LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nobilia echt slecht?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Gongon
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 aug 2006 17:05

Nobilia echt slecht?

Ongelezen bericht door Gongon »

Ik ben vanmiddag bij een keukenstunter geweest en daar een offerte laten opmaken. Het oog is gevallen op een keuken van Nobilia, de Uno (wit hoogglans).

Nu zat ik hier zojuist verschillende topics te lezen en het viel mij op dat met name de verkopers vrij negatief tegenover dit merk staan. Ik begrijp dat er kwaliteitsverschillen zijn tussen de verschillende producenten en ik snap ook heel goed dat je geen Mercedes met een Kia kunt vergelijken, maar een Kia is toch ook een degelijke auto waar je makkelijk 10 jaar in kunt rijden. Heb ik echt een slechte keuken aan Nobilia? Ik heb het budget niet voor een Bruynzeel, Nolte o.i.d.

De apparatuur en het blad lijken mij toch ook niet onbelangrijk. De vraag die ik eigenlijk hier wil stellen is het volgende:

Uitgaande van onderstaande gegevens, koop ik dan een degelijke keuken, prijs/kwaliteit?

Keuken: Nobilia Uno Hoogglans Wit
Keuken: o.a. apothekerskast, opzetkast met glazen jaloezie, hoekkast met uittrekbare legborden
Werkblad: Royal-Stone kwarts-composiet
Koelkast: inbouw Etna EEK 260 VA
Combi: Bauknecht EMCHD 6140
Kookplaat: Bauknecht TGV-3520 (5 pits gas-op-glas)
RVS achterwand
Afzuigkap: M-System MSPK 960 IX
Vaatwasser: Siemens SE 64 M350

Inclusief kraan, spotjes, dempers op laden en deuren en montage: 8400 Euro.

Bij voorbaat dank voor jullie reactie

marc41
Berichten: 19
Lid geworden op: 31 mei 2006 20:53

Re: Nobilia echt slecht?

Ongelezen bericht door marc41 »

Het merk Nobilia is geen slechte keuken, zoals je zelf al aangeeft zijn er natuurlijk tussen de keukenmerken onderling kwalitatieve verschillen waar op dit forum al over geschreven is. Verder heeft iedere leverancier zijn eigen frontenassortiment waardoor je bij het ene merk een front wel vindt en bij het andere merk niet. Dit houdt niet in dat een merk die het front van jouw keuze niet heeft een slecht merk zou zijn.

Een Nobilia keuken kan je met een gerust hart kopen. Of de prijs goed is kan ik niet beoordelen, dat vergelijk kan je het beste maken door met de gekozen opstelling ed. bij een andere Nobilia dealer een vergelijkende offerte te laten maken.

Verder, ik schreef dat al eens eerder op dit forum, is prijs niet alles. Uiteraard is het wel belangrijk maar belangrijker is het contact met de verkoper, de kunde van de verkoper, het gevoel bij het bedrijf en de kwaliteit van de monteur. Een slecht geplande keuken zal een goede monteur moeilijk of zelf niet perfect geplaatst krijgen en een goed geplande keuken zal door een slechte monteur verziekt worden.

Ik weet niet in welke regio je woont en waar je de keuken aan wilt schaffen. Ik weet een kleine dealer in Vlaardingen bij Rotterdam die Nobilia verkoopt en die zijn klanten netjes en prima helpt. Dat is een oud collega van mij.

Als je dat adres wilt hebben laat dat dan even weten en op welke manier ik je dat door kan geven. Dit forum is niet bedoeld om reclame te maken dus dat wil ik ook niet doen.

Kortom, je kan gerust een Nobilia aanschaffen, maar zoek een goed adres !!

Succes,

Marc

kzin
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:22

Re: Nobilia echt slecht?

Ongelezen bericht door kzin »

Nobilia wordt vooral laag ingeschat omdat ze een beperkt kleuren pallet leveren en totaal niks doen met lak. De kwaliteit van de deuren en het folie kan zich meten met veel andere bekende merken. Hang en sluitwerk is goed, leverkwaliteit, -compleetheid en service zijn sterk, daar kan menig fabriek wat van leren. Nobilia is inderdaad geen mercedes, maar een betrouwbare no-nonsense fabriek die zich niet inlaat met fratsen, een soort C1000 dus 8) ,

Gongon
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 aug 2006 17:05

Re: Nobilia echt slecht?

Ongelezen bericht door Gongon »

@ marc41

Dankjewel voor je reactie. Ik woon in Zeeland en heb de offerte op laten maken bij Keukenwereld in Goes. We zijn daar zeer correct behandeld. In Vlissingen zit een Superkeukens en dezelfde keuken in een ietwat andere opstelling kwam daar ongeveer op hetzelfde bedrag uit. Ik hoef niet zo nodig het hele land door om misschien nog iets van de prijs af te krijgen. Ik was meer op zoek naar een bevestiging dat een Nobilia keuken een goede keuken is en die heb ik dankzij jouw reactie gekregen. Nogmaals mijn dank hiervoor.

