LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misschien domme vragen...

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
john steed
Berichten: 40
Lid geworden op: 24 okt 2007 20:29

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door john steed »

tis werkelijk ongelooflijk.... :twisted:

iemand stelt een normale vraag en binnen de kortste tijd is het weer een kippenren met allerlei niet druk zijnde keuken'verkopers' die elkaar gaan zitten aanvallen.

Kweenie en zovele anderen zijn hier niet mee geholpen hoor !

Jullie zouden beter moeten weten; mensen die op dit forum zitten willen informatie omdat ze een keuken willen kopen! Mensen met geld die jullie armzalige salaris en bonus gaan betalen !

Wat voor indruk geven jullie dan af over 'de branche' wanneer allerlei lui die duidelijk niet veel beters te doen hebben overdag lekker met elkaar in de clinch gaan over niks!

Gedraag je toch! Geef een normaal antwoord en laat je niet steeds uit de tent lokken. Diegenen die zitten te klooien negeren; houden ze vanzelf op..... net als op de kleuterschool vroeger.... Grow up and get a life !

Oh ja, en Nobilia is toch ook van DMG ?
een van de eerste duitsland veroveringen....

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door keukenklepper »

Zeg John,

Ga jij eens effe lekker zitten zeuren over mensen die met elkaar op een forum in discussie treden.. Erg logisch..

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Oh ja, en Nobilia is toch ook van DMG ?
een van de eerste duitsland veroveringen....
Wat een sprookje........ is absoluut GEEN DMG

john steed
Berichten: 40
Lid geworden op: 24 okt 2007 20:29

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door john steed »

hé klepper,
volgens mij is het erg lang geleden dat de bekende namen op dit forum nog eens echt met elkaar in discussie traden met elkaar.....

Dat onderlinge afzeiken (er zullen eens 5 nuttige berichten onder elkaar staan...) is geen discussie hoor... dat is gezeur.

'Waarom dan hierop kijken?' hoor ik je denken....

Nou omdat ik gewoon net als zovelen graag ervaringen van anderen wil horen. En wanneer er zich vakmensen mee bezighouden is dat helemaal geweldig; maar dan wel op een goede manier.

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door keukenklepper »

Kijk.. dat klinkt toch al wat vriendelijker, ik dacht bijna dat je boos geworden was.

Wij keukenboeren zijn gewoon erg fanatiek met ons vak. Ik zie weinig Hoveniers, makelaars en/of parkateurs die zo heftig hun eigen toko verdedigen hier op dit forum..
En je hebt wel gelijk, soms draven we hierin wat door.. Noem het maar enthousiasme.
En.. 'tis ook wel lachen..

john steed
Berichten: 40
Lid geworden op: 24 okt 2007 20:29

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door john steed »

dat laatste zal ik niet ontkennen maar ik heb gewoon ooit medelijden met die arme drommel die helemaal bovenin zijn vraag heeft gesteld en maar moet toezien hoe persoonlijke vendettas worden uitgevochten...

En je hebt ook gelijk als je zegt dat andere beroepsgroepen het niet doen !

Ik wil alleen maar aangeven dat dit voor jullie een ontzettend waardevol (in meerdere opzichten) forum is en dat je daar goed mee om moet gaan...

En nu ga ik maar weer eens verder kijken..... ik weet ondertussen echt niet meer welk merk keuken ik moet gaan kopen...

Als mijn bontempi te duur is koop ik denk een Campingaz setje en een teiltje....

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door keukenklepper »

Als je die waanzinnige Gutmann wilt laten varen, kan je met je budget een prima Eggersmann kopen.

Dat is echt prima spul, beetje duurder dan de gemiddelde schuller of aanverwanten, maar ECHT heel mooi !! (en goed natuurlijk.)

kzin
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:22

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door kzin »

Oh ja, en Nobilia is toch ook van DMG ?
een van de eerste duitsland veroveringen....
Mocht Ome ben willen, Nobilia is de grootste zelfstandige keukenfabriek van duitsland. Maatje te groot voor Ben. Wel is ie een samenwerking met Nobia uit zweden aangegaan.


Wat de kwaliteit betreft, elk merk heeft voor en tegenstanders. Zelf heb ik nog steeds bewondering voor de super accurate leveringen van Nobilia, daar kan ELKE andere fabriek wat van leren. De prijs/kwaliteit is goed. Mijn huidige werkgever heeft het helaas niet. Rotpunkt folie is redelijk, hebben wel een betaalbare houten lijn. En hoewel Mepla lades vast niet slecht zijn, vind ik Blum ook mooier. Beckermann is mooi maar vind ik te duur voor wat het bied, en soms onbetrouwbaar in de compleetheid van leveren. Schmidt of Tristar zijn m.i. ook spelers die de moeite van overwegen waard zijn.

