LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ook erin getrapt bij Mandemakers

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Unindentified
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 nov 2009 19:26

Ook erin getrapt bij Mandemakers

Ongelezen bericht door Unindentified »

Beste Mensen,

Ook wij hebben tegen een te hoge prijs een krabbel gezet onder een offerte welke nog niet eens geheel compleet is. We zouden er het liefst vanaf willen, maar dat blijkt na veel lezen een ondoenlijke zaak.

In mijn zoektoch om mijn positie te versterken en wellicht terug te kunnen stappen naar een onderhandelingsfase ben ik de koopovereenkomst nog eens goed doorgegaan. Ik heb daarop iets vastgesteld dat ik graag met jullie wil delen en jullie mening over wil hebben.

Onder het onderwerp "betalingsvoorwaarden"zijn standaard een 3 tal aan te kruisen vakjes gedrukt.
De eerste aankruismogelijkheid zegt:
"Het volledige aankoopbedrag wordt uiterlijk 10 werkdagen per bank /12 werkdagen per giro voor levering bijgeschreven op ons bank of gironummer. 4 Weken voor uitlevering ontvangt U een brief met nadere gegevens.
De tweede aankruimogelijkheid zegt:
"Het volledige aankoopbedrag wordt uiterlijk 5 werkdagen voor levering telefonisch overgeboekt op ons bankrekeningnummer. 4 Weken voor uitlevering ontvangt U een brief met nadere gegevens
De derde aankruismogelijkheid is een leeg vlak waar de verkoper zelf iets kan opschrijven.

In ons geval dient de keuken te worden betaald vanuit een bouwdepot. Hierover moeten wij toestemming geven ( voor zo ver ik weet ) om een factuur via de notaris te late n betalen.

Nu is bij ons het derde vakje aangekruist en ingeschreven door de verkoper "vanuit bouwdepot". De andere 2 mogelijkheden zijn met een dikke stevige streep doorgestreept. Wat zegt dit nu over het moment van betalen? Ik neem aan dat ik dus nu zelf bepaal wanneer ik betaal? En dus de mogelijkheid heb te betalen NA levering?

Laat duidelijk zijn dat ik me goed realiseer dat ik MOET betalen, maar wellicht valt er uit het moment van betalen een onderhandelings positie terug te winnen?

Wat denken jullie?

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Ook erin getrapt bij Mandemakers

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Wat denken jullie?


Sorry, maar ik denk "weer één die zich heeft laten naaien"

Als u moeilijk gaat doen over de betalingsvoorwaarden, zullen de gehaaide "regelneuqers" snel overgaan op de 30% annuleringskosten.

Beste manier is om er met de winkelmanager zien uit te komen, al is die kans klein dat is wel de minst omslachtige weg om onder de "offerte" uit te komen.

Betalen NA levering komt in het DMG-woordenboek niet voor...

Bart1981
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 okt 2009 14:36

Re: Ook erin getrapt bij Mandemakers

Ongelezen bericht door Bart1981 »

Lijkt me, dat zolang er bij het derde vakje geen tijd is gesteld ze je niks kunnen maken. 'Fout' van de verkoper. Wat dat betreft kan je ze dus met gelijke munt terug betalen.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Ook erin getrapt bij Mandemakers

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,
Ook erin getrapt bij Mandemakers
Op geen enkele manier wordt in je posting duidelijk waarin je bent getrapt. Het is nogal gemakkelijk en goedkoop om zo een bedrijf aan de schandpaal te nagelen.

Op zijn minst had je dan moeten aangeven waarom en hoe de prijs te hoog is, en wat er niet compleet is aan de offerte.

Het na afleveren betalen lijkt me een mislukte truc. Ik hoop dat je wat betere argumenten hebt bij Mandemakers om de koop opnieuw te bespreken

Unindentified
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 nov 2009 19:26

Re: Ook erin getrapt bij Mandemakers

Ongelezen bericht door Unindentified »

zelfstandigste schreef:
Wat denken jullie?


Sorry, maar ik denk "weer één die zich heeft laten naaien"

Als u moeilijk gaat doen over de betalingsvoorwaarden, zullen de gehaaide "regelneuqers" snel overgaan op de 30% annuleringskosten.

Beste manier is om er met de winkelmanager zien uit te komen, al is die kans klein dat is wel de minst omslachtige weg om onder de "offerte" uit te komen.

Betalen NA levering komt in het DMG-woordenboek niet voor...

