LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Na 5 weken roest in nieuwe vaatwasser Whirlpool WIC3B19

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Moonen104
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2017 20:48

Na 5 weken roest in nieuwe vaatwasser Whirlpool WIC3B19

Ongelezen bericht door Moonen104 »

5 Weken nadat onze nieuwe keuken geplaatst is zit er een dikke roest rand om de pot van het vaatwasser zout.
Deze is alleen voor het eerste gebruik gevuld.

Het betreft een Whirlpool WIC3B19.

Na het nodige aandringen bij de leverancier en installateur van de keuken (Keukenconcurrent) kwam een monteur van Whirlpool de situatie bekijken.
Hij was van mening dat we geluk hadden dat er nog geen gaatje in de kuip zat. Een vaatwasser van 5 weken oud!?!

Wij zouden zelf zout geknoeid hebben en dat niet meteen weggespoeld hebben. Met een borstel poetste hij het grootste deel (niet alles) van de roestrand weg. Op de vraag of hij iedere 5 weken terugkwam antwoordde hij dat ik dat ook zelf weg kan poetsen. Een vaatwasser van 5 weken oud!?!

In een gezin van 5 personen draait de vaatwasser mijns inziens voldoende om dat zout weg te spoelen.

De leverancier en installateur van de keuken (Keukenconcurrent) verschuilt zich achter de bevindingen van de monteur van Whirlpool.
Voor een bedrag van 300 euro willen ze de vaatwasser wel komen vervangen.

Een monteur van Whirlpool die zijn "eigen" vaatwasser komt beoordelen is voor de Keukenconcurrent een "onafhankelijke" deskundige.
Dit is mijn derde keuken van de Keukenconcurrent. Voorheen geen problemen gehad.
De reactie van de Keukenconcurrent is dusdanig dat ik daar geen keuken meer ga kopen en niemand aan zal raden het wel te doen.
Heeft iemand dezelfde ervaring met zijn vaatwasser en hoe is dat opgelost?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Na 5 weken roest in nieuwe vaatwasser Whirlpool WIC3B19

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Moonen104 schreef: De leverancier en installateur van de keuken (Keukenconcurrent) verschuilt zich achter de bevindingen van de monteur van Whirlpool.
Als u het niet eens bent met de bevindingen van de monteur van de leverancier staat het u vrij zelf een deskundige in te schakelen. De leverancier (Keukenconcurrent) claimt de garantie ook bij de leverancier (Whirlpool) dus logische dat zij de bevindingen van de monteur van Whirlpool overnemen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Na 5 weken roest in nieuwe vaatwasser Whirlpool WIC3B19

Ongelezen bericht door crazyme »

Dus het was geen roest maar zout wat hij had weg gepoetst ?

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Na 5 weken roest in nieuwe vaatwasser Whirlpool WIC3B19

Ongelezen bericht door 16again »

Is keukenzout ipv vaatwasser zout gebruikt?

Als er geschuurd is , dan is ijzer kaal, en gaat roest alleen maar verder.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Na 5 weken roest in nieuwe vaatwasser Whirlpool WIC3B19

Ongelezen bericht door olaf79 »

Onaanvaardbaar antwoord van leverancier en fabrikant. Er moet gewoon gratis een nieuw apparaat geleverd worden. De leverancier moet bewijzen dat u het product verkeerd gebruikt en niet via een medewerker van de belanghebbende partij maar via een onafhankelijke 3e.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Na 5 weken roest in nieuwe vaatwasser Whirlpool WIC3B19

Ongelezen bericht door crazyme »

olaf79 schreef:Onaanvaardbaar antwoord van leverancier en fabrikant. Er moet gewoon gratis een nieuw apparaat geleverd worden. De leverancier moet bewijzen dat u het product verkeerd gebruikt en niet via een medewerker van de belanghebbende partij maar via een onafhankelijke 3e.
Mogelijk is het product ook gewoon verkeerd gebruikt.