Gongon
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 aug 2006 17:05

Re: Nobilia echt slecht?

Ongelezen bericht door Gongon »

@ kzin

Dankjewel voor je reactie.

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: Nobilia echt slecht?

Ongelezen bericht door joost28 »

Mijn ouders en zus hebben laatst een keuken gekocht in Goes bij Pelma Keukens en zijn hier erg tevreden over... goede service en de keuken zijn erg mooi.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Nobilia echt slecht?

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 27 Aug 2006 16:19 door joost28


--------------------------------------------------------------------------------

Mijn ouders en zus hebben laatst een keuken gekocht in Goes bij Pelma Keukens en zijn hier erg tevreden over... goede service en de keuken zijn erg mooi.


Als dat zo is joost28 dan begrijp ik al jouw vragen niet
op het keukenforum :?:

kristie
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 apr 2006 08:00

Re: Nobilia echt slecht?

Ongelezen bericht door kristie »

Ook ik heb een nobilia keuken aangeschaft hij bevalt prima.Volgens mij kun je nobilia met een gerust hart kopen.

Johan1953
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2008 22:51

Re: Nobilia echt slecht?

Ongelezen bericht door Johan1953 »

Hallo en HELP
Graag had ik een reactie van mensen die al geruime tijd, een jaar of 2 3, een nobilia keuken bezitten. Hoe houdt de keuken zich en welk materiaal van front heeft u gekocht is het van spaanplaat of van mdf 3enz enz.

Graag veel reacties omdat ik tot aanschaf wil overgaan in een week of 3.
Wie helpt mij aan inlichtingen over melamine en polymeer folie en wat is beter graag ervaringen door gebruik.

pkd
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 nov 2007 13:39

Re: Nobilia echt slecht?

Ongelezen bericht door pkd »

Voor haast dezelfde prijs heb je een kwaliteits NOLTE keuken.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Nobilia echt slecht?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Er is inderdaad NIETS mis met een Nobilia.

Melamine is sterker als folie.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Nobilia echt slecht?

Ongelezen bericht door GWTE »

Er is inderdaad NIETS mis met een Nobilia.
denk je......... :roll:

Grounds
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 sep 2006 15:24

Re: Nobilia echt slecht?

Ongelezen bericht door Grounds »

Weet het cker...

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Nobilia echt slecht?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Beste GWTE,

Even relativerend, over alle merken waar ik mee gewerkt heb (en dat zijn er echt veel!), en de organisatie en het product in ogenschouw neem, is in mijn opinie Nobilia één van de beste producenten in europa.

Dus......ik DENK het niet........ik WEET het.

Leo65
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2008 17:35

Re: Nobilia echt slecht?

Ongelezen bericht door Leo65 »

Ik heb sinds 1,5 jaar een Nobilia keuken. De keuken houd zich prima.
Het blijkt wel dat de deurtjes in een matte uitvoering moeilijker schoon te maken zijn dan glanzende deurtjes. Binnenkort heb ik weer een keuken nodig in een andere woning en het wordt weer een Nobilia. Nu met alleen maar deurtjes in hoogglans.
Ik koop net over de grens bij de firma Lippert. Lekker voordelig.

van Bennekom
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2008 10:34

Re: Nobilia echt slecht?

Ongelezen bericht door van Bennekom »

Nobila Keukens.
Heb sinds 3 jaar de Nobilia Alba Sahara, dit is een matte uitvoering.
Blijft perfect en ik heb geen enkel probleem met schoonmaken, gewoon een simpel sopje is voldoende.
Ook het loopwerk van de lade's blijft perfect.
Mijn keuken is nog als nieuw.
In onze familie hebben nog 3 gezinnen een Nobilie keuken van verschillende prijsklassen en zij zijn ook dik tevreden.
De dealer waar wij hem indertijd kochten bestaat niet meer maar als je even op www.nobilia.de kijkt daar kun je ook in het Nederlands terecht en even een mailtje stuurt krijg je zo de keukenzaken in je omgeving die Nobilia verkopen.
Verkopers die negatief doen die doen dat volgens mij omdat er misschien aan een ander fabrikaat meer te verdienen valt.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Nobilia echt slecht?

Ongelezen bericht door GWTE »

is in mijn opinie Nobilia één van de beste producenten in europa.
Dan zul je het wel verkopen denk ik?

GWTE

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Nobilia echt slecht?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Was het "even relativerend" niet te moeilijk voor je?
En denk maar niet teveel dat kan alleen maar nonsense opleveren.......

En dan nog, Nobilia bewijst zichzelf wel :wink:

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Nobilia echt slecht?

Ongelezen bericht door rayke »

Nobilia is voor het geld zeker geen slechte keuken.
Nobilia is een van de grootste keukenfabrikanten van Europa.
Iets van 350.000 stuks per jaar.
Meestal vindt je het merk bij zaken als bijvoorbeeld Superkeukens.

Gesloten