LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn ervaring met Scheffers(NL), Wolters (NL) en Gerwens(DL)

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
keukengekocht
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 nov 2007 14:32

Mijn ervaring met Scheffers(NL), Wolters (NL) en Gerwens(DL)

Ongelezen bericht door keukengekocht »

Vandaag m'n keuken dan eindelijk gekocht. Ik ben wezen kijken bij 3 verschillende zaken en hier even kort mijn ervaringen, hopelijk hebben anderen er wat aan:

* Scheffers (in Zelhem, NL) :

Goed geholpen, prima prijs. Dit was de eerste zaak die ik bezocht. Thuis de gedetailleerde prijsopgave goed vergeleken met internet: De totale electronica was ongeveer 8% goedkoper op internet te vinden (totaal scheelde het 500 euro), hetzelfde percentage voor de spoelbak, kraan etc. Het graniet was aan de dure kant en ik kon de (Siematic) kasten natuurlijk niet vergelijken op internet, maar in vergelijking met de andere zaken zag het er goed uit.

* Wolters (in Deventer, NL) :

Op zich behulpzame verkoper die goed met me meedacht. Echter bleek bij thuiskomst dat de de electronica maar liefst 2700 euro goedkoper op internet was (dus bijna 40%) en hetzelfde gold voor de kraan, spoelbak, etc, waardoor ik al op een prijsverschil van bijna 4000 euro met internet prijzen kwam, op een keuken van 14,000 !! Het graniet was IETS goedkoper dan bij Scheffers, maar scheelde niet veel (150 euro). De keuken zelf was geen Siematic, maar een 'R&M', wat zou staan voor 'Raben & Maier', hier kan ik echter NIKS over op internet vinden. De keuken zou volgens de verkoper vergelijkbaar zijn met Siematic, de lak zou nog beter zijn en hij was 2000 euro goedkoper. Dit is wat moeilijk te vergelijken, maar gevoelsmatig lijkt me een dergelijk prijsverschil tussen een onbekend merk en een topmerk als Siematic niet geheel onjuist.

Kortom, ik was niet echt enthousiast over Wolters. Zij werken overigens ook met zo'n vreselijk bruto/netto systeem, wat inhoudt dat een Bosch oven voor 2000 euro in hun Bosch boekje staat (bruto prijs) en ze hem dan voor 1300 leveren (netto prijs), wat mooi LIJKT, maar als je dan bij thuiskomst ziet dat op internet die koelkast maar 700 euro kost, voel je je toch al snel bedrogen.

* Gerwens in Gronau, Duitsland.
Hier heb ik uiteindelijk vandaag de keuken gekocht. ZEER vriendelijke, behulpzame verkoper (het was dhr gerwens zelf) waar ik een goed gevoel bij had. Qua prijs: de electronica was ongeveer 12% goedkoper op internet te vinden, hetzelfde geldt voor kraan/spoelbak etc. Echter was het graniet hier AANZIENLIJK goedkoper dan de NL zaken (1000 euro), betaalde ik niet voor installatie (zit er standaard bij in), kreeg ik nog een hogere totaalkorting waardoor deze zaak gewoon het goedkoopst was. Kortom, duidelijk de scherpste prijs gekregen hier. Verder moest ik maar 30% voor levering betalen en 70% NA levering ! Heel aantrekkelijk uiteraard (bij scheffers moest ik 90% vooruitbetalen, bij wolters 100%). De levertijd was ook nog eens 2-3 weker korter dan de NL zaken. Bij vertrek vroeg dhr Gerwens of ik honger had, dan kon ik op zijn kosten ook nog eens in het restaurant in de buurt gaan eten, want hij liet nooit mensen met een hongerig gevoel naar huis gaan, haha. Echt aardige man. Niks dan lof over deze zaak, op alle fronten beter dan de 2 NL zaken.

Kort samengevat: Scheffers, op zich goed gevoel over, prima prijs voor NL begrippen. Wolters: slecht gevoel over, hier zou ik zelf nooit wat kopen. Gerwens: tja, ultiem geslaagd hier, aanrader !

