Miele, er is geen slechtere

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Kangaroo330
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 nov 2011 11:11

Re: Miele, er is geen slechtere

Ongelezen bericht door Kangaroo330 »

Heel hartelijk dank voor alle reacties. Ik dacht dat je een melding kreeg als er een reactie was, maar die heb ik helaas nooit gehad. Het is een z.g. garantie-onderhoudscontract. Je betaalt 1 keer een bedrag en dan zou je steeds gratis onderhoud moeten krijgen. Ze voldoen dus niet aan hun eigen voorwaarden uit het contract. Dan kan trouwens voor alles dat ze verkopen, ook al heb je het gewoon in een winkel gekocht. Het is een Duits contract en dat maakt het misschien wat lastiger om te lezen. Ik heb een bevriende advocaat gevraagd om even een kort briefje te sturen, en toen was de afspraak snel gemaakt. Jammer hè, dat je altijd weer je grote mond moet gebruiken om iets voor elkaar te krijgen. Via een foefje kan ik nu direct contact opnemen met de servicedienst en daar zitten alleen maar hele vriendelijke en behulpzame mensen. Daar zou de rest bij Miele een voorbeeld aan kunnen nemen. Miele kon hem trouwens niet repareren en heeft toen direct een nieuwe geleverd met 50% korting. Dat gaat inderdaad helemaal buiten de tussenhandel om. Ik heb weer een nieuwe dus voor mij is het goed opgelost. Maar de manier waarop, daar ben ik nog steeds niet blij mee. Groeten van Kangaroo, en je kunt dus een contract afsluiten voor 5 jaar onderhoud. Dat heb je er al uit als ze 1 keer geweest zijn. Heb ik nu ook weer gedaan.

Ericfl
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 feb 2022 08:49

Re: Miele, er is geen slechtere

Ongelezen bericht door Ericfl »

In het begin van de Corona perikelen wilde ik een defecte Miele wasmachine inwisselen voor een nieuwe. Dat ging niet want ik ben vanuit Duitsland niet geleverd?!

Daarna de vaatwasser defect komt een monteur langs en moeten twee motoren vervangen worden. Hij heeft ze niet bij zich Dus hij komt voor niets zoals hij het noemde voor de diagnose Ik moet een nieuwe afspraak maken om alsnog de reparatie te laten uitvoeren.
Ik kan volgens hem beter een nieuwe kopen. Als ik een nieuwe koop hoef ik het bezoek niet te betalen aan althans dan krijg ik mijn geld terug.
Ik betaal de monteur voor een vergeefs bezoek en bestel een nieuwe bij de monteur.
De nieuwe komt niet En na 2 weken bellen is het bericht Duitsland levert niet.
En de betaling aan de monteur krijg ik niet terug want die is toch langs geweest?!

Nu recentelijk mijn Miele koffie inbouwmachiene defect.
De koffie komt niet uit de pijpjes is maar loopt er langs.
Monteur van Miele komt langs €244.--
Ik zet de machine aan en nu loopt de koffie niet alleen langs de pijpjes maar komt het er aan alle kanten uit.
Ook hapert de maalunit. Nooit eerder gehad.
Twee mails en naar Miele later wordt ik gebeld.
Ik moet eerst de rekening betalen en dan komt men het in orde maken.
Ik vraag om te bevestigen dat men langskomt om het in orde te maken. Had er een slecht gevoel bij.
Intussen hen ik de maalunit weer aan de gang.
Er wordt inderdaad een datum en tijd bepaald een dag daarvoor belt iemand mij van Miele dat ik opdracht moet geven voor een grote onderhoudsbeurt €350 want anders komen ze niet.
Ik zeg dat ik het niet snap want alles werkt het gaat alleen nog om de twee uitloop stukjes die nog steeds niet goed werken ze werken zelfs minder.
Niets mee te maken een grote beurt is het enige wat ze aanbieden en als ik dat niet afneem komen ze niet langs.