Klopt zeer zeker ook ik heb me laten n***en, en dat terwijl ik altijd zo verschrikkelijk op me hoede ben voor dit soort zaken. Ik ben dan ook van mening dat mensen die archeloos op een keuken af gaan inderdaad snel in de val van deze snelle jongens lopen.

Betaling NA levering komt inderdaad niet voor in het DMG-woordenboek, en dat is nu net de manier waarop ik het wil aanpakken, met als resultaat wellicht het van hun kant ontbinden van de koopovereenkomst.
Laatst gewijzigd door Unindentified op 17 nov 2009 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Unindentified
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 nov 2009 19:26

Re: Ook erin getrapt bij Mandemakers

Ongelezen bericht door Unindentified »

seagoing racer2 schreef:Beste,
Ook erin getrapt bij Mandemakers
Op geen enkele manier wordt in je posting duidelijk waarin je bent getrapt. Het is nogal gemakkelijk en goedkoop om zo een bedrijf aan de schandpaal te nagelen.

Op zijn minst had je dan moeten aangeven waarom en hoe de prijs te hoog is, en wat er niet compleet is aan de offerte.

Het na afleveren betalen lijkt me een mislukte truc. Ik hoop dat je wat betere argumenten hebt bij Mandemakers om de koop opnieuw te bespreken
Ik vermoed dat veel mensen exact weten waar ik het over heb, maar je hebt gelijk. Ik zou wel wat meer info moeten geven. Echter het gaat er nu om dat ik me afvraag hoe sterk ik sta om een eventuele onderhandelings positie terug te krijgen op basis van dat gene dat is doorgekrast/vermeld in de aankoopovereenkomst.

pkd
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 nov 2007 13:39

Re: Ook erin getrapt bij Mandemakers

Ongelezen bericht door pkd »

Bij eerlijke zaken die lid zijn van CBW heb je nog de mogelijkheid om bij aflevering, nadat je alles gechecked hebt, contant te betalen.
Laatst gewijzigd door pkd op 23 mei 2013 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Combiwitch
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 jul 2006 23:36

Re: Ook erin getrapt bij Mandemakers

Ongelezen bericht door Combiwitch »

Volgens mij is de oplossing heel simpel, echter denk ik dat het probleem elders zit dan de betaling, daar kom ik zo op terug.

Je geeft aan dat er 3 betalingsopties waren en dat de bovenste 2 met tekst zijn doorgestreept en dat er enkel bij het derde vakje vanuit bouwdepot staat. Nou dan betaal je dat toch vanuit het bouwdepot, er staat niks over de termijn, maar dat is in deze denk ik ook niet nodig. Waarschijnlijk staat er wel ergens dat de cbw-voorwaarden van toepassing zijn en daar kun je ze dan aan houden en zij jou ook. Volgens mij mag er dan een aanbetaling gevraagd worden tot maximaal 15 % bij een keuken en de rest contant/per pin bij aflevering. Ik zou zeggen ga hier dan voor en waarschijnlijk staat er ook wel ergens op de order of in de voorwaarden dat mandemakers geen aanbetaling vraagt, dus kan alles bij levering. Let wel dat je dan eerst het geld vanuit het bouwdepot op je eigen rekening moet laten storten en dat dan zelf in die percentages of geheel bij levering moet betalen. Dus heb je je zin zou ik zo zeggen. Ik weet wel dat wanneer de chauffeur komt er niks de vrachtwagen verlaat tot dat er betaald is. Dus het blijft uiteindelijk op hetzelfde neer komen. Laat je ook de montage doen via Mandemakers kun je wel een percentage achterhouden, kijk hiervoor eens in de CBW-voorwaarden bij betaling.

Zelf denk ik dat je spijt hebt gekregen van het ondertekenen van de koopovereenkomst en/of er achter bent gekomen dat je te veel betaald en er daarom nu vanaf wilt zien. Naar mijn weten hoef je nooit een offerte te tekenen en als je dan zo op je hoede bent, dan zou je dit toch tenminste weten. Overigens staat er op een DMG-order ook altijd heel groot orderovereenkomst of koopovereenkomst. Het ondertekenen van een 'offerte' gaat er dan ook bij mij niet in. Ik ga er dan ook vanuit dat je wel degelijk bewust een keuken hebt gekocht en daar nu van afwil. Dat neemt niet weg dat de manier van verkopen/aankopen bij de DMG niet de meest charmante manier van kopen/verkopen betreft. Ik zou zeggen maak er het beste van en ga open een gesprek aan met de desbetreffende verkoper/manager en maak de afspraken concreter. Gedane zaken nemen geen keer en het werkt naar mijn idee tegen je als je enkel verwijten op tafel gooit.

Succes

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ook erin getrapt bij Mandemakers

Ongelezen bericht door 16again »

Omdat het geld al in bouwdepot zit, heeft de winkelier al zekerheid enzal het er weinig toe doen of dit voor of na levering betaald wordt.
Ga je met de CBW voorwaarden in de hand naar de geschillencommissie, dan mag je gewoon bij levering betalen, en zit je gewoon nog vast aan de opdracht

Zijn er geen andere aanknopingspunten? In hoeverre is de offerte incompleet?
Hier moet voldoende duidelijk gemaakt zijn wat er gekocht is.

Heb je getekend voor ontvangst verkoopvoorwaarden?

Unindentified
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 nov 2009 19:26

Re: Ook erin getrapt bij Mandemakers

Ongelezen bericht door Unindentified »

Het geld zit in een bouwdepot, maar ik moet nog altijd zelf bepalen of ik dat geld voor hun uit dat depot wil halen. In dat opzicht is het niets anders dan gewoon betalen. Ik ben overigens ook niet ten doele de koop te annuleren, echter heb ik wel vastgesteld ( door bezoek aan ander filiaal ) dat e.e.a. vele malen goedkoper kan.

De keuken is incompleet in die zin dat de inbouwapparatuur welke erin moeten komen wel is aangekruisd , maar nog niet exact omschreven is welke type het moet zijn. Wel is gedefinieerd welke merken het mogen zijn. Het overige is allemaal ingevuld.

Ik ben bang dat er "te veel" is ingevuld om daar een aanknopingpunt van te maken.

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Ook erin getrapt bij Mandemakers

Ongelezen bericht door legoleek »

ander filiaal lagere prijs? ze schijnen toch een laagste prijs garantie te hebben, las ik hier ergens. wellicht ook een twijgje om mee te slaan ?

Combiwitch
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 jul 2006 23:36

Re: Ook erin getrapt bij Mandemakers

Ongelezen bericht door Combiwitch »

Als je slim bent laat je alles bij het andere filiaal op papier zetten. Ik bedoel dan niet in offertevorm, want die krijg je toch niet mee. Op het moment dat de verkoper alles gespecificeerd heeft ingevuld en de prijs zou ik dan zeggen dat je al een ordernummer hebt (zorg er wel voor dat het contract bij jou ligt) en dat je het wijzigt naar deze opstelling. Je mag immers alles wijzigen en voor jou is mandemakers mandemakers als consument. Als je bijvoorbeeld wat koopt bij de V&D in Eindhoven mag je het toch ook ruilen bij de V&D in Amsterdam V&D = V&D zeg maar (en natuurlijk begrijp ik dat V&D iets heel anders is dan Mandemakers). UIteraard gaat hiet gezeur over komen maar dan zal de manager of de regiomanager het op moeten lossen!! Wat je in ieder geval niet moet doen is in eerste instantie is dezelfde NAW gegevens geven. Dit verdient niet de schoonheidsprijs, maar zoals je zelf al duidelijk aangeeft verdienen zij die ook niet.

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Ook erin getrapt bij Mandemakers

Ongelezen bericht door legoleek »

Let dan op !
ze houden in hun systeem precies bij, wie - wat - en voor hoeveel bij (w)elk DMG winkeltje heeft geoffeerd/genoteerd. Dus doe het op een andere naam en adres.
..
..
..
Eigenlijk best triest dat je zelf moet bedriegen en liegen om niet bedrogen te worden :cry:

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ook erin getrapt bij Mandemakers

Ongelezen bericht door 16again »

inbouwapparatuur welke erin moeten komen wel is aangekruisd , maar nog niet exact omschreven is welke type het moet zijn
De enige ruimte die dat biedt is voor alle apparatuur het duurste type uitzoeken, en voet bij stuk houden dat dit zo besproken is.
ander filiaal ) dat e.e.a. vele malen goedkoper kan
Ik vrees alleen dat je met duurste types nog steeds meer betaalt dan in het andere filiaal.

ikbenhetgezeurzat
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 sep 2006 18:05

Re: Ook erin getrapt bij Mandemakers

Ongelezen bericht door ikbenhetgezeurzat »

Ik snap het hele verhaal niet!! Je hebt gewoon een keuken gekocht bij Mandemakers en je moet betalen uit je bouwdepot. Dat wil je toch ook!! Volgens de CBW moet je aanbetalen maar dat wil je toch niet!!! Waarom kom je dan klagen. Je kunt altijd wijzigen op een order totdat deze geproduceerd wordt.
Waarom klagen mensen altijd als ze in een shworoom een keuken hebben gekocht en waarom gaan ze niet terug naar hun verkoper om vragen te stellen!!!!!!!!!!!

