LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kvik

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
heijnele
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 mar 2006 20:51

Kvik

Ongelezen bericht door heijnele »

Ben op zoek naar een mooie keuken voor niet te veel geld en zonder opdringerige verkopers die torenhoge (nep)kortingen aanbieden. IKEA is een optie, maar kan daar moeilijk een keuze maken. KVIK is een andere optie en ik moet zeggen dat de KVIK keukens er mooi uit zien. Alleen, ik ken niemand die ervaringen heeft opgedaan met deze leverancier. Daarom ben ik zeer benieuwd of er hier mensen zijn die een mening kunnen geven over KVIK.

Alvast bedankt!

slik
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 nov 2005 23:39

Re: Kvik

Ongelezen bericht door slik »

Let op.....Kvik is niet goedkoop......blijven denken aub.

heijnele
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 mar 2006 20:51

Re: Kvik

Ongelezen bericht door heijnele »

Misschien heb je daar gelijk in. Maar het grote voordeel bij KVIK vind ik wel dat de prijzen in ieder geval duidelijk zijn. Het is niet nodig om ervoor te onderhandelen i.t.t. de meeste "gewone" keukenboeren. Een ander voor is dat je ook (goedkopere) apparatuur ergens anders kunt kopen zonder dat daardoor de prijs van de kastjes verandert.

heijnele
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 mar 2006 20:51

Re: Kvik

Ongelezen bericht door heijnele »

Zijn er echt geen forum bezoekers die ervaring hebben met KVIK, en deze ervaringen hier willen posten??

slik
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 nov 2005 23:39

Re: Kvik

Ongelezen bericht door slik »

Kvik bestaat nog niet zo lang. Moeten hun eerste keuken nog uitleveren......denk ik. Of ze zijn echt heel goed. Wie weet!

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Kvik

Ongelezen bericht door maxx »

Gepost door Bericht

slik
Geplaatst op: 01 Apr 2006 20:45 Onderwerp:



Kvik bestaat nog niet zo lang. Moeten hun eerste keuken nog uitleveren......denk ik.
Kvik levert geen gemonteerde keukens. HEt komt net als bij Ikea in dozen aan waarna de kasten nog in elkaar moeten worden gezet.

Geen enkele DoeHetZelver klaagt over zijn eigen werk op een forum. Daarom hoor en zie je er niets van, denk ik.

MVG

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Kvik

Ongelezen bericht door 16again »

Geen enkele DoeHetZelver klaagt over zijn eigen werk op een forum. Daarom hoor en zie je er niets van, denk ik.
Doe-het zelvers zullen uiteraard niet klagen over eigen (on)kunde van de keukenplaatsing.
Het geeft ook te denken dat de doe-het-zelvers niet klagen over de kwaliteit van de bouwmarkt/IKEA keuken!
Dit terwijl de concurerende verkopers op dit forum juist zo afgeven op die IKEA kwaliteit.

heijnele
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 mar 2006 20:51

Re: Kvik

Ongelezen bericht door heijnele »

Als het in elkaar zetten van de losse onderdelen het enige bezwaar is, dan valt het wel mee.

HendrikJanT
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 okt 2004 23:25

Re: Kvik

Ongelezen bericht door HendrikJanT »

KVIK is een merk dat al langer in andere landen wordt verkocht. In Nederland is het vrij nieuw.

Ik heb zelf een KVIK keuken staan en hij bevalt tot nu toe uitstekend. Niet te vergelijken met Ikea trouwens. De lades van Ikea wiebelen enorm. De lades van de KVIK doen het uitstekend, mooie frontjes, mooi opgedikt massief houten blad. Had zelf geen zin en tijd om de keuken zelf te monteren en plaatsen dus ik heb ervoor gekozen om het te laten doen. KVIK werkt samen met een montagebedrijf. Vriendelijke, hardwerkende mensen. Voor mij was deze aanschaf een succes.
Je kunt hem inderdaad ook zelf meenemen en in elkaar zetten/plaatsen. Volgens de verkopers kiest overigens slechts een kwart van de mensen daarvoor.

Succes met kiezen :P

slik
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 nov 2005 23:39

Re: Kvik

Ongelezen bericht door slik »

Je kunt hem inderdaad ook zelf meenemen en in elkaar zetten/plaatsen.
Wat een revolutie.....je kunt hem ook zelf meenemen en in elkaar zetten en plaatsen....nee maar! Dat kan bij ons niet :shock: !