Dan maar vragen bij een ZZP monteur. Overal hetzelfde antwoord Miele weigert nog onderdelen te leveren.
Bij Miele hebben ze dus kennelijk een nieuw verdienmodel.
Slechte apparaten leveren die veel onderhoud vragen onderhoud monopoliseren en mensen het vel over de oren trekken met de slechte of geen reparatie slechte na- service en chantage achtige praktijken.

Overigens is dit al jaren aan de gang met name de slechte kwaliteit van de apparatuur.
Nu is de kwaliteit van de na service aan de beurt.
Goede reputatie komt te voet slechte reputatie gaat te paard maar dit keer gaat de afbraak met de vaart van de Deutsche Bundesbahn

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Miele, er is geen slechtere

Ongelezen bericht door Jablan »

Miele is door de voorraad onderdelen heen en wacht zelf op levering vanuit de toeleveranciers. (Nagevraagd bij een Mieleverkoper in D)

Ericfl
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 feb 2022 08:49

Re: Miele, er is geen slechtere

Ongelezen bericht door Ericfl »

Beste Jablan

Het resultaat is het zelfde:
Geen na-service en geen leveringen. Als waar is wat je zegt zijn het ook nog boeven:
Monteur langs sturen voorrijkosten en diagnoses in rekening brengen terwijl je weet dat je niet kunt repareren wegens tekort aan onderdelen. .......
Dan stuur je de monteur toch niet langs ?!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Miele, er is geen slechtere

Ongelezen bericht door crazyme »

Ericfl schreef:
20 mar 2022 10:55
Beste Jablan

Het resultaat is het zelfde:
Geen na-service en geen leveringen. Als waar is wat je zegt zijn het ook nog boeven:
Monteur langs sturen voorrijkosten en diagnoses in rekening brengen terwijl je weet dat je niet kunt repareren wegens tekort aan onderdelen. .......
Dan stuur je de monteur toch niet langs ?!
Dus voor elke reparatie heb je onderdelen nodig ?

Ann Marie
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2022 17:38

Re: Miele, er is geen slechtere

Ongelezen bericht door Ann Marie »

Hallo

Bij mij zijn alle apparaten Miele, nog nooit problemen gehad, goede service, gaat super lang mee, goede kwaliteit. Had een Miele stofzuiger van 199,00€ maar wilde graag de veelbesproken stofzuiger van Dyson, kostprijs 400,00€. Wel heb ik mij dat beklaagt, ik heb terug een Miele gekocht. De helft van de prijs en veel beter. Mijn vorige wasmachine was 27 jaar oud en die heeft afgezien, vaak zeer vuile kleren gewassen. Toen we onze wasplaats opnieuw inrichten hebben we een nieuwe gekocht omwille van de looks en de gedachte dat de wasmachine niet eeuwig meegaat. Ik zweer bij Miele, hier komt geen ander merk in huis.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Miele, er is geen slechtere

Ongelezen bericht door k2p »

Ik kom toch terug op mijn eerdere uitspraak. Erg ontevreden nu over de service.

Ik heb een over en keramische kookplaat combinatie. Verwachte levensduur tot 20 jaar. Nu iets ouder dan 15 jaar.

Na 8 jaar een defect waarbij een gedeelte van een zone van de kookplaat niet meer aan ging. Dat is vervangen binnen de aangekochte verlengde garantie.

Nu weer 7 jaar later precies hetzelfde onderdeel stuk. Verlengde garantie is verlopen, dus ik mag 140 euro betalen voor een diagnose, en een waarschijnlijke reparatie gaat rond de 350 euro kosten. Aan de telefoon te horen gekregen dat ik per mail om coulance moest vragen. Antwoord: geen coulance, geen zekerheden en die 350 euro hadden ze aan de telefoon nooit mogen noemen. De "technieker" moet voor 140 euro langskomen voordat hij ook maar iets mag zeggen.

