LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Massief houten keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Yfje
Berichten: 51
Lid geworden op: 03 okt 2005 20:50

Massief houten keuken

Ongelezen bericht door Yfje »

Wij willen graag een massief houten keuken. Het liefst één die door een meubelmaker wordt gemaakt. Gaan deze week naar zo'n zaak toe.

Mocht dit te duur worden, wat zijn dan kwalitatief goede alternatieve fabrikanten? Het moet een nostalgische keuken worden.

Feyd
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 okt 2005 23:38

Re: Massief houten keuken

Ongelezen bericht door Feyd »

Wij hebben dezelfde interesse en zijn tot dusver goed te spreken over http://www.gerardhempen.nl en http://www.ecokeukens.nl. Het is ons inmiddels wel duidelijk geworden dat massief houten keukens behoorlijk prijzig zijn. Succes ermee ...

Cybersijp
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 okt 2005 23:58

Re: Massief houten keuken

Ongelezen bericht door Cybersijp »

Zelf zijn wij net ookaan het kijken geweest naar een echt houten keuken, hier op het eiland Texel(woonplaats) is er een timmerman welke keukens naar jullie eigen idee kan maken. Is misschien een idee? kijk eens op http://www.pieterdros.nl Voor ons was het net ff te gek, maar had het als we het geld wel hadden gehad , er graag voor over gehad. Alles kwaliteit, echt sterke rails etc voor de lades . Top kwaliteit,plus in elke kleur te krijgen welke je zou willen.

Verder kun je eens kijken bij:

http://www.casperdegraaf.nl/

Net als Pieter een timmerman welke echt van hout houd, Casper heeft vroeger nog prijzen gewonnen met houtbewerking.

En nee, heb geen aandelen, winstdeling oid. Gewoon bewondering wat die jongens met hun blote handen uit een stuk hout kunnen maken

:D
Laatst gewijzigd door Cybersijp op 01 nov 2005 00:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Yfje
Berichten: 51
Lid geworden op: 03 okt 2005 20:50

Re: Massief houten keuken

Ongelezen bericht door Yfje »

Hoe groot is je keuken en aan wat voor prijs moet ik dan denken?

Cybersijp
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 okt 2005 23:58

Re: Massief houten keuken

Ongelezen bericht door Cybersijp »

Yfje,

Denk dan aan €23000,- (inclusief 5000,- apparatuur,=> liebherr koel /vries "maatje huge", siemens combimagnetron , siemens 6 pits fornuis/oven(losstaand), itho 120 cm schouw afzuigkap, siemens vaatwasser(redelijk top of the bill model), kraan met uittrekbaar "spoelslangetje")

keuken is een zijde: 5.12 meter recht toe recht aan, met kast voor koel vries, kast voor combi en serviesgoed, kast voor vaatwasser, kast voor afwasdeel zal ik het maar ff noemen, stuk onderbouw met lades, stukje niks(fornuis), hoekkast met carroussel, stukje de hoek om ca. 90 centimeter. Dit is een soort van L vorm dus waar de korte zijde van de L dus erg klein is.

Aan de andere kant over een lengte van 3 meter, nog een kastenwand(laagbouw) met hierin lades.

alle lades zijn "trek"lades(waar mogelijk natuurlijk)

Blad is massief(!) graniet wlek "gesoet"is, zeg maar halfglans gepoleist Graniet is nl. haast nooit meer massief maar opgedikt, op een kern van plastic of multiplex(weet niet of je dit wist dus vandaar)

Keuken was te bestellen in elke kleur welke we hadden gewild. De prijs welke ik net noemde is de offerte prijs van Pieter. Jammer dat het voor ons over budget ging zou het oh zo graag hebben willen aanschaffen, maar ja nieuwe badkamer, nieuwe keuken, bijkeuken, woonkamer, rondom nieuwe kozijnen, dakhout rondom werd ff te veel van het goed anders :)

Yfje
Berichten: 51
Lid geworden op: 03 okt 2005 20:50

Re: Massief houten keuken

Ongelezen bericht door Yfje »

Dank voor je reactie.

Nou, dat gaat dus bij ons net zo. Wij gaan nieuw bouwen. Je hebt wel een grote keuken; die van mij wordt iets kleiner (alhoewel: 3,20x3,84x(evt) 2,10. Misschien is dan een hoekkeuken toch haalbaar? Ben bereid om voor een dergelijke keuken meer te betalen, maar het moet ergens ophouden...

