LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Next 125 NX501 prijs?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
jvandeven
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 feb 2009 15:33

Next 125 NX501 prijs?

Ongelezen bericht door jvandeven »

Goedemiddag,

Wie kan mij vertellen wat de volgende keuken kost incl appatatuur en montage?

Next 125 keuken type front NX501 hoogglans wit(L111g)
Greep type 870
Plint hoogte 17,5cm
Stolwanden K111G 6cm dik
lengtekeuken 372cm
kastwand lengte 192cm

Werkblad Composiet Negro Estellar Glanz 70cm diep 6cm dik
Rand afwerking 50mm hoog en 20mm dik lang de wand
Achterwand bij kookgedeelte 126cm x 75cm (allemaal Composiet)

1 stolwand S7537-62
1 onderkast uzs12075-50
1 bestekindeling zbe120-35
1 Multiglas indeling ZMS120-32
1 vaatwasserkast UGB6075-86
1 Spoelkast US6075-10
1 onderkast UZS12075-50
1 stolwand S7568-62

Losse wandkast

1 stolwand S150-62
1 apparatenkast HG60150-71
1 apparatenkast HGZ60150-03
1 voorraadkast H60150-20
1 stolwand S150-62
1 stolwand bovenzijde SB58-60

1 wandplank incl 3 halogeenspots en dimmer SBT20025-60

Apparatuur

Siemens inductie kookplaat EH801SB11
Afzuigkap LC956BA40
Vaatwasser SX66M030
koelkast KI25FA60
Oven HB78AA570
magnetron HF25M5R2

Spoelbak Blanco Claron 500-f
kraan ESO 45050 rvs look

De offerteprijs is € 17.500 is dit een rëele prijs?
Of is dit aan de hoge kant?

Graag verneem ik een reactie
J van de Ven
Laatst gewijzigd door jvandeven op 16 feb 2009 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.

ice1982
Berichten: 129
Lid geworden op: 29 nov 2007 22:33

Re: Next 125 NX501 prijs?

Ongelezen bericht door ice1982 »

de persoon waar je bovenstaande keuken uit hebt laten rekenen, kan je prima vertellen wat die keuken kost!

jvandeven
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 feb 2009 15:33

Re: Next 125 NX501 prijs?

Ongelezen bericht door jvandeven »

Dat vraag ik niet,

Hier op dit forum zitten zoveel mensen die hun mening of ractie wel klaar hebben. Ben benieuwd of er daadwerkelijk serieuze reacties op komen.

ice1982
Berichten: 129
Lid geworden op: 29 nov 2007 22:33

Re: Next 125 NX501 prijs?

Ongelezen bericht door ice1982 »

Als je trouwens op zoek bent naar een ECHT spierwitte keuken, wacht dan even iets langer. Schueller komt namelijk volgende maand me een "nieuwe kleur" : Polarisweiss (Polarwit). Heb dit front vorige week voor de 1e keer gezien, en gezien naast de witte variant die jij nu uit hebt gekozen, lijk deze haast Vanille!

jvandeven
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 feb 2009 15:33

Re: Next 125 NX501 prijs?

Ongelezen bericht door jvandeven »

Hé Ice,

Je schijnt blijkbaar er verstand van te hebben.
Dan kan je volgens mij ook een antwoord op de vraag geven.

ice1982
Berichten: 129
Lid geworden op: 29 nov 2007 22:33

Re: Next 125 NX501 prijs?

Ongelezen bericht door ice1982 »

Ik kan je inderdaad een antwoord op je vraag geven, maar dat doe ik niet! Waarom niet: Er heeft blijkbaar een collega tijd en moeite in het ontwerp gestoken, jou geadviseerd omtrent je keuzes etc etc. Ik zit niet op dit forum om iedereen zijn offerte na te rekenen. Wat schiet ik ermee op? En nee, het argument: "Als jij goedkoper bent, koop ik hem bij jou", gaat wat mij betreft niet op! Ik zit op dit forum om kennis te vergaren, ervaringen van klanten te lezen, en te zien op welke manier ik mijn klanten wellicht nog beter van dienst kan zijn. Aan het ordinaire narekenen van offertes doe ik niet mee! Wil je dat? Ga naar een andere winkel waar ze ook Next 125 verkopen, en geef die mensen dan ook een eerlijke kans!

jvandeven
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 feb 2009 15:33

Re: Next 125 NX501 prijs?

