LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Offerte Schmidt keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Krir
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jun 2010 22:56

Offerte Schmidt keuken

Ongelezen bericht door Krir »

Hallo,

Wij hebben een offerte gekregen voor een Schmidt keuken in U opstelling

Gemeten langs de muur:

2,55mtr (1. u zijde1)

2,55mtr (2. u zijde2)

3,50mtr (3.verbindingsstuk)

1.:2 halfhoge kasten met inbouwkoffiemachine(Miele) en combimagnetron (Miele) en koelkast (Bosch). Aansluitend een onderhoekkast die aansluit bij het verbindingsstuk(3.)

3. 2 ladeonderkasten van 90cm breed met elk 2 laden. 1 ervan met spoelbak. 2 lage bovenkasten 30x90

2. Brede zijde van 1mtr. Aan één kant 2 onderkasten van 60cm en een vaatwasser(Bosch). Diepte is hier 60 cm diep. aan de andere kant van deze zijde bevinden zich 4 kasten van 60cm breed en 40 cm diep. Op deze zijde een 5 pits gaskookplaat van Bosch. Er boven een eilandafzuigkap van Bosch.

Het werkblad is grijs composiet uitgedikt op 4cm.

Ook deze verkoper werkt zoals vaak te lezen is met een stevige bruto prijs van ongeveer €35.000,-. Welke reeds in de offerte naar netto €21.000,- gaat. In het gesprek daarna zakt hij richting €14.000,-. Inclusief montage.

Vraag is nu: Wat vinden jullie dat zo'n keuken mag kosten? Is voor mij moeilijk onderhandelen als ik niet weet waar ik uit zou moeten kunnen komen.

ik hoor graag van jullie!

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: Offerte Schmidt keuken

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Met zo'n duik in verschil offerte en aangeboden prijs kick ik even met rode oogjes op een DMG winkel........
Ik zou er nog geen pan kopen met deze "verkoop"techniek
Ben geen keukenkenner maar wel een kritische consument, iemand die mij op die manier een keuken durft te verkopen mag de kruipruimte behangen met kadopapier.
Ga voor een echte zaak met echte, meteen nettoprijzen en met heldere offertes. (en niet een tekeningetje na 3 uur maar gedegen sessies met goed interpreteerbare 3-d beelden)
DMG boeren die binnen een uur met 30-50% zakken zijn al veel te duur betaald, die verdienen er nog mega op.
En als leek (met en nieuwe keuken) zou ik zeggen, ga voor Siemens apperatuur, net zo goed, prachtige styling maar iets goedkoper en een betere service. Voor de afzuiging zou ik zeker voor Itho gaan, dat is de afzuigboer pur sang binnen de veeleisende normen en ook nog eens mooi. Megastrak en ga voor randafzuiging zonder zichtbare roosters
Heb 3 kenissen met een Bosch vaatwasser en 2 ervan hebben hem al laten vervangen door een Siemens na heel veel ellende.
En nu vallen de keukenkenners wellicht over me heen maar ut is me toch mooi spul :)

slome

Re: Offerte Schmidt keuken

Ongelezen bericht door slome »

U had toch afscheid genomen van dit forum ? Of ben ik in de war :roll:

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: Offerte Schmidt keuken

Ongelezen bericht door helpendhandje »

nee, heb enkel gezegd dat ik alleen nog maar serieus zou reageren en niet meer mee zou gaan in zinloze pap.
vandaar dus.
(waarom reageer ik daar nou weer op :? )

slome

Re: Offerte Schmidt keuken

Ongelezen bericht door slome »

Ik hou van je :wink: ben blij dat je blijft.

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: Offerte Schmidt keuken

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Kijk in de zaak waar je bent ook eens naar de operationele keuken welke ze zelf gebruiken en naar de apparatuur daarin. Veel "betere" zaken hebben daar Siemens apparatuur in zitten, is althans mij opgevallen. De aanwezige apparatuur van welk merk dan ook in keukenzaken welke ze zelf gebruiken kun je zelf ook uitproberen.
De oven, koffieding (ingebouwd koffieding zou ik nooit kopen maar wie ben ik)magnetron, en de vaatwasser welke ze zelf hanteren voor dagelijks gebruik kan veel zeggen.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Offerte Schmidt keuken

Ongelezen bericht door maxx »

Heb 3 kenissen met een Bosch vaatwasser en 2 ervan hebben hem al laten vervangen door een Siemens na heel veel ellende.

