit de kan te hebben, maar ze zijn snel met een aanbod gekomen dat ongeveer 350 euro van de internet prijzen aflag (totaal aan apparatuur bijna 3000, totale keuken zo'n 17.000 incl montage etc.) Voor die 350,= heb je dan wel de zekerheid dat alles er op tijd is, dat er bij problemen iemand is die je kan aanspreken.

Voor mij is het grootste voordeel van Kvik dat je met franchisenemers te maken hebt, dus zelfstandige ondernemers. De service e.d. kan dan weliswaar per verkooppunt verschillen, maar van zelfstandige ondernemers kan je wel veel meer service verwachten.

In ieder geval ben ik tot nog toe zeer tevreden over Kvik Leiderdorp.

Pensionado
Berichten: 29
Lid geworden op: 31 mei 2005 19:30

Re: Kvik

Ongelezen bericht door Pensionado »

Met behulp van hun ontwerpprogramma de keuken samengesteld, besteld incl. voormontage (kasten etc. worden compleet afgeleverd) en zelf geplaatst. De apparatuur, SMEG, deels uit het standaardprogramma deels zelf uitgezocht en daar dan 20% korting over de adviesprijzen op gekregen. Resultaat is naar tevredenheid. Goede service en after sales ervaren en een nette afwikkeling van kleine probleempjes. De apparatuurkeuze hadden we iets beter moeten doen. De ervaringen in het gebruik van de SMEG apparaten geeft toch een aantal minpunten die vooraf niet in te schatten waren en ook de service van SMEG is vooralsnog niet denderend. Een brief aan SMEG Nederland is na een maand nog niet beantwoord. Een incident? We blijven hopen.
Resumerend, KVIK is een transperante keukenleverancier, geen gedoe met kortingen die je zelf betaald, gewoon een prijslijst, optellen en klaar.

pyotr
Berichten: 56
Lid geworden op: 19 sep 2007 23:15

Re: Kvik

Ongelezen bericht door pyotr »

Wat mij wel een groot nadeel lijkt is dat hun onderkasten 80cm hoog zijn. Tel daar een plint (12cm) en een werkblad (3cm) bij op en je zit op een werkhoogte van 95cm.

Dat is precies wat mijn huidige keuken ook heeft, en ik vind dit niet lekker werken (groente snijden, bechamel saus roeren, etc). Je eigen lengte is natuurlijk een belangrijke factor in wat een plezierige werkhoogte is, op kousevoeten meet ik 175cm :)

mar53
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:09

Re: Kvik

Ongelezen bericht door mar53 »

Geweldig die KVIK keukens net als IKEA.

Perfecte kwaliteit, zelfs na 3 weken gaan de laden nog steeds goed open. ook de (tjechische Siemens is goed, doet het nog steeds)

Ik wens jullie succes met deze keukens.

Tot over 5 jaar.

yvje12
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 sep 2007 21:56

Re: Kvik

Ongelezen bericht door yvje12 »

Ik heb een offerte laten maken bij Kvik en vond het helemaal niet zo goedkoop. Weliswaar met een massief houten blad dat qua prijs ongeveer 1000 euro duurder uitkwam in vergelijking met een andere offerte,

Die andere offerte was voor een nextline met dezelfde apparatuur en nagenoeg dezelfde opstellling. Mij viel de prijs dus tegen. Ik had gedacht, zeker gezien het verschil in kwaliteit, goedkoper uit te zijn.

Fietje 82
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 okt 2007 21:58

Re: Kvik

Ongelezen bericht door Fietje 82 »

:evil: Mijn ervaringen zijn niet echt positief. :twisted:
Veel beschadigingen bij aflevering, verkeerde apparatuur geleverd,
Er miste van alles bij plaatsing. Keukenbouwer had meer weg van een roudouwer. Uiteindelijk na 3 maanden pas kunnen genieten van mijn keuken. :shock:

ceescees
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jun 2008 11:08

Re: Kvik

Ongelezen bericht door ceescees »

niet tevreden over kvik lelystad

DorienVisser
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2008 23:29

Re: Kvik

Ongelezen bericht door DorienVisser »

Ik heb nu sinds 1 week een kvik badkamermeubel en hij bevalt prima.We hebben hem gekocht in Almelo en daar is de service en vooral de klantvriendelijkheid erg goed.
Wij hebben een zwarte hoogglans kast met een granieten wasbak.
Het is echt een aanrader om een keer te gaan kijken als je goede kwaliteit wilt.
Je kijkt op de winkel misschien duur op maar dat is niet zo. De winkel oogt gewoon luxe maar dat komt ook door de vooral strakke keuken en badkamermeubelen.
Jammer dat je hier geen foto kunt plaatsen anders had ik hem graag aan jullie laten zien.

