LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Miele rekent kosten voor reparatie amper gebruikte wasdroger

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Miele rekent kosten voor reparatie amper gebruikte wasdroger

Ongelezen bericht door hänschen klein »

POGING -2-
Een nieuwe MIele tegen een maandelijkse vergoeding voor weiniggebruikers

Ik doe nogeens een poging om, wanneer TS afscheid wil/gaat/moet nemen van de Miele droogmachine, om aan te bevelen een droogmachine te gaan huren op basis van het (lage) aantal gebruikte beurten. Géén extra kosten voor het jaarlijkse onderhoud, ook niet bij reparaties, steeds gratis vervanging wanneer nieuwe technieken worden aangeboden, recycling op professionele wijze, terugname oude machine zelfs tegen een kleine vergoeding of voordeel, lagere prijzen bij contracten voor de wasmachine, vaatdroger en droogmachine sàmen enz. enz.

[Offtopic passage verwijderd door moderatie]
Laatst gewijzigd door Radar op 11 okt 2017 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic passage verwijderd

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Miele rekent kosten voor reparatie amper gebruikte wasdroger

Ongelezen bericht door mp2017 »

Dan stuur TS een PB met jou advies.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Miele rekent kosten voor reparatie amper gebruikte wasdroger

Ongelezen bericht door gosewijn »

steeds gratis vervanging wanneer nieuwe technieken worden aangeboden

Dan kun je beter om de 3 jaar een nieuwe kopen ben je goedkoper uit . Dacht je dat huren goedkoper is ?.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Miele rekent kosten voor reparatie amper gebruikte wasdroger

Ongelezen bericht door hänschen klein »

gosewijn schreef:steeds gratis vervanging wanneer nieuwe technieken worden aangeboden

Dan kun je beter om de 3 jaar een nieuwe kopen ben je goedkoper uit . Dacht je dat huren goedkoper is ?.
Het toenemende aantal bedrijven dat zich met verhuren en private-leasing bezighouden bevestigen mijn optie. Of een individuele consument er een voordeel mee kan doen kan ik niet bepalen en zal ook TS moeten onderzoeken. Ik geef hier opties aan ... wanneer Miele de droogmachine niet met coulantie wil repareren. Een recht daarop zie ik niet.

JokeStaal
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 apr 2016 15:57

Re: Miele rekent kosten voor reparatie amper gebruikte wasdroger

Ongelezen bericht door JokeStaal »

Tja, garantie wordt verleende op aantal jaren dat je de droger hebt en niet voor het hoeveelheid uren wat er gedraaid is.
Net als bij auto's. Je krijgt, ongeacht het aantal gereden kilometers, een aantal jaren garantie.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Miele rekent kosten voor reparatie amper gebruikte wasdroger

Ongelezen bericht door Moneyman »

JokeStaal schreef:Tja, garantie wordt verleende op aantal jaren dat je de droger hebt en niet voor het hoeveelheid uren wat er gedraaid is.
Net als bij auto's. Je krijgt, ongeacht het aantal gereden kilometers, een aantal jaren garantie.
Dat is niet juist. Garantie betekent kort door de bocht dat het ding moet doen wat je er van mag verwachten. En dat houdt niet op na 1 of 2 jaar. EN ook je vergelijking gaat mank: juist bij auto's is het gebruikelijk om een x aantal jaar garantie te geven - afgetopt op een x aantal kilometers.

BMF
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 jan 2015 15:55

Re: Miele rekent kosten voor reparatie amper gebruikte wasdroger

Ongelezen bericht door BMF »

Misschien is dit een goedkopere en efficiëntere oplossing.
https://www.bundles.nl/
Mijn Miele is al 15 jaar oud, gebruik ik heel veel en had 10 jaar garantie bij aankoop. Nooit problemen gehad.
Te weinig gebruiken is misschien ook een probleem, door vocht en kalk.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Miele rekent kosten voor reparatie amper gebruikte wasdroger

Ongelezen bericht door Moneyman »

BMF schreef:Misschien is dit een goedkopere en efficiëntere oplossing.
https://www.bundles.nl/
Mijn Miele is al 15 jaar oud, gebruik ik heel veel en had 10 jaar garantie bij aankoop. Nooit problemen gehad.
Te weinig gebruiken is misschien ook een probleem, door vocht en kalk.
Mooie invulling van de al eerder door Hanschen Klein gegeven tip:
hänschen klein schreef:POGING -2-
Een nieuwe MIele tegen een maandelijkse vergoeding voor weiniggebruikers

Ik doe nogeens een poging om, wanneer TS afscheid wil/gaat/moet nemen van de Miele droogmachine, om aan te bevelen een droogmachine te gaan huren op basis van het (lage) aantal gebruikte beurten. Géén extra kosten voor het jaarlijkse onderhoud, ook niet bij reparaties, steeds gratis vervanging wanneer nieuwe technieken worden aangeboden, recycling op professionele wijze, terugname oude machine zelfs tegen een kleine vergoeding of voordeel, lagere prijzen bij contracten voor de wasmachine, vaatdroger en droogmachine sàmen enz. enz.