Ik denk dat de moraal van het verhaal is dat er hier teveel "hoog segment" verkopers zitten. En tja door de ogen van een Rolls Royce verkoper is al het andere minder......

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door GWTE »

Nobia uit zweden = Poggen Pohl, Pronorm, FM keukens, Optifit en nog een paar merken in keukenland.

john steed
Berichten: 40
Lid geworden op: 24 okt 2007 20:29

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door john steed »

hoi klepper,
volgens mij moet je gutmann / eggersmann post naar het andere topic over bontempi....

Maar bedankt voor de tip. Kende eggersmann van internet en vind het mooi spul. zal eens kijken wat hier over de kwaliteit wordt geschreven.

nico_s
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 jul 2007 15:06

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door nico_s »

Beste Kweenie,

Jammer dat je Schmidt keuken tegenvalt, zelf heb ik daar goede ervaring mee.
Voor onze nieuwe keuken voor ons nieuwe huis zijn we uiteindelijk geslaagd met een Format Keuken bij Kitchen&Cook in Noordwolde (ligt vlakbij Wolvega). Vanuit Groningen is dat qua afstand wel te doen.
Bij Format zijn aanpassingen in diepte redelijk betaalbaar. Wij hebben dat ook overwogen, maar de prijs wegens diepteaanpassing van ons CeraNuovo-blad werd ons te kostbaar.
De adviseur bij Kitchen&Cook denkt goed mee, wat erg belangrijk is voor een goed keukenontwerp. Dat was bij de grote keukenfilialen vlakbij Ikea wel anders.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door kweenie »

Wolvega is vanuit Groningen inderdaad wel te doen. Is dat een winkel waar je weer veel van de prijs af moet onderhandelen of werken ze met min of meer vaste prijzen? Ik heb ook begrepen dat er in Heerenveen een grote keukenwinkel zit (die volgens mij niet DMG is). Heb je daar toevallig ook gekeken? (Als ik toch richting Friesland zou gaan...)

Aan de grote meerkosten voor het blad heb ik nog niet zo heel erg gedacht. Hoeveel duurder zou je blad ongeveer worden als je het blad dieper zou willen? Was het veel duurder omdat het niet een standaard maat zou zijn, of is het materiaal van zichzelf zo duur? Ik heb zelf nooit van CeraNuovo gehoord, wat voor spul is dat? (en bevalt het...?)

(Overigens, voor 'john steed' e.a., een beetje discussie vind ik niet erg. Blijkbaar zijn er een paar merken die elkaar sterk beconcurreren en niet veel van elkaar verschillen. Maar aangezien ze blijkbaar niet op inhoudelijke gronden kunnen aangeven waarom zij nou beter zijn dan de ander, heb ik zo het vermoeden dat het geen heel goede merken zijn. Anders zouden ze toch wel met inhoudelijke argumenten komen in plaats van moddersmijterij? Als eenvoudige consument krijg je dan de indruk dat je dus niet met die merken in zee moet gaan.)

john steed
Berichten: 40
Lid geworden op: 24 okt 2007 20:29

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door john steed »

Overigens, voor 'john steed' e.a., een beetje discussie vind ik niet erg. Blijkbaar zijn er een paar merken die elkaar sterk beconcurreren en niet veel van elkaar verschillen. Maar aangezien ze blijkbaar niet op inhoudelijke gronden kunnen aangeven waarom zij nou beter zijn dan de ander, heb ik zo het vermoeden dat het geen heel goede merken zijn. Anders zouden ze toch wel met inhoudelijke argumenten komen in plaats van moddersmijterij? Als eenvoudige consument krijg je dan de indruk dat je dus niet met die merken in zee moet gaan

Voor de goede orde Kweenie.... ik verkoop geen keukens; ik wil er zelf een kopen en ben net zo in het duister aan het tasten als jijzelf....


Heb er nu 2 (bontempi en Eggersmann) op het oog en als dat allemaal niet lukt ga ik een kijken bij Nexxt of een goedkopere ProNorm. Ik heb namelijk nogal wat ruimte te vulle met dat ding en heb de tik dat ik gek ben op RVS werkbladen... het liefste dus de combi Bontempi of Eggersmann met een ABK blad.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door kweenie »

John steed, ik had ook geen inhoudelijke kritiek op jou, maar meer op de keukenverkopers die blijkbaar geen positieve punten kunnen bedenken over hun eigen koopwaar... Daarom vond ik de bijdrages juist weer wel nuttig: als er zo weinig inhoudelijke voordelen zijn, waarom zou je als eenvoudige consument dan voor de genoemde merken kiezen...?

