LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Offertevraag....

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
moikke
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 okt 2007 21:45

Re: Offertevraag....

Ongelezen bericht door moikke »

Wanneer ik geen offerte me zou krijgen zou ik met die zaak geen zaken doen. Punt.
Juist omdat er bij een keuken zoveel kleine en grote dingen bij komen kijken die ik thuis nog even rustig wil bekijken en heroverwegen, wil ik een gespeciiceerde offerte om dat rustig, op mijn gemakt te doen.

En ja, ook even de prijzen vergelijken op internet met de offerte op schoot. Kijken of het reele prijzen zijn en uiteraard ook even kijken of er wat af zou kunnen. Lijkt me niet meer dan logisch.

Ook mijn tijd is kostbaar. Wanneer ik bij een zaak een offerte heb meegkregen en ik ga nog even verder kijken ben een andere zaak, gebruik ik minimaal de tekening met maten om 'snel' te werk te kunnen gaan en niet alles weer opnieuw uit te hoeven leggen.
En dan ga ik echt niet voor een paar tientjes overstappen naar de concurrent.

nico_s
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 jul 2007 15:06

Re: Offertevraag....

Ongelezen bericht door nico_s »

John,

terugkomend op jouw betalingsregeling.
Is de betreffende keukenzaak aangesloten bij CBW? Dan geld er als aanbetaling max. 15%. De door jou genoemde 80% vooraf betalen, is eigenlijk dus totaal 95% vooraf betalen. Niet doen! Als de keukenzaak net in die week failliet gaat heb jij een strop van 80%.
Mijn advies: betaal max. 15% vooraf, 80% bij aflevering en de laatste 5% binnen één week na plaatsing.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Offertevraag....

Ongelezen bericht door rayke »

Wij geven altijd een volledig gespecificeerde offerte mee vergezeld van handgemaakte A2 perspectieven in kleur. En betalen, dat doe je binnen 30 dagen na oplevering van de keuken.

Yfje
Berichten: 51
Lid geworden op: 03 okt 2005 20:50

Re: Offertevraag....

Ongelezen bericht door Yfje »

Wij geven altijd een volledig gespecificeerde offerte mee vergezeld van handgemaakte A2 perspectieven in kleur. En betalen, dat doe je binnen 30 dagen na oplevering van de keuken.
En dat zou de standaard werkwijze moeten zijn. Met zo'n bedrijf wil ik zaken doen :D (maar ik heb inmiddels een keuken).

john steed
Berichten: 40
Lid geworden op: 24 okt 2007 20:29

Re: Offertevraag....

Ongelezen bericht door john steed »

Hoi Nico,
bedankt voor de tip!

We hebben de keuken vanmiddag gekocht en we hebben denk ik wel een goede deal gemaakt. Nergens opgeklopte prijzen en gewoon 30% op alles....

In een goed overleg met de adviseur de keuken samengesteld en we zijn zeer tevreden. Ik kan iedereen van harte Haute Cuisine in Eindhoven aanbevelen. Men is pas op 1 december gestart en is denk ik eigenlijk wat meer op de duurdere projectenmarkt gericht. Maar als enkeling zijn we én goed geholpen én hebben we een mooie keuken ..... al zal ik nog heus wel eens wakker liggen van de compleet over-the-top zijnde Siemens mega koelkast van 470 liter....

Oh ja Pfff... :?
In tegenstelling tot wat jij denkt ben ik NIET te lijmen met een petje. Sterker nog, ik ben niet eens gaan vergelijken en ga dat ook zeker niet doen. Veel mensen gaan nog eens vergelijken wanneer ze al gekocht hebben.... geniet toch eens van je aankoop zou ik willen zeggen.

Het is wel triest dat jij zo over mensen denkt..... maar ja, iemand die tijdens de meeste posts niet verder komt dan pfff heeft blijkbaar niet de vocabulaire om constructieve bijdragen te leveren. En wanneer je om half twee 's nachts nog op het forum denk ik 'get a life'...

Ik weet dat ik dadelijk weer een :D te verduren krijg. Ach , het zij zo. Gelukkig zijn mensen als GWTE, Maxx, zelfstandigste en nog wat anderen wél in staat om nuttige informatie te verstrekken.

Wanneer jij beter je best op school had gedaan was dat wellicht ook gelukt (en hoefde je niet te werken wanneer anderen vrij zijn....) :wink:
Dán is een emoticon wel op zijn plaats.. :D

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Offertevraag....

