Neff stoomoven voor 2e keer stuk

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Kookprinses
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2022 15:04

Neff stoomoven voor 2e keer stuk

Ongelezen bericht door Kookprinses »

We hebben in 2015 alle keukenapparatuur van Neff gekocht. Stoomoven, magnetronoven, koelkast, vriezer, inductieplaat, afzuigkap en vaatwasser.
In 2020 ging de stoomoven stuk, bleek verroest. Wij dachten dat we de oven goed droogmaakten (droogprogramma, luchten, doekje), maar dus niet. Er was geen garantie meer op, maar we konden iets goedkoper (1000 euro) een nieuwe aanschaffen. Deze nog zorgvuldiger drooggemaakt, echter binnen 2 jaar is deze ook stuk door roestvorming. Dit valt onder garantie, maar op de nieuwe zit nu geen garantie meer. Hier balen wij wel van want wat geeft dit voor vertrouwen? Bij Neff is men onvermurwbaar, dan moeten we maar betalen voor deze stoomoven. Is 3x scheepsrecht en hebben we gewoon pech gehad tot nu toe?
En wettelijk hebben we toch ook meer recht op garantie?

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Neff stoomoven voor 2e keer stuk

Ongelezen bericht door Seinhuis »

U kunt het beste een beroep doen op garantie, zodat u in ieder geval een nieuwe apparaat krijgt. En hopen dat de nieuwe apparaat langer mee gaat.

Roestvorming komt meestal door vochtigheid. Na gebruik (zowel na opwarmen van de oven als na het schoonmaken) moet de apparaat droog gemaakt worden en de deur enkele uren open staan zodat het goed kan drogen.

Op https://www.consuwijzer.nl/garantie-rep ... jn-rechten staan alle regels over garantie. Hier valt ook te lezen dat als het apparaat door uw eigen toedoen kapot gaat de garantie vervalt.

Marktkenner
Berichten: 227
Lid geworden op: 25 jul 2007 12:34

Re: Neff stoomoven voor 2e keer stuk

Ongelezen bericht door Marktkenner »

Als je nog geen 2 jaar geleden een 100% nieuw apparaat hebt gekocht (al dan niet met korting) dan zou daar nog gewoon garantie op moeten zitten vanuit de fabrikant. Ik snap dat ze boot afhouden (want, geld) maar je zou dit aanhangig kunnen maken via rechtsbijstand.
De levensverwachting van een dergelijk nieuw apparaat is natuurlijk langer dan 2 jaar.
Daarnaast verbaas ik me over de roestvorming waar u over spreekt. Die apparaten zijn toch (grotendeels) van RVS gemaakt?
Ik zou het er niet bij laten zitten in ieder geval en in de hoogste boom klimmen voor een fatsoenlijke oplossing.

Al begrijp ik dat u niet weer op een NEFF zet te wachten. Ik heb geen hoge pet op van dat merk verder. Maar 100% gratis reparatie zou er toch zeker uit te halen moeten zijn lijkt me.
succes.

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Neff stoomoven voor 2e keer stuk

Ongelezen bericht door juliomariner »

Marktkenner schreef:
30 nov 2022 12:50
Ik heb geen hoge pet op van dat merk verder. Maar 100% gratis reparatie zou er toch zeker uit te halen moeten zijn lijkt me.
succes.
Neff is niet zo bekend in Nederland maar gewoon een goede degelijke Duitse firma (vrijwel alles wordt ook in Duitsland geproduceerd) en dus geen bedrijf dat goedkoop in China produceert.
Ik heb zelf al 17 jaar Neff inbouw apparatuur en heb nu net een aantal apparaten vervangen. (weer door Neff apparatuur)
Wil natuurlijk niet zeggen dat ze probleem van TS niet netjes kunnen oplossen.

Plaats reactie