LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onderhoud RVS

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
pi-ri
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 feb 2010 13:30

Onderhoud RVS

Ongelezen bericht door pi-ri »

Voor de nieuwe keuken overwegen we een rvs achterwand achter aanrecht en kookplaat. De berichten over onderhoud zijn nogal divers. Hoe makkelijk/lastig is dit schoon te houden en hoe blijft het vlekvrij? ( Met mijn huidige rvs gaskookplaat heb ik geen problemen)
De keuken is mat met een houten blad, lijkt me een mooie combi.

cindy1975
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 feb 2010 16:22

Re: Onderhoud RVS

Ongelezen bericht door cindy1975 »

Er zijn goede middeltjes te krijgen om rvs mooi te houden maar dat betekend wel veel poetsen. Ik had ook een rvs kookplaat en dat was prima te doen. Ik had ook een rvs afzuigkap en dat vond ik een ramp. Daar slaat veel meer vet op en stof. Opzich zoals je het omschrijft klinkt het mooi maar of het practisch is.....ik weet het niet.
Mooi maar regelmatig poetsen.

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: Onderhoud RVS

Ongelezen bericht door malaga »

cindy1975 schreef: Ik had ook een rvs kookplaat en dat was prima te doen. Ik had ook een rvs afzuigkap en dat vond ik een ramp. Daar slaat veel meer vet op en stof. Opzich zoals je het omschrijft klinkt het mooi maar of het practisch is.....ik weet het niet.
Mooi maar regelmatig poetsen.
Dat is namelijk het probleem, Het vet gaat richting afzuigkap en jou nieuwe RVS achterwand.
Mijn zoon heeft voor deze gekozen, maar met regelmatig poetsen zoals cindy schrijft is dit zachtjes uitgedrukt.
Het is gewoon een ramp.
Wij hebben voor een granit achterwand gekozen, voor het makkelijk onderhoud.

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Onderhoud RVS

Ongelezen bericht door legoleek »

met je granieten achterwand hoop ik niet dat voor dat die te dicht bij je gaskookplaat staat, het graniet zou door de stralings warmte kunnen verkleuren !

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: Onderhoud RVS

Ongelezen bericht door Chief »

Zelf ben ik heel tevreden over HG roestvrijstaal snel reiniger, dit zit in een spuitbus, met een keukenrol opwrijven en klaar is ikke. :D

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: Onderhoud RVS

Ongelezen bericht door malaga »

legoleek schreef:met je granieten achterwand hoop ik niet dat voor dat die te dicht bij je gaskookplaat staat, het graniet zou door de stralings warmte kunnen verkleuren !
Keuken is al 10 jaar oud!

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Onderhoud RVS

Ongelezen bericht door legoleek »

ik zei ook zou ; = is wellicht mogelijk ; = moet bij verkoop ook vermeld worden

lampie69
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 nov 2009 00:05

Re: Onderhoud RVS

Ongelezen bericht door lampie69 »

Eerst schoonmaken met spritus (weg is vet) en daarna 3M rvs reiniger erover heen of een ander glim maak goedje.
Als een zonnetje.

Gesloten