Wat onaanvaardbaar is jouw conclusie welke is gebaseerd op een half en eenzijdig verhaal.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Na 5 weken roest in nieuwe vaatwasser Whirlpool WIC3B19

Ongelezen bericht door Moneyman »

crazyme schreef:
olaf79 schreef:Onaanvaardbaar antwoord van leverancier en fabrikant. Er moet gewoon gratis een nieuw apparaat geleverd worden. De leverancier moet bewijzen dat u het product verkeerd gebruikt en niet via een medewerker van de belanghebbende partij maar via een onafhankelijke 3e.
Mogelijk is het product ook gewoon verkeerd gebruikt.

Wat onaanvaardbaar is jouw conclusie welke is gebaseerd op een half en eenzijdig verhaal.
Dat mag de leverancier dan even aantonen.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Na 5 weken roest in nieuwe vaatwasser Whirlpool WIC3B19

Ongelezen bericht door alfatrion »

sylvesterb schreef:Als u het niet eens bent met de bevindingen van de monteur van de leverancier staat het u vrij zelf een deskundige in te schakelen.
Het lijkt mij sterk dat de monteur gecontacteerd heeft dat TS met zou heeft geknoeid, daar was hij namelijk helemaal niet bij. Het enige wat ik lees is een mogelijke oorzaak. Wat ik niet lees is uitsluiting van alle mogelijke oorzaken die voor risico van de verkoper komen. Zoals ik lees is het verhaal van deze monteur niet voldoende om als verweer te kunnen dienen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Na 5 weken roest in nieuwe vaatwasser Whirlpool WIC3B19

Ongelezen bericht door crazyme »

Na 5 weken een rvs interieur laten doorroesten lijkt mij heel onwaarschijnlijk.

Het verhaal van ts is niet compleet.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Na 5 weken roest in nieuwe vaatwasser Whirlpool WIC3B19

Ongelezen bericht door sylvesterb »

alfatrion schreef:
sylvesterb schreef:Als u het niet eens bent met de bevindingen van de monteur van de leverancier staat het u vrij zelf een deskundige in te schakelen.
Het lijkt mij sterk dat de monteur gecontacteerd heeft dat TS met zou heeft geknoeid, daar was hij namelijk helemaal niet bij. Het enige wat ik lees is een mogelijke oorzaak. Wat ik niet lees is uitsluiting van alle mogelijke oorzaken die voor risico van de verkoper komen. Zoals ik lees is het verhaal van deze monteur niet voldoende om als verweer te kunnen dienen.
Als dit de conclusie is die de monteur namens de fabrikant stelt kun je enkel nog zelf een onafhankelijk deskundige raadplegen. Jouw mening dat het niet voldoende is veranderd hier niets aan, als je gaat procederen zul je ook moeten aantonen dat er andere oorzaken zijn. De fabrikant heeft zijn oorzaak al aangegeven die moet je dan weerleggen.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Na 5 weken roest in nieuwe vaatwasser Whirlpool WIC3B19

Ongelezen bericht door alfatrion »

sylvesterb schreef:Als dit de conclusie is die de monteur namens de fabrikant stelt kun je enkel nog zelf een onafhankelijk deskundige raadplegen. Jouw mening dat het niet voldoende is veranderd hier niets aan, als je gaat procederen zul je ook moeten aantonen dat er andere oorzaken zijn. De fabrikant heeft zijn oorzaak al aangegeven die moet je dan weerleggen.
Nee. De rechter zal vermoeden dat het product bij aflevering ondeugdelijk was en de verkoper zal dat moeten weerleggen. De verkoper heeft dat niet weerlegt, omdat niet inzichtelijk is waarom de meest waarschijnlijke oorzaak is dat de koper met zout heeft gemorst. Het kan ook best zijn dat het product bij aflevering een klein foutje heeft, wat in vijf weken tijd uitgroeit tot een grote roest plek.
crazyme schreef:Het verhaal van ts is niet compleet.
Uiteraard is dat niet compleet. TS krijgt de benodigde informatie niet van de verkoper.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Na 5 weken roest in nieuwe vaatwasser Whirlpool WIC3B19

Ongelezen bericht door sylvesterb »

alfatrion schreef: Uiteraard is dat niet compleet. TS krijgt de benodigde informatie niet van de verkoper.
Of meldt deze hier niet.... Maar TS reageert al niet meer dus een discussie heeft weinig zin.

