Nieuwe keuken: greep koelkast te hoog

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Nieuwe keuken: greep koelkast te hoog

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik zou wel eens een foto willen zien. Dit verhaal is zo vreemd.

Afgaand op de gegeven informatie zou ik bij een nieuwe keuken de koelkast wel op de juiste praktische plek willen hebben.

Dan maar de kosten van een andere basiskast.

Je de komende 15 jaar ergeren is het alternatief.

Of groeien, maar dat zal er vast niet meer in zitten….

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Nieuwe keuken: greep koelkast te hoog

Ongelezen bericht door moederslink »

Pebble schreef:
30 jun 2021 14:31
(...)Vraag is: hadden wij beter de tekening moeten controleren of is dit toch echt de fout van de verkoper?
Geen fout vd verkoper lijkt mij. Het is immers precies zo gemaakt zoals jullie wilden?
De koelkast lager zetten is dan ws ook de oplossing niet , kost immers weer extra geld.
Hou een opstapje bij de hand . :D Zo.n wit opstapje van Ikea : spotgoedkoop en stevig .

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Nieuwe keuken: greep koelkast te hoog

Ongelezen bericht door sjohie »

Het leest alsof de greeploze kant van de deur aan de bovenkant zit, ipv de gebruikelijker onderkant? Maar inderdaad, een foto zou veel verduidelijken.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Nieuwe keuken: greep koelkast te hoog

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Kan de veersterkte van de koelkastdeur niet minder afgesteld worden waardoor u minder kracht hoeft te gebruiken om hem open te maken.
Anders toch maar de extra greep laten komen en met b.v. plakband even op de juiste hoogte bevestigen en zien of het echt storend is.
Gemak lijkt me voornamer dat uiterlijk.
De koelkast laten zakken staat misschien ook niet fraai, misschien kan de keukenleverancier die situatie op het computerscherm laten zien.

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Nieuwe keuken: greep koelkast te hoog

Ongelezen bericht door angel1978 »

sjohie schreef:
01 jul 2021 09:30
Het leest alsof de greeploze kant van de deur aan de bovenkant zit, ipv de gebruikelijker onderkant? Maar inderdaad, een foto zou veel verduidelijken.
Maar dan nog zou een greep op 180 prima hanteerbaar moeten zijn voor iemand van 167. Je armen komen ruim meer dan 13 cm boven je hoofd uit.

Methusalah
Berichten: 1165
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Nieuwe keuken: greep koelkast te hoog

Ongelezen bericht door Methusalah »

Bind er een touwtje aan vast.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Nieuwe keuken: greep koelkast te hoog

Ongelezen bericht door kuklos »

Pebble schreef:
30 jun 2021 14:31
Vraag is: hadden wij beter de tekening moeten controleren of is dit toch echt de fout van de verkoper?
Wat zou de verkoper fout hebben gedaan?
Ik ben geen jurist, maar als jij akkoord gaat met de tekening, en de tekening bevatte de gegevens, dan sta je niet erg sterk.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 933
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Nieuwe keuken: greep koelkast te hoog

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

kuklos schreef:
01 jul 2021 13:14
Pebble schreef:
30 jun 2021 14:31
Vraag is: hadden wij beter de tekening moeten controleren of is dit toch echt de fout van de verkoper?
Wat zou de verkoper fout hebben gedaan?
Ik ben geen jurist, maar als jij akkoord gaat met de tekening, en de tekening bevatte de gegevens, dan sta je niet erg sterk.
Dat is een aanname. Het ligt eraan wat er op de tekening te zien is. Als er een vlakke afwerking te zien is zonder dat de greep zichtbaar is dan wordt het toch een ander verhaal.
Ik heb zelf nog nergens een koelkast meegemaakt waarbij ik met een hand boven mijn hoofd een koelkastdeur open moet maken. Het is de vraag of koper een dergelijke situatie mag verwachten, normaal is het niet. Dan lijkt het mij dat de verkoper hiervoor moet waarschuwen of minimaal moet informeren.

Volgens mij is de makkelijkste manier om een nieuwe paneel te bestellen of te laten maken maar dan met de greep aan de zijkant .

