LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ProNorm gekocht, blijkt Hacker Classic-keuken te zijn

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
bibi789
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 mei 2017 10:44

ProNorm gekocht, blijkt Hacker Classic-keuken te zijn

Ongelezen bericht door bibi789 »

Hallo,

Kan iemand mij vertellen wat het verschil is in prijs en kwaliteit tussen een ProNorm Classic en Hacker Classic keuken? Mij is namelijk een keuken verkocht die een Pronorm Classic zou zijn, maar dat blijkt nu opeens een Hacker Classic geworden te zijn zonder dat ik daarover ingelicht ben.
Volgens de verkoper is er geen verschil tussen deze keukens en hij vond het maar gezeur dat ik hier vraagtekens bij zette. Je hebt toch de keuken die je wil en merken doen er niet toe, zei hij.
Toch bekruipt mij het gevoel dat ik opgelicht ben omdat ik het vermoeden heb dat een Hacker nogal wat goedkoper is dan een Pronorm. Of de kwaliteit hetzelfde is weet ik niet, en dat zou ik graag willen weten.
Ik kwam achter deze merkenswitch doordat de naam van de kleur van de deuren opeens veranderd was van Arlington eiken in Cornwall eiken. Deze kleuren zijn praktisch hetzelfde. Er zijn ook hoogglans witte deuren, de naam daarvan bleef hetzelfde: Laser Brillant wit HG lak.
Moet ik hier een groot punt van gaan maken (ik heb de keuken al gekocht) of zijn deze keukens idd vergelijkbaar en moet ik me de ellende van een conflict besparen ? Ik ben bereid me erbij neer te leggen dat ik tegen de Pronorm-prijs een Hacker keuken krijg, maar níet als de kwaliteit ook nog eens minder is.
De prijs van alleen de kastjes is totaal ongeveer 4500 euro.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: ProNorm gekocht, blijkt Hacker Classic-keuken te zijn

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Voor zover ik weet zijn beide leveranciers een beetje vergelijkbaar in prijs en kwaliteit.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: ProNorm gekocht, blijkt Hacker Classic-keuken te zijn

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Pronorm keukens komen uit D-Vlotho en Häcker keukens uit D-Rödingshausen . . . en het zijn twee verschillende keukenproducenten!
Uw leverancier vertelt u dus niet de volle waarheid wanneer hij zegt dat deze keukens identisch zijn, máár ... dat doet hij dus wijzelijkerwijze niet en zegt alleen, dat de kwaliteit vergelijkbaar is.

U kunt nalezen, dat het ene bedrijf met Poggenpohl samenwerkt en met de Mandenmakersgroep. Het andere famliliebedrijf heeft drie verschillende kwaliteitsgroepen. Alleen insiders en vakmensen zullen de gedetailleerde technische verschillen kunnen duiden. Het prijsverschil voor dezelfde opstelling kunt u echter zelf checken, doorelders nog een offerte aan te vragen voor een keuken en daarna uw huidige keukenleverancier op gevonden verschillen te wijzen. De koop is m.i. een misleiding en kan daarom ontbonden worden. Ik zie het eerder als een kans om er een grote korting mee te kunnen verdienen want ook de verkoper ziet de koppen in de krant liever niet, dat er met keukenmerken gesjoemeld wordt.

https://www.keukenatlas.nl/keukenmerken/

bibi789
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 mei 2017 10:44

Re: ProNorm gekocht, blijkt Hacker Classic-keuken te zijn

Ongelezen bericht door bibi789 »

Bedankt vast voor deze reacties, ik hoop dat er nog wat meer komen van vakmensen die de verschillen kennen.
Ik vind inderdaad dat ik misleid ben. Ik heb de naam van de keukenboer expres nog niet genoemd (was wel een Mandenmakers-zaak), omdat ik idd overweeg om een extra korting te bedingen en publicatie van de naam van de zaak als 'dreigmiddel' achter de hand wil houden. Ik denk alleen dat ik een extra offerte voor een Hacker keuken zou moeten opvragen en niet van een Pronorm. Waar zou ik dat in NH, omgeving Amsterdam, het beste kunnen doen? Oftwel: waar verkopen ze Hacker keukens tegen een scherpe prijs? Maar dit is natuurlijk weer een heel gedoe. Klopt het dat de Hacker Classic line goedkoper is dan de ProNorm Classic? Enig idee hoveeel % dat ongeveer zal schelen?