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ook erin getrapt bij Mandemakers

Ongelezen bericht door 16again »

Volgens de CBW moet je aanbetalen
CBW schrijft alleen maximum percentage voor, geen verplichte aanbetaling
Ik snap het hele verhaal niet!! .....Waarom klagen mensen altijd als ze in een shworoom een keuken hebben gekocht
Ik snap het wel. Deze showroom is berucht door gebruikte verkoopmethodes: pressie en gegoochel met prijzen.
Nadat keukenontwerp gemaakt is , komt direct een fors opgehoogde prijs op tafel. Daar gaat gelijk een flink deel vanaf, dankzij een of andere actie. Klant moet dan wel gelijk beslissen voor die prijs, en loopt anders kans om geweldige korting te verliezen (=psychologische truc).
Hap je als klant niet gelijk toe, dan gaan er nog enkele keren fikse bedragen van de prijs af, na poppenkast zoals telefonisch overleg met hoofdkantoor etc.
Zeg je te vroeg ja, zoals naar ik aanneem hier gebeurd is, dan betaal je veels te veel.
Helaas trappen nog veel aspirant keukenkopers in dit soort trucs.....
Volgens CBW voorwaarden behoor je als klant een 18 dagen vrijblijvend aanbod te krijgen, stelselmatig houden deze winkels zich hier niet aan.

Forumvoorklanten
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 jul 2009 09:58

Re: Ook erin getrapt bij Mandemakers

Ongelezen bericht door Forumvoorklanten »

Een hoop gezeur van keukenverkopers.
Ik heb werkelijk geen idee wat er aan de hand is?

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Ook erin getrapt bij Mandemakers

Ongelezen bericht door maxx »

Ik heb werkelijk geen idee wat er aan de hand is?

Ach, dat is in uw geval blijkbaar een aangeboren afwijking. We zullen het u niet kwalijk nemen.

MVG

Unindentified
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 nov 2009 19:26

Re: Ook erin getrapt bij Mandemakers

Ongelezen bericht door Unindentified »

Het verhaal gaat verder.

Met de verwachting de keuken te duur te hebben gekocht, en een volledig ontdaan gevoel over de hele gang van zaken. Werd afgelopen weekend mijn vermoeden bevestigd.

In een ander filiaal onder een andere naam een offerte laten maken op basis van EXACT dezelfde materialen en opstelling, hieraan toegevoegd nog wat extra's zoals carousel in plaats van planken in een hoekkast, en een extra servieskast.
Na onderhandelen kwam de prijs bijna 2000 euro lager uit voor een keuken met extra's ten opzichte van datgene dat ik gekocht heb.
Dit laten vastleggen en specificeren op een berekenings formulier en een extra papier waar lettelijk op staat voor welke bedrag ik de keuken mag kopen. Onder het motto "overleggen met de vrouw" dit mee naar huis gekregen.

Filiaal waar ik de keuken al heb gekocht geeft nu aan dat de voorgestelde nieuwe prijs berust op een fout van de betreffende verkoper, en dat de deal altijd zal worden afgekeurd door hoger management. De betreffende verkoper heeft de berekening afgelopen zaterdag wel 2 keer laten controleren door een collega volgens zijn eigen zeggen. Die vlieger gaat dus niet echt op.

De vestigings manager van het filiaal waar ik de keuken al heb gekocht geeft aan de keuken nimmer te kunnen verkrijgen voor het bedrag zoals die is afgegeven door de betreffende verkoper, en stelde voor om langs te komen en de wijzigingen aan te brengen en te kijken waar we uitkomen. Toch bekruipt mij het gevoel dat ze op deze manier onder de prijsgarantie willen uitkomen. Op de vraag hoeveel details er moeten komen om op de prijsgarantie aanspraak te kunnen maken, werd ontwijkend gereageerd.

Iemand tips om dit verder aan te pakken?
Laatst gewijzigd door Unindentified op 25 nov 2009 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Unindentified
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 nov 2009 19:26

Re: Ook erin getrapt bij Mandemakers

Ongelezen bericht door Unindentified »

dubbelpost foutje..

Gesloten