LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn vaatwasmachine (Bauknecht) heeft roestplekken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
berry.geerlings-folkerts
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2018 14:26

Mijn vaatwasmachine (Bauknecht) heeft roestplekken

Ongelezen bericht door berry.geerlings-folkerts »

Op 19 februari 2018 heeft Keuken Kampioen mijn nieuwe keuken geïnstalleerd, met daar bij alle apparatuur van Bauknecht.
In september bleek mijn vaatwasmachine te roesten.
Bij telefonisch contact werd mij meegedeeld, dat dit alleen kon als ik de machine niet goed behandelde en dat roest niet onder de garantie valt.
Nu heb ik nog "maar" 38 jaar vaatwasmachines dus vind dit een kul argument.
Mijn vaatwasser wordt max 3x per week gebruikt (2 persoonshuishouden).

Ik heb dus een schriftelijke klacht ingediend bij Bauknecht, ze hebben gewoon een "zogenaamde maandagmorgen machine" geleverd.
Roestvrij staal hoort niet te roesten. Verder heb ik na het zout bijvullen het gemorste opgeveegd en de machine gelijk laten draaien.

Toen de monteur kwam kijken kreeg ik te horen dat "iedereen weet dat na het zout bijvullen de machine op de heetst mogelijke temperatuur gedraaid moet worden". Ook dit is natuurlijk baarlijke onzin.

Inmiddels heb ik spijt dat ik úberhaupt apparatuur van Bauknecht heb genomen.
Mijn vrieskast is al vervangen en inmiddels is ook mijn oven al kapot; de printplaat en het deurmechanisme worden vervangen. Dit alles binnen 8 maanden, Ik zie de toekomst met angst en beven tegemoet en heb geen enkel vertrouwen meer in deze firma.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mijn vaatwasmachine (Bauknecht) heeft roestplekken

Ongelezen bericht door Moneyman »

berry.geerlings-folkerts schreef:
29 okt 2018 14:49
Op 19 februari 2018 heeft Keuken Kampioen mijn nieuwe keuken geïnstalleerd, met daar bij alle apparatuur van Bauknecht.
In september bleek mijn vaatwasmachine te roesten.
Bij telefonisch contact werd mij meegedeeld, dat dit alleen kon als ik de machine niet goed behandelde en dat roest niet onder de garantie valt.
Nu heb ik nog "maar" 38 jaar vaatwasmachines dus vind dit een kul argument.
Mijn vaatwasser wordt max 3x per week gebruikt (2 persoonshuishouden).

Ik heb dus een schriftelijke klacht ingediend bij Bauknecht, ze hebben gewoon een "zogenaamde maandagmorgen machine" geleverd.
Roestvrij staal hoort niet te roesten. Verder heb ik na het zout bijvullen het gemorste opgeveegd en de machine gelijk laten draaien.

Toen de monteur kwam kijken kreeg ik te horen dat "iedereen weet dat na het zout bijvullen de machine op de heetst mogelijke temperatuur gedraaid moet worden". Ook dit is natuurlijk baarlijke onzin.

Inmiddels heb ik spijt dat ik úberhaupt apparatuur van Bauknecht heb genomen.
Mijn vrieskast is al vervangen en inmiddels is ook mijn oven al kapot; de printplaat en het deurmechanisme worden vervangen. Dit alles binnen 8 maanden, Ik zie de toekomst met angst en beven tegemoet en heb geen enkel vertrouwen meer in deze firma.
Als je eens rondkijkt op dit forum, zul je zien dat je helaas niet de enige bent.

kessel45
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 aug 2017 10:04

Re: Mijn vaatwasmachine (Bauknecht) heeft roestplekken

Ongelezen bericht door kessel45 »

Ik heb 2,5 jaar geleden een dure Siemens vaatwasser gekocht. Hij gaf een storing en
heb gebeld. Wordt een héle dure reparatie omdat er iets met de pomp is.
Twee jaar garantie dus te laat. Mag een dure machine van 2.5 jaar al zo'n grote
storing aan de pomp geven? Kun je beter een goedkope kopen en elke drie jaar
vernieuwen . Siemens is dus niets beter dan Bauknecht.

Gesloten