LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misschien domme vragen...

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
kzin
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:22

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door kzin »

Vrijwel alleen middensegment hier
:lol: :lol: liegbeest :lol: :lol:

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door hark »

beste Kweenie

Natuurlijk :
Een keuken kopen bij een DMG-vestiging kan best, alleen laat je nooit overhalen om dezelfde dag nog te tekenen!
Dit is een mogelijkheid..........
Als je natuurlijk 100% wilt betalen voor levering.....ja je leest het goed anders gaat die keuken niet op de vrachtwagen vanuit Kaatsheuvel.

Verkopen overigens prima spul bij DMG, maar wel effe de spoelbak en de kraan aansluiten ( doen ze niet ! )

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door GWTE »

[/quote]maar wel effe de spoelbak en de kraan aansluiten ( doen ze niet ! )[quote]

Dat hangt van de formule af Hark.....er zijn genoeg DMG-tjes die wel aansluiten. Dat zou je kunnen weten :oops:.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door kweenie »

Ga nou niet weer met elkaar een welles-nietes discussie aan, zoals in jullie al in zo veel topics doen.

Een diepte aanpassing kost dus in de orde van grootte van zo'n 250 euro per meter extra. En is dat eigenlijk bij binna elk merk mogelijk, of vallen er dan meteen veel merken af? Weet je toevallig ook wat het ongeveer kost om wat hogere onderkasten te nemen? Omdat ik nogal lang ben, zat ik eraan te denken om in de keuken iets van een la-hoogte extra aan kastruimte te nemen, met dan eventueel een lagere plint.

En even over DMG, daarover is volgens mij al genoeg gezegd in andere topics. Er is vast veel keus, en ze hebben vast ook alle verschillende kwaliteiten, maar ik hou er niet van om de helft van de prijs eraf te moeten onderhandelen. (En om alles vooraf te moeten betalen.) Dan ga ik liever naar een winkel met duidelijke prijzen, ook als je daar misschien iets duurder uit zou zijn. En ik neem aan dat je bij elke winkel wel iets kunt onderhandelen, net als dat je bij de aanschaf van een tv wel iets eraf kunt onderhandelen, maar de belachelijke bedragen die in de keukenbranche worden genoemd gaan mij te ver.

nico_s
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 jul 2007 15:06

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door nico_s »

Ik ben consument en niet werkzaam in de keukenbranche. Ik kan je alleen maar informatie verschaffen die ik heb opgedaan door onze bezoeken bij de diverse keukenzaken en via dit forum.

Bij Schmidt en Format, de merken waarvoor ik offertes heb aangevraagd, is het in ieder geval wel mogelijk om diepere kasten/laden te nemen. De keukenkenners op dit forum kunnen wellicht aangeven of dat bij alle merken mogelijk is.

Format heeft kasten in verschillende hoogten, zie ook http://www.format-kuechen.de voor de maten. Wijzelf hebben gekozen voor een kasthoogte van 77,2cm. De hoogte van het werkblad is ook afhankelijk van bladdikte en plinthoogte.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door kweenie »

Bedankt voor de tips. Is Format eigenlijk het zelfde als Pronorm, of zeg ik nu iets doms? Want volgens mij hebben ze allebei een 128 lijn, met (ongeveer) de zelfde slogan. Of is 128 in keukenland een standaardmaat...?

Dat CeraNuovo is volgens mij effen, toch? Werkt dat in de praktijk goed? Is het niet te besmettelijk? (Klinkt wel erg praktisch, ik weet het, maar ik ben zo bang dat ik een keuken uitkies die na een maand niet meer mooi is...)

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door hark »

Beste GWTE :

Waarom vertellen ze op de hoofdvestiging in De Ketheuvel dan uitdrukkelijk en na wel 3 x vragen : Nee, meneer, wij zijn goed in monteren van keukens maar we doen geen loodgieterswerk; dat moet U toch echt zelf doen.

