LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rangorde van de diverse keukenmerken - 2013

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Cawoko
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mei 2013 02:44

Rangorde van de diverse keukenmerken - 2013

Ongelezen bericht door Cawoko »

Ook ik ben op zoek naar een nieuwe keuken. Ik heb hier op het forum gekeken naar welk merk een goede betrouwbare kwaliteit heeft en welke ik beter niet kan kiezen. Ik heb een aardig lijstje gevonden, het is echter al van een behoorlijk aantal jaren terug.

Dit is het:
Top : Mowlem, Clive Christian, Oster, Team 7

Hoog : Bulthaup, Poggenpohl, Eggersmann, Snaidero, Boffi

Midden hoog: Siematic,NIEBURG, Systemat, Next 125, Rational, Leicht, Zeyko, Keller, Arc Linea, Composit, Allmilmo,

Midden midden : Bruynzeel, Pronorm, Hacker, Schuller. Alno, Schmidt, Berloni, Beda, Tristar, Hebaform, Rempp (richting midden-hoog), Schröder, Rohansen

Midden laag : Rotpunkt, Nobilia, Nolte, Ballerina, Störmer, Sachsen, Bauformat, Habemat, Horst, Beeck, Copat, Hofemeier, Brinkmeijer (richting midden-midden)

Laag : Ikea/bouwmarkt, Optifit
Graag hoor of jullie vinden dat dit nog klopt of dat er wijzigingen moeten komen en zo ja welke. Het gaat mij bij dit lijstje om de kwaliteit, niet om de prijs.

Alvast bedankt voor jullie input!

P.s. Weten jullie nog meer merken die jullie kunnen en willen toevoegen op de juiste plek? Graag!

Edit: wijziging en aanvullingen van Maxx toegevoegd.
Laatst gewijzigd door Cawoko op 11 mei 2013 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Rangorde van de diverse keukenmerken - 2013

Ongelezen bericht door maxx »

Rempp - midden midden, midden-hoog
Schröder - midden midden,
Brinkmeijer - midden - laag, midden-midden
Rohansen - Midden - midden

In het lijstje staan, naar mijn mening, nog wel een paar merken op de verkeerde plaats. Sommige bestaan sowieso al niet meer. Nolte lijkt me geen Midden midden maar gelijk aan Nobilia.

MVG

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Rangorde van de diverse keukenmerken - 2013

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Cawako,

Zo'n lijstje is wel leuk om te zien maar heeft vaak geen enkele waarde als er rekening gehouden moet worden met budget, smaak, wensen etc.

Als je aangeeft wat je zoekt, stijl, materiaal etc. dan kunnen jouw medeforumbezoekers beter adviseren.

MVG

ramrod
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 apr 2004 16:47

Re: Rangorde van de diverse keukenmerken - 2013

Ongelezen bericht door ramrod »

Waar zit hem het kwaliteit verschil nou in als je een gespoten MDF deur koopt , ik heb een offerte voor een Punto keuken , gespoten deuren van MDF .

Cawoko
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mei 2013 02:44

Re: Rangorde van de diverse keukenmerken - 2013

Ongelezen bericht door Cawoko »

Maxx bedankt voor je snelle reactie en je aanvullingen, cq wijziging.
Qua budget zit ik niet al te hoog en ik krijg ook meestal Rotpunkt geadviseerd. Alleen heb ik zowel hier op het forum als ook bij twee andere keukenzaken te horen gekregen dat Rotpunkt toch echt wat minder qua kwaliteit is. Op dit moment denk ik meer in de richting van Schüller, alhoewel Tristar meer de kleur heeft die wij zoeken echter wordt dit merk weer net wat duurder en daarmee ook té duur. Ik loop er nu over te denken om naar de Duitse Keuken Import in Hoofddorp te gaan. Ik weet redelijk wat ik wil, dus een showroom heb ik niet nodig, het gaat mij nu puur om een goede kwaliteit en een voor mij betaalbare prijs. Een goede kwaliteit die voor mij betaalbaar is zullen dus de goedkopere merken uit het midden-midden segment zijn. Verder kies ik niet voor een lakdeur, aangezien deze toch wat kwetsbaarder zijn. Apparatuur gaat van Bosch worden. Wij zijn vandaag bij het Inspiratiehuis geweest en daar hebben we goede informatie gekregen en de apparatuur - die wij zelf al redelijk hadden uitgezocht met behulp van het internet - hebben wij in het echt gezien. Ik kan het iedereen die over Bosch / Siemens apparatuur nadenkt aanraden om daar even uitgebreide informatie te gaan vragen.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Rangorde van de diverse keukenmerken - 2013

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Cawako,

Probeer eens een Sachsen dealer. Kunnen redelijk goedkoop in de gewenste kleur spuiten.

