LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onveilige reparatie vaatwasser van Boretti

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Bert Jan
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 aug 2017 16:10

Onveilige reparatie vaatwasser van Boretti

Ongelezen bericht door Bert Jan »

Wie heeft ervaring met [ongefundeerde bewering verwijderd] Boretti? Wij hebben circa vier jaar geleden een nieuwe keuken gekocht en hierbij 5 apparaten van Boretti afgenomen. Helaas is de koelkast al overleden en vervangen door een nieuwe (d.m.v. coulance-regeling door bijbetaling - genoten jaren). Echter nu is ook de vaatwasser al aan vervanging toe. Je zou toch een wat langere levensduur verwachten.
Een paar maanden geleden gaf de vaatwasser een foutmelding. Boretti gebeld, waarna er (twee keer) een monteur is langs geweest die deze foutmelding verholpen heeft. Echter daarna viel de stroom steeds van de vaatwasser af bij het dicht doen van de klep. Wederom Boretti gebeld. Ze zijn weer langs geweest en het bleek een defect aan de draadboom, welke hij niet heeft vervangen, maar gemaakt. Dit defect is ontstaan door de eerdere reparaties aan de foutmelding. Hiervoor is een bedrag van €95, - betaald.
Een kleine maand geleden hadden we weer problemen, er was een waterlek. Nu een onafhankelijk expert laten komen. Deze heeft geconstateerd dat de vaatwasser een kapotte waterstop heeft. Maar erger nog, na verdere inspectie (er bleef ook water in de kuip staan) bleek ook dat de draadboom zeer onprofessioneel, zelfs onveilig was hersteld. De draadboom was met tape aan elkaar gezet en lag tegen het metaal van de vaatwasser aan (in een natte ruimte). Op zijn advies direct de stroom eraf gehaald omdat dit anders kortsluiting (in ergste geval brand) kon opleveren. Je snapt dat wij na deze constatering direct contact hebben opgenomen met Boretti. Er is betaald voor een ondeugdelijke, zelfs onveilige reparatie. Bij Boretti het verzoek gedaan de gemaakte kosten terug te krijgen. Helaas geeft Boretti niet thuis. Inmiddels zijn we er helemaal klaar mee en hebben besloten er een andere vaatwasser in te zetten (reparatiekosten wegen niet meer op tegen een nieuwe vaatwasser). Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met de service (en kwaliteit) van Boretti.
Laatst gewijzigd door Radar op 09 aug 2017 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast, ongefundeerde bewering verwijderd

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Onveilige reparatie vaatwasser van Boretti

Ongelezen bericht door Brahms »

Geen ervaringen met dit merk, maar vind je je eigen ervaringen nog niet genoeg ?

Met andere woorden, waarom een oproep voor nog meer ervaringen met dit merk ?

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Onveilige reparatie vaatwasser van Boretti

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Nou vooruit dan, mijn ervaring met Boretti: na 17 jaar staat ons fornuis er nog bij als nieuw en werkt het als een tierelier ;-)

Bert Jan
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 aug 2017 16:10

Re: Onveilige reparatie vaatwasser van Boretti

Ongelezen bericht door Bert Jan »

Met ons fornuis is ook niks mis, de andere apparatuur echter☹️

Bert Jan
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 aug 2017 16:10

Re: Onveilige reparatie vaatwasser van Boretti

Ongelezen bericht door Bert Jan »

Hallo Brahms, haha, heb inderdaad voldoende ervaring met Boretti (koelkast en vaatwasser) om over te stappen op een ander merk vaatwasser. Daar gaat het mij nu ook niet meer om. Ben gewoon benieuwd hoe andere Boretti en hun service ervaren of dat ik hier een van de weinigen in ben en dus gewoon 'pech' heb gehad.

BMF
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 jan 2015 15:55

Re: Onveilige reparatie vaatwasser van Boretti

Ongelezen bericht door BMF »

Zet je klacht uitgebreid op klacht.nl. Bedrijven zijn er niet zo blij mee en misschien bereik je dan meer.
Heb al vaker klachten over Boretti en de service gehoord.
Zijn dure apparaten en mijn apparaten van goedkopere merken hebben zeker de dubbele levensduur. DE Bosch afwasmachine van mijn zoon en de vorige van mij werken al 13 jaar. De mijne heb ik verkocht i.v.m een nieuwe keuken.
Heel veel succes.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Onveilige reparatie vaatwasser van Boretti

Ongelezen bericht door bprosman »

Draadboom breuk komt wel vaker voor in vaatwassers, ook bij Miele. En is op zich prima te repareren (waterdichte krimpkous) , maar niet met tape natuurlijk.

Gesloten