Lekkage

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Marja2009
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jul 2021 14:13

Lekkage

Ongelezen bericht door Marja2009 »

Ik heb deze zomer een nieuwe keuken laten plaatsen, daarvoor zijn ook alle muren opnieuw gestuct en heb een installateur de nieuwe leidingen daarvoor laten aanleggen, deze man regelde ook het stucwerk en de nieuw tegels. Er kwamen ook planken aan de muur, deze werden later geleverd, en geplaatst door timmermannen via de keukenwinkel. Deze zjin half augustus opgehangen. Ruim een week geleden ontdekte ik water op mijn aanrechtblad. Eerste instantie dacht ik dat ik dat zelf had gedaan. Drooggemaakt en verder bleef het droog tot een dag later. Weer grote plas water. Ik ging voelen, tegels waren nat, het plankje zit boven de tegels. Heb daar spulletjes vanaf gehaald. En ik ontdekte een vlek van een lekkage. Ik heb de installateur gebeld, en hij bedacht meteen dat ze met ophangen van de planken iets zouden hebben geraakt. Daarna keukenwinkel nog gebeld. Die ontkenden nog, want dan zou ik al veel eerder iets hebben ontdekt. Dus weer installateur bellen, Hij is een dag later gekomen en heeft het opengemaakt. Schroef van de plank zit in een buis die zorgt voor de afvoer voor het condenswater van boven. Dus douche en wasmachine. Ik woon alleen, dus ik was niet zo heel veel, en had die week juist veel gewassen. Blijkbaar komt van douchen niet zoveel druk. De klussers van de keuken winkel konden toen niet meer ontkennen. Ze komen nu in oktober repareren want ik ben eerst nog met vakantie en daarvoor konden ze niet. Volgens hen hoeft er niet zo heel veel te gebeuren, ook hoeven er geen tegels weg. Maar hoe weet ik nu of ze dat zo telefonisch goed hebben. Ik neem aan dat dat water al aardig door de muur is getrokken. Ook zit er onderin een tegels een stopcontact. Verder heb ik ook al 2 keer een vreemde aangebrande geur gehad nadat ik lampjes aanhad die onder de keukenkastjes hangen, maar misschien word ik zelf ook wel een beetje onzeker hierdoor. Ik wil niet dat ze het dadelijk simpel oplossen en dat ik maanden later weer met een groter probleem zit. Is het mogelijk om een soort 'second opnion' te krijgen. Kan je hiervoor iemand inschakelen om het goed na te kijken, misschien via rechtsbijstandverzekering? Ik heb soms het idee met alle drukte van de werklui op dit moment dat het ook maar snel wordt opgelost. En ik heb er al helemaal geen verstand van. Vriendelijke groet Marja

Sannietje
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jul 2021 17:51

Re: Lekkage

Ongelezen bericht door Sannietje »

https://lekkageprobleemkwijt.nl/lekkage ... NaEALw_wcB

Deze zit in Rotterdam. Geen idee waar u woont en of deze ook buiten Rotterdam werkt.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Lekkage

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een douche en wasmachine hebben geen condens afvoer. Ter plekke van die schroef zal de boel toch echt opengemaakt moeten worden om de afvoerleiding te repareren. En of dan de tegels gespaard kunnen blijven, is nog maar de vraag.

Uw verzekering inschakelen kan zeker geen kwaad.

Marja2009
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jul 2021 14:13

Re: Lekkage

Ongelezen bericht door Marja2009 »

Ik woon in Eindhoven maar ik ga morgen mijn verzekering bellen! Bedankt!

Ivo.w
Berichten: 1743
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Lekkage

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Het beste kunt u de opstalverzekering bellen. Zij kunnen het herstel regelen en zullen de kosten vervolgens verhalen op de werkgever van de timmerman die het plankje heeft opgehangen.

Marja2009
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jul 2021 14:13

Re: Lekkage

Ongelezen bericht door Marja2009 »

Ok, dat is ook een goede tip!

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Lekkage

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Aangezien hun in oktober langs komen om dingen te repareren, zal ik eerst tot dan wachten.

Als de opstalverzekering niks wil doen, neem dan contact op met je rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl . Als de klusjesmannen iets kapot hebben gemaakt of onjuist gemaakt hebben, dan zijn hun meestal aansprakelijk voor de schade

Gesloten