DKI Hoofddorp..... tja.... zolang ze geen rode mijter en een lange witte baard hebben, kunnen ze de keukens niet weggeven. Ook zonder showroom zullen ze marge moeten maken. Verschil met andere aanbieders is vaak niet groot of helemaal niet aanwezig. Alleen roepen dat je goedkoopste bent werkte vroeger beter dan nu. Vraag die uitgewerkte offerte van DKI maar mee en ga eens naar een andere aanbieder..... Gaat je alleen niet lukken want ze geven de offerte nooit mee. Misschien omdat ze weten dat er altijd wel iemand onderdoor gaat.

MVG

Marktkenner
Berichten: 229
Lid geworden op: 25 jul 2007 12:34

Re: Rangorde van de diverse keukenmerken - 2013

Ongelezen bericht door Marktkenner »

ramrod schreef:Waar zit hem het kwaliteit verschil nou in als je een gespoten MDF deur koopt , ik heb een offerte voor een Punto keuken , gespoten deuren van MDF .
Hey Ramrod,
Er kan enorm veel verschil zitten in sowieso al de gebruikte laksoort of merk lak.
Daarnaast is het aantal laklagen en (voor)behandeling van het hout van belang.
Tevens worden er tegenwoordig "lakdeuren" aangeboden die alleen aan de voorzijde gespoten zijn maar rondom voorzien van een (zelfde kleur) PVC band! je zit dit nauwelijks, maar het is wel gewoon spaanplaat wat ze je verkopen! Daarnaast is MDF te spuiten, maar er is ook nog HDF.
Je kunt een front 1x gronden en 2x aflakken, maar ook 3x gronden en 5x aflakken!
De betere spuiterijen zullen het laatste doen, waarbij er in de laatste laklagen vaak nog een beschremende blanke lak wordt aangebracht. Daarnaast is (goed) spuiten een vakmanschap, zeker hoogglans. Ik heb veel lakwerk gezien, en als je veel ziet ga je ook de verschillen kennen en zien!
voor een leek is dit vaak niet zo, dus koop wat je mooi vindt of waar je een goed gevoel bij hebt. Daarnaast is budget ook altijd wel bepalen denk ik...?

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Rangorde van de diverse keukenmerken - 2013

Ongelezen bericht door plumber »

Volgens mij moet je niet kijken naar merken maar naar wat
je mooi vind.Als je een prima merk keuken hebt en je vind er niks aan
dan kijk je daar minstens 15 jaar tegen aan.
Mijn advies koop een keuken die je mooi vind maar dan wel met goede
apperaten.Vraag daar advies over. Zelf ben ik van Miele of Bosch-Siemens.

Cawoko
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mei 2013 02:44

Re: Rangorde van de diverse keukenmerken - 2013

Ongelezen bericht door Cawoko »

Bedankt voor de reacties. Het keuken zoeken ligt hier even stil door vervelende privé-omstandigheden, maar ik hoop daar binnenkort weer mee verder te gaan.

DKI is dus niet echt goedkoper... dat is jammer, dat had ik wel gehoopt. Als ik geen offerte kan krijgen, kunnen zij geen klant krijgen (tenminste niet deze klant :wink:). Ik ben een vervelende koper. Ik wil een offerte én ik wil niet dezelfde dag beslissen én ik ben ook al niet te lijmen met een gratis iPad, fiets of magnetron.

Zoals ik al schreef, kies ik niet voor een lakdeur, aangezien deze toch wat kwetsbaarder zijn. Of deze info moet niet kloppen??

