LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] lade onder inductieplaat?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
J.Vermeer
Berichten: 151
Lid geworden op: 12 jan 2006 20:16

Re: lade onder inductieplaat?

Ongelezen bericht door J.Vermeer »

Missschien ben ik wel gepensioneerd keukenverkoper, heb ik 35 jaar ervaring en een eigen zaak gehad, vind ik dat ik nog niet op ben en stel ik mijn \"kennis\" in dienst van samenleving.
Oh ik dacht dat u bij Hans Anders werkt, daar word ik al jaren geholpen door iemand die dezelfde naam heeft als u :lol:

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: lade onder inductieplaat?

Ongelezen bericht door Kulta »

Bril nodig bij het borduren van 'het melkmeisje'? :wink:

AbeltjeA
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 mar 2006 12:31

Re: lade onder inductieplaat?

Ongelezen bericht door AbeltjeA »

loesjes, eagle en maxx. voor jullie overpeinzingen. Ik stel jullie hulp zeer op prijs.

vind het wel jammer dat er dan zo vervelend op gereageerd wordt met opmerkingen over werktijd enzo. Dat is toch helemaal niet nodig?

Natuurlijk heb ik het zelf gevraagd en nagevraagd en nog eens nagevraagd bij de keukenzaak. Maar die kon het me alleen mondeling mededelen en (dus) geen boekje overleggen waar ik het zelf na kon lezen. Daarbij ken ik van dichtbij 2 nieuwe keukens van 2 andere zaken waarin een Atag inductieplaat is gebouwd met de expliciete mededeling dat er GEEN lade onder kon. 1 keuken is nb van hetzelfde merk als de onze. Dan is het toch logisch dat je gaat twijfelen?

De tip om zelf met Atag te bellen vind ik een heel goede. Ik hoef het nu niet meer te doen omdat ik me redelijk gerustgesteld voel, maar het is handig om te weten.

Ik ga Atag zeker nog wel bellen met de volgende vraag (of jullie moeten in je lunchpauze de moeite hebben willen nemen om tot hier te komen met lezen en zin hebben deze vraag ook te beantwoorden :wink: :wink: )

"hoe zit het dan met een lade boven een vaatwasser???"

Over metalen bestek niet in de lade plaatsen had ik nog niet eens zelf bedacht, maar het klinkt wel logisch. Alleen jammer dat bijna al mijn bestek van metaal is (wat het meestal is). We wilden net al de plastic paplepeltjes van de kinderen wegdoen... :?


AbeltjeA

fabrikantje
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 feb 2006 20:44

Re: lade onder inductieplaat?

Ongelezen bericht door fabrikantje »

Meningen genoeg zie ik maar toch nog even de mijne ter aanvuling.
Lade onder inductie... gewoon doen na de goedkeuring van ATAG zelf en met uiteraard de juiste voorzorgsmaatregelen.
Inductie is voorzien van koeling waarbij de temperatuur onder de plaat de 70 graden niet mag overschrijden. Dit is een temperatuur die niet gehaald zal worden omdat je natuurlijk de juiste vorzorgsmaatregelen neemt tbv de koeling. Een beveiliging zorgt ervoor dat wanneer je deze temp wel bereikt de plaat uitgaat.

Met magnetisme heb je zeker niets te maken onder de plaat en vwb de wartmte die je bestek in trekt, dit zal geen zodanige hoogte bereiken dat je het niet meer kunt vasthouden. Het kan toch niet waar zijn dat je houten vorken moet gaan aanschaffen omdat je een la hebt onder je inductieplaat :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door fabrikantje op 03 mei 2006 01:13, 1 keer totaal gewijzigd.

fabrikantje
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 feb 2006 20:44

Re: lade onder inductieplaat?

Ongelezen bericht door fabrikantje »

Even de vraag van de vaatwasser gemist .. tis al laat :lol:
Een lade kan gewoon boven de vaatwasser, kan niets verzinnen waarom dit een probleem zou zijn.

AbeltjeA
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 mar 2006 12:31

Re: lade onder inductieplaat?

Ongelezen bericht door AbeltjeA »

fabrikantje, bedankt voor je input.
Wat bedoel je precies met "na goedkeuring van ATAG"?
betekent dat dan dat je dit eerst met de fabrikant moet overleggen en (schriftelijk) akkoord moet hebben? Is het niet gewoon ja of nee?

De voorschriften voor wat betreft ventilatie zijn me meer dan duidelijk, en ik ga er van uit dat deze ook worden opgevolgd. Niettemin neem ik het nogmaals mee in een laatste gesprek voordat de keuken definitief wordt besteld volgend jaar.

En voor wat betreft de vaatwasser: gerustgesteld. Bedankt!

gek genoeg zie ik een voorgaande reactie van mij verwijderd.
Komt dat wel vaker voor? Zó onbeleefd was ik toch niet?

fabrikantje
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 feb 2006 20:44

Re: lade onder inductieplaat?

Ongelezen bericht door fabrikantje »

Het is idd gewoon een ja of een nee :lol:

slik
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 nov 2005 23:39

Re: lade onder inductieplaat?

Ongelezen bericht door slik »

gek genoeg zie ik een voorgaande reactie van mij verwijderd.
Komt dat wel vaker voor? Zó onbeleefd was ik toch niet?
Klopt...de reactie was vast voor mij bedoeld....wat was de strekking? Heb het jammer genoeg niet kunnen lezen.

AbeltjeA
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 mar 2006 12:31

Re: lade onder inductieplaat?

Ongelezen bericht door AbeltjeA »

okee, bedankt fabrikantje! :)

slik, mijn reactie was inderdaad op jouw bericht (ook verwijderd).
de strekking? Ik vroeg me af of je wel met het juiste been uit bed was gestapt :wink:
precies in die bewoordingen. Dus valt best mee hoor.

Gesloten