Zozo, en zijn ze daar wel tevreden over? Moeten we nu echt weer gaan vertellen dat Siemens, Bosch en Neff gewoon van 1 productieband afrollen, dat de afkorting BSH BOSCH-SIEMENS-HAUSHAUTERATE betekent. Ze kruipen zelfs weer met z'n allen onder 1 dak volgend jaar. Zit dus echt geen verschil tussen. Alleen uiterlijke kenmerken kunnen verschillen. Rest echt helemaal niets. Leuk om de kennissen te vertellen tijdens de volgende verjaardag :D

Ligt het trouwens aan mij of is het hier een HEEEEEEEL erg dooie boel aan het worden?

MVG

J. Degrelle
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
Locatie: Heilig Landstichting

Re: Offerte Schmidt keuken

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

Klopt. Bosch is alleen wat duurder dan Siemens. Snel verdiend met een andere logo op dezelfde machine :lol:

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: Offerte Schmidt keuken

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Zal allemaal best maar zoals gezegd, ben slechts een consument en geen expert maar mag toch, zoals hier gevraagd op het forum in het algemeen, mijn ervaringen kenbaar maken? Zal mij aan mijn achterste oxideren waar wat vandaan komt, als ik Siemens apparatuur heb heb ik Siemens, en dan kunnen ze daar allerlei stickers op plakken, ik heb dan hoe dan ook met Siemens te maken als dat merk erop staat, ongeacht waar dat geval geproduceerd wordt maar heb er goede ervaringen mee, ook met de service vanwege de app. in de oude keuken, helemaal toppie. Zal nooit Miele aanschaffen gezien weer andere kennissen (ja, die heb ik) die ook dachten iets goeds te kopen maar nogal bedrogen uitkwamen voor heel veel geld en zonder service.
Weet één ding heel zeker, ik zal nooit meer een Bosch wasmachine kopen, pleurisding., maar de wasmachine is even ff-topic

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: Offerte Schmidt keuken

Ongelezen bericht door helpendhandje »

was even stofzuigerig off topic dus mar even weggehaald
Laatst gewijzigd door helpendhandje op 01 jul 2010 01:08, 1 keer totaal gewijzigd.

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: Offerte Schmidt keuken

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Maxx, maak jij alsjeblieft even verschil tussen je profvriendjes en de consument in je reacties?
Is niet zo leuk om als consument min of meer te kakken worden gezet als je niet weet welke fabrikant met wie vriendjes is en wie met wie zakelijk loopt te kwijlen om de consument nog meer centen uit zijn achillespees weet te trekken.
De consument in het gekke trekken is niet netjes want die hele kartellvorming en dat puberale vriendjesgedoe tussen producenten heeft slechts één doel: de portemonnee van de aandeelhouders en investeerders ten koste van de goedgelovige consument. En een ieder die dat spelletje bewust meespeeld is gewoon een vieze eikel.
De consument die dit niet door heeft is de pisang dus is het een smerig gedoetje. Maar hoe dan ook, de onwetende consument heeft de keus, maakt de keus en dus vette prik voor de verkoper.
En die moet dan rustig slapen?
Ik zeg dan dus maar: slaap lekker ..............

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Offerte Schmidt keuken

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

@helpendhandje:
Is een onwetende consument die goedbedoelde adviezen geeft op een forum een "barmhartige samaritaan" of een "luis in de pels".

Mij kan het ook dusdanig irriteren als een klant in mijn winkel of een deelnemer op dit forum denkt overal op te moeten reageren zonder ovr de juiste kennis te beschikken; dan zet ik persoonlijk ook graag iemand op zijn plek :twisted: Dat is misschien een nare eigenschap, maar zelf reageer ik ook enkel op de topics waar ik iets van af weet; anders is het geen "hulp" wat ik te bieden heb :wink: Bovendien kost het reageren op andere topics veel tijd en dat heb ik niet (en krijg ik van mijn vrouw/baas ook niet 8) )

Even als lichtend voorbeeld:
Vraag is nu: Wat vinden jullie dat zo'n keuken mag kosten? Is voor mij moeilijk onderhandelen als ik niet weet waar ik uit zou moeten kunnen komen.
dan geeft u antwoord op de vraag MET de aanvulling:
En als leek (met en nieuwe keuken) zou ik zeggen, ga voor Siemens apperatuur, net zo goed, prachtige styling maar iets goedkoper en een betere service. Voor de afzuiging zou ik zeker voor Itho gaan, dat is de afzuigboer pur sang binnen de veeleisende normen en ook nog eens mooi. Megastrak en ga voor randafzuiging zonder zichtbare roosters
Heb 3 kenissen met een Bosch vaatwasser en 2 ervan hebben hem al laten vervangen door een Siemens na heel veel ellende.
En nu vallen de keukenkenners wellicht over me heen maar ut is me toch mooi spul
en dan maar quasi verbaast doen dat de reactie van de keukenkenners dan ook daadwerkelijk komt, en dat Bosch en Siemens daadwerkelijk hetzelfde fabricageproces hebben? :D Oh j dat "iets goedkoper" klopt, bruto maarliefst 3 euro en netto meer hoofdzakelijk omdat Siemens, niets aan parallel-import op het internet doet.

on topic:

Als u van 35000 euro na 1 gesprek uur naar 14000 wilt onderhandelen; be my guest! Geloofwaardig zou het voor mij al lang niet meer zijn. Vergelijk gewoon, zoek een Dealer die ook Schmidt of Vancell heeft (Ja, is OOK hetzelfde :wink: ) en vraag een offerte met netto prijzen. Want "wat is een vergelijking zonder referentiekader" ?