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Mijn ervaring met Scheffers(NL), Wolters (NL) en Gerwens(DL)

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik kan mij voorstellen dat je van 'Raben & Maier' niets terugvindt. Het is namelijk Rabe & Meyer. Voor info kun je beginnen bij http://www.rotpunkt-kuechen.de/firma2.html

keukengekocht
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 nov 2007 14:32

Re: Mijn ervaring met Scheffers(NL), Wolters (NL) en Gerwens(DL)

Ongelezen bericht door keukengekocht »

Ah, ja, ik dacht al dat het Rotpunkt was, want het model kwam overeen met Rotpunkt. De verkoper bij Wolters zei echter dat Rabe & Maier GEEN rotpunkt was, waardoor ik wat in verwarring was (en ik vertrouwde het al niet). Volgens hem was dus Rotpunkt beter dan Siematic :)

Pfffff

Re: Mijn ervaring met Scheffers(NL), Wolters (NL) en Gerwens(DL)

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 14 jan 2008 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.

keukengekocht
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 nov 2007 14:32

Re: Mijn ervaring met Scheffers(NL), Wolters (NL) en Gerwens(DL)

Ongelezen bericht door keukengekocht »

Sorry, voor de volledigheid: bij Scheffers ging het om een Siematic, bij Wolters dus om Rotpunkt en uiteindelijk dus een Siematic bij Gerwens gekocht. De uiteindelijke totaalprijs was zelfs nog lager dan Wolters voor de R&M keuken wilde hebben (en daar zat ook nog eens goedkopere apparatuur in).

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Mijn ervaring met Scheffers(NL), Wolters (NL) en Gerwens(DL)

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik ben wel benieuwd, ik zie dat Gerwens zowel siematic als rotpunkt heeft (en bv. ook systemat en hacker). Heb je daar ook nog naar andere keukens dan die siematic gekeken? Ik zou me kunnen voorstellen dat ze daar bv. ook die R&M in het assortiment hebben. Heb je nog opmerkelijke verschillen gemerkt tussen de merken die daar werden aangeboden? Of heb je puur naar die siematic gekeken.

keukengekocht
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 nov 2007 14:32

Re: Mijn ervaring met Scheffers(NL), Wolters (NL) en Gerwens(DL)

Ongelezen bericht door keukengekocht »

Nee, bij Gerwens heb ik alleen naar Siematic gekeken. Misschien ook wel een beetje doordat ik onlangs dit forum ontdekte en louter positieve reacties over Siematic las en over Rotpunkt (=R&M dus blijkbaar) zijn de meningen nogal verdeeld. Verder vond ik toch de lak en afwerking van Siematic wat mooier dan Rotpunkt (wat ik vandaag nog een keer bevestigd zag toen ik de Siematic nog eens goed van dichtbij bekeek)

Pfffff

Re: Mijn ervaring met Scheffers(NL), Wolters (NL) en Gerwens(DL)

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 14 jan 2008 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Mijn ervaring met Scheffers(NL), Wolters (NL) en Gerwens(DL)

Ongelezen bericht door GWTE »

kreeg ik nog een hogere totaalkorting waardoor deze zaak gewoon het goedkoopst was.
Het is duidelijk waar jij een goed gevoel van krijg, zoals altijd! En omdat je op zijn kosten kon gaan vreten was dat gevoel nog beter. Zeker daarna een bosje bloemen gaan brengen bij die andere twee zaken in Nederland die de moeite hebben genomen jou ook te helpen...... :?

geverh
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2007 19:02

Re: Mijn ervaring met Scheffers(NL), Wolters (NL) en Gerwens(DL)

Ongelezen bericht door geverh »

En omdat je op zijn kosten kon gaan vreten

wij in de beschaafde wereld noemen dat eten ............


En waarom zouden we bloemen brengen ? Het is toch heel normaal dat je bij zo'n grote uitgave een aantal offerte's opvraagt en vergelijkt !
De keukenwinkels verdienen genoeg aan de (onwetende) mensen die niet genoeg van de belachelijke prijzen afsnoepen omdat ze denken dat een korting van 2000 euro op de eerste berekening al een goeie deal is....
Zorg eerst maar eens voor een scherpe 1e prijs , dan komen julle wat geloofwaardiger over !

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Mijn ervaring met Scheffers(NL), Wolters (NL) en Gerwens(DL)

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Uiteraard wordt hier gewoon een mening gegeven over verschillende zaken, geen probleem en als "keukengekocht" tevreden is, is er toch niets aan de hand!?

Heb al menig verkoper meegemaakt die aan mij, als vertegenwoordiger, iets voor zichzelf wil bestellen; geef mij dan maar een consument die "vergelijkend warenonderzoek" heeft uitgevoerd!!

Het enige wat mij nog steeds verbaasd is dat er nog mensen zijn die na 1 gesprek bij een keukenzaak een keuken kopen.
Liever 10 gesprekken vooraf dan achteraf zeggen; "had ik maar........."
Hoe zou dit verhaal gelopen zijn als "keukengekocht" eerst naar duitsland had gegaan en dan nederlandse zaken had bezocht met de melding ik ben al in duitsland geweest?.