Lady1234
Berichten: 26915
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Na 5 weken roest in nieuwe vaatwasser Whirlpool WIC3B19

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Men gelooft toch niet werkelijk dat een beetje zout op een goede roestvast stalen binnenwerk van een vaatwasser zulke gevolgen kan hebben? Het is gewoon belabberde kwaliteit die al beschadigd moest zijn, anders kan dat nooit.

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Na 5 weken roest in nieuwe vaatwasser Whirlpool WIC3B19

Ongelezen bericht door harkja »

Lady1234 schreef:Men gelooft toch niet werkelijk dat een beetje zout op een goede roestvast stalen binnenwerk van een vaatwasser zulke gevolgen kan hebben? Het is gewoon belabberde kwaliteit die al beschadigd moest zijn, anders kan dat nooit.
helemaal eens met julie4444

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Na 5 weken roest in nieuwe vaatwasser Whirlpool WIC3B19

Ongelezen bericht door 16again »

Ik ben het eens met Lady1234.
Wat is dan de mening van julie4444 ?

Verwijderd

Re: Na 5 weken roest in nieuwe vaatwasser Whirlpool WIC3B19

Ongelezen bericht door Verwijderd »

crazyme schreef:
olaf79 schreef:Onaanvaardbaar antwoord van leverancier en fabrikant. Er moet gewoon gratis een nieuw apparaat geleverd worden. De leverancier moet bewijzen dat u het product verkeerd gebruikt en niet via een medewerker van de belanghebbende partij maar via een onafhankelijke 3e.
Mogelijk is het product ook gewoon verkeerd gebruikt.

Wat onaanvaardbaar is jouw conclusie welke is gebaseerd op een half en eenzijdig verhaal.
Ook bij verkeerd gebruik hoort zo'n machine niet al na 5 weken te gaan roesten. TS heeft gewoon recht op een nieuw product.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Na 5 weken roest in nieuwe vaatwasser Whirlpool WIC3B19

Ongelezen bericht door Moneyman »

sylvesterb schreef:
alfatrion schreef:
sylvesterb schreef:Als u het niet eens bent met de bevindingen van de monteur van de leverancier staat het u vrij zelf een deskundige in te schakelen.
Het lijkt mij sterk dat de monteur gecontacteerd heeft dat TS met zou heeft geknoeid, daar was hij namelijk helemaal niet bij. Het enige wat ik lees is een mogelijke oorzaak. Wat ik niet lees is uitsluiting van alle mogelijke oorzaken die voor risico van de verkoper komen. Zoals ik lees is het verhaal van deze monteur niet voldoende om als verweer te kunnen dienen.
Als dit de conclusie is die de monteur namens de fabrikant stelt kun je enkel nog zelf een onafhankelijk deskundige raadplegen. Jouw mening dat het niet voldoende is veranderd hier niets aan, als je gaat procederen zul je ook moeten aantonen dat er andere oorzaken zijn. De fabrikant heeft zijn oorzaak al aangegeven die moet je dan weerleggen.
Niet alleen is dit statement onjuist (er geldt immers een omgekeerde bewijslast), maar daarnaast is de machine, zélfs als TS wél met zout heeft geknoeid, nog steeds ondeugdelijk. Van een gloednieuwe RVS vaatwasser mag je immers verwachten dat eventueel geknoeid zout (wat bij normaal gebruik van de machine nu eenmaal kan gebeuren) niet in no time je machine verknoeid.

stofzuigertje

Re: Na 5 weken roest in nieuwe vaatwasser Whirlpool WIC3B19

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Mijn oude Bosch vaatwasser had ooit roestige en beschadigde korven gekregen.
Ook op lepeltjes roest neerslag en dit weg halen en bij verven, en enkele maanden later weer roest.