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: Offerte Schmidt keuken

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Zelfstandigste, ik begrijp je "aanval" hoor en ik geef je zelfs nog gelijk ook, weet wat je bedoeld maar ik verzin het niet zelf maar we hebben heel veel verschillende keukenzaken (geen dmg overigens dus geen kettingzaken) uitgebreid bezocht toen we plannen hadden voor een nieuwe keuken dus mijn "wijsheid" als leek komt juist van collega's van jou, Maxx en de andere keukenheren.
Dat ik dan niet weet dat deze en gene uit dezelfde fabriek komen kun je me niet kwalijk nemen, ik probeerde enkel ,vanuit het oogpunt van een consument en alle, mij aangehangen wijsheden door keukenmeneren weer te geven.
Heb bij de keuze ook nogal wat aan jullie hier gehad dus een mix and match van alle info die ik kon vinden.
Als ze je een keuken kunnen verkopen denken ze allemaal in hun eigen straatje, dat weet ik ook wel, vandaar de vele bezoeken aan vele keukenzaken om een beetje wegwijs te worden in keukenland.
Sorry dan maar voor mijn goede bedoelingen :(

Bedenk ineens dat het zomaar zou kunnen dat we ook bij jou zijn geweest, wie weet :wink:

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Offerte Schmidt keuken

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Als ze je een keuken kunnen verkopen denken ze allemaal in hun eigen straatje
Nou nou, ik denk wel aan m'n boterham, maar om nou een klant, die ook bij andere zaken vergelijkt, te gaan voorliegen daar kunt u mij niet op betrappen!
(Maxx trouwens ook niet, wat dat betreft verschillen we niet zo veel; het is maar goed dat hij in een heel andere regio zit :wink: )
Sorry dan maar voor mijn goede bedoelingen
Hoeft geen excuses aan te bieden hoor; "barmhartige samaritaan"
We zijn nooit te oud om te leren..... :wink:

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: Offerte Schmidt keuken

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Zal me er eerlijk niet meer mee bemoeien :oops:
Was goed bedoeld
Voor de to: succes
Laatst gewijzigd door helpendhandje op 01 jul 2010 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Krir
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jun 2010 22:56

Re: Offerte Schmidt keuken

Ongelezen bericht door Krir »

Ik vind het wel heel bijzonder dat noch een consument, noch de schijnbaar aanwezige experts écht inhoudelijk antwoord (kunnen?) geven op mijn vraag....

Natuurlijk heb ik ook in de gaten wat een technieken deze man gebruikt, natuurlijk heb ik dit forum goed doorgelezen voordat ik plaatste en weet ik dus van de hele DMG verhalen.
Natuurlijk begrijp ik dat ik goedkopere apparaten kan kopen, een andere opstelling kan kiezen en een goedkoper keukenblad kan kiezen. Dat doet in deze post alleen niet zo ter zake toch?

Feit is dat als deze man meteen tegen mij had gezegd dat de keuken €11.357,34,- had moeten kosten ik dan net zo min had geweten of dit een faire prijs is.

Ik snap jullie onderlinge frustratie en erken (doordat ik het forum heb gelezen) jullie expertise. Maar wees nu eerlijk: Heb ik nu ook maar een beetje antwoord op mijn vraag gekregen?

Daarom nogmaals de vraag: Hoeveel mag zo'n keuken nu eigenlijk kosten?


Alvast bedankt!

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Offerte Schmidt keuken

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

8,5mtr schmidt keuken, genoemde apparatuur, blad en montage (plaatsen en aansluiten)..........tussen de 10.000 en 12.000 euro; da's mijn schatting :)

alstublieft.............

Ik blijf ook bij mijn menig dat een onderhandelingskorting als genoemd niet geloofwaardig is en ik zou per direct het vertrouwen opzeggen.......... :)

Krir
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jun 2010 22:56

Re: Offerte Schmidt keuken

Ongelezen bericht door Krir »

Hey Zelfstandiste,

Ik ben het wat verkoper betreft geheel met je eens. Om je gerust te stellen: Morgen een afspraak met een échte keukenboer....


Heel erg bedankt voor je schatting. Benieuwd of andere mensen dit onderschrijven.

Gesloten