350 euro is me te veel geld voor zo een reparatie, terwijl dat probleem al in het verleden eens is gerepareerd en in de toekomst misschien weer precies daar stuk gaat. Maar ik kan niet zomaar een andere kookplaat aan deze ovencombinatie koppelen, want de bedieningsknoppen zitten aan de oven.

Nou, dank u de koekoek, Miele.

Pwvdb01
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2024 19:16

Re: Miele, er is geen slechtere

Ongelezen bericht door Pwvdb01 »

De Miele WINSTVERDRIEDUBBELAAR ten koste van duurzaamheid en de portemonee van consumenten

tot een tijd terug monteerde Miele stalen trommelkruizen in hun wasmachines. Die gingen nooit kapot. Inmiddels monteren ze aluminium trommelkruizen. Door het probleem van electrolyse gaan deze vaak al na 8 jaar kapot. Internet staat bol met klachten. De machine is dan total loss. Waarom Miele slechter materiaal is gaan monteren is een raadsel (of toch niet!?) Als wasmachines hierdoor de helft langer meegaan, verdubbeld de omzet! Kennelijk heeft Miele daarbij weinig oog voor duurzaamheid.

Miele is dan weer wel bereid om ‘uit coulance’ korting te geven op een nieuwe wasmachine. Voorbeeld: Miele berekent daarvoor de bruto adviesprijs van 1369,= (type WWF360WCS) en geeft korting van 458,=, maar rekent vervolgens weer een servicefee van 139,=. Je betaald dan uiteindelijk 1.050,= aan Miele. Dat lijkt aardig van Miele, maar deze wasmachine bestel je ook bij bol.com voor 1099,=. Daarbij bespaart Miele zich zo ook nog de marge voor de detaillist, en verdiend dus wederom fors aan jou leed. En ja, die servicefee van 139,= dat betaal je aan Miele zodat zij kunnen constateren dat hun wasmachine niet deugdelijk en duurzaam is??!! Kortom, slim bedacht die aluminium trommelkruizen. Een echte winstverdriedubbelaar. Schande Miele, maak wederom duurzame wasmachines met stalen trommelkruizen, in plaats van je omzet te verdriedubbelen.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Miele, er is geen slechtere

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat Miele al lang geen Miele meer is, is inderdaad al jaren een bekende klacht. Voor mij een prima reden om dat overpriced spul niet te kopen. Er is genoeg wat veel meer waar voor z'n geld biedt.

Een Wiskunde Student
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Miele, er is geen slechtere

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

Pwvdb01 schreef:
26 feb 2024 20:07
De Miele WINSTVERDRIEDUBBELAAR ten koste van duurzaamheid en de portemonee van consumenten

tot een tijd terug monteerde Miele stalen trommelkruizen in hun wasmachines. Die gingen nooit kapot. Inmiddels monteren ze aluminium trommelkruizen. Door het probleem van electrolyse gaan deze vaak al na 8 jaar kapot. Internet staat bol met klachten. De machine is dan total loss. Waarom Miele slechter materiaal is gaan monteren is een raadsel (of toch niet!?) Als wasmachines hierdoor de helft langer meegaan, verdubbeld de omzet! Kennelijk heeft Miele daarbij weinig oog voor duurzaamheid.

Miele is dan weer wel bereid om ‘uit coulance’ korting te geven op een nieuwe wasmachine. Voorbeeld: Miele berekent daarvoor de bruto adviesprijs van 1369,= (type WWF360WCS) en geeft korting van 458,=, maar rekent vervolgens weer een servicefee van 139,=. Je betaald dan uiteindelijk 1.050,= aan Miele. Dat lijkt aardig van Miele, maar deze wasmachine bestel je ook bij bol.com voor 1099,=. Daarbij bespaart Miele zich zo ook nog de marge voor de detaillist, en verdiend dus wederom fors aan jou leed. En ja, die servicefee van 139,= dat betaal je aan Miele zodat zij kunnen constateren dat hun wasmachine niet deugdelijk en duurzaam is??!! Kortom, slim bedacht die aluminium trommelkruizen. Een echte winstverdriedubbelaar. Schande Miele, maak wederom duurzame wasmachines met stalen trommelkruizen, in plaats van je omzet te verdriedubbelen.
Het probleem van electrolyse ? Wat mag dat in hemelsnaam zijn

