LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Re: Siematic bestek inzetlades

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Siematic bestek inzetlades

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

In 2006 een nieuwe Siematic keuken gekocht voor ruim 25.000 euro.
Nu, in 2017 zijn er 2 kunststof bestek inzetlades kapot, er vallen gaten in.
Siematic Duitsland en Nederland gebeld, want op internet staat dat alleen kunststoflades van keukens NA 2010 kunnen worden bijbesteld~!
Hoe kan dat nou?
Het blijkt waar te zijn, zegt de vertegenwoordiger van Siematic in Nederland..
Niet meer verkrijgbaar.
Je zult na 11 jaar van Siematic dus een nieuwe keuken moeten kopen, wil je hem compleet hebben en compleet houden.......


Door de jaren heen zullen er ongetwijfeld aanpassingen doorgevoerd worden, zelfs in keukenland. Maar om na 11 jaar nog te verwachten dat de bestekbakken van toen nog leverbaar zijn is wel heel optimistisch.

Maar als u graag alleen een merk bestekbak zou willen hebben, ja, dan moet u er een nieuwe keuken omheen gaan kopen.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Re: Siematic bestek inzetlades

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Waar de messen rondvliegen ...

Waarschijnlijk zijn de messen door de kunststof inzetbak heen geschuurd bij het telkens dichtdoen van de lade? U kunt a - aftapen aan de achterkant, b - op zoek gaan naar een maat die ongeveer klopt of c - zelf een houten bak timmeren. Helaas verdwijnen vervangende onderdelen ... maar daarom een nieuwe keuken kopen is ook niet de intentie van Siematic. d - Misschien stuurt u, na véél reacties op uw topic van andere 'wanhopige' posters de gehele topic aan de Siematic-importeur met de vraag of er intern naar een adequate oplossing gezocht kan worden? Waarschijnlijk is dit manko nog nooit aan een salesmanager voorgelegd.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Re: Siematic bestek inzetlades

Ongelezen bericht door Dirkie »

Of koop bij Blokker of Ikea wat inzetbakken voor bestek. Passen misschien net niet helemaal maar U bent geholpen totdat Siematic met een passende oplossing komt (of niet want als iets er niet meer is dan is het er niet meer denk ik)

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Re: Siematic bestek inzetlades

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Marle385 schreef:
NeoDutchio schreef:
Marle385 schreef:In 2006 een nieuwe Siematic keuken gekocht voor ruim 25.000 euro.
Nu, in 2017 zijn er 2 kunststof bestek inzetlades kapot, er vallen gaten in.
Siematic Duitsland en Nederland gebeld, want op internet staat dat alleen kunststoflades van keukens NA 2010 kunnen worden bijbesteld~!
Hoe kan dat nou?
Het blijkt waar te zijn, zegt de vertegenwoordiger van Siematic in Nederland..
Niet meer verkrijgbaar.
Je zult na 11 jaar van Siematic dus een nieuwe keuken moeten kopen, wil je hem compleet hebben en compleet houden.......


Door de jaren heen zullen er ongetwijfeld aanpassingen doorgevoerd worden, zelfs in keukenland. Maar om na 11 jaar nog te verwachten dat de bestekbakken van toen nog leverbaar zijn is wel heel optimistisch.

Maar als u graag alleen een merk bestekbak zou willen hebben, ja, dan moet u er een nieuwe keuken omheen gaan kopen.


Heeft natuurlijk niets te maken met "alleen een merk bestekbak willen hebben", zoals uw ietwat voorbarige conclusie luidt. De lades zijn zo gemaakt dat alléén de bestekbakken van Siematic erin passen, en nu zelfs die ook niet meer. Bestekbakken van Blokker etc. passen dus ook niet. Te groot, gaat er niet in. Te klein, dan heb je niet alleen schuivend keukenmateriaal maar tevens heen en weer schuivende bakken bij openen en sluiten lade. Bedankt voor uw adviezen.


Tussen maatwerk van Siematic en standaard van bv de blokker zit nog een hoop tussen. Ik mag geen reclame maken, maar 's werelds grootste Duitse technische groothandel heeft bakken die passend te maken zijn. Ook zijn er losse bakken waarmee je als een puzzel de lade kunt inrichten. Naast deze groothandel zullen echt nog wel andere aanbieder zijn. Even binnenwandelen bij een lokale keukenboer (niet van een keten dus) en u zult versteld staan.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Re: Siematic bestek inzetlades