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: ProNorm gekocht, blijkt Hacker Classic-keuken te zijn

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Misschien leest u over Haeckerkuechen nog het volgende (D) commentaar alvorens een mening te conclusie te maken en uw mening te vormen:

http://www.cleverkuechenkaufen.de/kuech ... r/haecker/

Een Häckerleverancier in uw buurt vindt u hier: https://www.keukenatlas.nl/keukenstudio ... r-keukens/
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 27 mei 2017 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.

bibi789
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 mei 2017 10:44

Re: ProNorm gekocht, blijkt Hacker Classic-keuken te zijn

Ongelezen bericht door bibi789 »

Sorry mijn Duits is niet zo goed, Welke conclusie zou ik kunnen/moeten trekken uit de info op de site die jij linkt?

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: ProNorm gekocht, blijkt Hacker Classic-keuken te zijn

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Ik heb nooit gedacht ooit nog eens een semi-keukenadviseur te worden ... ;-))

Vooraf zegt de geciteerde keukenexpert, dat Häcker een betrouwbaar bedrijf is met enkelen duizenden vaste medewerkers. Zij mikken op de grote internationale markt en verkopen aan grote meubelhuizen *). Design en exclusiviteit is daarom niet hun ding en ook zelden hebben ze prijzen gewonnen.

Uw segment bestaat uit 7 verschillende prijsgroepen en 20 verschillende keukenmodellen. De kunststoffrontjes zijn herkenbaar aan grepen die in dezelfde kleuren als de frontjes gemaakt worden. In deze categorie kunt u geen houten deurtjes verwachten. In het betere Häcker-segment worden echt-hout-furnieren gebruikt.

Häcker valt ook op, door hun exclusieve verkooprechten op electro-apparaten van Blaupunkt, waaronder een zelfreinigende bakoven, combineerbare inductiekookzones en een fluisterstille vaatwasser.

Aan ISO-normen en certificaten wordt voldaan.

Het merk levert in alle segmenten een solide kwaliteit!

*) Een (lastige) kanttekening is, dat detailisten met Häckerproducten vaak eigen nummers, dus slecht vergelijkbare prijslijsten maken. Prijsvergelijk met precies dezelfde Häckerkeuken en opstelling zal daarenboven nog véél verwondering brengen, want ieder bedrijf heeft weer een eigen winstcalculatie.


NB. Ik heb de zoekfunctie naar Häckerverkopers in Nederland in de vorige post aangepast, nadat u heeft aangegeven niet (gemakkelijk) in de duitse taal te kunnen corresponderen met Häcker in Duitsland.
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 27 mei 2017 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.

bibi789
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 mei 2017 10:44

Re: ProNorm gekocht, blijkt Hacker Classic-keuken te zijn

Ongelezen bericht door bibi789 »

De site waar ik Hacker-verkopers kan vinden geeft nul resultaten ;-) :
Helaas konden er bij uw aanvraag geen passende keukenspeciaalzaken worden gevonden.

Zelfs niet als ik de afstand op 75 km zet, waarmee zo ongeveer de hele Randstad bestreken is.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: ProNorm gekocht, blijkt Hacker Classic-keuken te zijn

Ongelezen bericht door maxx »

Hallo Bibi789,

Häcker maakt gebruik van Grass laden en scharnieren. Pronorm past Blum laden en scharnieren toe. Zoals ik begrijp gebruikt Häcker nog steeds dat lelijke dempingsprofiel op de kasten terwijl scharnieren en laden gedempt zijn. Dat profiel is dus totaal onnodig en ziet er niet uit na verloop van tijd.