De zout opslag, dat is bij de meeste plastic, en enkele RVS maar roestig staal bij water en zout?
Dat is vragen om problemen en of een nieuwe dan een oplossing is?
Ik zou in dit geval om RVS of kunststof vak kiezen, en eventueel ander merk.

Gurty
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mar 2012 20:43

Re: Na 5 weken roest in nieuwe vaatwasser Whirlpool WIC3B19

Ongelezen bericht door Gurty »

Toevallig kwamen wij vanavond er achter dat de deur van de betreffende vaatwasser ook roest plekjes heeft. (Wij hebben ook de WIC3B19)
Deze plekjes zitten haaks op dezelfde hoogte als de bovenste vaatrekken.

Na het vinden van deze topic zijn wij er ook achter gekomen dat er inderdaad ook bij ons roest rondom de zoutcontainer aanwezig is.
De keuken hebben wij in eind december 2017 laten installeren en sindsdien hebben we de vaatwasser ook in gebruik. Wij hebben altijd zout bijgevuld (2x) via de bijgeleverde trechter en nooit zout korrels direct in de vaatwasser geknoeid of iets dergelijks. De gebruikte zout is de W5 van de Lidl even als de vaatwas tabletten.

Zout container
https://ibb.co/iWCMVn

RVS deur
https://ibb.co/hkQ8An
Moonen104 schreef:5 Weken nadat onze nieuwe keuken geplaatst is zit er een dikke roest rand om de pot van het vaatwasser zout.
Deze is alleen voor het eerste gebruik gevuld.

Het betreft een Whirlpool WIC3B19.

Na het nodige aandringen bij de leverancier en installateur van de keuken (Keukenconcurrent) kwam een monteur van Whirlpool de situatie bekijken.
Hij was van mening dat we geluk hadden dat er nog geen gaatje in de kuip zat. Een vaatwasser van 5 weken oud!?!

Wij zouden zelf zout geknoeid hebben en dat niet meteen weggespoeld hebben. Met een borstel poetste hij het grootste deel (niet alles) van de roestrand weg. Op de vraag of hij iedere 5 weken terugkwam antwoordde hij dat ik dat ook zelf weg kan poetsen. Een vaatwasser van 5 weken oud!?!

In een gezin van 5 personen draait de vaatwasser mijns inziens voldoende om dat zout weg te spoelen.

De leverancier en installateur van de keuken (Keukenconcurrent) verschuilt zich achter de bevindingen van de monteur van Whirlpool.
Voor een bedrag van 300 euro willen ze de vaatwasser wel komen vervangen.

Een monteur van Whirlpool die zijn "eigen" vaatwasser komt beoordelen is voor de Keukenconcurrent een "onafhankelijke" deskundige.
Dit is mijn derde keuken van de Keukenconcurrent. Voorheen geen problemen gehad.
De reactie van de Keukenconcurrent is dusdanig dat ik daar geen keuken meer ga kopen en niemand aan zal raden het wel te doen.
Heeft iemand dezelfde ervaring met zijn vaatwasser en hoe is dat opgelost?

Lady1234
Berichten: 26915
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Na 5 weken roest in nieuwe vaatwasser Whirlpool WIC3B19

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@gurty
Twee keer zout bijgevuld sinds december 2017. Waarom? Dat is helemaal niet nodig.

Ik heb sinds een verhuizing een jaar geleden een nieuwe vaatwasser. In de vorige 42 jaar twee vaatwassers gehad. Hoeveel keer zout bijgevuld? Geen idee. Nog nooit enig roestplekje gezien op de roestvast stalen binnenkant van die vaatwassers.
Die Whirlpool is gewoon van belabberde kwaliteit.

Gesloten