Ongelezen bericht door GWTE »

En ja, ook even de prijzen vergelijken op internet met de offerte op schoot. Kijken of het reele prijzen zijn en uiteraard ook even kijken of er wat af zou kunnen.
Tenenkrommend om te lezen. Deze integere klant zou bij mij worden gefileerd in de winkel en reken maar dat hij koopt. Even op Internet kijken of onze prijzen reëel zijn. Ja, daar moet je voor op Internet zijn, duh! Waarom niet even naar Ikea. Nou dan zou je Internet prijzen krijgen ook hoor reken maar…….en een navenant ontwerp en service op de koop toenemen natuurlijk. Als je het verschil dan toch niet proef………..geen ossenhaas eten.
Ook mijn tijd is kostbaar. Wanneer ik bij een zaak een offerte heb meegkregen en ik ga nog even verder kijken ben een andere zaak, gebruik ik minimaal de tekening met maten om 'snel' te werk te kunnen gaan
Dat is nu net wat ik bedoel……..zijn tijd is ook kostbaar….Man!…..aan je domme opmerkingen te horen is je tijd geen stuiver waard. Neemt u mij niet kwalijk zeg.
En dan ga ik echt niet voor een paar tientjes overstappen naar de concurrent.
Wel, dan zal ik je even uit dromenland helpen voor een paar tientjes prijsverschil til ik mijn potlood nog niet eens op……...ik ben geen vuilnisman hoor. Mijn ontwerpen zijn echt vele Euro’s meer waard dan die paar tientjes…..……wat denk je wel.

john steed
Berichten: 40
Lid geworden op: 24 okt 2007 20:29

Re: Offertevraag....

Ongelezen bericht door john steed »

Relax GWTE, :lol: kerst is voorbij maar we proberen nog steeds vrede op aarde toe te passen... :wink:

...op dit soort klanten zit jezelf niet te wachten zeg je. Da's prima en je goed recht want je kan beter minder verkopen maar wel de juiste marge voor je bedrijf maken (zonder woekerwinsten want dat werkt ook niet) dan alles tegen kostprijs + een % leveren en vervolgens geen geld hebben voor service, adequate opvolging klachten en continuïteit (je personeel houden kost gewoon geld)

Dus laat die klant lekker kletsen en geniet van de mensen die wel vertrouwen in je hebben en die je in het dorp of stad in de supermarkt nog na 2 jaar kan aanspreken en vragen of alles goed is met de keuken in plaats van vol stress achter de prei weg te schieten zodat ze je maar niet zien.

moikke
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 okt 2007 21:45

Re: Offertevraag....

Ongelezen bericht door moikke »

@GTWE:

Ben je aan vakantie toe :wink: Wat zit je allemaal dwars?
Je reageert wel heel sterk op mijn reactie.

Ik vraag echt niet van de zaak waar ik mijn keuken koop om tot de bodem te gaan met zijn prijzen, maar wel om de spullen tegen een goede prijs te leveren. Wanneer ik vraag of het lager kan omdat het op internet vele procenten lager goedkoper is, dan is het aan hem om daar iets mee te doen. Of niet uiteraard. En voor mij geldt dan wer hetzelfde.
Wat is hier is mee!!??
Moet ik meteen accoord gaan met zijn prijs? Mag ik niet even op internet kijken wat het 'daar' kost? Daarmee zeg ik toch niet dat de ondernemer het ook daar voor moet leveren?

Daarom wil ik een offerte mee (om even enigszins in de buurt van het onderwerp te blijven :wink: ).

moikke
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 okt 2007 21:45

Re: Offertevraag....

Ongelezen bericht door moikke »

Even voor de duidelijkheid: Ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten! Dat maakt GTWE ervan.

Bij het kopen van een auto ga je toch ook rustig na waar je een nette (dus niet per se de goedkoopste) prijs betaald voor je auto?

Wat is dat voor raar gedoe hier? Net alsof de handelaar niet de beste inkoopsprijs wil voor zijn goederen :?

john steed
Berichten: 40
Lid geworden op: 24 okt 2007 20:29

Re: Offertevraag....

Ongelezen bericht door john steed »

Potverdorie ! :x :x

Vanmiddag TOTAAL over het hoofd gezien.....
:oops:
Blunder 1e klas die me niet mag overkomen maar waar ik echt geen erg in gehad heb (mijn vrouw wilde de zaak afgehandeld zien) :?

In de Opdrachtbevestiging staat:

'Niet in onze prijs opgenomen zijn het verleggen van leidingen tbv gas, water riolering en electra, alsmede het aansluiten van apparatuur, spoelbak en kraan en het maken van dak of geveldoorvoer' .......

