LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijs apparaat niet meegerekend in totaalprijs keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
tum_tum
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:25

Prijs apparaat niet meegerekend in totaalprijs keuken

Ongelezen bericht door tum_tum »

Afgelopen weekend hebben wij een keuken gekocht. Na het nodige/bekende gesteggel over de prijs uiteindelijk tot een mooie prijs (vinden wij) kunnen komen voor de keuken.

Eenmaal thuis zaten wij de specificaties nog eens door te kijken en viel het ons op dat de verkoper bij één apparaat vergeten is de prijs te noteren. Met andere woorden, het apparaat staat wel op de specificaties, maar in de prijs kolom is geen prijs ingevuld voor dit ene apparaat.

Over een aantal weken moeten wij nu weer terug om de verdere details van de keuken te bespreken, maar wij vroegen ons nu wel af, mocht de verkoper er zelf ook achter komen dat hij dit vergeten is, hoe sterk staan we dan? We hebben een afgesproken prijs staan voor het geheel. Ons inziens is dat inclusief dit apparaat. Dat de verkoper vergeten is een prijs in te vullen is zijn fout, niet de onze.

Wij horen graag wat jullie hier van vinden en of meer mensen zijn die dit wel eens hebben meegemaakt.
Laatst gewijzigd door tum_tum op 15 dec 2014 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Prijs apparaat niet meegerekend in totaalprijs keuken

Ongelezen bericht door dhc »

Neem even contact op stel ik voor.....

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Prijs apparaat niet meegerekend in totaalprijs keuken

Ongelezen bericht door prem »

Als er een Total prijs is afgesproken zou ik het afwachten tot de levering, geen slapende honden wakker maken nu.

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Prijs apparaat niet meegerekend in totaalprijs keuken

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Wat zou u doen als bij een apparaat 2x de prijs was meegenomen? Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Prijs apparaat niet meegerekend in totaalprijs keuken

Ongelezen bericht door prem »

Dan zou ik klagen.

tum_tum
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:25

Re: Prijs apparaat niet meegerekend in totaalprijs keuken

Ongelezen bericht door tum_tum »

Inmiddels de keukenleverancier gebeld en het aan hem voorgelegd. De reactie was: 'owh dan is dat mijn fout en hebben jullie dus nog meer korting'.

Wij hebben nu aan onze plicht voldaan door het in ieder geval te melden. Hij heeft (telefonisch) toegezegd dat het goed is. Wel vond ik het vreemd dat hij direct zei dat het zijn fout was en dat ie niet eerst aangaf dat hij het ging uitzoeken en er dan nog op terug zou komen. Dat geeft mij een beetje het gevoel alsof hij het al wist van deze 'fout'?

Ik vraag me nu nog wel af of het verstandig is om dit zwart op wit te krijgen, of dat het zo goed is? Persoonlijk denk ik dat als hij er in het volgende gesprek nog weer over begint en alsnog aangeeft dat we moeten gaan betalen, dan kan ik dan alsnog weglopen.

16again
Berichten: 16081
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Prijs apparaat niet meegerekend in totaalprijs keuken

Ongelezen bericht door 16again »

tum_tum schreef:Inmiddels de keukenleverancier gebeld en het aan hem voorgelegd. De reactie was: 'owh dan is dat mijn fout en hebben jullie dus nog meer korting'.
owh, dan had de verkoper dus nog een hoop onderhandelingsruimte

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Prijs apparaat niet meegerekend in totaalprijs keuken

Ongelezen bericht door prem »

Je zult zulke verkopers in dienst hebben :(

tum_tum
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:25

Re: Prijs apparaat niet meegerekend in totaalprijs keuken

Ongelezen bericht door tum_tum »

prem schreef:Je zult zulke verkopers in dienst hebben :(
Mijn idee :?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Prijs apparaat niet meegerekend in totaalprijs keuken

Ongelezen bericht door kweenie »

De onderhandelingen zullen over een totaalprijs zijn gegaan. Hoe hij dat later over de onderdelen verdeelt doet dan weinig meer ter zake.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Prijs apparaat niet meegerekend in totaalprijs keuken

Ongelezen bericht door prem »

Ik gun ieder bedrijf het zijn, maar tum tum heeft niet goed onderhandeld als er nog zoveel ruimte in zit.