Ongelezen bericht door jvandeven »

Sorry Ice,

Maar ik zit niet op jou reactie te wachten, ik kan mijn tijd wel ergens anders aan besteden. Ik wil graag een eerlijk antwoord op mijn vraag en ben niet geinteresseerd naar antwoorden waarbij het draait waarom om jij "niet" van plan bent om een prijs indicatie te geven.
Onthoud je dan gewoon van een kommetaar.

Ik ben een serieuze consument die veel geld voor een keuken over heeft en zich goed wilt inlichten en daarbij is prijs zoals altijd en voor iedereen een belangrijk aspect. Jij wilt toch ook niet belazerd worden door iets wat je koopt en bv uit eindelijk veel te duur blijkt te zijn.

Helemaal in de keukenbranche dat de gewoonste zaak van de wereld.
dat er met van alles wordt geschermd waarom de ene duurder is als de ander. Ik gewoon geen zin om vele keuken zaken af te lopen en vervolgens nog het gevoel te hebben dat ik genaaid wordt.

Hobbyistje
Berichten: 53
Lid geworden op: 05 jan 2009 13:32

Re: Next 125 NX501 prijs?

Ongelezen bericht door Hobbyistje »

@ ice, ben het gedeeltelijk met je eens.

we hebben zelf eerst 'n ontwerp gemaakt, en dat voorgelegd aan de keukenplanners, waar ze hun ideeen op los mochten laten.
We hebben wel aangegeven wat we graag wilden.
Eiland, kastenwand, geen bovenkasten en werkblad met voldoende ruimte, tevens hadden ze de vrijheid om bij 2 zijden de ramen en deur naar eigen inzicht te plaatsen

We zijn in totaal bij 4 verschillende zaken geweest, waarbij er 1 uitsprong qua indeling en gebruik van de ruimte.

We hebben deze mensen gevraagd om er iets moois van te maken en bij de meeste waren de tekeningen binnen het half uur klaar, waarvan 2 veel op elkaar leken, en de 3de zijn eigen ideeen wilde doordrukken (dus toch bovenkasten en geen eiland). De laatste kwam met het beste idee, en deze heeft daarom de opdracht ook gekregen.

Dat we misschien met die tekening en offerte bij een andere keukenleverancier minder geld kwijt zouden zijn hebben we voor lief genomen, omdat deze man gewoon het beste ontwerp heeft gemaakt en dan zijn wij ook niet te beroerd om daar de opdracht te plaatsen.

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Next 125 NX501 prijs?

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Ik wil graag een eerlijk antwoord op mijn vraag
Maar zelf toon je de geoffereerde prijs niet?

Als je hier komt prijsvergelijken is het fair (in mijn ogen) tegenover de keukenlui om de jou geoffereerde prijs, of danwel een indicatie, te laten zien. Iemand die er tijd en zin in heeft rekent hem voor je uit, ziet hij ook wat iemand anders elders in het land/zijn buurman ervoor vraagt en voila; mooie ruil.

Nu loop je zelf echter de boel te naaien, tsja.. let's see: hier leest/lurkt volgens mij driekwart van keukenverkopend Nederland mee en reageren er maar een dozijn, aan jouw prijs zal in ieder geval weinig meer gedaan worden als een Next-verkoper zijn offerte herkend. ;)

Overigens zou ik de keuken gewoon bij een andere dealer laten uitrekenen en daar eerlijk over zijn en dan een afweging maken, maar zo te lezen adviseerde Ice je dat ook al maar is dat teveel moeite voor je ondanks dat het "veel geld" is?

gast286
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jun 2005 14:40

Re: Next 125 NX501 prijs?