[Offtopic passage verwijderd door moderatie]

Marktkenner
Berichten: 229
Lid geworden op: 25 jul 2007 12:34

Re: Miele rekent kosten voor reparatie amper gebruikte wasdroger

Ongelezen bericht door Marktkenner »

Ik begrijp de "discussie" niet helemaal. Ding is 8 jaar oud, dus is elke vorm van garantie bekeken toch?
Als Miele aanbied hem voor 300 euri te maken, dan doe je dat toch? hoe moeilijk kan het zijn?
soms zit het mee (ik heb een zanussi drogertje gehad die 12 jaar prima werkte) en soms zit het tegen. Ook bij Miele.
Daarnaast moet je tegenwoordig nadenken voor je iets koopt waarvan je wil of denkt dat het heel lang mee gaat.
de techniek veranderd snel, apparaten worden snel steeds zuiniger. Een was/droogmachine, koelkast, ovens e.d.:
Als ze 5 jaar mee gaan is het al mooi. Die dikke Iphones worden ook maar gebouwd om 2 jaar perfect te werken, daarna willen ze toch weer dat je een nieuwe koopt....

Speedy123
Berichten: 1132
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Miele rekent kosten voor reparatie amper gebruikte wasdroger

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Marktkenner schreef:Ik begrijp de "discussie" niet helemaal. Ding is 8 jaar oud, dus is elke vorm van garantie bekeken toch?
Als Miele aanbied hem voor 300 euri te maken, dan doe je dat toch? hoe moeilijk kan het zijn?
soms zit het mee (ik heb een zanussi drogertje gehad die 12 jaar prima werkte) en soms zit het tegen. Ook bij Miele.
Daarnaast moet je tegenwoordig nadenken voor je iets koopt waarvan je wil of denkt dat het heel lang mee gaat.
de techniek veranderd snel, apparaten worden snel steeds zuiniger. Een was/droogmachine, koelkast, ovens e.d.:
Als ze 5 jaar mee gaan is het al mooi. Die dikke Iphones worden ook maar gebouwd om 2 jaar perfect te werken, daarna willen ze toch weer dat je een nieuwe koopt....
Mwah, repareren van een acht jaar oud apparaat zou ik niet aanbevelen. Ik zou dan eerder een nieuw apparaat kopen dat zuiniger is dan de acht jaar oude machine, eventueel van een goedkoper merk.

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Miele rekent kosten voor reparatie amper gebruikte wasdroger

Ongelezen bericht door witte angora »

Speedy123 schreef:
Marktkenner schreef:Ik begrijp de "discussie" niet helemaal. Ding is 8 jaar oud, dus is elke vorm van garantie bekeken toch?
Als Miele aanbied hem voor 300 euri te maken, dan doe je dat toch? hoe moeilijk kan het zijn?
soms zit het mee (ik heb een zanussi drogertje gehad die 12 jaar prima werkte) en soms zit het tegen. Ook bij Miele.
Daarnaast moet je tegenwoordig nadenken voor je iets koopt waarvan je wil of denkt dat het heel lang mee gaat.
de techniek veranderd snel, apparaten worden snel steeds zuiniger. Een was/droogmachine, koelkast, ovens e.d.:
Als ze 5 jaar mee gaan is het al mooi. Die dikke Iphones worden ook maar gebouwd om 2 jaar perfect te werken, daarna willen ze toch weer dat je een nieuwe koopt....
Mwah, repareren van een acht jaar oud apparaat zou ik niet aanbevelen. Ik zou dan eerder een nieuw apparaat kopen dat zuiniger is dan de acht jaar oude machine, eventueel van een goedkoper merk.
Toch wel. Voor 300 euro koop je geen nieuwe machine, zeker geen Miele.

Van de besparing die zuinigere machines opleveren moet je je echt niet teveel voorstellen. Doorgaans haal je de vervangingskosten er echt niet uit. Als ik bijvoorbeeld mijn 15 jaar oude ijskast zou vervangen, zou het me per jaar nog geen 100 Kwh stroom schelen. Dat is iets van 18 euro. Per jaar. Zo'n ding moet een jaar of 12 meegaan. Spaar ik dus 218 euro uit. De ijskast die ik zou willen hebben kost 399. De huidige levert iets van 50 euro op. Tel uit je verlies. Ik zal dat ding wel een keer vervangen - als hij kapot gaat, of met de verhuizing ergens volgend jaar/over twee jaar. Dat scheelt me dan 80 kilometer rijden met zo'n ding, scheelt een hoop ruimte in de bus. Met een wasdroger zal dat m.i. exact hetzelfde zijn. De kosten van vervanging zijn dusdanig hoog dat je het er met de zuinigheid er niet snel uit zult halen.