K'zou het gelijk doen....

heijnele
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 mar 2006 20:51

Re: Kvik

Ongelezen bericht door heijnele »

Volgens mij wordt niemand wijzer van de commentaren van "Slik"

Diederick
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 apr 2006 09:37

Re: Kvik

Ongelezen bericht door Diederick »

Wij hebben ook voor een Kvik keuken gekozen met montage. We hebben meerdere offertes laten maken bij verschillende keukenboeren. Maar voor ons stak Kvik ver boven de rest uit qua service en de relaxte manier van adviseren. En Kvik had ook nog eens de laagste prijs. Makkelijke keuze dus. Kvik heeft alleen niet alle kleuren en ze hebben alleen moderne keukens. Het moet dus wel je smaak zijn.

Diederick

heijnele
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 mar 2006 20:51

Re: Kvik

Ongelezen bericht door heijnele »

Hier hebben we meer aan, bedankt.
Ook apparatuur via KVIK aangeschaft, of appart besteld bij andere leverancier?

slik
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 nov 2005 23:39

Re: Kvik

Ongelezen bericht door slik »

Volgens mij wordt niemand wijzer van de commentaren van "Slik"
Ik heb ook voor een Kvik keuken gekozen. Hij staat nu ongeveer drie weken en het bevalt nog steeds. De lades doen het nog prima. Ben overal geweest (ja ook bij Ben) maar bij Kvik zijn ze heel bijzonder. Knappe mannen daar en... oja de prijs.......BLA..BLA..BLA...beter zo?

Diederick
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 apr 2006 09:37

Re: Kvik

Ongelezen bericht door Diederick »

Ja, ik heb ook alle apparatuur aangeschaft bij Kvik. We hebben gekozen voor Siemens apparatuur. Ik wilde alles bij een leverancier kopen. Internet aanbieders vertrouw ik niet helemaal.

Groeten Diederick

HendrikJanT
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 okt 2004 23:25

Re: Kvik

Ongelezen bericht door HendrikJanT »

Ik zie dat er inmiddels wat reacties bij gekomen zijn, al zit er iemand tussen die alleen maar flauw loopt te doen (Slik ja :? )
Wat betreft de apparatuur: wij hebben de keuken zelf bij Kvik gekocht en de (vrijstaande) apparatuur bij B&K. Die hadden de spullen die wij mooi vonden tegen internet-prijzen staan. Bovendien waren wij blij met de enorme keuze aan apparatuur bij B&K.
Succes met kiezen, ik hoop dat je wat aan deze ervaringen hebt.
Groeten, Hendrikjan

heijnele
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 mar 2006 20:51

Re: Kvik

Ongelezen bericht door heijnele »

Hartelijk dank voor de reacties! Op die van slik na natuurlijk, ik ben heus niet op zoek naar alleen positieve reacties maar je moet er wel iets aan hebben.

Groet,
Leo

slik
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 nov 2005 23:39

Re: Kvik

Ongelezen bericht door slik »

Heb ik het weer gedaan.......sorry ben een pestkop.

hjw
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 dec 2006 17:34

Re: Kvik

Ongelezen bericht door hjw »

na veel problemen een kvik keuken besteld de mano.
top advies en ik ben erg handig dus zet het zelf neer.
kwaliteit van de design lijn is beter dan meeste ikea en de achterkant is vrijwel gelijk aan alle keukens.
er staan gewoon fabrieken achterkasten te maken en die worden bij de meeste merken in alle modellen gebruikt met een ander deurtje en luxere scharnieren.
iedereen moet wat verdienen maar de onzin met de kortingen op brutoprijzen als je maar te duur alles bij ze koopt. ze roepen soms dat ze het niet doen maar vrijwel altijd is het toch nodig of je betaald 15000 zonder korting voor een keuken die ook voor 10000 de deur uit kan want dan is er nog 3500 marge over.
kijk ook uit voor het onderhandelen over een niet gelijk blijvend geheel!!
korting krijgen maar tegelijk accoord gaan met een pelgrim kookplaat en geen siemens of aeg.
er wordt door leveranciers moeilijk gedaan over leveren aan internet bedrijven onder druk van de keukenlobby, gelijk besluiten niks van deze oplichtende bedrijven te kopen.
hj

whoknows
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 nov 2005 15:27

Re: Kvik

Ongelezen bericht door whoknows »

Ach met wat meerprijs kun je ook Blum scharnieren krijgen, dit zijn de beste die er zijn.

't is wel zo dat Blum te krijgen is in verschillende gradaties en ik weet niet welke KVIK levert. Ook is er nietalles mogelijk met KVIK

Gesloten