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Zoals verstelbare bamboe-bestekbakken ... (die waarschijnlijk door de vele klachten van Siematic-klanten) momenteel even uitverkocht zijn, overigens zoek eens verder op bol.com:

https://www.eurotops.nl/variabele-bestekbak-38019.html

https://hwimages.beslist.net/beslist-im ... 640000.jpg

https://www.bol.com/nl/p/tontarelli-mix ... anguage=nl

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Re: Siematic bestek inzetlades

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

hänschen klein schreef:Zoals verstelbare bamboe-bestekbakken ... (die waarschijnlijk door de vele klachten van Siematic-klanten) momenteel even uitverkocht zijn, overigens zoek eens verder op bol.com:

https://www.eurotops.nl/variabele-bestekbak-38019.html

https://hwimages.beslist.net/beslist-im ... 640000.jpg

https://www.bol.com/nl/p/tontarelli-mix ... anguage=nl
Oei, als het zo makkelijk te vinden is hoeft TS geen nieuwe keuken meer te bestellen. De keukenverkoper geen salaris, de fabriek geen werk en de transporteur staat stil. O ja, en een hoop gemopper voor niets.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Re: Siematic bestek inzetlades

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Iets moeilijker te vinden zijn de bestekbakken op maat gemaakt ...

http://www.bestekbakopmaat.nl/

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Re: Siematic bestek inzetlades

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Marle385 schreef:
hänschen klein schreef:Waar de messen rondvliegen ...

Waarschijnlijk zijn de messen door de kunststof inzetbak heen geschuurd bij het telkens dichtdoen van de lade? U kunt a - aftapen aan de achterkant, b - op zoek gaan naar een maat die ongeveer klopt of c - zelf een houten bak timmeren. Helaas verdwijnen vervangende onderdelen ... maar daarom een nieuwe keuken kopen is ook niet de intentie van Siematic. d - Misschien stuurt u, na véél reacties op uw topic van andere 'wanhopige' posters de gehele topic aan de Siematic-importeur met de vraag of er intern naar een adequate oplossing gezocht kan worden? Waarschijnlijk is dit manko nog nooit aan een salesmanager voorgelegd.
Deze site is er, neem ik aan, om consumenten te waarschuwen als zaken gaan zoals ze niet horen te gaan. Tevens om consumenten gelegenheid te geven andere consumenten van advies te di enen. Ik ben blij met alle adviezen en ga daar serieus mee om, want wil een oplossing voor mijn probleempje. Uw lichtelijk neerbuigende benadering t.o.v. de door u veronderstelde "wanhopige posters"en uw beschermende houding naar Siematic toe en de "salesmanager die dit manco nooit eerder kreeg voorgelegd" doet vermoeden dat u zelf een salesmanager bent (misschien wel die van Siematic) en niet een van die consumenten die elkaar proberen te helpen. Niks mis mee hoor, u geeft gelukkig ook advies. Maar toch....
Zaken die niet gaan zoals ze horen te gaan? Wat gaat hier dan niet goed? Siematic past na 11 jaar een wijziging aan in hun product, dit mag gewoon.
En neerbuigend? U kunt wel hier een vraag stellen, maar zelf even google gebruiken is schijnbaar te lastig.

En Hänschen werkt inderdaad voor Siematic, maar ook voor KPN, Tele2, NS, keukenconcurrent, etc. Wij zijn inderdaad vrijwilligers hier die hulp en tips kunnen geven. Maar u zelf kunt ook een hoop doen om de vraag te beantwoorden. En als wij als forumleden heel snel een oplossing kunnen vinden kunt u dit zelf ook. Maar schijnbaar geeft u liever af op Siematic aangezien deze van u na 11 jaar nog iets moet leveren.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Re: Siematic bestek inzetlades

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Zoals al eerder voorgesteld, kan TS nu, met de topic-informaties en/of met de gehele topic, contact opnemen met de salesmanager van Siematic en voorstellen passende bestekbakken te laten maken. Ik schat Siematic in bij het topsegment van de keukenbranche ... en hebben ze dus verplichtingen, maar vooral hun naam verbonden met klantvriendelijke service eer aan te doen. Bestekbakken kunnen leveren, tenminste passend en met een vriendelijke coulanceprijs? Is dàt wat de vraagsteller zich uiteindelijk voorstelt? Ik werkt overigens bij de genoemde bestekbakkenfabriek .... :lol:
Blijft nog de mogelijkheid, dat de redactie deze topic binnenkort in de Radar-nieuwsbrief zet en Siematic-medewerkers hoger dan de standaard web-care actief zullen worden.

PS. Ik was er overigens van overtuigd, HET BESTE ANTWOORD gegeven te hebben, niet dus, of de nieuwe Radar-tool werkt nog niet?