Dorien

Mrstanley
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jul 2008 18:20

Re: Kvik

Ongelezen bericht door Mrstanley »

Voor 17000 euro kun je bij IKEA 2 keukens kopen. En 1 tip kijk de volgende keer ook is naar het aparatuur wat IKEA verkoopt.

moikke
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 okt 2007 21:45

Re: Kvik

Ongelezen bericht door moikke »

Je kan hier wel foto's plaatsen. Je moet ze alleen linken vanaf een andere plaats op internet. Bv, Picasaweb of Imageshack

Pascal24
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 aug 2008 20:04

Re: Kvik

Ongelezen bericht door Pascal24 »

Ik heb mijn keuken gekocht bij Kvik in Breda.
Niets meer dan lof over het personeel alsook de plaatsing.
Alles verliep werkelijk vlekkenloos!
De kleur is wit en hij is greeploos, ik geloof dat dit mano heet.
Wat ik zo leuk vind aan deze deurtjes is dat de belijning helemaal door loopt,
of je nu een lade of een deur hebt, je ziet het niet aan de buitenkant.
Ik ben ook langs andere keukenzaken geweest. Maar dit front nergens tegen gekomen.
Het was echt een verademing na een reeks teleurstellende,
zo niet onaangename contacten met andere keukenleveranciers.

Ik kon eigenlijk niet kiezen tussen de werkbladen. Steen, rvs, hout of laminaat.
Toch heb ik gekozen voor hout. Dit oogt lekker natuurlijk.

Van te voren heb ik alles getekend en berekend op de site.
Heel de prijslijst staat op de site, lekker makkelijk om te vergelijken!

tb
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 dec 2005 17:58

Re: Kvik

Ongelezen bericht door tb »

iemand ervaring met kvik Apeldoorn. Is een nieuw filiaal van ze

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: Kvik

Ongelezen bericht door Eek »

Is van dezelfde eigenaar als Breda volgens de Kvik site.

Pascal24
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 aug 2008 20:04

Re: Kvik

Ongelezen bericht door Pascal24 »

Ja dat is van dezelfde eigenaar.
Ze zitten er in Apeldoorn al vanaf februari geloof ik.

tb
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 dec 2005 17:58

Re: Kvik

Ongelezen bericht door tb »

Ben in filiaal Apeldoorn geweest. Zag er best aardig uit maar twijfel over de kwaliteit van het product. Heeft iemand ervaring met een kvik keuken die al meerdere jaren staat?

Pascal24
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 aug 2008 20:04

Re: Kvik

Ongelezen bericht door Pascal24 »

Nou ik kan wel een leuk verhaal vertellen. :lol:

De verkoper in Breda vertelde dat een verkoopster van kvik in belgie wel eens in een onderste lade (van een hoge kast) gaat staan om aan de klanten te laten zien wat de kwaliteit nu echt is!
Hij vertelde dat ze net iets meer woog dan 60 kilo.
Dat zegt al genoeg lijkt me haha.

@ tb
Heb je de lades en deuren opengemaakt? Is toch beduidend betere kwaliteit dan Ikea en keukenconcurrent rommel...

ice1982
Berichten: 129
Lid geworden op: 29 nov 2007 22:33

Re: Kvik

Ongelezen bericht door ice1982 »

@pascal24

En als ik jou vertel dat gras blauw is, geloof je dat dan ook??

Eerst zien....

En eenmalig 60 kilo kunnen verdragen zegt niets, jaren achter elkaar 60 kilo aan gewicht in een lade kunnen verdragen zegt veel en veel mer!

Gesloten