LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lang wachten op product bij Keukenloods

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Vdlr
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2018 20:53

Lang wachten op product bij Keukenloods

Ongelezen bericht door Vdlr »

Let op als u een aankoop wilt doen bij keukenloods en vraag vooral of het product al in productie is.
Keukenloods verkoopt namelijk producten die nog niet in productie zijn. Zo ook bij ons! We hadden bij keukenloods een magnetron besteld op de afgesproken datum bleek de magnetron nog niet in het magazijn te zijn de rest van de apparatuur werd wel netjes geleverd en de magnetron zou 4 weken later komen. Tot hier geen probleem. Echter bleek dit iederekeer na 4 weken opnieuw te gebeuren. Nu na 33 weken zal de magnetron geleverd worden.
Zou je zeggen annuleren en wat anders bestellen alleen was in ons geval de keuken zo gemaakt dat alleen deze magnetron in de kleur die wij wilden past.
Dan denk je nou omdat keukenloods 33 weken op zich heeft laten wachten zullen ze wel goede service leveren of met een compensatie komen die kwam er ook 1 euro per week vertraging. (Winst is kennelijk belangrijker dan service)
Schande als je het mij vraagt. Nu gaat het mij echt niet om die 30 euro alleen als je als bedrijf gaat vertellen dat er problemen zijn ontstaan met de productie en keer op keer blijft volhouden dat het nog maar 4 weken duurt, terwijl er door mij zelf met de producent was gebeld welke mij vertelde dat het een nieuwe serie was en nog niet in productie was genomen, stel ik mijn vraagtekens bij de eerlijkheid van dit bedrijf.

NeoDutchio
Berichten: 12317
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Lang wachten op product bij Keukenloods

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Keukenloods is een dozenschuiver omtrent apparatuur. Zij zijn dus ook afhankelijk van hun leveranciers. Als zij een nieuw pakket aangeboden krijgen en achteraf blijkt dat er problemen met de productie zijn, waarom zou Keukenloods dan niet eerlijk zijn? Als zij de info die zij krijgen 1 op 1 aan u doorgeven is dat dus heel netjes. Dat u nu net een apparaat heeft die zo nieuw is dat de productie nog loopt en vertraging heeft opgelopen is natuurlijk zuur. Maar geen reden om te zeggen dat Keukenloods niet eerlijk is.

Vdlr
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2018 20:53

Re: Lang wachten op product bij Keukenloods

Ongelezen bericht door Vdlr »

@neodutchio
Ik begrijp jou reactie alleen als keukenloods zegt dat het wel in productie is maar er problemen zijn. (Dat is wat ik bedoelde) is het in mijn ogen niet eerlijk.

NeoDutchio
Berichten: 12317
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Lang wachten op product bij Keukenloods

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Vdlr schreef:@neodutchio
Ik begrijp jou reactie alleen als keukenloods zegt dat het wel in productie is maar er problemen zijn. (Dat is wat ik bedoelde) is het in mijn ogen niet eerlijk.
Wat is daar niet eerlijk aan? Als dat de realiteit is, dan is dat netjes.
Een aantal jaar geleden zat ik in dezelfde situatie. We zouden met een noviteit op keukengebied op de markt komen. Demo's waren al gemaakt, alle 'keukenboeren' werden bezocht en warm gemaakt en toen ontstond er een probleem met fabricage. Uiteindelijk heeft het dik een jaar geduurd waarin alle problemen opgelost moesten worden en voorraad aangelegd moest worden. Wij als verkopers kregen wel steeds een datum te horen en toch kwam er steeds iets tussen. Niets vervelender dan steeds uitstel te moeten aangeven bij onze klanten. Maar als wij geen andere informatie krijgen, dan kunnen we ook niet iets anders doorgegeven.
Dus als Keukenloods krijgt te horen dat het nog 4 weken gaat duren en achteraf blijkt dat de fabrikant dit niet waar kan maken, dan is dat niet de schuld van Keukenloods.

Vdlr
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2018 20:53

Re: Lang wachten op product bij Keukenloods

Ongelezen bericht door Vdlr »

Dat klopt maar als ik vervolgens zelf baar de producent bel en die verteld mij dat de gehele productie nog niet is gestart en dit bekend is bij de verkopers en daaraan toevoegde dat er nog geen datum bekend is dat de productie begint, vind ik het vreemd dat een leverancier/dozenschuif bedrijf mij kan vertellen dat het 4 weken is uitgesteld. Klopt er volgens mij ergens iets niet!

stofzuigertje

Re: Lang wachten op product bij Keukenloods

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Op speciale beurzen waar consumenten niet welkom zijn worden vaak nieuwe modellen getoond en een vermoedelijke datum genoemd van levering....
Dat ze dat op kantoor niet weten, maar als een product een foutje heeft stop je en ga je niet leveren en achteraf herstellen...

Ook worden nieuwe producten soms nooit gemaakt wegens tekort bestelde en dan komt het er nooit.
Helaas is deze nieuwe producten demo middagen en beurzen niet de meest betrouwbare en als je ook het nieuwste wilt aanbieden ga je wel vaker de mist in....

Keukenloods kan de overeenkomst ontbinden of andere aanbieden, de prijs word dan verrekend.
Ik weet wie hier ooit begonnen en harde werkers die wel eens iets teveel willen....

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Lang wachten op product bij Keukenloods

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo, vervelend dat het zo lang heeft moeten duren. Maar ik denk dat u het als incident moet zien. Diverse review-sites laten geen beeld zien van een bedrijf dat het slecht doet. De term 'dozenschuiver' die iemand hierboven bezigt is dan ook niet gepast want daar zit iets vervelend negatiefs in.
Een producent kan niet op tijd leveren. Wat de wachttijd nog langer maakt is dat het nu juist dat ene model betrof.
Hoe vervelend ook, dat is wat er aan de hand is. Een algemene waarschuwing voor Keukenloods is erg kort door de bocht.
Als u de compensatie van 30 euro te mager vindt zou u met Keukenloods kunnen onderhandelen over een voor u aanvaardbaar bedrag.

Aronj
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jun 2018 19:13

Re: Lang wachten op product bij Keukenloods

Ongelezen bericht door Aronj »

Ik heb vandaag voor een uitstekende prijs mijn apparatuur gekregen, alles netjes op de afgesproken dag, uurtje later als de planning, maar de bezorger gaf zelf aan dat hij een uurtje uitloop had en daarom geen tijd had voor een bakkie.

Alles onbeschadigde en splinternieuwe dozen..

Ik was enorm tevrede met hun levering..
De keuken zelf komt gewoon bij de ikea vandaan, en ik zie mij zelf in de toekomst zeker vaker deze combinatie te gebruiken

Gesloten