Ongelezen bericht door gast286 »

Maar ik zit niet op jou reactie te wachten, ik kan mijn tijd wel ergens anders aan besteden

Klinkt niet echt vriendelijk, waardoor je waarschijnlijk geen serieuze reactie meer krijgt.
Shoppen is prima, maar op deze manier wel erg makkelijk, het is nog net geen marktplaats.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Next 125 NX501 prijs?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Onthoud je dan gewoon van een kommetaar.

Ik ben een serieuze consument die veel geld voor een keuken over heeft en zich goed wilt inlichten en daarbij is prijs zoals altijd en voor iedereen een belangrijk aspect.
Ik voel me bij zulk commentaar ook niet echt geneigd een half uurtje te rekenen. En gezien uw directe reacties is "de prijs" het meest besluitvormende aspect. En daarmee zal u van de meeste verkopers op dit forum geen bijval vinden.

jvandeven
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 feb 2009 15:33

Re: Next 125 NX501 prijs?

Ongelezen bericht door jvandeven »

Waarom zou ik hier mijn offerte prijs moeten tonen.
We zitten hier op een forum en geen Marktplaats.
Ik wil gewoon een eerlijk antwoord op mijn wensen lijst.
Maar als jij zo aandringt mag je gerust mijn offerteprijs weten.
Ik heb een offerte liggen van €17500 eerlijk gezegd heb ik het gevoel dat dit wel wat aan de hoge kant is.
Ik vind het toch heel reeel om na te gaan of dit dan ook een eerlijke en concurrende prijs is.

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Next 125 NX501 prijs?

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Nu is je vraag dus een stuk meer transparant:

Is 17.500 Euro een reeele prijs voor onderstaande keuken/opstelling?

Nu zullen er eventueel ook andere-merken verkopers kunnen reageren, bijv. een Systemat, een Leicht, etc. En misschien bieden die merken wel dezelfde/meer of iets minder kwaliteit/snufjes maar wel tegen een betere (gevoels)prijs? :)

Ik snap dat je een situatie/mogelijkheid nastreeft waarbij je eigen gevoel, de keuken en het totale resultaat als het eenmaal staat voldoening moeten geven. Mocht je helemaal zeker zijn van je keuken/apparatuur, neem dan die laatste moeite om even langs een tweede dealer te rijden, dan weet je het gelijk.
Dit is maar een forum ja, ik als consumentje kan anytime SchullerNextKeukenVerkoper registreren en een lagere prijs roepen, omdat het maar een forum is.

gast286
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jun 2005 14:40

Re: Next 125 NX501 prijs?

Ongelezen bericht door gast286 »

Ik vind het toch heel reeel om na te gaan of dit dan ook een eerlijke en concurrende prijs is.
Daar heeft niemand problemen mee, maar doe er wat meer moeite voor en ga verschillende dealers af waardoor ook iedereen een kans heeft. maar maak er geen openbare aanbesteding van. Daar is dit forum niet voor.

daan007
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:10

Re: Next 125 NX501 prijs?

Ongelezen bericht door daan007 »

Daar heeft niemand problemen mee, maar doe er wat meer moeite voor en ga verschillende dealers af waardoor ook iedereen een kans heeft. maar maak er geen openbare aanbesteding van. Daar is dit forum niet voor.
Daar is dit forum niet voor om te vragen of de prijs een beetje reeël is?

Sorry hoor, maar staan wel legio onderwerpen in dit forum waarop fatsoenlijk op een prijs is gereageerd ook door in dit onderwerp genoemde forumleden.

jvandeven
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 feb 2009 15:33

Re: Next 125 NX501 prijs?

Ongelezen bericht door jvandeven »

De reden waarom ik dit bericht heb geplaatst is dat ik al een paar keuken zaken ben afgeweest.

Op een gegeven moment begin je het gevoel te krijgen dat ze allemaal naar hun eigen straatje de offerte te maken.

Ik kwam toevallig op dit forum terecht waarbij velen voor mij dezelfde voorbeelden voorlegden.

Het klinkt dat mischien hard en oneerbiedig tegenover welwillende ondernemers maar er zijn helaas te veel zaken die naar hun eigen portomonee rekenen.