Pronorm is geen voorloper op gebied van innovatie maar, naar mijn mening, wel de beste van de 2 merken waar je een offerte voor hebt gehad. Ik werk met andere merken dus kan je geen zinnig woord zeggen over prijsniveau's.

Wel belachelijk dat de verkoper niet eerlijk is over het merk. Dat zou voor mij al direct een reden zijn om de offerte te verscheuren. De reden dat je slecht verkooppunten kunt vinden is hoogstwaarschijnlijk omdat veel dealers de Häcker als huismerk verkopen (vaak met verzonnen naam als het legendarische "Steinhaus") zodat je de offerte niet kunt vergelijken. Zo kun je ook een goedkoop merk voor hogere prijzen verkopen.... (dit merk wordt ook gemaakt bij Siematic mevrouw,, echt waar ;) ).

MVG

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: ProNorm gekocht, blijkt Hacker Classic-keuken te zijn

Ongelezen bericht door hänschen klein »

bibi789 schreef:De site waar ik Hacker-verkopers kan vinden geeft nul resultaten ;-) :
Helaas konden er bij uw aanvraag geen passende keukenspeciaalzaken worden gevonden.

Zelfs niet als ik de afstand op 75 km zet, waarmee zo ongeveer de hele Randstad bestreken is.
Alternatief met meerdere resultaten, wanneer u Google gebruikt met de tekst: häckerkeuken bestellen

PS. In februari heeft Mandemakers Pronorm overgenomen en komt u daarom nu in een onoverzichtlijke strategie, ervan uitgaande, dat Häcker bij Mandemakers ook wordt aangeboden, zij het niet onder deze naam.

TIP: Documenteer uw schriftverkeer en correspondentie goed voor uzelf, maar evtl. ook voor redacties als de Consumentenbond, Radar of een ander TV-programma. Dit is een klucht van de allerbovenste plank!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: ProNorm gekocht, blijkt Hacker Classic-keuken te zijn

Ongelezen bericht door GJvdZ »

hänschen klein schreef: Häcker valt ook op, door hun exclusieve verkooprechten op electro-apparaten van Blaupunkt, waaronder een zelfreinigende bakoven, combineerbare inductiekookzones en een fluisterstille vaatwasser.
Blaupunkt is overigens al jaren geen echt "merk" meer maar een handelsnaam waaronder diverse OEM producten worden verkocht. Dus of dat nu zo'n differentiator is om mee te koop te lopen als keukenleverancier...

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: ProNorm gekocht, blijkt Hacker Classic-keuken te zijn

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

[quote="maxx"]Hallo Bibi789,

Häcker maakt gebruik van Grass laden en scharnieren. Pronorm past Blum laden en scharnieren toe. Zoals ik begrijp gebruikt Häcker nog steeds dat lelijke dempingsprofiel op de kasten terwijl scharnieren en laden gedempt zijn. Dat profiel is dus totaal onnodig en ziet er niet uit na verloop van tijd.

Correctie, Häcker heeft geen losse profielen meer ter demping. De scharnieren zijn gedemd en ook nog in te stellen in snelheid van demping. De niet dempbare variant is qua uiterlijk gelijk aan de gedempde. Per kast zal er dus 1 met en 1 zonder demping zitten. Blum is duurder aangezien deze 2 gedempte scharnieren pakt en er eentje van uit zet.
De lades van Grass zijn 3d verstelbaar en netter afgewerkt. Blum is maar 2d verstelbaar en lopen de lades schuiner naar binnen toe wat ruimteverlies geeft.

bibi789
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 mei 2017 10:44

Re: ProNorm gekocht, blijkt Hacker Classic-keuken te zijn

Ongelezen bericht door bibi789 »

NeoDutchio schreef:
maxx schreef:Hallo Bibi789,

Häcker maakt gebruik van Grass laden en scharnieren. Pronorm past Blum laden en scharnieren toe. Zoals ik begrijp gebruikt Häcker nog steeds dat lelijke dempingsprofiel op de kasten terwijl scharnieren en laden gedempt zijn. Dat profiel is dus totaal onnodig en ziet er niet uit na verloop van tijd.