Enfin je kan toch een nieuwe Stalen trommelkruis kopen? Die worden ook aangeboden voor 70-100 euro

Thijs124
Berichten: 540
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Miele, er is geen slechtere

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Misschien studie chemie, scheikunde of natuurkunde volgen om te weten wat elektrolyse is en de gevolgen daarvan?

Speedy123
Berichten: 1051
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Miele, er is geen slechtere

Ongelezen bericht door Speedy123 »

HandigeHarrie schreef:
09 dec 2021 11:06
Even terug naar de vraag van TS. Heeft u schriftelijk bewijs dat zij aangeven het niet te kunnen repareren? Dan is ingebrekestelling 100% succesvol lijkt mij, als de garantietermijn nog niet is verlopen.
TS heeft ook een onderhoudscontract erbij gekocht.

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Miele, er is geen slechtere

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Speedy123 schreef:
27 feb 2024 11:26
HandigeHarrie schreef:
09 dec 2021 11:06
Even terug naar de vraag van TS. Heeft u schriftelijk bewijs dat zij aangeven het niet te kunnen repareren? Dan is ingebrekestelling 100% succesvol lijkt mij, als de garantietermijn nog niet is verlopen.
TS heeft ook een onderhoudscontract erbij gekocht.
We zijn inmiddels ruim 2 jaar verder.

Speedy123
Berichten: 1051
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Miele, er is geen slechtere

Ongelezen bericht door Speedy123 »

ZeerPrivé schreef:
27 feb 2024 11:48
Speedy123 schreef:
27 feb 2024 11:26
HandigeHarrie schreef:
09 dec 2021 11:06
Even terug naar de vraag van TS. Heeft u schriftelijk bewijs dat zij aangeven het niet te kunnen repareren? Dan is ingebrekestelling 100% succesvol lijkt mij, als de garantietermijn nog niet is verlopen.
TS heeft ook een onderhoudscontract erbij gekocht.
We zijn inmiddels ruim 2 jaar verder.
Ik zie het. Het welbekende als oude topics weer bovenin de lijst komen

Erthanax
Berichten: 9612
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Miele, er is geen slechtere

Ongelezen bericht door Erthanax »

Maar de reactie van Pwvdb01 is van gisteren.

Ron5300
Berichten: 265
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Miele, er is geen slechtere

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Off topic @pvdb01, de lagerkruizen waren niet van staal maar van gietijzer net zoals de gewichten die voor de kuipdemping gebruikt werden en dat gietijzer maakte de Miele wasmachine bijna ontilbaar zwaar.
De wasmachinekuip en zichtbare trommel waren van roestvrij staal gemaakt en voor het uiterlijk de deur van wasmachine ook, de rest was van dun plaat ijzer.
Als Miele die productiewijze aan zou houden zou een Miele wasmachine net als in de begintijd veel te duur worden en gezien de concurrentie op de huidige markt uiteindelijk ten gronde gaan.
Net zoals andere fabrikanten heeft bij Miele het gebruik van kunststoffen en aluminium gemaakt dat er goedkoper geproduceerd kan worden en nu is de kuip van kunststof en het lagerkruis van gegoten aluminium wat op wel een goede combinatie is want veel fabrikanten plaatsen de trommellagers in de kunststof kuip zelf.
Aluminium electrolyse ontstaat als het aluminium voor langere tijd met vuil water in aanraking komt maar tast de structuur van het aluminium niet aan maar op wordt op den duur wel zichtbaar.

Plaats reactie