@plumber de keuze voor de apparatuur is al bepaald; dat wordt allemaal van Bosch. En qua keukenmerk combineer ik graag een goed merk uit het midden-midden segment met mooi, zodat hij aan het eind van die 15 jaar ook nog netjes is en niet van ellende uit elkaar valt zoals onze huidige keuken.

pedro714
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:47

Re: Rangorde van de diverse keukenmerken - 2013

Ongelezen bericht door pedro714 »

Nou die lijst mag wat mij beteft in de open haard. Klopt weinig meer van. Nolte heeft zich wel degelijk opgewerkt minstens naar midden-midden en wat Bruijnzeel betreft......ongelooflijk wat een slechte keuken is dat trouwens.....altijd al geweest ook. DKI goedkoop???...laat me niet lachen. De naam suggereert dat je wellicht bij hen goedkoper uit bent maar iedereen die Duitse keukens verkoopt zou DKI aan zijn naam kunnen toevoegen want ook zij verkrijgen de keukens uit Duitsland. Zogenaamd kritische klant..en dan zomaar afgaan op een goedkope nietszeggende naam......ik begrijp het echt niet meer.

Vind het overigens heel misleidend een lijst uit 2008 hier alsnog toe te voegen, kijk eens naar bijv. een Renault Clio uit 2008 en eentje uit 2013 en zo zou ik nog wel tientallen voorbeelden kunnen noemen. Niets kritische klant klant maar klant die voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten.

pedro714
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:47

Re: Rangorde van de diverse keukenmerken - 2013

Ongelezen bericht door pedro714 »

Oh ja....als je er normaal mee omgaat gaat iedere keuken minstens 15 jaar mee, sterker nog...ik heb klanten die al 25 jaar een keuken van mij hebben en er nog prima uitziet...maar ik heb ook klanten die het presteren dezelfde keuken na 5 jaar volledig naar de filistijnen te helpen.

ps: ik verkoop geen keukens meer.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Rangorde van de diverse keukenmerken - 2013

Ongelezen bericht door kweenie »

pedro714 schreef: Vind het overigens heel misleidend een lijst uit 2008 hier alsnog toe te voegen, kijk eens naar bijv. een Renault Clio uit 2008 en eentje uit 2013 en zo zou ik nog wel tientallen voorbeelden kunnen noemen.
Het is in elk geval een basis. Om in je vergelijking mee te gaan, het is niet zozeer een lijst waarin je een Clio vergelijkt met een Fiesta (ik noem maar wat, ik ben niet zo'n autokenner...), maar meer een lijst waarin je bv. Mercedes vergelijkt met Lada, Toyota of Chrysler. De volgorde van die merken is natuurlijk ook aan verandering onderhevig, maar wat ik wil zeggen is dat een merkenlijst van 5 jaar geleden wel meer info geeft dan een typelijst van 5 jaar geleden.

Cawoko
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mei 2013 02:44

Re: Rangorde van de diverse keukenmerken - 2013

Ongelezen bericht door Cawoko »

pedro714 schreef:Nou die lijst mag wat mij beteft in de open haard. Klopt weinig meer van. Nolte heeft zich wel degelijk opgewerkt minstens naar midden-midden en wat Bruijnzeel betreft......ongelooflijk wat een slechte keuken is dat trouwens.....altijd al geweest ook. DKI goedkoop???...laat me niet lachen. De naam suggereert dat je wellicht bij hen goedkoper uit bent maar iedereen die Duitse keukens verkoopt zou DKI aan zijn naam kunnen toevoegen want ook zij verkrijgen de keukens uit Duitsland. Zogenaamd kritische klant..en dan zomaar afgaan op een goedkope nietszeggende naam......ik begrijp het echt niet meer.

Vind het overigens heel misleidend een lijst uit 2008 hier alsnog toe te voegen, kijk eens naar bijv. een Renault Clio uit 2008 en eentje uit 2013 en zo zou ik nog wel tientallen voorbeelden kunnen noemen. Niets kritische klant klant maar klant die voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten.
Vreemde reactie vind ik dit pedro714. Ik heb dit topic gestart om juist de lijst te updaten naar 2013. Ik snap namelijk ook wel dat er na 5 jaar het één en ander verandert kan zijn. Wat is daar misleidend aan? En waarom zou ik überhaupt iemand willen misleiden? Ik ben zelf niet werkzaam in de keukenbranche, dat ben ik ook nooit geweest en ik heb ook niet de plannen om daar in de toekomst in te gaan werken. Met andere woorden ik heb er totaal geen baad bij om iemand te misleiden.

Ik ben idd een kritische klant dat klopt, maar ik heb ook een beperkt budget, dus ik moet wel op de prijs letten. Waarom heb je een probleem met die combinatie? Mag iemand met een beperkt budget niet kritisch zijn van jou of mag een kritisch iemand van jou geen beperkt budget hebben?