Correctie, Häcker heeft geen losse profielen meer ter demping. De scharnieren zijn gedemd en ook nog in te stellen in snelheid van demping. De niet dempbare variant is qua uiterlijk gelijk aan de gedempde. Per kast zal er dus 1 met en 1 zonder demping zitten. Blum is duurder aangezien deze 2 gedempte scharnieren pakt en er eentje van uit zet.
De lades van Grass zijn 3d verstelbaar en netter afgewerkt. Blum is maar 2d verstelbaar en lopen de lades schuiner naar binnen toe wat ruimteverlies geeft.
Thanks voor de info.
Als ik het goed begrijp zijn de lades van Hacker dus beter.
Deze zin snap ik niet helemaal: Per kast zal er dus 1 met en 1 zonder demping zitten.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: ProNorm gekocht, blijkt Hacker Classic-keuken te zijn

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Scharnieren kan je met en zonder demping krijgen bij Grass. Het uiterlijk is hetzelfde, enkel de prijs verschilt. Voor een keukenkast heeft u 1 dempings en 1 zonder demping nodig. Bij Grass krijg je dus 1 duurdere dempingsscharnier en 1 goedkopere zonder demping. Bij Blum krijg je 2 dure dempingsscharnieren waarvan er eentje uitgeschakeld wordt. Zonde van het geld dus.

bibi789
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 mei 2017 10:44

Re: ProNorm gekocht, blijkt Hacker Classic-keuken te zijn

Ongelezen bericht door bibi789 »

NeoDutchio schreef:Scharnieren kan je met en zonder demping krijgen bij Grass. Het uiterlijk is hetzelfde, enkel de prijs verschilt. Voor een keukenkast heeft u 1 dempings en 1 zonder demping nodig. Bij Grass krijg je dus 1 duurdere dempingsscharnier en 1 goedkopere zonder demping. Bij Blum krijg je 2 dure dempingsscharnieren waarvan er eentje uitgeschakeld wordt. Zonde van het geld dus.
Ik snap het. Bedankt.
Weet jij toevallig ook of er verschil zit in kwaliteit van de lakdeurtjes?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: ProNorm gekocht, blijkt Hacker Classic-keuken te zijn

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

bibi789 schreef:
NeoDutchio schreef:Scharnieren kan je met en zonder demping krijgen bij Grass. Het uiterlijk is hetzelfde, enkel de prijs verschilt. Voor een keukenkast heeft u 1 dempings en 1 zonder demping nodig. Bij Grass krijg je dus 1 duurdere dempingsscharnier en 1 goedkopere zonder demping. Bij Blum krijg je 2 dure dempingsscharnieren waarvan er eentje uitgeschakeld wordt. Zonde van het geld dus.
Ik snap het. Bedankt.
Weet jij toevallig ook of er verschil zit in kwaliteit van de lakdeurtjes?
Je kan kijken naar de basis van de deurtjes. Groen spaanplaat (is watervast) of mdf/hdf basis. Lak valt lastig iets over te zeggen. Alles valt of staat met het soort verf, de ondergrond en evt een transparante laag eroverheen. Verf is in zoveel verschillene kwaliteiten te krijgen.

bibi789
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 mei 2017 10:44

Re: ProNorm gekocht, blijkt Hacker Classic-keuken te zijn

Ongelezen bericht door bibi789 »