Kwikshit
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 jun 2011 16:52

Re: Prijs apparaat niet meegerekend in totaalprijs keuken

Ongelezen bericht door Kwikshit »

Klinkt weer als een gevalletje DMG. Want we willen korting en onderhandelen!! Vervolgens wordt je belazerd. Want deze fake korting heeft nooit bestaan. Je onderhandeld over iets wat niet bestaat.

Loop is een normale zaak binnen met netto prijzen. En je bent zonder onderhandelen al veel goedkoper uit. Maar zo te zien betalen we graag een paar duizend extra voor het onderhandeling spelletje. Goed bezig!

pedro714
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:47

Re: Prijs apparaat niet meegerekend in totaalprijs keuken

Ongelezen bericht door pedro714 »

Vraag me werkelijk af wat de meeste keukenkopers nu willen. Een keuken of korting?????. Telkens weer die verhalen over de DMG groep. Zij drukken hun eigen prijslijsten en geven daar onwaarschijnlijk hoge korting op. Mensen hou toch eens op.....uiteindelijk gaat het om de prijs ONDER de streep. Ga toch naar een kleinere gewone keukenspeciaalzaak en U zult zien dat de prijs echt niet noemenswaardig afwijkt van de prijzen van de DMG groep. Als ex. eigenaar van enige keukenspeciaalzaken werd mij laatst advies gevraagd voor een keuken in een appartement. Zij lieten mij een schetsje zien en vroegen: "nou, hoeveel denk je dat deze keuken kost". Net zo'n ridicule vraag als: "wat kost een auto?" Ik liet mij toch verleiden een prijs te noemen en zei: "ik denk zo'n E. 8000,00 - 9.000,00". Nou echt niet was het antwoord: "hij kost E. 17.600,00 maar met goed onderhandelen kregen wij hem voor E. 12.000,00 + E. 1.800,00 voor het plaatsen.
Het toeval wil dat een nicht van mij het appartement koopt naast bovenbedoeld appartement. Zij wilde dezelfde keuken alleen met grote koelkast van 178 cm. hoog en vrieskast van 178 cm. hoog. En onder de kookplaat, 2 uittrekelementen i.p.v. vast ladepaneel + plank. Ondanks de duurdere apparatuur (geen pelgrim, etna of Zanussi e.d.) en de duurdere kast werd de keuken door een kleinere keukenspeciaalzaak aangeboden voor.......E. 8.600,00 + 860,00 voor het plaatsen. Hoefde niet te bedelen en gelijk te beslissen, kreeg een keurige duidelijke tekening mee en merkte aan de handelaar dat hij het op prijs stelde dat ik hem had aanbevolen. Essentie van het verhaal......voor hoge korting en hoge prijzen onder de streep moet U bij de DMG zaken zijn, voor correct klantbewust handelen tegen een nette prijs en bovenal goede service moet U bij de keukenspeciaalzaak zijn en niet bij DMG zaken als keukenconcurrent, mandemakers keukens, brugman, keukenkampioen, wooning keukens, keukenmaxx enz.enz.

Ferry26
Berichten: 191
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:04

Re: Prijs apparaat niet meegerekend in totaalprijs keuken

Ongelezen bericht door Ferry26 »

owh, dan had de verkoper dus nog een hoop onderhandelingsruimte
Hoe weet je dat ? Er wordt niet eens genoemd om wat voor apparaat het gaat... Misschien gaat het hier wel om een gaskookplaat van 129 euro op een keuken van 12.000 euro. Nou, die moet er nog wel vanaf kunnen lijkt mij...

Gesloten