Speedy123
Berichten: 1132
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Miele rekent kosten voor reparatie amper gebruikte wasdroger

Ongelezen bericht door Speedy123 »

witte angora schreef:
Speedy123 schreef:
Marktkenner schreef:Ik begrijp de "discussie" niet helemaal. Ding is 8 jaar oud, dus is elke vorm van garantie bekeken toch?
Als Miele aanbied hem voor 300 euri te maken, dan doe je dat toch? hoe moeilijk kan het zijn?
soms zit het mee (ik heb een zanussi drogertje gehad die 12 jaar prima werkte) en soms zit het tegen. Ook bij Miele.
Daarnaast moet je tegenwoordig nadenken voor je iets koopt waarvan je wil of denkt dat het heel lang mee gaat.
de techniek veranderd snel, apparaten worden snel steeds zuiniger. Een was/droogmachine, koelkast, ovens e.d.:
Als ze 5 jaar mee gaan is het al mooi. Die dikke Iphones worden ook maar gebouwd om 2 jaar perfect te werken, daarna willen ze toch weer dat je een nieuwe koopt....
Mwah, repareren van een acht jaar oud apparaat zou ik niet aanbevelen. Ik zou dan eerder een nieuw apparaat kopen dat zuiniger is dan de acht jaar oude machine, eventueel van een goedkoper merk.
Toch wel. Voor 300 euro koop je geen nieuwe machine, zeker geen Miele.

Van de besparing die zuinigere machines opleveren moet je je echt niet teveel voorstellen. Doorgaans haal je de vervangingskosten er echt niet uit. Als ik bijvoorbeeld mijn 15 jaar oude ijskast zou vervangen, zou het me per jaar nog geen 100 Kwh stroom schelen. Dat is iets van 18 euro. Per jaar. Zo'n ding moet een jaar of 12 meegaan. Spaar ik dus 218 euro uit. De ijskast die ik zou willen hebben kost 399. De huidige levert iets van 50 euro op. Tel uit je verlies. Ik zal dat ding wel een keer vervangen - als hij kapot gaat, of met de verhuizing ergens volgend jaar/over twee jaar. Dat scheelt me dan 80 kilometer rijden met zo'n ding, scheelt een hoop ruimte in de bus. Met een wasdroger zal dat m.i. exact hetzelfde zijn. De kosten van vervanging zijn dusdanig hoog dat je het er met de zuinigheid er niet snel uit zult halen.
Ja maar je vergeet dat TS zijn apparaat moet laten maken door Miele en dat dat 300 euro gaat kosten. Tel je daar de besparing aan stroom bij op, dan heb je echt wel genoeg geld voor een nieuw apparaat.

Remco Wilkekus
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jun 2020 10:47

Re: Miele rekent kosten voor reparatie amper gebruikte wasdroger

Ongelezen bericht door Remco Wilkekus »

Ik kan na vandaag met Miele gebeld te hebben bevestigen dat Miele helaas ook voor deze droger (Miele SoftCareSytem T8937 WP) niet haar kwaliteit meer kan waarborgen.

Na nog geen 5 jaar met goed onderhoud zijn de koolborstels van de trommel al helemaal versleten waardoor de droger geluid gaat maken en naar verloop een storing geeft. Daar deze borstels zijn voor het meten van de vochtigheid van de was en de balans in de trommel.

Bij het openen van de deksel zie je het gelijk. De trommel heeft 2 behoorlijke naden welke een grote aanslag plegen op de borstels bij roteren. Ook ondanks dat de trommel schoon is!

Het is gewoon helaas niet meer wat het is en zie je wellicht dat ook het verdien model hier roet in het eten gooit!

Een kleine modificatie en wellicht wat betere koolborstels had de naam meer eer aan gedaan. Laten we hopen dat er weer wat meer Steve Jobs leiders komen die gaan voor kwaliteit ipv kwantiteit ;-)

Fijnedag dag allemaal en veel liefde gewenst!

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: Miele rekent kosten voor reparatie amper gebruikte wasdroger

Ongelezen bericht door cherokee »

Koolborstels die vochtigheid en balans meten? Tsjonge.

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: Miele rekent kosten voor reparatie amper gebruikte wasdroger

Ongelezen bericht door cherokee »

Koolborstels die vochtigheid en balans meten? Tsjonge.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Miele rekent kosten voor reparatie amper gebruikte wasdroger

Ongelezen bericht door Moneyman »

Iets met klok en klepel... :D

alfatrion
Berichten: 21896
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Miele rekent kosten voor reparatie amper gebruikte wasdroger

Ongelezen bericht door alfatrion »

Cro schreef:
10 okt 2017 11:00
Het conformiteitsbeginsel is een verplichting van de verkoper naar de consument. Miele is daar niet verantwoordelijk voor. Gezien de verkoper failliet is kan je deze helaas niet meer aanspreken.
Er is nog de ongerechtvaardigde verrijking. De verkoper van de verkoper raakt verrijkt en de koper raakt verarmt, als de verkoper van een non-conform product failliet raakt omdat de verkoper een regresrecht heeft op hem.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Miele rekent kosten voor reparatie amper gebruikte wasdroger

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Klinkt als versleten trommellagers.

Gesloten