Yfje

Cybersijp
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 okt 2005 23:58

Re: Massief houten keuken

Ongelezen bericht door Cybersijp »

kijken kan altijd toch? Pieter zit vaak wat wij hier op t eiland noemen aan de overkant(omgeving Amersfoort) misschien dat je je licht er eens over kan laten schijnen?(geen idee waar je woont, maar tis in ieder geval dichterbij dan Texel :P )

Succes i.i.g met al die verhalen die ik over de "grotere" keukenhandels heb gehoord had ik spontaan koude rillingen op me lijf...

Inmiddels wel een keuken gekocht, bij een lokale keukenhandel, eerlijke prijs goede service :)

hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: Massief houten keuken

Ongelezen bericht door hera »

www.vandenkommer.nl is een keuken/ meubelmaker die in Heiloo en straks in Stompetoren (bij Alkmaar) zit.

www.fredconstant.nl zit in Assendelft.

Voor een keuken van 3.00*2.85 en een vrijstaand hoog meubel van 120 breed bij ongeveer 1.80 hoog moesten we bij Vandenkommer denken aan 20.000 ex apparatuur en Fred Constant noemde 25.000 incl apparatuur en plaatsen.

peggy-sue
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 jul 2005 11:06

Re: Massief houten keuken

Ongelezen bericht door peggy-sue »

Onze massief essen keuken is gemaakt door Bottesteyn [ www.bottesteyn.nl ] in Geldermalsen. ruim 5 mtr. + 2mtr. + bargedeelte van 2 mtr. bestaande uit hoge kast voor koelkast, uittrekkast met 2 lades, 2 x ladeblok van 3 lades van ca. 1.00 mtr. + lage apothekerskast. Om de hoek een kast met magic corner, dubbele gootsteenkast en vaatwasserkast. Onder de bar 2 ondiepe gewone kastjes. Opzet 'buffet' kast op de bar en aan de andere kant een wijnrek. 2 planken aan de muur, en ombouw voor afzuigkap. Blad van belgisch hardsteen met gefrijnde rand, met dubbele spoelbak, en hoge opzetplint. 6 pits Boretti fornuis met dubbele oven, Boretti afzuigkap en koelkast van Liebherr [met 0 graden zone]. [Vaatwasser hadden we al] Wij blijven incl. plaatsen onder de 20.000 euro.

superrobbie
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 jul 2005 19:08

Re: Massief houten keuken

Ongelezen bericht door superrobbie »

kijk eens op http://www.dekeukenkenners.nl maken alles zelf en prijstechnisch zeer goed!
heb er een jaar geleden een mooie massief eiken keuken gekocht ben er zeer tevreden over!
en het is maatwerk ze maken de keuken zoals jij hem wilt

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Massief houten keuken

Ongelezen bericht door maxx »

Check www.format-kuechen.de

Dit keukenmerk heeft een mooie lijn met massief houten fronten en kasten.

Misschien een goed alternatief als de kosten boven de pet gaan.

mvg

hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: Massief houten keuken

Ongelezen bericht door hera »

Peggy Sue, klinkt erg goed. Ik vraag me ook echt af waarom het zo duur moet zijn.

Dan zegt zo'n verkoper. Tja, materiaal zijn de kosten niet, er is iemand 3 weken mee bezig. Maar dan denk ik..

wat zal die iemand kosten? Max. 3.000 euro toch voor die 3 weken. En dan heb je een dikbetaalde meubelmaker volgens mij. Is nog 22.000 aan materiaal dat er gerekend wordt bij bijv. een Fred Constant.

peggy-sue
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 jul 2005 11:06

Re: Massief houten keuken

Ongelezen bericht door peggy-sue »

Ik heb zelf het idee dat bijv. zo'n magic corner en de lage apothekerskast erg duur zijn maar het is wel super praktisch, en omdat alles binnen het budget bleef hebben we er toch voor gekozen. Het grote voordeel van zo'n handgemaakte keuken vind ik dat alles precies op maat is, er komt geen passtukje aan te pas, en het kan gemaakt worden zoals je wilt. Wij hebben overigens de apparatuur zelf via Budgetplan geregeld. Dat was toch een stuk goedkoper en geen probleem. Volgende week donderdag word de keuken geplaatst. Ik laat nog wel even weten hoe het allemaal gaat.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Massief houten keuken

Ongelezen bericht door maxx »

Dan zegt zo'n verkoper. Tja, materiaal zijn de kosten niet, er is iemand 3 weken mee bezig. Maar dan denk ik..

wat zal die iemand kosten? Max. 3.000 euro toch voor die 3 weken. En dan heb je een dikbetaalde meubelmaker volgens mij. Is nog 22.000 aan materiaal dat er gerekend wordt bij bijv. een Fred Constant.
Jammer genoeg werkt het niet zoals jij denkt. De ondernemer heeft een bepaald uurtarief nodig om zijn personeel rendabel aan het werk te zetten. Dat zal voor een goede meubelmaker zo'n 35 ex per uur zijn.
Daarbij komt het gebruik van machines en werkplaats, inkoop materialen, transport, calculatie mbt risico enz enz. Veel tijd gaat ook zitten in het maken van "zaagtekeningen" en werkvoorbereiding.

Met materiaal is het probleem dat er veel zaagverlies ontstaat. Massief hout komt in standaard maten (platen) binnen. Soms komt het allemaal voordelig uit maar het komt ook voor dat een bijna volle plaat extra besteld moet worden om bijv 1 kastdeurtje te maken. Die kosten worden ook doorberekend aan de klant. Materialen zoals laden en Magic corners zijn ook niet goedkoop. Daar komt bij dat een meubelmaker kleinere kortingen krijgt als een keukenfabriek.

Wij leveren en maken ook zelf keukens. Zelf lopen wij ook op tegen de soms hoge kosten voor maatwerk. Daarom hebben wij besloten om een leverancier te zoeken die een zeer goede kwaliteit levert voor een scherpe prijs en desgewenst kan de keuken ook op de millimeter besteld worden zonder passtukken.

Nu kan de klant zelf beslissen wat ze willen. Gaat de klant voor handgemaakt, dan weet deze ook dat er een bepaalde prijs aan vastkleeft. Vraag jouw leverancier eens om een wat uitgebreide uitleg over de kosten en hij zal hetzelfde vertellen.

MVG

hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: Massief houten keuken

Ongelezen bericht door hera »

Ik geloof best dat zo'n keuken heel veel geld kost. Wij vroegen ons af hoe het zat bij een " goedkopere" houtsoort. Maar natuurlijk heb je dan evengoed je werkplaats, apparatuur, etc en zaagverlies.

En ik heb er ook best veel geld voor over.

Wat is een magic corner?

Cybersijp
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 okt 2005 23:58

Re: Massief houten keuken

Ongelezen bericht door Cybersijp »

Hera,

ik ben even zo vrij geweest "google"te gebruiken, vroeg het mijzelf ook af nl. :)

Een zogenaamde magiccorner is een soort van carousel kast in de hoek zodat je de "loze"ruimte waar je normaal niet bij kan(te diep, of iets staat te ver weg om makkelijk te pakken) wel makkelijk kan gebruiken. Je doet de kast open en je kan door middel van een draaisysteem makkelijk bij alle spullen welke in deze hoek staan.

Scara

Re: Massief houten keuken

Ongelezen bericht door Scara »

Dat is een hoekonderkast met een draaibaar uittrekelement.
Volledige benutting van de ruimte, nadeeltje is de brutoprijs, tussen de 1300 en 2500 euro.

Yfje
Berichten: 51
Lid geworden op: 03 okt 2005 20:50

Re: Massief houten keuken

Ongelezen bericht door Yfje »

We zijn deze week naar Eco Keukens in Gieten geweest voor een offerte.
Prachtige keukens en gelijk maar een offerte laten maken voor het duurste type keuken dat ze hadden.
Keuken van 3,50x3,80, massief hardstenen blad van 4 cm dik en 70 cm (!) diep, onderste deel van de pootjes van hardsteen, afzuigkap&vaatwasser&koel/vries van Siemens, Boretti + frytop van 1 m, schouw met plank naar de muur. vitrinekast met lades op blad. Halfhoge kast voor de vaatwasser en een iets hogere kast voor koel/vries. 3x onderbouw ladenkasten, onderbouw apothekerskast, hoekkast (planken).
Prijs: bijna €23.000, maar dan heb je ook wat. Helaas blijft dit waarschijnlijk een droomkeuken tenzij er een wondertje gebeurt. Maar er zijn nog genoeg andere keukens om uit te kiezen die ook erg mooi zijn en die zijn dan in ieder geval goedkoper.

Feyd
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 okt 2005 23:38

Re: Massief houten keuken

Ongelezen bericht door Feyd »

Vandaag onze nieuwe keuken rond gemaakt bij ECO Keukens. Ik weet het, het kost een aantal centen, maar daar staat toch ook wat tegenover. Een keuken geheel naar eigen inzicht en daarnaast de nodige kwaliteit. Ons gevoel is goed en de prijs stemt ons tevreden, want uiteindelijk draait het daar toch om ...

hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: Massief houten keuken

Ongelezen bericht door hera »

Wat was je kwijt uiteindelijk bij Eco Keuken? Voor welke afmeting en wat voor een apparatuur?

Gesloten