Nieuwenhuis Keukens komt afspraken niet na

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Marnix1972
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2021 08:24

Nieuwenhuis Keukens komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door Marnix1972 »

Na een zeer prettig eerste gesprek te hebben gehad, besloten we een keuken bij Nieuwenhuis Keukens aan te schaffen. De lopende actie was 'koop nu een keuken en krijg een keramische bbq kado'. Na het ondertekenen werd doodleuk gezegd dat deze al verrekend was in de offerte. Daar was met geen woord over gesproken.

Nadat we hier tot 3x toe over in gesprek zijn gegaan, kregen we de bbq. Geen excuses en op een onbeschofte manier werden we vanaf hier te woord gestaan. Het voelde als "terugbetalen" voor de bbq. Er moesten nog wat zaken definitief gemaakt worden voor de keuken.

De gesprekken waren ronduit beschamend. Er was geen enkele bereidheid om verder mee te denken of verschillen uit te rekenen. Standaardantwoord: 'Dat is echt veel duurder!' En dat bleek toen we een andere kleur oven wilde. Die ging van 1600,- naar 5000,-, zonder duidelijke uitleg (zelfde model gekocht voor 1800,- elders).

Inclusief plaatsen, betekent dat je zelf de keuken gaat kitten, volgens de verkoper. Dit was in het eerste gesprek duidelijk anders afgesproken, maar stond niet op papier. Toen we een discussie kregen over het meenemen van eigen apparatuur naar de nieuwe keuken was voor ons de maat vol. Helaas moesten we 30%van het totaalbedrag. inclusief plaatsen betalen toen we niet meer verder wilde gaan met hen.

Na tussenkomst van onze advocaat hebben we het bedrag iets omlaag gekregen. Ook nu we duurder uit waren, hebben we geen moment spijt dat we de keuken hier niet hebben aangeschaft. Het was ons duidelijk dat er bij klachten geen service te verwachten is.
We voelen ons onheus bejegend en opgelicht.

Gelukkig hebben we bij Hanze Witgoed in Apeldoorn wel de service gekregen die we graag zien. Daar hebben we dan ook de keuken uiteindelijk aangeschaft. Voor de goede orde: we zouden de keuken bij Nieuwenhuis gekocht hebben wanneer we enigszins normaal behandeld waren geweest. Mensen trap er niet in! 'Boevenbende', een ander woord heb ik niet meer voor over. Eenmaal een handtekening gezet...

Sannietje
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jul 2021 17:51

Re: Nieuwenhuis Keukens komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door Sannietje »

Dus als ik het goed begrijp was de bbq in de offerte berekend ( dus geen cadeau ), En kreeg je deze in eerste instantie niet. Maar pas na 3 telefoontjes wel en toen begon de terreur.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Nieuwenhuis Keukens komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Niet berekend, maar verrekend.

Waarom zijn mensen niet wat zuiniger op hun handtekening bij die keukenboeren. Teken pas als alle afspraken zorgvuldig op papier staa.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Nieuwenhuis Keukens komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
11 aug 2021 09:48
Niet berekend, maar verrekend.
Het is aan Nieuwenhuis om dat aan te tonen.
Staat het niet op de overeenkomst, dan is er niets verrekend.

Mijn summiere samenvatting:
Wegblijven.

sake1987

Re: Nieuwenhuis Keukens komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door sake1987 »

Raar verhaal met een reclame bericht voor een ander bedrijf als afsluiting.
Lijkt mij toch als verkopers van Nieuwenhuis zich daadwerkelijk zo opstellen, ze snel op het hoofdkantoor moesten verschijnen.
Dit is weer zo'n klacht waar je dolgraag de andere kant van het verhaal zou horen.

Lid geworden op:
09 aug 2021 08:24
Laatst actief:
09 aug 2021 08:49
Aantal berichten:
1 | Zoek gebruikers berichten
(0.00% van alle berichten / 0.50 berichten per dag)

Ben benieuwd of TS terug komt.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Nieuwenhuis Keukens komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

