LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overjarige modellen apparatuur 2008

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
FritsF
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 aug 2008 14:20

Overjarige modellen apparatuur 2008

Ongelezen bericht door FritsF »

Als ik nu een keuken zou bestellen, zou deze mogelijk nog net in 2008 gelevered kunnen worden. De apparatuur die ik heb uitgezocht is obv de boekjes van 2008?

In hoeverre zou ik als consument een extra korting moeten kunnen bedingen op deze overjarige modellen? Let wel, ik spreek niet over demo's. Of ben ik nog een paar weekjes te vroeg?

rattaplan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2004 09:24

Re: Overjarige modellen apparatuur 2008

Ongelezen bericht door rattaplan »

hoezo overjarig? dit hoeven niet perse overjarig modellen te zijn. Modellen kunnen doorlopen naar volgend jaar. Een model kan ook een aantal jaren bestrijken
Een fabrikant kan ook nieuwe en oude model als lopende produkt zien en deze als actueel produkt verkopen etc.

.

FritsF
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 aug 2008 14:20

Re: Overjarige modellen apparatuur 2008

Ongelezen bericht door FritsF »

@ rattaplan

Dank voor je reactie. Wat ik geconstateerd heb in de folders is dat er inderdaad soms apparatuur doorloopt in een volgend jaar, maar dat deze weer nieuwe nummers krijgt en als 'Nieuw' verkocht wordt.

Maar dan zou ik op de oude series toch korting moeten kunnen krijgen?

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Overjarige modellen apparatuur 2008

Ongelezen bericht door legoleek »

Ja, en neen.
Bij veel leveranciers krijg je (als je op het switchpunt zit) het nieuwere model uitgeleverd, ook al heb je op het oude besteld.(vaak kleine aanpassing, knopje, intern iets in mechniek of zo)
Wij, keukenvakhandel, krijgen geen extra inkoopkorting of zo in dit stadium. We kunnen altijd wel bellen naar de diverse fabrikanten of ze iets hebben staan (van vorig jaar, dus echt overjarig)
Voor zover ik weet heeft BSH/Bosch in A'dam op vrijdag een soort van fabrieks/magazijn verkoop, hier verkopen ze apparaten die gerepareerd zijn, kleine beschadigingen enzo.
Als er nieuwe nummers in het boek staan, krijg je overigens ook een nieuw apparaat, Het is niet zo dat ze alle apparaten uit de doos halen, een nieuwe stickertje plakken en alles weer inpakken, da's gewoon oplichterij en daarbij ook veel te duur

Mixie
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 jul 2008 14:26

Re: Overjarige modellen apparatuur 2008

Ongelezen bericht door Mixie »

In hoeverre zou ik als consument een extra korting moeten kunnen bedingen op deze overjarige modellen?
Maar dan zou ik op de oude series toch korting moeten kunnen krijgen?
Als het echt oude modellen zijn, worden ze al tegen speciale prijzen aangeboden, want daar wil men toch graag van af. Wat betreft het reguliere programma rond de overgang van de jaarwisseling: Met de huidige apparatuurprijzen onder druk van internet, wordt het niet eens tijd dat de consument zich realiseert dat de rek er nu echt wel uit is en dat ze de detaillisten nog iets van marge gunnen!!!!!!

Gesloten