Dat ik voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten? Laten we even heel eerlijk zijn, wie wil dat niet? Als je hetzelfde product onder dezelfde omstandigheden bij de ene zaak 500 euro goedkoper kan krijgen dan bij de andere zaak, dan gaat iedereen toch naar de goedkoopste zaak? Alleen schrijf ik er wel heel bewust bij "onder dezelfde omstandigheden", want daar zitten in keukenland de grootste verschillen denk ik.

Ik ben toch naar de DKI geweest. Ik werd er erg prettig geholpen en ze waren totaal niet opdringerig. Ook werd er niet aangedrongen op een snelle beslissing. Ze hebben mooie producten en eigenlijk was ik heel tevreden ondanks dat hun prijs redelijk vergelijkbaar is met zaken die wel een uitgebreide showroom hebben. Er was een jong stel dat ook bezig was een keuken te kopen en waarmee we aan de praat geraakt zijn. Die jongen vertelde dat zijn zus een paar jaar eerder ook bij DKI gekocht had en nog altijd heel tevreden was. Hij vertelde dat toen er geen verkoper bij was, dus hij had zelf geen baad bij deze opmerking. (Dit schrijf ik er maar bij voordat je dit ook weer als misleidend gaat zien pedro. :wink:) Het enige echt negatieve punt voor mij is dat ik bij DKI te horen kreeg dat composiet - de gepolijste versie - niet echt vlekgevoelig is. Volgens DKI kon na een nachtje een natte wijnfles o.i.d. op het blad, het de volgende dag nog prima schoongemaakt worden en werd dit pas een ander verhaal als ik het er twee weken op zou laten staan. Dit is negatief aangezien ik er daarna achter gekomen ben dat dat onzin is en dat zelfs de gepolijste versie en dan zeker een licht blad (en dat willen wij) toch vlekgevoelig is.

Mijn zoektocht gaat dus nog verder. Ik ben nu op zoek naar een keramiekblad dat er ongeveer net zo uitziet als het composiet wat we eerder hadden uitgezocht. Weet iemand of er ook keramiek is in witachtig met een stipje?

Cawoko
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mei 2013 02:44

Re: Rangorde van de diverse keukenmerken - 2013

Ongelezen bericht door Cawoko »

kweenie schreef:
pedro714 schreef: Vind het overigens heel misleidend een lijst uit 2008 hier alsnog toe te voegen, kijk eens naar bijv. een Renault Clio uit 2008 en eentje uit 2013 en zo zou ik nog wel tientallen voorbeelden kunnen noemen.
Het is in elk geval een basis. Om in je vergelijking mee te gaan, het is niet zozeer een lijst waarin je een Clio vergelijkt met een Fiesta (ik noem maar wat, ik ben niet zo'n autokenner...), maar meer een lijst waarin je bv. Mercedes vergelijkt met Lada, Toyota of Chrysler. De volgorde van die merken is natuurlijk ook aan verandering onderhevig, maar wat ik wil zeggen is dat een merkenlijst van 5 jaar geleden wel meer info geeft dan een typelijst van 5 jaar geleden.
Thanks kweenie!

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Rangorde van de diverse keukenmerken - 2013

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Cawako,

Ik heb zelf een mat Blanco zeus composiet werkblad (extreem wit) wat ik met een schuursponsje en wat JIF onderhanden neem als er een vlekje is ontstaan. Al 8 jaar haal ik iedere vlek die mijn kids produceren er met gemak weer uit (eigenlijk moet ik AF zeggen ipv UIT).

Keramische werkbladen zijn in de kleur NIEVE leverbaar wat een mooie melkwitte kleur is. De nieuwe 8mm dikke (massief) keramiek werkbladen zijn hier ook in leverbaar als je extreem dun wilt gaan. Keramiek heeft wel een bewerkt oppervlak waardoor het wat minder goed geschikt is voor mensen die zelf deeg maken met water en bloem. De bloem wil zich nog wel eens vastzetten en dan heb je een lekkere klus om het schoon te maken..... lukt wel maar niet makkelijk. Dat is de enige kanttekening die ik erbij heb.

Over DKI.... ze leveren hoofdzakelijk Rotpunkt dus het zou geen kunst moeten zijn om scherp te offreren. Of je dan altijd appels met appels vergelijkt is dan natuurlijk de grote vraag.

Kawako, heb je jouw lijst met wensen al op het forum gezet? Dan kan we kijken wat de mogelijkheden zijn....

MVG

Gesloten