LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] niet zoals overeengekomen

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
espressoleut
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 jun 2007 14:27

niet zoals overeengekomen

Ongelezen bericht door espressoleut »

Ik weet niet of ik op het juiste forum zit,maar wil de kwestie graag even voorleggen.
Er is hier een keuken geplaatst waarbij sommige dingen niet juist afgemonteerd zijn,dit wordt allemaal opgelost op een detail na.
We hebben een houten achterwand en hadden gekozen (staat ook in de koopovereenkomst) voor een glazen beschermplaat van chinchillaglas.De monteur (door de keukenfirma ingehuurd) heeft zonder overleg een rvs plaat gemonteerd met de opmerking achteraf dat de kookplaat 90cm is en de plasplaat was maar 80 en die rvs-plaat had hij nog in de bus liggen en deze is maar liefst 33cm hoog en 130cm lang.Maar als we iets lelijk vinden dan is het rvs en na onze mening veel te groot.De keukenfirma wil hier niets aandoen want de schroefgaten zijn niet weg te werken en dat glas is alleen schijnbaar te lijmen.
Kunnen we de monteur dwingen om te achterwand te vervangen en dan alsnog die glazen beschermplaat te plaatsen,of is dit aan de keukenfirma die al aangegeven heeft hier niets aan te willen doen.

ice1982
Berichten: 129
Lid geworden op: 29 nov 2007 22:33

Re: niet zoals overeengekomen

Ongelezen bericht door ice1982 »

Wil je iemand die je handje vasthoudt?? Bel de keukenfirma op en zorg er zelf voor dat het opgelost wordt!

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: niet zoals overeengekomen

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

opmerking achteraf dat de kookplaat 90cm is en de plasplaat was maar 80 en die rvs-plaat had hij nog in de bus liggen en deze is maar liefst 33cm hoog en 130cm lang.Maar als we iets lelijk vinden dan is het rvs en na onze mening veel te groot.De keukenfirma wil hier niets aandoen want de schroefgaten zijn niet weg te werken en dat glas is alleen schijnbaar te lijmen.
www.doeco.nl toets bestelcode BBSM90 in bij de producten > zoekfunctie en ziedaar een chinchilla-glas backboardsaver, 90cm, met bevestigingsset.
Kunnen we de monteur dwingen om te achterwand te vervangen en dan alsnog die glazen beschermplaat te plaatsen,of is dit aan de keukenfirma die al aangegeven heeft hier niets aan te willen doen.
Indien de overeenkomst een glazen beschermplaat aangeeft, dient deze te worden geleverd; klaar! Als het een kwestie is van: "ik dacht..." of "ik heb gezegd......" ; weinig kans!

espressoleut
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 jun 2007 14:27

Re: niet zoals overeengekomen

Ongelezen bericht door espressoleut »

Het staat zwart op wit dat er een glazen-beschermplaat overeengekomen is.Alleen ten tijden van montage was ik even een boodschap doen en toen ik terug kwam was die rvs-plaat gemonteerd,en dit zonder overleg.
Maar mijn inziens moet de keukenfirma het geschil oplossen omdat het montagebedrijf in opdracht werkt van de keukenfirma,maar het probleem is dat deze niets eraan wil doen en wij met die plaat blijven zitten.

sarpmg
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 nov 2007 14:09

Re: niet zoals overeengekomen

Ongelezen bericht door sarpmg »

Duideljke zaak: De keukenwinkel heeft niet geleverd wat wel was afgesproken.
Mogen we ook weten welke keukenwinkel? (voor de statistieken)

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: niet zoals overeengekomen

Ongelezen bericht door maxx »

Ik denk dat de keukenwinkel er weinig aan kan doen als een monteur op eigen houtje dit soort capriolen uithaalt. De goede man zou bij mij een mooie nieuwe achterwand mogen bekostigen.

Als de monteur hierover overleg heeft gehad met de verkoper dan is de keukenwinkel het aanspreekpunt. Gewoon een nieuwe achterwand eisen.

MVG

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: niet zoals overeengekomen

Ongelezen bericht door loesjes »

nee maxx de klant moet zich gewoon wenden tot de keukenzaak, die heeft niets te maken met het feit dat de zaak met ingehuurde monteurs werkt.

de keukenzaak is verantwoordelijk. jij hebt zaken gedaan met hen
dus stel ze aansprakelijk en geef ze een termijn om het op te lossen en wordt dit niet gedaan dat je het dan zelf door derden laat verrichten waarbij alle kosten voor hen zijn.

heel simpel eigenlijk, wel een redelijk termijn stellen, zodat de keukenzaak ook even de tijd heeft de goede en misschien nieuwe achterwanden te bestellen. ik denk dat zo;n 6 weken ofzo redelijk is.

pufje
Berichten: 164
Lid geworden op: 20 mar 2008 22:24

Re: niet zoals overeengekomen

Ongelezen bericht door pufje »

Altijd makkelijk, de vinger naar de monteur maxx, weet je alles van :lol:

Als de betaling loopt via de keukenzaak ben je verantwoordelijk, klaar.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: niet zoals overeengekomen

Ongelezen bericht door maxx »

Natuurlijk blijft de keukenwinkel altijd verantwoordelijk want die heeft de monteur geregeld. Ik bedoelde dat je niet de gehele dag kunt weten wat de monteur voor capriolen uithaalt. Dit is een extreem gevalletje blijkbaar.

Dus.... nieuwe achterwand eisen en geen genoegen nemen met blijvende schroefgaten.


MVG

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: niet zoals overeengekomen

Ongelezen bericht door GWTE »

Gewoon met eigen monteurs werken met en volgens vaste protocollen......zoals wij dat al jaren doen.

GWTE

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: niet zoals overeengekomen

Ongelezen bericht door loesjes »

lekker belangrijk gwte wat jullie doen, daar gaat het hier toch helemaal niet om. kom met een zinnig antwoord of hou je gewoon stil

Gesloten