LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kwaliteit Grando UNO serie 4000 keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Darwin900
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jul 2020 00:11

kwaliteit Grando UNO serie 4000 keuken

Ongelezen bericht door Darwin900 »

Kort geleden heb ik bij Grando een offerte laten maken voor een nieuwe keuken. Volgens de offerte komt er een Grando keuken in uit de UNO serie 4000. Hebben jullie een idee over de kwaliteit hiervan? Om goed beslagen ten ijs te komen in eventuele onderhandelingen is alle info hierover welkom. Alvast bedankt

pedro714
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:47

Re: kwaliteit Grando UNO serie 4000 keuken

Ongelezen bericht door pedro714 »

begrijp er werkelijk niets meer van...ondanks alle waarschuwingen toch weer kopen bij een Mandemakers zaak. Straks niet komen klagen dat je niet gewaarschuwd bent.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: kwaliteit Grando UNO serie 4000 keuken

Ongelezen bericht door crazyme »

De naam van Ts zegt alles :mrgreen:

Darwin900
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jul 2020 00:11

Re: kwaliteit Grando UNO serie 4000 keuken

Ongelezen bericht door Darwin900 »

Allereerst dank jullie wel voor het warme welkom. Ik voel me meteen thuis.
Fijn dat Pedro ook zo goed kan lezen. Er staat toch duidelijk dat ik alleen een offerte heb opgevraagd. In mijn ogen is dat zeker geen kopen.
De verhalen over de praktijken van de Mandemakersgroep zijn mij natuurlijk bekend maar ik vraag naar de kwaliteit vd keuken en niet van het bedrijf of de service. Als ik meer weet over de kwaliteit kan ik beter vergelijken met andere offertes en, zoals ik schreef, gebruik van maken in mijn onderhandelingen. Gewoon info inwinnen om een slim spelletje te spelen dus en niet om me af te laten zetten door welk bedrijf dan ook.
Maar goed. De toon is weer gezet. Ik snap dat nieuwelingen hier erg welkom zijn. Nogmaals dank voor de goede info en behulpzame opstelling.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: kwaliteit Grando UNO serie 4000 keuken

Ongelezen bericht door Jablan »

De kwaliteit van een keuken kun je zelf inschatten:
- Vraag/Kijk naar het hang- en sluitwerk
- Vraag/Kijk welke materialen echt worden gebruikt. Spaanplaat, MDF, kunststof? (Vooral spaanplaat is vochtgevoelig en een ideaal broedplaats voor schimmels. MDF bolt ook mooi op.)
- Vraag/Kijk naar het draaggewicht van de planken en hoe alles is bevestigd. Kunststof is zwakker dan staal. Vier bevestigingspunten aan de muur is beter dan twee.
- Vraag/Kijk naar de afwerking. Hoe lopen de stroom- en waterleidingen? Kun je later makkelijk de wasmachine / kookplaat / oven / vaatwasser / droger verwisselen zonder gelijk een compleet nieuwe keuken te moeten kopen.

Materiaalkosten zijn het punt niet. Het gaat om een goed ontwerp, dat ook consequent goed wordt omgezet. Dan heb je een keuken, die zo een leven lang mee kan (of tot aan de volgende bewoners).

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: kwaliteit Grando UNO serie 4000 keuken

Ongelezen bericht door crazyme »

Het wemelt hier van de zure mensen, dat blijkt wel weer...

Stap gewoon een winkel in welke direct de laagste prijs geeft. Onderhandelen met een keuken verkoper welke dat de hele dag doet, en bij mandemakers maandelijks een training volgt ga je toch niet winnen.

En wanneer je denkt dat je een goede prijs hebt onderhandeld en je dus aan de winkel vastzit komt er iemand inmeten en moeten er dingen worden gewijzigd. Dan ben je alsnog de pisang.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: kwaliteit Grando UNO serie 4000 keuken

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Beste Darwin 900,

Ik loop hier ietsje langer rond en wist niet dat deze ook onder de Ben (de) Mandemakers groep viel.
De verplichte aanbetaling en nu tekenen, anders geen korting laat mijn hard lopen naar de auto en wegwezen!

Zelfs een perfecte keuken zou ik wegens zijn reputatie hier niet eens willen hebben.
Heb zelf gezocht en vroeg eerst de voorwaarden....
Bij lezen 50% nu en 50% voor levering en plaatsing gelijk weggelopen.
Ik betaal na foutloze plaatsing en nooit eerder.

Vergeet Uno 4000 serie en vraag eerst de contract voorwaarden van blanco formulier!

Als meerdere dat doen, leuk als je een winkel van hun ziet en bij de gratis koffie die ze vaak erg snel geven nadat die op is deze vraag stellen en wegwezen!

Ja, dit is mijn Gratis Horeca met met meer dan 1½ meter afstand en prima koffie!
Als de 200.000 forum leden mijn gaan nadoen, zal er weer een groot bedrijf sneuvelen na V&D, Media Markt en zo na niet luisteren wat een consument wilde.....

Darwin900
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jul 2020 00:11

Re: kwaliteit Grando UNO serie 4000 keuken

Ongelezen bericht door Darwin900 »

Kijk daar heb ik wat aan. Bedankt allen. Top. Zo kan het dus ook hier.👍

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: kwaliteit Grando UNO serie 4000 keuken

Ongelezen bericht door rvjapio »

Zelf denk ik (geen ervaring met Grando) dat het heel belangrijk is welk bedrijf uw keuken installeert. Uiteraard naast de kwaliteit, garantie, betaaltermijnen en voorwaarden, zoals aangegeven. Ik zou zeker de reviews van zo'n bedrijf opvragen, omdat het daar vaak mis gaat. Laat u niet opzadelen met mensen die een taal spreken die u niet begrijpt; niet met zaken 'die later wel worden geregeld' en laat de aanleg gelijk stil leggen als u het ergens volgens de gemaakta afspraken niet mee eens bent. Nogal wat mensen laten zich dan alsnog overdonderen.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: kwaliteit Grando UNO serie 4000 keuken

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik ben net voor de coronacrisis ook keukens wezen shoppen. 1 zaak van Mandenmakers was voor mij voldoende om te weten dat ik er geen meer binnen ging lopen. Heel duidelijk aangegeven dat ik sowieso niet die dag ging tekenen. Keuken laten ontwerpen, prijs ligt veel hoger dan de offertes die ik had liggen. Ik zei 'print hem maar uit, dan kan ik er thuis nog eens over nadenken'. Ineens kon de prijs 3000 euro omlaag, onder de voorwaarde dat ik meteen zou tekenen. Ik zei 'maak er een offerte van en dan denk ik er thuis nog over na'. Meneer de verkoper voelde zich aardig genaaid, omdat hij zoveel moeite had gedaan om die korting eruit te krijgen. Toen ben ik opgestaan en weggelopen.

Aan de andere kant zegt dit totaal niets over de kwaliteit, die zag er best goed uit in de showroom. Een verkoper die met de klant mee wil denken, die had mij daar echt wel een keuken kunnen verkopen. Niet zo'n jankerd die niet naar me luistert en me voor het blok probeert te zetten.

Met de badkamer had ik daar bijvoorbeeld een hele goede ervaring. Ik kwam met mijn wensen en budget een zaak binnen gewandeld, de verkoper ging direct tellen en zei heel eerlijk dat het hem niet ging lukken dit voor elkaar te krijgen. We gaven elkaar een hand en toen ben ik vertrokken.

Gesloten