LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Offerte Kuchenland Nordhorn

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
remcohoog
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 nov 2007 17:11

Re: Offerte Kuchenland Nordhorn

Ongelezen bericht door remcohoog »

Na vele negatieve berichten gelezen te hebben, wil ik toch een positief bericht plaatsen.
We zijn bij Kuchenland in duitsland geweest en zijn keurig geholpen. In eerste instantie tekenen ze de keuken op papier. Na aankondiging dat we een 2e gesprek wilde, zou ze een 3d tekening maken. Toen we kwamen lag deze dan ook klaar.

De prijs is gewoon "de prijs" Er valt niet veel te onderhandelen, maar deze prijs is dan ook stukken lager dan in NL. In NL moet je eerst diep onderhandelen over de prijs, voordat je een "normale" prijs hebt. Als je dus niet onderhandelt (wat veel mensen niet kunnen/durven) wordt je dus gewoon opgelicht !! Lekkere eerlijke handel !!

De keuken is reeds geinstalleerd en hij is supermooi en kwalitatief hoogwaardig afgewerkt. De monteurs hebben alle dozen meegenomen (gebeurt ook niet altijd), gestofzuigd en uitleg gegeven over de apparatuur.

Niets anders dan lof.

jema
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 jul 2007 00:25

Re: Offerte Kuchenland Nordhorn

Ongelezen bericht door jema »

Hallo Remco,

Voor welk merk ben je gegaan als ik vragen mag?

remcohoog
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 nov 2007 17:11

Re: Offerte Kuchenland Nordhorn

Ongelezen bericht door remcohoog »

contour, hoogglans wit

Pfffff

Re: Offerte Kuchenland Nordhorn

Ongelezen bericht door Pfffff »

Goh, het merk contour :lol: :lol:

remcohoog
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 nov 2007 17:11

Re: Offerte Kuchenland Nordhorn

Ongelezen bericht door remcohoog »

hebben jullie ook dat merk gekozen, het schaduwmerk van siematic :P

Pfffff

Re: Offerte Kuchenland Nordhorn

Ongelezen bericht door Pfffff »

het schaduwmerk van siematic
:lol: :lol: Tuurlijk, de meeste merken staan in de schaduw van Siematic :lol: :lol:

Jeanine Postma
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2008 11:44

Re: Offerte Kuchenland Nordhorn

Ongelezen bericht door Jeanine Postma »

Hallo,

Mijn man en ik zijn in december naar Duitsland geweest om een keuken uit te zoeken en hebben met geen enkele van deze problemen last gehad. We kregen gewoon een tekening, ze staan open voor allerlei ideeën, komen zelf ook met goede suggesties, kortom: een echte aanrader om daar de keuken te kopen!
Waarom ben je in Nederland bijna 2x zoveel kwijt en voor mindere apparatuur? Ervaar het zelf, maak een afspraak en ga erheen, zover rijden is het nou ook weer niet.

Gr. Jeanine

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Offerte Kuchenland Nordhorn

Ongelezen bericht door rayke »

bijna 2x zoveel kwijt
.... en ze leefden nog lang en gelukkig.

wjong
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jan 2007 10:45

Re: Offerte Kuchenland Nordhorn

Ongelezen bericht door wjong »

Gisteren bij Ekelhoff een Bulthaup gekocht met 30% korting ten opzichte van een Nederlandse filiaal. We voelden ons wel wat bezwaard omdat de NL keukenman een hele tekening had gemaakt, maar voor zo'n prijsverschil laat je dat niet lopen. We hebben de NL-man aangeboden om te betalen voor zijn ontwerp, maar dat hoefde niet.

Tja... dan ga je voor 30% korting wel met Ekelhoff in zee, als die exact hetzelfde kunnen bieden. We hebben met z'n allen de Europese Unie gewild, dus geen gezeik dat je de NL-keukenverkopers een poot uitdraait... :lol:

Naar het schijnt kunnen de NL-keukenleveranciers niet veel lager gaan zitten, omdat de importeur er tussen zit. Wat ik nou weer typisch vind, want waarom heb je in vredesnaam een importeur nodig als er een vrij verkeer van goederen en diensten is?!

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: Offerte Kuchenland Nordhorn

Ongelezen bericht door Eek »

Importeurs hebben vaak een land of gebied "gekocht"en hebben hier vaak in de prille jaren (lees beginfase) veel geld in ontwikkeling en marketing gestoken, zij willen deze centen weer terugverdienen,vandaar .....

jema
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 jul 2007 00:25

Re: Offerte Kuchenland Nordhorn

Ongelezen bericht door jema »

Hallo Wjong,

Graag zou ik willen weten of u ook nog moest onderhandelen om de prijs lager te krijgen? Wij denken er namelijk ook sterk over om daar een keuken te kopen.
MVG Jema

[email protected]
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 sep 2006 09:34

Re: Offerte Kuchenland Nordhorn

Ongelezen bericht door [email protected] »

Je krijgt een scherpe prijs en hoeft niet te onderhandelen. Het kan wel maar er gaan geen duizende euro's meer af. Ik heb zelf wel 6 offertes gehad voor dezelfde keuken en weet uit ervaring dat ze zeker niet duurder zijn dan een duitse of nederlandse zaak eerder goedkoper. Maar het gaat om het uiteindelijke resultaat. In twee (geplande) dagen is de keuken geplaatst zonder problemen en zonder ellende. Klasse van de monteurs.

m.louwsma
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2008 17:48

Re: Offerte Kuchenland Nordhorn

Ongelezen bericht door m.louwsma »

Wij hebben ca. 8 jaar geleden een keuken in Duitsland gekocht bij Das Küchenstudio (in een plaatsje) onder de rook van Bocholt.
De schoonzoon sprak een mondje Nederlands en liep rond in zijn werk "hosen": een man uit de praktijk dus, en geen gladde verkoper!
We zijn er prima geholpen en alles verliep perfekt. Ik weet niet of de eigenaar nog dezelfde is, maar anders: zeker een aanrader!

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Offerte Kuchenland Nordhorn

Ongelezen bericht door GWTE »

De schoonzoon sprak een mondje Nederlands en liep rond in zijn werk "hosen"
In leer......? :lol:

m.louwsma
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2008 17:48

Re: Offerte Kuchenland Nordhorn

Ongelezen bericht door m.louwsma »

Dat niet gelukkig, anders waren we slap over een aanrecht gegaan.. :lol:

rwaw
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jun 2007 20:04

Re: Offerte Kuchenland Nordhorn

Ongelezen bericht door rwaw »

4 offertes laten maken ivm aankoop andere woning.

- Mandemakers uit Zwolle
- Loohuis uit Weerselo
- voortman uit Rijssen
- kuechenland Ekelhoff- Nordhorn

Mandemakers viel af. Alle verkooptechnieken (incl. manager aan tafel) werden op ons gelanceerd. Blij dat we niet met ze in zee zijn gegaan.

Loohuis viel af. Vergeleken met Voortman en Kuchenland te duur en mindere kwaliteit keuken en inbouwapparatuur. De eerste keer (1999) had ik de keuken hier wel gekocht. We waren hier toen tevreden mee. Serviceniveau sterk gedaald nu.

Voortman viel af. Goede indruk van het bedrijf. Maar wilde ook nog een offerte van Ekelhoff.

Ekelhoff geslaagd. Dezelfde keuken als bij Voortman, maar waar ik bij Voortman de goedkoopste Siemens inbouwapparatuur kreeg, kreeg ik bij Ekelhoff de duurste inbouwapparatuur van Siemens. Ook kreeg ik bij Ekelhoff inductie ipv keramisch bij Voortman. En een pannenset van Siemens erbij. Graniet is 6 cm dik en achterwand ook van graniet. Keuken is intussen geplaats en ziet er top uit.
Ekelhoff bleek ook nog E2000 goedkoper dan Voortman.
Monteurs zijn erg netjes en vakbekwaam. Spreken nederlands.
10% aanbetaling vooraf
80% bij levering
10% bij oplevering en bij 100% tevredenheid.

Bij alle nederlandse zaken 100% vooraf/bij levering. Niet handig als je bij oplevering nog een klacht hebt of niet helemaal tevreden bent.

Kortom Ekelhof bood het meeste waar voor mijn dure euro´s. Houdt zich aan gemaakte afspraken. Monteurs vakkundig. Keuken helemaal goed. Kom hier zeker weer als ik aan een andere keuken toe ben.

Heb Siemens Nederland gebeld over garantie. Maakt niets uit dat inbouwapparatuur in Duitsland is gekocht. Al hun apparatuur komt uit Duitsland. Volgens Siemens Nederland wordt dit door keukenzaken in Nl. gebruikt om klanten bang te maken. Angst verkoopt zegt Siemens, maar garantie is gewoon van toepassing.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Offerte Kuchenland Nordhorn

Ongelezen bericht door GWTE »

Zet je order even op het forum zonder naam natuurlijk. Kunnen we het even checken.......

GWTE

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Offerte Kuchenland Nordhorn

Ongelezen bericht door rvkeuken »

wat betreft onze ervaring met nederlandse zaken:
10 tot 25% vooraf, tot 90% 1 a 2 weken voor levering en de rest na oplevering.

dit is ons verteld bij bezoek aan de zaak. Even om de generalisatie ten niet te doen...

Anouk 42
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jul 2008 14:32

Re: Offerte Kuchenland Nordhorn

Ongelezen bericht door Anouk 42 »

Ook ik ben zo dom geweest om akkoord te gaan met een niet gespecificeerde prijsopgave. De uitermate aardige verkoopster was later helemaal niet aardig meer en reageerde niet op mijn telefonische en schriftelijke verzoeken om een specificatie.
Wijzigingen vallen daardoor honderden euro's in mijn nadeel uit zoals het laten vervallen van het gescheiden afval systeem. Wekenlang reageert zij niet op mijn verzoek om mij te laten weten of dit mogelijk is en hoeveel geld dat scheelt. Uiteindelijk zegt ze dat het wegvalt tegen een andere (kleine) wijziging van de kraan.
Gelukkig zie ik hier wel positieve berichten staan over de levering en plaatsing, ik hoop dus maar dat dat wel goed gaat.

Treasa77
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 mei 2008 13:15

Re: Offerte Kuchenland Nordhorn

Ongelezen bericht door Treasa77 »

Grappig, zo'n oude topic die weer naar boven wordt gehaald.
Zie ik dingen staan, waar ik graag op wil reageren.
10% aanbetaling vooraf
80% bij levering
10% bij oplevering en bij 100% tevredenheid.

Bij alle nederlandse zaken 100% vooraf/bij levering. Niet handig als je bij oplevering nog een klacht hebt of niet helemaal tevreden bent.
Pardon, maar dit wordt zeker niet bij alle Nederlandse zaken gedaan.
De winkel waar ik uiteindelijk mijn keuken heb gekocht heeft doet juist ook aan de 10%/ 80%/ 10% beleid.
Alleen is er bij mij vanaf geweken, en hoefde ik niet 10% aan te betalen. De 80% werd toen 90%.
Ondanks dat er nog kleine puntjes waren die niet 100% waren, kleine beschadigingen aan grepen, toch die 10%.
Nog dingen nagebeld, waar ik later achter kwam, ook hele kleine dingen.
Binnen een aantal dagen stond er al een monteur voor de deur om de dingen die ze konden verbeteren alvast te doen.
Met de vraag of ik ondertussen nog wat tegen was gekomen.
De grepen volgen nog.

Na opdrachtbevestiging en toen de keuken zelfs al in de magazijn stond ben ik nog langs geweest i.v.m. dat in uitvoering bleek lastig te zijn een afvoer naar buiten te maken voor afzuiger. Buizen zaten wel in opdracht. Buizen zijn komen te vervallen en verrekend met een x-aantal filters. Kan gelijk een poos vooruit ;)

Ik ben nog steeds dik tevreden, zeker nu blijkt dat ze naast goed ontwerpen en plaatsen ook een prima service hebben.

Gesloten