Beste Kweenie :
Blij te horen dat je niet naar die "100%-vooruit-betaal-jongens-van-DMG" zal gaan om een keuken te kopen.
Ikzelf ben geslaagd bij een onafhankelijk leverancier en kan normaal 15 dagen na oplevering keuken de rekening betalen.
kijk; dat geeft vertrouwen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door kweenie »

Nog even terugkomen op mijn eerste berichtje. Ik schreef daar dat ik een Schmidt keuken heb waarvan de folie loslaat. Nu ben ik er net achter gekomen dat dat niet helemaal klopt... In de keuken hangen ook Schmidt kastjes, maar de onderkasten (waarbij het folie loslaat) is van een ander merk... Met Schmidt is er dus niets mis. En ik ben niet eens blond...

Sjoerd15
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:13

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door Sjoerd15 »

:cry:
Laatst gewijzigd door Sjoerd15 op 07 nov 2007 00:59, 1 keer totaal gewijzigd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door kweenie »

Bedankt voor de info. Heb je bij de extra hoge kasten dan nog wel een extra la in de kast, of is het alleen een sierfrontje? Op zich zou het voor mij geen probleem zijn als er geen hoge deuren zijn, want ik wil toch voornamelijk laden (zeker onder het aanrecht).

Maar extra diepe kasten zijn dus niet zo gangbaar. Je schrijft over merken waarbij het mogelijk is, maar zou je misschien ook kunnen zeggen bij welke merken het niet of nauwelijks mogelijk is? Dat is ook wel handig om te weten.

jwijbenga
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jan 2007 08:39

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door jwijbenga »

bericht van nico_s:
In Heerenveen zit Van der Woude, bedoel je die zaak? Die valt niet onder de DMG-groep. Een keuken kopen bij een DMG-vestiging kan best, alleen laat je nooit overhalen om dezelfde dag nog te tekenen!
Klopt, van der Woude is geen DMG keukenzaak

Daarnaast hebje in heerenveen nog Grando en Nieuwenhuis.

Sjoerd15
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:13

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door Sjoerd15 »

hé Johan, geen reclame maken hè

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door kweenie »

Och, die twee heb je overal. Daarvoor zou ik dus toch niet naar Heerenveen gaan. En hij mag die twee best noemen als ook van der woude al wordt genoemd. (Dat is trouwens inderdaad de winkel waar ik op doelde.)

jwijbenga
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jan 2007 08:39

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door jwijbenga »

idd Sjoerd, voor wie maak ik reclame als ik de 3 grootste keukenzaken in Heerenveen noem? :wink:

Sjoerd15
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:13

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door Sjoerd15 »

hahahaha...
je hebt gelijk.
mea maxima culpa johan...

succes verder... :wink:

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door loesjes »

Mocht grando heerenveen willen om bij die 3 in dat rijtje te komen....
er zitten in heereveen een paar meer zaken hoor, en daarvan is er zowiezo al 1 groter als grando....

Sjoerd15
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:13

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door Sjoerd15 »

oei loesjes, op de nieuwenhuis teentjes getrapt? :wink:

dekker-koops
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2006 15:47

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door dekker-koops »

Wij hebben een keuken gekocht mij ASTROH KUCHEN GRONAU
Er waren 13 gebreken nu nog 3 hele erge.
De keuken is 4,5 cm. tekort, de aftimmering boven is heel ver naar achteren.
De gaten in het granietenaanrechtblad zitten op de verkeerde plaats en ook nog ondeskundig terplaatse meet een boortje gemaakt.
De kraan staat veel tever naar rechts dus iets tegen de kraan aankomen en het water loopt over het blad.
Ze hebben Nederlandse verkopers, maar bij klachten krijg je een duits sprekend persoon die je dan zgn. niet kan verstaan.
WIJ ZIJN ER HEEL SLECHT AFGEKOMEN WEES GEWAARSCHUWD
BIJ INTERESSE KAN IK DE FOTO'S MAILEN
J.DEKKER

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door loesjes »

nee hoor sjoerd, ben alleen van mening dat als je hier iets neer zet dat het ook waar moet zijn....

Gesloten