NeoDutchio schreef:
bibi789 schreef:
NeoDutchio schreef:Scharnieren kan je met en zonder demping krijgen bij Grass. Het uiterlijk is hetzelfde, enkel de prijs verschilt. Voor een keukenkast heeft u 1 dempings en 1 zonder demping nodig. Bij Grass krijg je dus 1 duurdere dempingsscharnier en 1 goedkopere zonder demping. Bij Blum krijg je 2 dure dempingsscharnieren waarvan er eentje uitgeschakeld wordt. Zonde van het geld dus.
Ik snap het. Bedankt.
Weet jij toevallig ook of er verschil zit in kwaliteit van de lakdeurtjes?
Je kan kijken naar de basis van de deurtjes. Groen spaanplaat (is watervast) of mdf/hdf basis. Lak valt lastig iets over te zeggen. Alles valt of staat met het soort verf, de ondergrond en evt een transparante laag eroverheen. Verf is in zoveel verschillene kwaliteiten te krijgen.
Ja dat weet ik. Vandaar mijn vraag :-)

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: ProNorm gekocht, blijkt Hacker Classic-keuken te zijn

Ongelezen bericht door hänschen klein »

@bibi789

Heeft u inmiddels uw nieuwe Häcker-keuken al eens in de showroom van Mandenmakers gezien en de hier genoemde verschillen vergeleken? Hoe goed een folie of een verfje is kan alleen maar ter plekke getest worden ... ;-) en dan nòg is het de vraag of u daadwerkelijk geleverd krijgt wat bevestigd heeft gekregen omdat Häcker meerdere kwaliteitsgroepen en prijsgroepen kan leveren, waarvan er één identisch zou zijn met Pronorm. M.i. een totaal hopeloze zaak om met deze brutale werkinstelling verder te gaan/blijven etteren, omdat het vertrouwen wèg is!

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: ProNorm gekocht, blijkt Hacker Classic-keuken te zijn

Ongelezen bericht door maxx »

Blum alleen maar 2D verstelbaar? Wat een regelrechte onzin. Blijkbaar niet geremd door enige vorm van montage-ervaring.

Zowel de Tandembox Antaro als de Legrabox laten zich 3D verstellen, zeer eenvoudig zelfs. De Legrabox heeft, zowel inwendig als uitwendig, een rechte zijwand. De Antaro loopt inderdaad iets schuin maar dat maakt het schoonmaken wel eenvoudiger.

Op de website van Häcker was het dempingsprofiel nog wel zichtbaar op sommige afbeeldingen.

MVG

bibi789
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 mei 2017 10:44

Re: ProNorm gekocht, blijkt Hacker Classic-keuken te zijn

Ongelezen bericht door bibi789 »

hänschen klein schreef:@bibi789

Heeft u inmiddels uw nieuwe Häcker-keuken al eens in de showroom van Mandenmakers gezien en de hier genoemde verschillen vergeleken? Hoe goed een folie of een verfje is kan alleen maar ter plekke getest worden ... ;-) en dan nòg is het de vraag of u daadwerkelijk geleverd krijgt wat bevestigd heeft gekregen omdat Häcker meerdere kwaliteitsgroepen en prijsgroepen kan leveren, waarvan er één identisch zou zijn met Pronorm. M.i. een totaal hopeloze zaak om met deze brutale werkinstelling verder te gaan/blijven etteren, omdat het vertrouwen wèg is!
Nee ik heb daar vandaag geen tijd voor gehad. Ik heb wel een hacker-verkoper gevonden op internet maar die is pas donderdag open.
Het vertrouwen is zeker weg.
Het lullige is alleen: Ik zie nu dat op geen van de offertes een merknaam is vermeld. Het is dus hun woord tegen het mijne, als ze kwaad willen. En ik ga er inmiddels vanuit dat ze dat willen.

edit: ik zie wel dat voor de codes van de kastjes opeens de naam Classic staat. de codes voor de kastjes zelf zijn hetzelfde gebleven. Heette een spoelkast eerst SP60D, nu heet hij Classic SP60D.
en de houtkleur van het stukje werkblad dat eerst Arlington was en nu Cornwall is, is veranderd van ABS3260 naar ABS38. Weet iemand of deze codes te herleiden zijn naar ProNorm en Hacker? Dan zou het toch duidelijk zijn dat het om verschillende merken gaat.

Gesloten