Maar even over je keuken, je hebt zo te zien wel smaak. Ik vind zelf rvs ook wel mooi, maar volgens mij is het erg onpraktisch. Snel krassen en (vet-)vlekken. Vandaar dat ik waarschijnlijk toch kies voor composiet of iets anders.

john steed
Berichten: 40
Lid geworden op: 24 okt 2007 20:29

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door john steed »

Krassen horen op RVS.
Heb je ooit een gloedjenieuwe spoelbak gezien?
Die is prachtig!
Tot het moment dat je voor de eerste keer onoplettend een mesje erin gooit of een kop en schotel erin kwakt; je schrikt je lam als je de eerste krassen ziet!

En toch geeft dat allemaal niets; gewoon doorgaan met gebruiken en op den duur zie je door de krassen de kras niet meer :wink:

Daarom ook nooit een doekje gebruiken in je spoelbak; dan duurt het te lang voordat er veel krassen op staan en blijf je je alleen maar langer ergeren.

Mijn kapper heeft RVS kaptafels en die heeft ie al 20 jaar. Vol krassen maar je slaat er geen acht op. De beste investering die hij oit heeft gedaan zegt hij zelf.

Wat merken betreft: ik denk dat je, wanneer je hier goed op het forum rondkijkt, jezelf tussen alle pesterijen door toch een goed beeld kunt vormen wat de merken van elkaar doet verschillen. Schrijf die dingen gewoon onder elkaar en je kan toch je conclusies trekken....

En eerst voor jezelf beslissen of je bij DMG wil kopen..... scheelt de helft van de merken schat ik zo....
:lol:

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Wat de kwaliteit betreft, elk merk heeft voor en tegenstanders. Zelf heb ik nog steeds bewondering voor de super accurate leveringen van Nobilia, daar kan ELKE andere fabriek wat van leren. De prijs/kwaliteit is goed. Mijn huidige werkgever heeft het helaas niet. Rotpunkt folie is redelijk, hebben wel een betaalbare houten lijn. En hoewel Mepla lades vast niet slecht zijn, vind ik Blum ook mooier. Beckermann is mooi maar vind ik te duur voor wat het bied, en soms onbetrouwbaar in de compleetheid van leveren. Schmidt of Tristar zijn m.i. ook spelers die de moeite van overwegen waard zijn.

Ik denk dat de moraal van het verhaal is dat er hier teveel "hoog segment" verkopers zitten. En tja door de ogen van een Rolls Royce verkoper is al het andere minder......
voor de volle 100% mee eens...........

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door maxx »

Veel hoog segment valt wel mee. Het feit, dat de hardste bijters ook diegene zijn die niets loslaten over hun assortiment, moet al genoeg zeggen.

Blum, er is geen betere...

MVG

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Mijn markt ligt over de verschillende "segmenten" heen, ik kan de concurrentie met ikea aan en ik kan een handgemaakte (zelfs ter plekke-) keuken aanbieden inclusief verbouwing. De uitdaging en de charme van dit vak is voor mij dan ook om het juiste plan voor de mensen te realiseren.

Met zo'n breed scala aan producten poog ik dan ook de producten op hun waarde in te schatten. (prijs / kwaliteit)

En on topic voor john steed: Een Bontempi of een Eggersmann zijn waardevol maar een vergelijk met een next of een pronorm levert u een voordeligere aanbieding op maar u zet ook een treetje terug op de kwaliteitsladder.

nico_s
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 jul 2007 15:06

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door nico_s »

Kweenie,

Onderhandelen kan altijd na een eerste offerte, ook in Noordwolde. Gewoon proberen er nog 10% extra vanaf te krijgen.

In Heerenveen zit Van der Woude, bedoel je die zaak? Die valt niet onder de DMG-groep. Een keuken kopen bij een DMG-vestiging kan best, alleen laat je nooit overhalen om dezelfde dag nog te tekenen!

CeraNuovo is een ceramisch blad, een degelijk blad met een matte uitstraling. Via de zoekfunctie van dit forum kun je meer over het materiaal te weten komen. Ceramistone is hetzelfde materiaal.

Reken voor diepte-aanpassing van blad (dieper dan 65 cm) plus kasten op €250 per meter. Prijs is afhankelijk van hoeveelheid kasten en/of laden.

Pfffff

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 06 nov 2007 00:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten