LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] offerte nextline

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Savannah
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 nov 2007 12:44

offerte nextline

Ongelezen bericht door Savannah »

HELP
We hebben een keuken offerte gekregen en vinden deze erg duur maar willen echt niet praten over kortingen (ja hebben er met moeite 1300 euro afgekregen)

ze hebben ons wel echt met goed gevoel geholpen ze zeggen dat onze apparaten erg duur zijn willen we op minder uitkomen dan zouden we misschien voor wat minder luxe apparatuur moeten gaan.

Onderstaande keuken kost ons 23.000 euro incl installeren wat vinden jullie? waarvan het grootste gedeelte aan apparatuur gaat.

hooglans wit van Nextline:

Eiland 3m x 0.96m
1 kant kastjes andere kant bar

Kastje 120
kastjes 3x 60 (1 voor vaatwasser)
2 hooglans wangen 6cm
nero assoluto granite blok top van 6cm


1 hoge kast voor koelkast
1 bovenbouwkast en 1 onderbouwkast daarin een oven en combimagnetron
1 hoge apotherskast
1meter onderbouw kastje bij 60cm

RVS plint
Eisinger wasbakbakje en Eisinger kraan diamant
quooker modern

apparatuur
Siemens
EH 78S501 touch glider
HB 780570
HB86Q560
KI38LA50

MIELE vaatwasser G1482SCVI

AFZUIGKAP MERK
O+F HORIZON ETXL PLASMA FILTER

Sjoerd15
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:13

Re: offerte nextline

Ongelezen bericht door Sjoerd15 »

inderdaad verrekt dure keuzes gemaakt...
Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Ik schrik eerltijk gezegd niet echt van de prijs...

Savannah
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 nov 2007 12:44

Re: offerte nextline

Ongelezen bericht door Savannah »

Dure keuzes dat klopt. Wat zou jij adviseren welk apparaat niet zo duur of allemaal een tikje goedkoper? Ik vind het zo raar want we hebben in principe, maar 4 kastjes onder het eiland en 3 hoge en 1 lage tegen de muur.

Dus vind misschien het verschil tussen keuken en kastjes zo groot.

Sjoerd15
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:13

Re: offerte nextline

Ongelezen bericht door Sjoerd15 »

ja, dat is begrijpelijk. Maar heb je een specificatie gekregen, welk bedrag voor de kasten, welk voor het blad etc?
Ik weet niet wat uw adviseur u aanbeveelt als alternatief, maar t ligt ook aan uw eisen voor de apparatuur (wat moet het kunnen), en uw budget (wat u WEL wilt uitgeven).
Ik zou u aanraden gewoon met uw adviseur te overleggen wat hij u aanraad als alternatief, opdat u wel met uw budget uw droomkeuken krijgt. U kunt daarna evt. ruggespraak vragen hier op het forum...

sarpmg
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 nov 2007 14:09

Re: offerte nextline

Ongelezen bericht door sarpmg »

Nog wat tips:

1) Je zou zeker nog ergens anders een offerte kunnen aanvragen (bv in Duitsland)
2) De apparatuur online kopen (doe ik ook) keukenzaken geven maximaal 30% korting (en soms nog minder) bij online winkels krijg je minimaal 50% korting.
3) Het keukenblad online kopen hiermee kun je ook weer enkele duizende euro's goedkoper uit zijn.

Zie ook mijn offerte: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=56071

informatievreter
Berichten: 50
Lid geworden op: 21 sep 2007 10:50

Re: offerte nextline

Ongelezen bericht door informatievreter »

Een offerte bij een tweede zaak opvragen zou ik ook doen. Ik vraag me altijd af of je wel veel voordeliger uitbent als je online bestelt. Als je 1 produkt koop denk ik wel. Maar met zo'n keuken. De meeste keukenzaken zijn wel ergens bij aangesloten, zodat ze goedkoop kunnen inkopen. Wij hebben b.v. een quooker erbij, voor de prijs die ik niet kan vinden op het internet. Tsja, dan zullen we de kasten wel duur betaald hebben. Maar zoals zo vaak wordt gezegd, het gaat erom wat er onder de streep staat.

sarpmg
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 nov 2007 14:09

Re: offerte nextline

Ongelezen bericht door sarpmg »

Savannah: Heb je een offerte gekregen met de prijs per onderdeel? of heb je alleen een totaalprijs gekregen?

Savannah
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 nov 2007 12:44

Re: offerte nextline

Ongelezen bericht door Savannah »

Hij heeft wel alle onderdelen opgeschreven maar niet prijs erachter.
We kwamen op 3700 euro voor het blad
12000 aan apparatuur
de 7000 aan kastjes en installeren.

De afzuig kap is van O+F hij is 2.45 m lang en model is O+F HORIZON ETXL de plasma filter moet al 900 euro zijn maar hoef je nooit meer te vervangen? en de afzuigkap is volgens hem 5.500 euro. Helaas heb ik de fabriek een email gestuurd met de vraag wie hem nog meer verkoopt en met de vraag naar de catalogus prijs maar heb tot op heden geen antwoord.

Wat ik moet betalen voor de (nextline greeploos hoogglans lak) kastjes en de granieten aanrecht blad vind ik wel meevallen, denk ik.
Deze offerte komt al uit Duitsland.
We kwamen voor de SL404 Siematic kunststof, vanwege de kinderen maar toen liet ie het verschil zien van de lak en kunststof en vonden we dit lak veel mooier. Heb wel me zorgen om de kinderen bekend gemaakt maar hij zij dat de nextline wel wat kon hebben als er een kind met fiets tegen aan rijdt dan is de SL404 ook kapot.

Nu vinden we de nextline veel mooier of de Siematic SL 9009 maar prijstechnisch is nextline veel leuker. Maar diep in mijn hart ben ik bang dat ik toch snel krassen krijg en dan heb je droom aparatuur met een keuken die er niet meer uitziet. Die man wuifde me twijfels weg dat ik me niet zorgen hier om moest maken. Qua prijstechnisch liggen denk gezien me andere 2 offertes uit nederland van de SL404 gelijk aan de hoogglans lak van Nextline uit duitsland.

KlantAdam
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 jun 2007 07:58

Re: offerte nextline

Ongelezen bericht door KlantAdam »

Zou gaan voor de Next offerte goede prijs voor veel!
Siematic heb ik het gevoel dat het teveel voor minder is. Kwalitatief kan het bijna niet meer verschillen.
Zou overigens ook andere dingen nu mee laten wegen. Gevoel over bedrijf; kwalitatief goed advies en kennis en vertrouwen in goede installatie enz.

JannekeG

Re: offerte nextline

Ongelezen bericht door JannekeG »

Op zoek naar een nieuwe keuken vroeg ik mij af wat voor afzuigkap je het over hebt (O+F HORIZON ETXL PLASMA FILTER)

Met Google kom ik er niet uit. Kun je misschien een website doorgeven waar we info kunnen vinden?

Hartelijk dank!

Janneke

Jojo70
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 nov 2007 09:12

Re: offerte nextline

Ongelezen bericht door Jojo70 »

Wij hebben 3 weken terug een greeploze nextline keuken hebben gekocht. Inclusief plaatsing gaat ons dat 17.750 euro kosten.
Wij krijgen een u-vormige opstelling, waarvan 3.10m volledig kastenwand wordt met 2 ovens, koelkast, vriezer en een vaatwasser (op hoogte). Vanaf de kastenwand komt dan het aanrecht met daaronder 2 le-mans kasten in de hoeken, 1 ladekast onder het spoelgedeelte en 1 als afvalkastje, verder nog 2x2 lade van 90 en 120cm breed. De onderste la van de 90cm is verdiept. Er komen geen bovenkastjes.
Wij krijgen een ERBIkunstofaanrechtblad van 64mm en een glazen achterwand.

Verder een dominosysteen van 2x2 inductiekookplaten en een lava grill. Hierboven zit een afzuigkap van 120 cm breed.

Alle inbouwapparatuur is van Siemens op de vaatwasser na die is van Smeg.

Wij hebben:
HB86K570N combi magnetron
HB36P570 oven
EH515502E inductiekookplaten 2x
ET510501E lave grill
LC46256 wasemkap
KI20RA20 koelkast
GI18DA20 vriezer
STA6143 vaatwasser (smeg)

Ik schrok in eerste instantie ook enorm van het uitgerekende bedrag. Wij hebben uiteindelijk consessies gedaan op het aanrechtblad (kunstof ipv van natuursteen), de "wang" aan de zijkant van het aanrechtblok laten vervallen een een goedkopere vaatwasser genomen. Toen kwam wij uiteindelijk bijna uit op ons budgetbedrag incl plaatsing. Omdat er uiteindelijk alleen een bedrag onderaan de streep kwam te staan vond ik het wel lastig om te beoordelen (en het bijbehorende gevoel te krijgen) of wij nu een goede koop hebben gedaan. Daar zal jij ook wel last van hebben denk ik.

Ik hoop je met mijn keuken een beetje licht in de duisternis te hebben gegegeven. Succes met je besluit!

informatievreter
Berichten: 50
Lid geworden op: 21 sep 2007 10:50

Re: offerte nextline

Ongelezen bericht door informatievreter »

De afzuigkap is te zien op O + F A-line. Er staat ook dat die afzuigkap standaard wordt gemaakt tot een breedte van 2.00 meter. Op aanvraag kunnen ze hem groter maken. Ik denk dan ook niet dat je de prijs van deze kap (2.45) ergens kunt vinden op het internet. Als je iets speciaal laat maken, wordt het natuurlijk altijd duurder.

sarpmg
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 nov 2007 14:09

Re: offerte nextline

Ongelezen bericht door sarpmg »

Inderdaad een erg dure afzuigkap, je zou ook hiernaar kunnen kijken:
PSH180ESAR van Prosolo

180cm ziet er vergelijkbaar uit en is goedkoper

element
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 sep 2007 11:39

Re: offerte nextline

Ongelezen bericht door element »

Ik heb ook wat gehoord over de O+F afzuigkap met een plasmafilter.
Er werd verteld dat de filter niet meer gereiningd hoefde te worden, dit in vergelijking met andere recirculatie filters die regelmatig vervangen of schoongemaakt moeten worden.
Op de site van O+F a-line staat echter het volgende:

Wartung und Reststoffe
die Metallfilter der plasmaNorm®-Technologie müssen regelmäßig gereinigt werden (bei normalem Gebrauch alle 4 Wochen).
plasmaNorm® liefert als Endprodukte lediglich CO2, Wasser und Sauerstoff.

en ja de plasma filter kost 900 euro, misschien op langer termijn voordelig, echter er bestaan volgens mij ook filters die met de hand of in de vaatwasser schoongemaakt kunnen worden.

kan iemand hier meer over vertellen?

mvg laurens

john steed
Berichten: 40
Lid geworden op: 24 okt 2007 20:29

Re: offerte nextline

Ongelezen bericht door john steed »

wellicht ook handig als rekenmiddel.. de keuken die wij eergisteren hebben gekocht. Combinatie van Creativ en NextLine.

Samenstelling is een NextLine eiland van 3.68 meter bij 1 meter 02.
Kleur Magnolia kunststof Hoogglans (ivm jonge kinderen).
Greeploos met edelstalen greeprand
15 cm plint

6 x onderkast 46dx75hx60b
2 zijwandpanelen
Spoelelement met uittrekladen
Frontdeur voor vaatwasser
Onderkast met 2 laden en 1 uittreklade 90 breed
Onderkast 2 uittreklades 90 breed

4x kast 206 cm hoog in kunststof 'hout'structuur met plankenindeling. niet greeploos
2x lade 90x37,5 cm als 'zitje' voor kinderen

App.

Atag Solo hg9611sx
Atag eilandschouw es1211qm 120 cm
Atag oven ox6011k
Atag combi-mag mx4011a
Atag vaatwasser va6411st
Koelkast Siemens CI 30RP00 (een monster !) :x
Quooker modern
Doeco kraan mk903c
zeeppomp zp1401
contactdoos evo3sti

Werkblad:
Prosolo rvs 60mm 370 lang
met uitsparingen
beuken hakblok 700x550mm
franke delta max ingelast

totaal: 24.570 incl alles....

Gezien het dure blad wat we hebben, meer kastjes én dure apparatuur (koelkast) slechts 1500 euro meer....
Dan lijkt me in jouw geval 23000 teveel...

Wat vinden de experts trouwens van deze keuken ?

Savannah
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 nov 2007 12:44

Re: offerte nextline

Ongelezen bericht door Savannah »

Beste John,

Mijn keuken is niet kunststof hoogglans maar lak hoogglans.
Als we de kunsstof versie hadden genomen koste onze keuken maar 17.000 euro.

Siemens apparatuur en Miele vaatwasser is ietsje duurder als atag en onze afzuigkap die 2.45m lang is, over de hele eiland kost winkelverkoop 5.500 euro.

Dus eigenlijk schrik ik van jullie prijs. 24.500 euro

Mibas
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 jul 2007 14:00

Re: offerte nextline

Ongelezen bericht door Mibas »

Je schreef:
Ik heb ook wat gehoord over de O+F afzuigkap met een plasmafilter. Er werd verteld dat de filter niet meer gereinigd hoefde te worden, dit in vergelijking met andere recirculatie filters die regelmatig vervangen of schoongemaakt moeten worden.

Op de site van O+F a-line staat echter het volgende:

Wartung und Reststoffe
die Metallfilter der plasmaNorm®-Technologie müssen regelmäßig gereinigt werden (bei normalem Gebrauch alle 4 Wochen).
plasmaNorm® liefert als Endprodukte lediglich CO2, Wasser und Sauerstoff.

en ja de plasma filter kost 900 euro, misschien op langer termijn voordelig, echter er bestaan volgens mij ook filters die met de hand of in de vaatwasser schoongemaakt kunnen worden.

kan iemand hier meer over vertellen?
Aangezien ik ook belangstelling heb voor toepassing van de O+F plasma filter, die overigens dezelfde technologie gebruikt als die van het nederlandse bedrijf axiair, heb ik over je vraag contact opgenomen met O+F in Duitsland. Mij is door O+F verteld: De plasmaNorm unit zelf is onderhoudsvrij, maar met "Metallfilter" wordt door O+F de VETFILTERS onderin de afzuigkap bedoeld die, zoals te doen gebruikelijk bij elke afzuigkap, regelmatig in de vaatwasser moeten worden gereinigd. Voor mij is het nu wel duidelijk dat alleen de vetfilters schoongemaakt moeten worden. Ik neem aan dat hiermee ook je misverstand opgelost is?

cyruse
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 jan 2008 13:00

Re: offerte nextline

Ongelezen bericht door cyruse »

Wij hebben zo'n prosolo afzuigkap en zijn daar erg tevreden over. Geluidsniveau blijft binnen de perken, en mooi afgewerkt.

Ik kende het merk helemaal niet, een keukenverkoper wees mij er op.

vaalst
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 aug 2008 01:48

Re: offerte nextline

Ongelezen bericht door vaalst »

Wij hebben zo'n prosolo afzuigkap en zijn daar erg tevreden over. Geluidsniveau blijft binnen de perken, en mooi afgewerkt.

Ik kende het merk helemaal niet, een keukenverkoper wees mij er op.
Kan iemand iets vertellen over de kwaliteit van zo'n prosolo afzuigkap. Ze zien er inderdaad fraai uit.

Gesloten