LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] offerte systemat 4030

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
rmfh
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 mei 2012 19:25

offerte systemat 4030

Ongelezen bericht door rmfh »

Besten,

Ik heb hier een offerte voor een greeploze Systemat-keuken (4030 hoogglans) liggen.
Het is een keuken in een hoekopstelling bestaande uit:

Inbouwapparatuur:
Combinmagnetron Siemens HB 86K572
Koeler Siemens KI 20RV52
Vaatwasser Siemens SX 64E005
Inductiekookplaat Siemens (type heb ik helaas niet)
quooker vaq pro3 chroom
Enkele spoelunit van Franke

Blad:
Graniet steel grey 60 x 220 + 110 x 185

Afzuiging: Airo estrella

Kasten (helaas geen typenummers beschikbaar):
1x hoge kast 60 x 220 (voor de koelkast en combimagnetron met daarboven nog een klein kastje)
2 kastjes van 60 x 78
1 carousselkast 90 x 90
4 korfladen van 100
1 hoge bordenkast 80 X 46 x 220 (vier deurtjes)

Dit alles wordt ons aangeboden voor 15000 euro. De vraag is natuurlijk of dit een reële prijs is. We hebben verder nog niet onderhandeld.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

ikbenhetgezeurzat
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 sep 2006 18:05

Re: offerte systemat 4030

Ongelezen bericht door ikbenhetgezeurzat »

Ga gewoon in overleg met de verkoper. Alles wat via internet als advies wordt gegeven kun je toch niets mee doen. Of laat een offerte maken bij een ander!

rmfh
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 mei 2012 19:25

Re: offerte systemat 4030

Ongelezen bericht door rmfh »

Ja, ik weet het. Daar hebben we echter niet echt veel tijd meer voor. Het gaat me niet om de laatste paar centen of om een bodemprijs. Met een redelijke prijs ben ik tevreden, maar de offerte lijkt me aan de hoge kant. Als iemand een redelijke richtprijs kan aangeven, kan ik me daar op richten.

Ferry26
Berichten: 191
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:04

Re: offerte systemat 4030

Ongelezen bericht door Ferry26 »

Lijkt mij een redelijke prijs hoor. Zit er montage bij in ?

Tel maar op:

Apparatuur Siemens met een quooker, stenen werkblad cm of 4 dik ? Dan het kastwerk van Systemat hoogglans lak. Zorg er wel voor dat alle zichtzijdes en panelen ook gelakt zijn om kleurverschil te voorkomen. Dit zijn vaak posten waar kunststof glans voor genomen wordt om de prijs laag te houden.

Het kan zijn dat het elders iets voordeliger aangeboden wordt maar het gaat ook om gevoel en een kwestie van gunnen.

rmfh
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 mei 2012 19:25

Re: offerte systemat 4030

Ongelezen bericht door rmfh »

Het werkblad is 3 cm, voor de wangen heeft de verkoper inderdaad kunststof voorgesteld, wel inclusief montage, maar niet het leidingwerk.

Ferry26
Berichten: 191
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:04

Re: offerte systemat 4030

Ongelezen bericht door Ferry26 »

Ik heb de 4 siemens apparaten en de quooker berekend. Zit je ongeveer op 5000. De afzuiger ken ik niet maar tel die erbij op. Spoelbak 350 euro ? Montage 1250 euro ? Alles gaat snel richting de 15.000.

Kijk wel uit dat ze het juiste type inductie hebben. Er is 1 model dat op 230 Volt aangesloten kan worden maar die wil je echt niet hebben ! Die is wel een stuk voordeliger. Veel verkopers weten dit niet en nemen hem omdat hij zo lekker goedkoop is.

rmfh
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 mei 2012 19:25

Re: offerte systemat 4030

Ongelezen bericht door rmfh »

Goede tip! Bedankt

Ik kwam voor alle apparatuur zelf ongeveer op 5500, het werkblad 2500 (althans bij een natuursteenleverancier) en voor de montage inderdaad 1250.

Dit betekent dat voor het kastwerk iets van 6000 wordt gerekend. Dat lijkt me nu juist iets aan de hoge kant, maar ik ben geen expert en kan dat niet goed beoordelen.

Ferry26
Berichten: 191
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:04

Re: offerte systemat 4030

Ongelezen bericht door Ferry26 »

Ja dat is wat hoog. Maar houdt rekening dat de keukenleverancier niet de prijzen heeft van een graniet boer en ook niet de internetprijzen voor de apparatuur. Maar waarschijnlijk wel een winkel waar ze lekkere koffie hebben ?? :)

Ferry26
Berichten: 191
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:04

Re: offerte systemat 4030

Ongelezen bericht door Ferry26 »

Houd ook rekening met de kastkeuzes !! 4 ladenkasten en een carrousselkast kosten een hoop geld !!

rmfh
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 mei 2012 19:25

Re: offerte systemat 4030

Ongelezen bericht door rmfh »

Je hebt helemaal gelijk en ik gun de mensen het van harte. We zijn uiterst correct en goed geholpen. Het gaat mij er puur om dat ik niet stiekem toch wordt genaaid. Niet dat ik die indruk kreeg hoor, maar ik betaal nu eenmaal niet graag 1000 of 2000 euro teveel.
We zullen morgen eens kijken of er nog wat onderhandelingsruimte is. In ieder geval de kunststof wangen vervangen door hoogglans lak.

Ferry26
Berichten: 191
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:04

Re: offerte systemat 4030

Ongelezen bericht door Ferry26 »

Ik zou zeggen voor 15 K met gelakte stollen hebben we een deal. Let nog wel even op de inductie kookplaat ! En wordt de keuken ook aangesloten opgeleverd ? Dit is niet vanzelfsprekend !!

Succes !!

rmfh
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 mei 2012 19:25

Re: offerte systemat 4030

Ongelezen bericht door rmfh »

Ja dat van die inductiekookplaat heb ik goed in mijn oren geknoopt.
Ze sluiten de keuken niet aan, dit is net als het elektrisch meerwerk.

Ferry26
Berichten: 191
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:04

Re: offerte systemat 4030

Ongelezen bericht door Ferry26 »

Ja ik kan daar nog steeds niet bij met me pet ! Keukens plaatsen maar niet aansluiten ??? Dus alsnog een loodgieter in huis halen om de keuken werkende te krijgen... Die zou ik toch nog even in de onderhandeling gooien. Gewoon aansluiten die handel en anders 350 euro eraf ! Leidingen verleggen en groepenkast zit er niet bij dat is logisch.

rmfh
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 mei 2012 19:25

Re: offerte systemat 4030

Ongelezen bericht door rmfh »

Ach joh daar heb ik wel een mannetje voor, maar erg logisch is het inderdaad niet.

Emlichheimer
Berichten: 297
Lid geworden op: 29 nov 2005 10:19

Re: offerte systemat 4030

Ongelezen bericht door Emlichheimer »

rmfh schreef:Ach joh daar heb ik wel een mannetje voor, maar erg logisch is het inderdaad niet.
Heeft met verantwoordelijkheden te maken, vooral bij schade.
Een keukenmonteur is gewoon geen installateur, simpel.

Gesloten