@ geverh
De andere kant van de medaille is, wanneer ik als verkoper duidelijk zeg netto prijzen te geven voor ELK onderdeel dan wordt er nog altijd gevraagd "hoeveel korting gaat hier van af, want bij ******* krijg ik 50% korting" Er wordt eerder naar korting gekeken dan naar een evenwichtige prijs onder aan de streep tegenover de geleverde kwaliteit.
dat is natuurlijk ook erg jammer...................

keukengekocht
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 nov 2007 14:32

Re: Mijn ervaring met Scheffers(NL), Wolters (NL) en Gerwens(DL)

Ongelezen bericht door keukengekocht »

@GWTE:

Je komt nogal gefrustreerd over. Hoezo is het duidelijk dat het de prijs was ? Tuurlijk is de prijs een van de belangrijkste factoren. Maar dat ik maar 30% vooraf moet betalen ipv 90% of 100% vind ik ook HEEL belangrijk. Stel dat bij levering blijkt dat de boel niet goed is, dan vind ik het wel een HEEL prettig idee dat ik nog maar 30% heb betaald. En aangezien ik maandag m'n nieuwe woning in kan (door omstandigheden ben ik dus heel laat met m'n keuken), telt elke dag qua levertijd en als die dan 2 weken sneller is dan de NL zaken waar ik ben geweest, dan is dat ook belangrijk ja. En ja, als het gesprek dan ook nog prettig is en een verkoper ook nog aan het einde een leuk gebaar maakt dan draagt dat ook bij aan een goed gevoel ja. Al gaat het maar om 25 euro, de NL zaken deden het NIET. Nou is dat laatste maar een heel klein detail uiteraard, maar uiteindelijk is het toch de som van al deze factoren die voor klanten een totaal plaatje vormen. Misschien dat BEPAALDE Nederlandse verkopers eens (zoals jij) eens in Duitsland moeten gaan kijken, om te zien hoe het OOK kan ...

En een bosje bloemen brengen bij die 2 NL zaken ... Bij Wolters zet ik geen stap meer over de drempel. En scheffers ben ik zeker dankbaar, vandaar ook mijn positieve reactie hier over die zaak en als je in NL een keuken zoekt en je Duitsland te ver vindt, kun je hier prima terecht (zoals ik zei: ik ben daar netjes geholpen en heb een eerlijke prijs meegekregen). Ik denk dat zo'n winkel meer heeft aan een positieve reactie dan aan een bosje bloemen.

En al laatste: ik ben in alle 3 zaken zelf heel eerlijk en open geweest, heb meteen aangegeven dat ik meerdere offertes wilde gaan halen en gaan vergelijken. Heb ook aangegeven dat ik daarom meteen een scherpste prijs wilde en niet voor latere onderhandeling openstond. En bij Wolters en Gerwens heb ik pas nadat zij een prijs hadden opgesteld, de eerder verkregen prijs laten zien. Hierdoor was er voor de winkels geen enkel verschil of ik ze als eerste of als laatste bezocht. Kortom, ik vind dat ik heel correct heb gehandeld en ook heel correct door Scheffers en Gerwens ben behandeld.

Pfffff

Re: Mijn ervaring met Scheffers(NL), Wolters (NL) en Gerwens(DL)

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 14 jan 2008 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.

keukengekocht
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 nov 2007 14:32

Re: Mijn ervaring met Scheffers(NL), Wolters (NL) en Gerwens(DL)

Ongelezen bericht door keukengekocht »

De inmeter komt a.s. week. Kleur was magnolia wit. Levertijd is 3e week van Januari. Bij scheffers zou het 2 weken later worden. Misschien dat er zaken zijn die het nog sneller kunnen leveren hoor, maar die heb ik helaas niet gevonden (en ik denk dat, zoals jij ook al aangaf), de meeste zaken niet leveren in de laatste 2 weken van het jaar en de eerste 2 weken van het nieuwe jaar, heb nogal pech met de tijd dus.

Pfffff

Re: Mijn ervaring met Scheffers(NL), Wolters (NL) en Gerwens(DL)

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 14 jan 2008 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Mijn ervaring met Scheffers(NL), Wolters (NL) en Gerwens(DL)

Ongelezen bericht door GWTE »

Stel dat bij levering blijkt dat de boel niet goed is,
Dat kun je niet zien bij levering, alles zit in dozen en karton. Na levering is voor montage en tijdens de montage blijkt pas of alles goed is......maar dan heb jij alles al betaald he? :o

Gesloten