LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lelijke bestekset gekocht via Marktplaats

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Lelijke bestekset gekocht via Marktplaats

Ongelezen bericht door witte angora »

bobdetuinkabouter schreef:Ik heb een sommatiebrief ontvangen. Maar ik heb alleen geboden en gezegd dat ik het op kwam halen.
Dat is dus de gebruikelijke procedure op marktplaats. Ik hou wel altijd een slag om de arm door een afspraak te maken om de spullen te bekijken en voor die prijs mee te nemen als het naar mijn zin is.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Lelijke bestekset gekocht via Marktplaats

Ongelezen bericht door arvandongen »

witte angora schreef:
bobdetuinkabouter schreef:Ik heb een sommatiebrief ontvangen. Maar ik heb alleen geboden en gezegd dat ik het op kwam halen.
Dat is dus de gebruikelijke procedure op marktplaats. Ik hou wel altijd een slag om de arm door een afspraak te maken om de spullen te bekijken en voor die prijs mee te nemen als het naar mijn zin is.
En als TS naar waarheid opgeschreven heeft, dan is er geen overeenkomst gesloten.


De verkoper (uit het andere draadje) schrijft:
Prijs en zelfs het moment van afhalen waren reeds afgesproken.
Bovenstaande allemaal schriftelijk c.q. zwart op wit.
Interessant hè? Hoe dezelfde situatie er anders kan uitzien vanuit een andere invalshoek.

fred-
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 feb 2011 19:44

Re: Lelijke bestekset gekocht via Marktplaats

Ongelezen bericht door fred- »

Tsja, je hebt een probleem. Kiezen tussen je vrouw of een setje messen en vorken is niet altijd makkelijk. Heeft ze Tinder?

Jaguarman
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 feb 2018 18:25

Re: Lelijke bestekset gekocht via Marktplaats

Ongelezen bericht door Jaguarman »

op marktplaats komen vaak mensen afspraken niet na. ik heb ook Genoeg keren een bod Gehad en akkoord gegaan . afspraak gemaakt en mijn adres gegeven en dan komen ze vaak toch niet.zit je voor niks te wachten ... daar kun je dan niks aan doen dan ga ik ook niet die persoon Bedreigen

of als ik zelf iets wilde kopen en een afspraak maakte om het op te halen. en daarna toch van gedachten verander mailde ik gewoon netjes dat het niet door gaat.. maar je kan niemand iets verplichten te kopen

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Lelijke bestekset gekocht via Marktplaats

Ongelezen bericht door juliomariner »

JohnTheBassist schreef:

Maar het feit is natuurlijk dat een marktplaatsverkoper zo goed als nooit naar de rechter stapt, om dat af te dwingen.
Aangezien het dus om een spuuglelijke bestekset gaat en de verkoper er gezien de sommatiebrief graag af wil gaat deze misschien daarom wel naar de rechter ;-)

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Lelijke bestekset gekocht via Marktplaats

Ongelezen bericht door arvandongen »

Zie ook de bijdrage van Appie83 in het andere draadje. Het is een uitspraak van de rijdende rechter en zeer van toepassing op deze zaak.

viewtopic.php?f=93&t=180951&start=20#p2509581

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Lelijke bestekset gekocht via Marktplaats

Ongelezen bericht door scontra »

bobdetuinkabouter schreef:Ik heb een sommatiebrief ontvangen. Maar ik heb alleen geboden en gezegd dat ik het op kwam halen. Maar mijn vrouw wilt dit niet. Ik ga het dus zeker niet kopen.
Heel verstandig !!

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Lelijke bestekset gekocht via Marktplaats

Ongelezen bericht door alfatrion »

bprosman schreef:Uit de MP voorwaarden :
Bieden op een advertentie

Door te bieden op een advertentie laat je weten dat je geïnteresseerd bent in het product. Alle biedingen zijn zichtbaar in de advertentie.

Een uitgebracht bod is niet bindend. Dit betekent dat je na het uitbrengen van je bod niet verplicht bent om het product te kopen. Ben je van gedachte veranderd, dan kun je het bod altijd nog intrekken.
Dat maakt het anders.

Nevyn
Berichten: 1288
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Lelijke bestekset gekocht via Marktplaats

Ongelezen bericht door Nevyn »

Heb een set winterbanden op MP staan die ik al 5 x heb verkocht. 2x tijd afgesproken kwam de koper niet opdagen 2 x na acceptatie bod, bod weer ingetrokken en 1 x na acceptatie een uur voor ophalen een app gekregen dat de potentiële koper zijn auto totall los had gereden.
Ik koop en verkoop graag op MP maar zolang het niet bindend is, ben je pas zeker van verkoop als je het geld in de portemonnee hebt en het product weg is . Wil ik dit niet moet ik het op E bay zetten.