Wat nou niet aansluiten !!!!! Is dat normaal ? :( :(

verleggen leidingen e.d. niet nodig want het betreft nieuwbouw maar ik ga toch niet voor een fors bedrag ( >20k) ZELF proberen om apparatuur, Qooker,spoelbak en kraan aan te sluiten ???? En doorvoer zorg ik ook wel voor maar ik verwacht WEL de verbinding van de kap naar de muur met platte buis.....

Dit krijgt een staartje !

Wordt vervolgd

(hoor Pfff al denken: 'wie moest er opletten op school?' ...heeft ie nog gelijk ook ! ) :D

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Offertevraag....

Ongelezen bericht door GWTE »

Dat kost je waarschijnlijk € 350,- extra.......dat valt wel mee dus. Wij sluiten altijd aan. Behalve bij klanten die Internet prijzen willen zoals Moikke.......hi hi hi....boefjes dat we zijn.. :wink:

john steed
Berichten: 40
Lid geworden op: 24 okt 2007 20:29

Re: Offertevraag....

Ongelezen bericht door john steed »

Beste GWTE.,
bedankt voor je input.

Ik betaal 2220 EURO voor het aansluiten ! Moet ik dan nog extra betalen? :cry:

Wanneer de verkoper tegen ons wel zit te praten over de platte buis die in een koof geplaatst kan worden voor de atag-afzuigkap mag hij het wel even zeggen dat híj niet diegene is die dat gaat leveren.... :?

Wellicht een uitzondering in ons geval. De Eindhovense (en dus waarschijnlijk Nederlandse monteurs/installateurs) zaak moet komen monteren en aansluiten net over de grens in BELGIË. Misschien moet het dan wel door een Belg gebeuren !

Wat denk je ?

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Offertevraag....

Ongelezen bericht door GWTE »

Ik denk dat ze hem voor dat geld wel aansluiten.....waarschijnlijk is dat zinnetje over het niet aansluiten een standaard zin in het order programma dat hij is vergeten te verwijderen.....zou me er met de jaarwisseling voor de deur niet te druk om maken.....voor dat geld komt het wel goed... :D succes....met je aankoop.

john steed
Berichten: 40
Lid geworden op: 24 okt 2007 20:29

Re: Offertevraag....

Ongelezen bericht door john steed »

Bedankt, we zijn erg blij met onze Schüller keuken met ABK blad.

We hebben op allemaal niet opgehoogde prijzen 30% in totaal gekregen... dat is niet slecht denk ik.

Ik stuur ze wel een mail deze week over het aansluitverhaal.

Maakt dat het in België is niets uit denk je ?

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Offertevraag....

Ongelezen bericht door GWTE »

Het zou voor ons niets uit maken........de Belgen zijn niet zo moeilijk, toch? :wink:

john steed
Berichten: 40
Lid geworden op: 24 okt 2007 20:29

Re: Offertevraag....

Ongelezen bericht door john steed »

ik zal het zelf maar weer in de gaten gaan houden dat in elk geval alle aansluitingen op elkaar passen....

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Offertevraag....

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

ik zal het zelf maar weer in de gaten gaan houden dat in elk geval alle aansluitingen op elkaar passen
Niet dus......een meerfase-aansluiting in België heeft een andere wandcontactdoos en stekker, de gasdruk scheelt 10 Millibar, de gasslangen hebben andere aansluitnippels en ook met de water aan- en afvoer-maten geeft het aardig wat verschillen! Zelfs de stekkers moeten in België geschikt zijn voor een "aarde-pen" (wat veelal toch wel zo is).

Vergis je niet maar vraag wel of de monteur ervaring heeft met plaatsen en aansluiten! in België.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Offertevraag....

Ongelezen bericht door rayke »

heeft een andere wandcontactdoos en stekker, de gasdruk scheelt 10 Millibar, de gasslangen hebben andere aansluitnippels en ook met de water aan- en afvoer-maten geeft het aardig wat verschillen!
Heerlijk, zo'n vereenigd Europa.... zo zie je maar dat er in Brussel nog wel een stekkertje los zit :-)

john steed
Berichten: 40
Lid geworden op: 24 okt 2007 20:29

Re: Offertevraag....

Ongelezen bericht door john steed »

bedankt zelfstandigste !

ga gelijk in het nieuwe jaar contact opnemen met de leverancier !

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Offertevraag....

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

You´re welcome, john steed...
als je meer vragen hebt stuur maar even een mailtje.

@ rayke, het is juist Nederland die het meest aan dient te passen bij een verenigd europa. Qua aansluitwaarden, gasdruk en installatienormen wijken wij juist het meest af van omringende landen!
Om tot een gelijkwaardige norm te komen moet er bij ons het meest aangepast worden; en dat kan juist wel even duren! (alhoewel; die belgen moeten eerst nog maar een regering zien te vormen :wink: )

Gesloten