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Nieuwe keuken: greep koelkast te hoog

Ongelezen bericht door pfffff »

Zo te zien is het een budgetkeuken, welke niet te veel heeft gekost. Nieuwe deur zal leverancier een 80 euro kosten, waar hebben we het over ??? Beide partijen zijn simpel, als hier niet uit te komen is.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nieuwe keuken: greep koelkast te hoog

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik_weet_niet_alles schreef:
01 jul 2021 14:09
kuklos schreef:
01 jul 2021 13:14
Pebble schreef:
30 jun 2021 14:31
Vraag is: hadden wij beter de tekening moeten controleren of is dit toch echt de fout van de verkoper?
Wat zou de verkoper fout hebben gedaan? Ik ben geen jurist, maar als jij akkoord gaat met de tekening, en de tekening bevatte de gegevens, dan sta je niet erg sterk.
Dat is een aanname. Het ligt eraan wat er op de tekening te zien is. Als er een vlakke afwerking te zien is zonder dat de greep zichtbaar is dan wordt het toch een ander verhaal.
Als je de OP leest, is het helder dat het gewoon duidelijk op de tekening staat.

marjoleinw
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 sep 2019 21:41

Re: Nieuwe keuken: greep koelkast te hoog

Ongelezen bericht door marjoleinw »

Rare situatie. Wij krijgen van alle merken keukens de koelerdeuren altijd ongeboord geleverd tenzij het greeploos is of wanneer er een ingefreesde greep geoffreerd is.
De hoogte van de greep mag dan in de ogen van bepaalde mensen nog best hanteerbaar zijn, maar er wordt dan wel voorbij gegaan dat een koelerdeur vaak zwaar open gaat en helemaal zwaar wanneer je deze vlak na dichtdoen nogmaals wil openen.
Ik zie dat deze keukenboer niet is aangesloten bij het CBW en over garantie en service staat ook niets vermeld. Het tabblad algemene voorwaarden is ook leeg. Hieruit maak ik op dat u moet vrezen voor een eerlijke oplossing in deze.
Misschien in de toekomst toch gedegen onderzoek doen.

Zwartkate
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 mar 2006 15:41

Re: Nieuwe keuken: greep koelkast te hoog

Ongelezen bericht door Zwartkate »

We hebben gekozen voor een strakke keuken en niet eentje waar midden op de deur een extra greep op zit.

Is het een optie de bovenste greep te verwijderen en de gaatjes te dichten of camoufleren?
Je kunt dan de greep die er is afgekomen, op de juiste plek plaatsen.
Dan heb je 1 greep op de deur en geen twee.

Wim1983
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jul 2021 17:22

Re: Nieuwe keuken: greep koelkast te hoog

Ongelezen bericht door Wim1983 »

Misschien een nieuw frontpaneel bekomen met halverwege een valse kier met verzonken handgreep? Dus dat het 2 deurtjes boven elkaar lijken, maar eigenlijk 1 geheel is... Dit voor het esthetische. Wie hiervoor zal betalen is een ander verhaal :-)

Karel123##
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 aug 2020 11:43

Re: Nieuwe keuken: greep koelkast te hoog

Ongelezen bericht door Karel123## »

1-CREËER
Je begint met het creëren van je eigen ontwerp. Dit ontwerp laat ons zien hoe jouw droomkeuken eruit zou moeten zien.
2-REALISEER
Als het ontwerp definitief is, gaan we de keuken voor je op bouwen. Het wordt gerealiseerd waar je bij staat.
Dus neem ik aan dat u het meteen kunnen zien (?!)

Marktkenner
Berichten: 230
Lid geworden op: 25 jul 2007 12:34

Re: Nieuwe keuken: greep koelkast te hoog

Ongelezen bericht door Marktkenner »

Enigszins vreemd verhaal vind ik het wel. Ben erg benieuwd naar de tekening en de positie van de greep.
Ik ben van mening dat dit een gezamenlijk issue is, maar daar kun je over discussiëren natuurlijk,
Maar goed, een beetje fatsoenlijke keukenzaak lost dit euvel gewoon op door een nieuw koelkastfront te bestellen zonder greepboring, en laat hun monteur deze bij u vervangen en laat u zelf bepalen waar u de greep wilt hebben.
Kost relatief weinig en lijkt me de enige 100% oplossing voor dit euvel.
Desnoods deelt u de kosten, zou niet meer mogen kosten dan 100-200 euro.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Nieuwe keuken: greep koelkast te hoog

Ongelezen bericht door mahadma »

Vraag of de verkoper (met twee extra gaatjes in de deur) de greep lager wil plaatsen.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nieuwe keuken: greep koelkast te hoog

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zolang TS niet terugkomt om aan te geven over wat voor grepen we het uberhaupt hebben, is het geven van concrete adviezen qua oplossing wel lastig.

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Nieuwe keuken: greep koelkast te hoog

Ongelezen bericht door angel1978 »

Zou me niets verbazen dat het om 'greeploos' gaat en het dus gewoon de bovenrand van het kastje is.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nieuwe keuken: greep koelkast te hoog

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ja, da's ook nog steeds mijn uitgangspunt.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Nieuwe keuken: greep koelkast te hoog

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

angel1978 schreef:
05 jul 2021 17:22
Zou me niets verbazen dat het om 'greeploos' gaat en het dus gewoon de bovenrand van het kastje is.
Oftewel, aan de onderkant ook een sleuf maken en de koelkast kan makkelijker open gemaakt worden.

Gesloten