snuffel1 schreef:
11 aug 2021 18:59
U lijkt mij persoonlijk niet de gemakkelijkste klant want u koopt een keuken inclusief apparatuur met een totaal prijs. Het cadeau laat ik even buiten beschouwing want die kan als korting in aankoopbedrag meegenomen zijn terwijl dat niet de bedoeling was. Vervolgens wenst u een andere kleur oven dan was afgesproken die veel duurder zou zijn maar zo'n prijsverschil is toch wel overdreven omdat enkel de kleur afwijkt tenzij de oorspronkelijke oven een standaard oven was. Toen besloot u ook nog eens om de apparatuur niet af te nemen omdat u elders de oven heeft aangeschaft en toen ook nog eens bleek dat de keuken geplaatst zou worden zonder af te kitten kreeg de keukenverkoper er net als u helemaal genoeg van. Sec gezien koopt u een keuken inclusief apparatuur maar wil dat later zo aanpassen dat er een kale keuken zonder bijbehorende apparatuur wordt geleverd en ook nog eens verwacht dat de keukenverkoper uw zelf gekochte apparatuur gaat plaatsen d.w.z. u valt ook iets aan het verloop te verwijten en elk verhaal heeft twee kanten. Uw advocaat heeft de annuleringskosten weten te beperken en dat is iets wat een keukenverkoper niet snel zou aanvaarden maar betekend wel dat de keukenverkoper recht had op de volledige annuleringskosten. U blij maar ik heb het idee dat de keukenverkoper nog veel blijer is om van u af te zijn.
Off topic Mensen trap er niet in! 'Boevenbende', een ander woord heb ik niet meer voor over. Eenmaal een handtekening gezet..., is uw ervaring die niet voor iedereen van toepassing is en ook nog de naam van de keukenverkoper openbaar maken kan als laster opgemerkt worden.
Sinds wanneer is het laster als iemand zijn ervaring deelt met anderen. Dan zijn alle klachten over bol.com, Coolblue, Ziggo, KPN enz. enz. allemaal te beschouwen als laster.
De klant zal inderdaad niet de makkelijkste zijn maar de keuze voor een keuken maak je niet iedere dag. Een dialoog wordt moeilijk als de tegenpartij de hakken in het zand zet en ik krijg de indruk dat dit hier het geval is. Het een leidt tot het ander en bij de hakken in het zand gaat het al snel escaleren.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Nieuwenhuis Keukens komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door Erthanax »

Laster? Dat is het verspreiden van leugens met de bedoeling iemand te schaden. Daarvan is in dit topic geen sprake, lijkt mij.

sake1987

Re: Nieuwenhuis Keukens komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door sake1987 »

Erthanax schreef:
11 aug 2021 19:55
Laster? Dat is het verspreiden van leugens met de bedoeling iemand te schaden. Daarvan is in dit topic geen sprake, lijkt mij.
Daar heb ik mijn twijfels bij.
Lijkt mij weer iemand die zijn/ haar zin niet krijgt en even het ongenoegen hier dumpt.
Maar misschien komt TS terug om mijn ongelijk aan te tonen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Nieuwenhuis Keukens komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door crazyme »

Gelukkig hebben we bij Hanze Witgoed in Apeldoorn wel de service gekregen die we graag zien. Daar hebben we dan ook de keuken uiteindelijk aangeschaft.
Hanze witgoed kan ik alleen vinden in Zwolle, daarbij verkopen ze geen keukens.

Dit klopt niet.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Nieuwenhuis Keukens komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dan heeft u niet goed gekeken want als u op hun site gaat kunt u keukens vinden (blokkeukens) onder keuken apparatuur. (persoonlijk vind ik het niet veel soeps maar dat terzijde)

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Nieuwenhuis Keukens komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door Erthanax »

Volgens de informatie bij bol.com is er ook een filiaal van De Hanze Witgoed aan De Rotstuin in Apeldoorn.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Nieuwenhuis Keukens komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door Jablan »

Hier de details: De Hanze Witgoed op Bol.com. Outlet in Apeldoorn, showroom in Kampen.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Nieuwenhuis Keukens komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door juliomariner »

Adres in Apeldoorn is woonhuis met tot bedrijfsruimte verbouwde garage.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Nieuwenhuis Keukens komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door Erthanax »

juliomariner schreef:
12 aug 2021 21:59
Adres in Apeldoorn is woonhuis met tot bedrijfsruimte verbouwde garage.
Met een bordje in de tuin dat laden/lossen 20 meter verderop is. Op Google Maps (satellietfoto's) is duidelijk te zien dat er achter de woonhuizen aan de de straat (huisnummers 12, 14, 24, 26) een flink bedrijfspand (huisnummers 16, 18, 20, 22).

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nieuwenhuis Keukens komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
12 aug 2021 22:22
juliomariner schreef:
12 aug 2021 21:59
Adres in Apeldoorn is woonhuis met tot bedrijfsruimte verbouwde garage.
Met een bordje in de tuin dat laden/lossen 20 meter verderop is.
… hoe een paar details toch een compleet ander beeld geven… :wink:

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Nieuwenhuis Keukens komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door juliomariner »

vind u?. Ik vind hele topic vrij verdacht. Eerst wordt een keukenzaak afgekraakt en daarna gelijk een dozenschuiver als beste alternatief naar voren geschoven.
Wie zegt trouwens dat het bedrijfspand waar gelost kan worden bij het bedrijf hoort of slechts een kleine opslag in het gebouw.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nieuwenhuis Keukens komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door Moneyman »

juliomariner schreef:
12 aug 2021 22:36
vind u?.
Zeker vind ik dat. Ik las eerst jouw post, toen die van erthanax, en dat geeft toch echt een ander plaatje. En dat nog los van het topic.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Nieuwenhuis Keukens komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Erthanax schreef:
11 aug 2021 19:55
Laster? Dat is het verspreiden van leugens met de bedoeling iemand te schaden. Daarvan is in dit topic geen sprake, lijkt mij.
"Boevenbende" is toch wel een duidelijke aanwijzing. Als de leverancier zich aan de overeenkomst heeft gehouden (wat daar van over is gebleven na de acties van TS) dan is zo'n term wel degelijk laster.

sake1987

Re: Nieuwenhuis Keukens komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door sake1987 »

En ondertussen is TS nog niet weer terug geweest.

Gesloten