Maar netjes is het niet wat TS heeft gedaan, overleg eerst voor u een bod doet.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Lelijke bestekset gekocht via Marktplaats

Ongelezen bericht door renewouters »

Door mensen als TS is Marktplaats niet leuk meer. Als je wat aanbiedt, stromen de biedingen binnen, en vervolgens moet je geluk hebben als iemand het ook daadwerkelijk koopt. Iets meer verplichting zou leuk zijn als ze dit platform interessant willen houden.

bobdetuinkabouter
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 okt 2017 23:30

Re: Lelijke bestekset gekocht via Marktplaats

Ongelezen bericht door bobdetuinkabouter »

Klagen mag je bij mijn vrouw doen. Achter in de rij aansluiten.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Lelijke bestekset gekocht via Marktplaats

Ongelezen bericht door Lowieze »

renewouters schreef:Door mensen als TS is Marktplaats niet leuk meer. Als je wat aanbiedt, stromen de biedingen binnen, en vervolgens moet je geluk hebben als iemand het ook daadwerkelijk koopt. Iets meer verplichting zou leuk zijn als ze dit platform interessant willen houden.
Dan is het misschien een optie voor die mensen die zich hieraan ergeren Marktplaats helemaal niet te gebruiken, maar op een lokale advertentiesite te adverteren.
Er gaat ook heel veel goed via Marktplaats, maar dat lees je natuurlijk niet op een consumentenforum.

Nevyn
Berichten: 1288
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Lelijke bestekset gekocht via Marktplaats

Ongelezen bericht door Nevyn »

bobdetuinkabouter schreef:Klagen mag je bij mijn vrouw doen. Achter in de rij aansluiten.
Waarom ? je vrouw heeft geen bod gedaan.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Lelijke bestekset gekocht via Marktplaats

Ongelezen bericht door scontra »

Nevyn schreef:
bobdetuinkabouter schreef:Klagen mag je bij mijn vrouw doen. Achter in de rij aansluiten.
Waarom ? je vrouw heeft geen bod gedaan.
Nee, zijn vrouw heeft geen bod gedaan, maar heeft Bob wel de duimschroeven aangelegd om zijn bieding ongedaan te maken.
Vandaar dat hij de klachten daaromtrent doorverwijst en dat is heel erg verstandig van Bob, want beter thuis de 'lieve vrede' bewaren dan een boze Marktplaatsverkoopster tevreden stellen, hoewel ik ten zeerste betwijfel of het wel echt om een echte "dame" gaat. :oops:

thijshas
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jul 2016 11:31

Re: Lelijke bestekset gekocht via Marktplaats

Ongelezen bericht door thijshas »

Marktplaats brengt mensen met elkaar in contact en samen zouden die een koopovereenkomst kunnen sluiten.

Maarrr... door de anonimiteit op marktplaats en het versleutelen van e-mailadressen is de identiteit van koper en verkoper niet vast te stellen. Het wordt dus lastig om een koop af te dwingen omdat, zo lang je via marktplaats blijft communiceren, er geen enkel zicht is op de identiteit van beide. Sterker nog, men kan zich voordoen als iemand anders en zo een koopovereenkomst aangaan voor een ander. Dat kan natuurlijk nooit rechtsgeldig zijn.
Een sommatiebrief ontvangen lijkt me niet mogelijk, tenzij je dus adresgegevens hebt uitgewisseld. Dan kun je altijd nog glashard ontkennen dat je een koopovereenkomst bent aangegaan en stellen dat iemand zich als jou wil voordoen. Sterker nog, je kunt dan in de tegenaanval het zelfde uithalen en stellen dat zij hebben toegezegd iets van jou te willen kopen, een huis bijvoorbeeld. Je voelt al op je klompen aan: dat houdt bij een rechter allemaal geen stand.

Mijn advies: brief beantwoorden en zeggen dat je geen idee hebt waar dit over gaat en de brief beschouwt als een foutje van de afzender.

En dit gaat om een bestekset... als dit zover komt, weet je al dat het geen zuivere koffie is.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Lelijke bestekset gekocht via Marktplaats

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Daarom is de beller ook altijd sneller. Je hoort de stem, hebt een gesprek en kan er direct uitkomen of het opgestuurd moet worden of duidelijk maken dat je eerst komt kijken en het dan meeneemt.

bobdetuinkabouter
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 okt 2017 23:30

Re: Lelijke bestekset gekocht via Marktplaats

Ongelezen bericht door bobdetuinkabouter »

Mijn vrouw vond het uiteindelijk toch goed. Wij zijn samen gaan kijken en hebben het alsnog gekocht. Helemaal blij.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Lelijke bestekset gekocht via Marktplaats

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou dat is dan goed uitgepakt.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Lelijke bestekset gekocht via Marktplaats

Ongelezen bericht door witte angora »

bobdetuinkabouter schreef:Mijn vrouw vond het uiteindelijk toch goed. Wij zijn samen gaan kijken en hebben het alsnog gekocht. Helemaal blij.
Kortom, twee topics en een drama terwijl er geen enkele reden voor was.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Lelijke bestekset gekocht via Marktplaats

Ongelezen bericht door Brahms »

bobdetuinkabouter schreef:Mijn vrouw vond het uiteindelijk toch goed. Wij zijn samen gaan kijken en hebben het alsnog gekocht. Helemaal blij.
Zo genoeg info voor de studieopdracht binnen gehaald.
Nu het studie project samenvatten en afronden !
Laatst gewijzigd door Brahms op 13 feb 2018 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten