Miele, er is geen slechtere

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Kangaroo330
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 nov 2011 11:11

Miele, er is geen slechtere

Ongelezen bericht door Kangaroo330 »

Bij Miele een paar jaar geleden een Strijksysteem gekocht incl. een garantie/onderhoudscontract. Dit is nu voor de zoveelste keer defect en op 4 oktober naar Miele gebeld voor de reparatie. Miele heeft een nieuwe smoes: "Er is niemand die uw systeem kan repareren bij ons." Je verkoopt dus wel iets maar als het op repareren aankomt geef je gewoon niet-thuis. Dat verwacht je van de winkel op de hoek, maar niet van een importeur voor Nederland. Het is onmogelijk om iemand binnen het hoofdkantoor aan de telefoon te krijgen. Ze verbinden je gewoon niet door. De medewerkers van de klantenservice wordt het intern verboden om een klant door te verbinden. Zegt wel iets over de klachtenafhandeling bij Miele.
Zodra je iets gekocht hebt laten ze je vallen als een baksteen. Ik mocht een officiële klacht indienen bij Miele, maar daar hoor je natuurlijk ook niets van. Ook op verzoeken van de Consumentenbond wordt niet gereageerd. Daar ben je trouwens niet de enige met klachten over de service van Miele.
Bij Miele wordt intern waarschijnlijk wel bijgehouden of er naar een klant gebeld wordt. Dan bellen ze je, en laten de telefoon twee keer overgaan. Hierna wordt de verbinding weer verbroken. Maar dan staat er wel in hun computer dat er een keertje gebeld is.
We bellen nu bijna iedere dag en hebben alle medewerkers al een keertje aan de telefoon gehad. Het maakt allemaal niets uit.
Ik heb een garantie/onderhoudscontract en mag toch eisen dat Miele dit nakomt. Daar heb ik al voor betaald. Ze moeten gewoon langskomen om het probleem op te lossen. Word eens volwassen, nu lijkt het net een kleuterbedrijf.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Miele, er is geen slechtere

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kangaroo330 schreef:
03 nov 2021 11:44
Bij Miele een paar jaar geleden een Strijksysteem gekocht incl. een garantie/onderhoudscontract.
Wat houdt dat contract exact in? Welke afspraken zijn er concreet gemaakt?
Kangaroo330 schreef:
03 nov 2021 11:44
Het is onmogelijk om iemand binnen het hoofdkantoor aan de telefoon te krijgen. Ze verbinden je gewoon niet door. De medewerkers cvan de klantenservice wordt het intern verboden om een klant door te verbinden. Zegt wel iets over de klachtenafhandeling bij Miele.
Dat zegt inderdaad iets, namelijk dat ze de zaken professioneel afhandelen. Je hebt niets aan "iemand op het hoofdkantoor", die gaan er namelijk niet over en kunnen je niet helpen.

Als je zeker weet dat gemaakte afspraken niet waargemaakt worden, stel je ze toch gewoon in gebreke?

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Miele, er is geen slechtere

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Meestal moet je je garantie claimen bij het bedrijf waar je het koopt. Hun zijn verantwoordelijk voor de afhandeling. Indien aangesloten kan je naar hun geschillencommissie.
Ook vraag ik me af of hun langs moeten komen of dat jij het moet opsturen of brengen naar de winkel.

Je schrijf niet wanneer je het hebt gekocht. Misschien is de garantie voorbij? Hoe dan ook, ik heb te veel vraagtekens open staan omdat het verhaal te onduidelijk is.


Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Miele, er is geen slechtere

Ongelezen bericht door Sira »

Heeft u de strijkmachine rechtstreeks bij Miele in Vianen gekocht? Want volgens mij kan dat helemaal niet. Zij hebben wel een showroom (zij noemen dat Experience Center), maar de aanschaf doet u via een dealer (winkel). In Vianen kun je uitsluitend accessoires (ovenschaaltjes of stofzuigerzakken) kopen.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Miele, er is geen slechtere

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je kunt deze producten gewoon via de Miele site bestellen. TS kan dus prima bij Miele zelf gekocht hebben.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Miele, er is geen slechtere

Ongelezen bericht door Sira »

Moneyman schreef:
03 nov 2021 13:08
Je kunt deze producten gewoon via de Miele site bestellen. TS kan dus prima bij Miele zelf gekocht hebben.
Nooit geweten. Dank.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Miele, er is geen slechtere

Ongelezen bericht door Moneyman »

Sira schreef:
03 nov 2021 13:14
Nooit geweten. Dank.
Ik evenmin ;) om de simpele reden dat ik nooit Miele koop. Vind 't behoorlijk overpriced.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Miele, er is geen slechtere

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Is het de vorige keren wel gerepareerd door Miele? En wat voor oplossing word er nu geboden? Dat ze enkel zeggen dat er niemand is om te repareren komt vreemd over. Is het nu te druk, zijn er geen onderdelen, is de garantie verlopen?

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Miele, er is geen slechtere

Ongelezen bericht door Sira »

Moneyman schreef:
03 nov 2021 13:17
Sira schreef:
03 nov 2021 13:14
Nooit geweten. Dank.
Ik evenmin ;) om de simpele reden dat ik nooit Miele koop. Vind 't behoorlijk overpriced.
Mijn vorige (onderbouw) vaatwasser was een Miele. Toen die stuk ging was voor mij het meest eenvoudig een zelfde te nemen i.v.m. maatvoering.
Ja, was vrij prijzig. Laten we maar zeggen "wie het breed heeft, laat het breed hangen". :lol:

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Miele, er is geen slechtere

Ongelezen bericht door sephora30 »

Niet verwacht dit van zo`n merk. En is idd niet de goedkoopste. Voor mij wel een reden om liever niet iets van dit merk te kopen.
Verder heb ik geen oplossing voor je helaas.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Miele, er is geen slechtere

Ongelezen bericht door k2p »

Ik heb Miele nog wel hoog in het vaandel staan. Ook hun service afdeling.

Ik heb me wel eens blauw moeten betalen aan de service, omdat ik zelf iets fout deed waardoor garantie niet meer opging. Maar dat was mijn eigen fout. De service was verder goed.

Ook is 2 weken terug mijn Miele stofzuiger overleden. 16 jaar oud, wat in stofzuigerjaren niet slecht is. Van een ander merk had ik er waarschijnlijk al 2 of 3 moeten kopen.

Mijn koel/vriezer werd bijna 20, tot ik 'm zelf per ongeluk sloopte. En mijn vaatwasser, wasdroger en kookplaat/oven doen het na 16 jaren nog. En de wasmachine van 20 jaar doet het ook nog.

De keren dat service nodig was, stonden er deskundige mensen naar te kijken.

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Miele, er is geen slechtere

Ongelezen bericht door juliomariner »

k2p schreef:
03 nov 2021 15:07
I

Ook is 2 weken terug mijn Miele stofzuiger overleden. 16 jaar oud, wat in stofzuigerjaren niet slecht is. Van een ander merk had ik er waarschijnlijk al 2 of 3 moeten kopen.

voor het geld dat je voor een Miele btaald kun je ook makkelijk 3 anderen kopen

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Miele, er is geen slechtere

Ongelezen bericht door k2p »

juliomariner schreef:
03 nov 2021 15:17
k2p schreef:
03 nov 2021 15:07
I

Ook is 2 weken terug mijn Miele stofzuiger overleden. 16 jaar oud, wat in stofzuigerjaren niet slecht is. Van een ander merk had ik er waarschijnlijk al 2 of 3 moeten kopen.

voor het geld dat je voor een Miele btaald kun je ook makkelijk 3 anderen kopen
Dus niks te klagen?

Verder overdrijf je wel een beetje. Een redelijke Miele stofzuiger kost 225 euro ofzo, waar een Philips 160 euro kost.