Het gaat mij niet om wie de goedkoopste is, want ik zou niet lopen zaniken over 2 a 3 honderd euro. maar prijs verschillen van een paar duizend is wel raar hoor.

Ben alleen benieuwd of er een reeele offerte prijs genoemd kan worden.
Ik heb eerlijk gezegd 3 offertes die allen behoorlijk verschillen zowel qua materiaal als prijs en de betreffende ondernemers praten het naar hun eigen straatje.

Helaas met opmerkingen als "wij leveren dit artikel niet omdat we ruim van een ander model hebben ingekocht"

Excuus voor diegene die ik misschien te hard heb bekritiseerd :oops:

Maar ik geloof dat de consumenten die zich hier melden allemaal een eerlijk antwoord zoeken op hun vragen.

Mischien ben ik wel wat kritisch maar dat wordt je als je het gevoel hebt niet serieus te worden behandeld.

mvgr JvdVen

oostd188
Berichten: 166
Lid geworden op: 04 dec 2008 12:26

Re: Next 125 NX501 prijs?

Ongelezen bericht door oostd188 »

Daar is dit forum niet voor om te vragen of de prijs een beetje reeël is?

Sorry hoor, maar staan wel legio onderwerpen in dit forum waarop fatsoenlijk op een prijs is gereageerd ook door in dit onderwerp genoemde forumleden.
Nou nee hoor, er is nooit op een vraag zonder prijsindicatie ingegaan!
Ander valt er niks te vergelijken toch???

En dat er word vergeleken logisch, daar zijn we hollanders voor!!

daan007
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:10

Re: Next 125 NX501 prijs?

Ongelezen bericht door daan007 »

Klopt, prijsindicatie is later toegevoegd, maar de door mij genoemde reactie was na de prijsindicatie.

oostd188
Berichten: 166
Lid geworden op: 04 dec 2008 12:26

Re: Next 125 NX501 prijs?

Ongelezen bericht door oostd188 »

Kijk als consument zijnde kijk je inderdaad over de schutting bij de buurman voordat je de deal rond maakt, juist door verhalen en feiten dat het goedkoper kan!

Maar als je vergelijkt dan moet je de kaarten open op tafel leggen!
Zoek dan een zelfde dealer en leg het hem voor,....

jvandeven
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 feb 2009 15:33

Re: Next 125 NX501 prijs?

Ongelezen bericht door jvandeven »

Zoals ik al eerder melde, heb inmiddels een paar zaken gehad.
Wil nu graag een reeel antwoord op mijn vraag.
Goedemiddag,

Wie kan mij vertellen wat de volgende keuken kost incl appatatuur en montage?

Next 125 keuken type front NX501 hoogglans wit(L111g)
Greep type 870
Plint hoogte 17,5cm
Stolwanden K111G 6cm dik
lengtekeuken 372cm
kastwand lengte 192cm

Werkblad Composiet Negro Estellar Glanz 70cm diep 6cm dik
Rand afwerking 50mm hoog en 20mm dik lang de wand
Achterwand bij kookgedeelte 126cm x 75cm (allemaal Composiet)

1 stolwand S7537-62
1 onderkast uzs12075-50
1 bestekindeling zbe120-35
1 Multiglas indeling ZMS120-32
1 vaatwasserkast UGB6075-86
1 Spoelkast US6075-10
1 onderkast UZS12075-50
1 stolwand S7568-62

Losse wandkast

1 stolwand S150-62
1 apparatenkast HG60150-71
1 apparatenkast HGZ60150-03
1 voorraadkast H60150-20
1 stolwand S150-62
1 stolwand bovenzijde SB58-60

1 wandplank incl 3 halogeenspots en dimmer SBT20025-60

Apparatuur

Siemens inductie kookplaat EH801SB11
Afzuigkap LC956BA40
Vaatwasser SX66M030
koelkast KI25FA60
Oven HB78AA570
magnetron HF25M5R2

Spoelbak Blanco Claron 500-f
kraan ESO 45050 rvs look

De offerteprijs is € 17.500 is dit een rëele prijs?
Of is dit aan de hoge kant?

Gesloten