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Miele, er is geen slechtere

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik koop mijn stofzuigers altijd op ebay, B ware (zonder verpakking of zo) met volle garantie voor ongeveer €60,00 (Siemens, Bosch of AEG) en die bevallen prima.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Miele, er is geen slechtere

Ongelezen bericht door grun »

k2p schreef:
03 nov 2021 15:07
Ik heb Miele nog wel hoog in het vaandel staan. Ook hun service afdeling.
Ik kan me dat wel voorstellen, Miele wordt volgens mij vaak geassocieerd met kwaliteit en lange levensduur. Maar ook met een hoge aanschafprijs. Die goede service, daar betaal je gewoon voor.
Tegelijkertijd vind ik de lange levensduur ook hun valkuil. De techniek staat niet stil, fabrikanten vinden steeds iets nieuws uit. Bijvoorbeeld bijvullen van vergeten kleding door een apart klepje in de deur, waterbesparende constructies, betere resultaten op lagere temperatuur, minder stroomverbruik, direct drive motoren in plaats van met een snaar, enzovoort. Daarom koop ik liever 2 machines van elk 500 euro die 10 jaar meegaan, dan een Miele van 1000 euro die 20 jaar meegaat. Misschien minder duurzaam, maar wel steeds de nieuwste techniek.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Miele, er is geen slechtere

Ongelezen bericht door Moneyman »

grun schreef:
04 nov 2021 06:40
Daarom koop ik liever 2 machines van elk 500 euro die 10 jaar meegaan, dan een Miele van 1000 euro die 20 jaar meegaat. Misschien minder duurzaam, maar wel steeds de nieuwste techniek.
Dat is ook mijn insteek. En zeker omdat ik steeds vaker lees dat de kwaliteit én de service van Miele (waar je dus extra voor betaalde) tegenwoordig niet meer is was het geweest is.

Tegelijk knaagt het ook wel een beetje, want vanuit de ecologische voetafdruk geredeneerd is het aanschaffen van 2 machines in plaats van 1 natuurlijk juist weer onwenselijk.

Lady1234
Berichten: 26911
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Miele, er is geen slechtere

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik prefereer juist de Miele, en niet om de service want daar heb ik nog nooit gebruik van hoeven maken. Eerste Miele meer dan 21 jaar gedraaid zonder enig probleem, toen ging de klok kapot, viel niet zelf te repareren, want de cijfertjes voor de aansluitingen waren onleesbaar geworden. Tweede Miele was een krijgertje, heeft nog 10 jaar probleemloos gedraaid. De derde doet het ook al minstens 20 jaar zonder gedoe.

En die waterbesparing, of lagere temperatuur is aan mij niet besteed. Doe de witte was nog steeds op 95 graden, plus een emmertje water erbij.

ronbrax
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 mar 2008 15:10

Re: Miele, er is geen slechtere

Ongelezen bericht door ronbrax »

grun schreef:
04 nov 2021 06:40
k2p schreef:
03 nov 2021 15:07
Daarom koop ik liever 2 machines van elk 500 euro die 10 jaar meegaan, dan een Miele van 1000 euro die 20 jaar meegaat. Misschien minder duurzaam, maar wel steeds de nieuwste techniek.
Ik heb nu 2 miele wasmachines gehad de eerste ging 10 jaar mee, en de tweede heb ik nog steeds is 11 jaar en heeft nu lekkage. Gaat waarschijnlijk ook de geest geven. Dus 20 jaar gaan ze zeker niet mee. Ik heb voor die miele's een indesit gehad die is 18 jaar meegegaan, alleen 1 keer een waterpomp vervangen.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Miele, er is geen slechtere

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, mijn Miele ging 34 jaar mee. En die ging niet weg omdat hij kapot was, maar omdat het vanwege de verhuizing ondoenlijk was hem mee te nemen. Anders stond hij nog steeds te draaien.

Inderdaad, geen Miele terug gekocht om de doodsimpele reden dat met 5/6 wasjes per maand zo'n ding gewoon niet rendabel is. Had ik een gezin gehad, was het een heel ander verhaal.

HandigeHarrie
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Miele, er is geen slechtere

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Even terug naar de vraag van TS. Heeft u schriftelijk bewijs dat zij aangeven het niet te kunnen repareren? Dan is ingebrekestelling 100% succesvol lijkt mij, als de garantietermijn nog niet is verlopen.

Plaats reactie