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Re: Siematic bestek inzetlades

Ongelezen bericht door Moneyman »

hänschen klein schreef:PS. Ik was er overigens van overtuigd, HET BESTE ANTWOORD gegeven te hebben, niet dus,
sylvesterb schreef: de nieuwe Radar-tool werkt nog niet?
De tool is niet bedoeld voor mensen die zichzelf het beste vinden.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Re: Siematic bestek inzetlades

Ongelezen bericht door hänschen klein »

JohnTheBassist schreef:
Marle385 schreef: Uw lichtelijk neerbuigende benadering t.o.v. de door u veronderstelde "wanhopige posters"en uw beschermende houding naar Siematic toe en de "salesmanager die dit manco nooit eerder kreeg voorgelegd" doet vermoeden dat u zelf een salesmanager bent (misschien wel die van Siematic) en niet een van die consumenten die elkaar proberen te helpen. Niks mis mee hoor, u geeft gelukkig ook advies. Maar toch....
Wat mij betreft bent u bij deze af. U mag niet meer mee doen.
... inmiddels heb ik het verzuim van TS zelf in de hand genomen en het hoofdkantoor/salesmanager van Siematic-Nederland deze topic toegestuurd, waarop spontaan het antwoord kwam, dat hiernaar gekeken zal gaan worden.

Sommige klagers moet je met een knuppel verder helpen lijkt het wel.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Re: Siematic bestek inzetlades

Ongelezen bericht door hänschen klein »

De opmerking van TS, dat hij nu een nieuwe keuken moet kopen is dus een bekwame uitspraak!

lijfrente
Berichten: 237
Lid geworden op: 09 feb 2017 17:17

Re: Re: Siematic bestek inzetlades

Ongelezen bericht door lijfrente »

hänschen klein schreef:De opmerking van TS, dat hij nu een nieuwe keuken moet kopen is dus een bekwame uitspraak!
Sorry, ik weet niet of je hier de advocaat van TS moet spelen, of heb je de toestemming gekregen, zijn/haar belangen te onderzoeken?

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Re: Siematic bestek inzetlades

Ongelezen bericht door hänschen klein »

lijfrente schreef:
hänschen klein schreef:De opmerking van TS, dat hij nu een nieuwe keuken moet kopen is dus een bekwame uitspraak!
Sorry, ik weet niet of je hier de advocaat van TS moet spelen, of heb je de toestemming gekregen, zijn/haar belangen te onderzoeken?
Wiens advocaat wilt u dan nu gaan spelen? Bijna tegelijkertijd worden er twee topics met Siematic als onderwerp gepost en de enige aanspreekpartner die de problemen kan oplossen zit in het kantoor van Siematic Nederland, resp. in Duitsland, die ik als volgende zal aanschrijven wanneer we er hier niet uitkomen. Misschien post u uw eigen constructieve voorstellen ook nog bijtijds als bijdrage?

Of blijft u liever actieve reageerders afzei... ?

Bedrijven leven nu eenmaal van tevreden klanten, maar kunnen klanten niet 'bedienen' wanneer er ergens op het internet wraaktopics worden geplaatst, waarom ik het voor legitiem houdt de klacht uit het donker bij de betreffende persoon in het licht te mogen zetten om uiteindelijk de vraagsteller verder te helpen en ... wanneer u het met deze handelswijze niet eens bent, maak dan een eiegen topic aan en kaap hier niet het oorspronkelijke thema.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Re: Siematic bestek inzetlades

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Mijn uitleg over het benaderen van het bedrijf SieMatic, dat volgens de klachtensites Klacht.nl en Klachtenkompas.nl helemaal de weg naar hun klanten is kwijtgeraakt werd door de Radar-moderator verwijderd. Ik had liever gezien dat de titel was blijven staan en er constructief een commentaar was geplaatst.

Ten tweede heeft TS zich inmiddels afgemeld (?) Wilde gratis bestekbakken of een wraaktopic plaatsen?

Ten derde wordt ik, met een op zich constructieve bijdrage, door een mede-reageerder afgezeken. Loyaliteit schijnt dus op dit consumentenforum niet het sterkste punt te zijn ...

Ten vierde, denkt de redactie toch niet, dat er op deze manier gekwalificeerde vrijwilligers zullen overblijven?

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Re: Siematic bestek inzetlades

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Feed-back en (mijn) laatste bericht hieromtrent ...

Inmiddels heeft de directie van SieMatic Nederland op mijn interventie(s) en doorsturen van een Radar-topic geantwoord, dat er naar de vastgestelde onvriendelijke signalen richting SieMatic gekeken zal gaan worden.

Niet alleen de twee recente topics op Radar zijn daarmee onder de aandacht van competente managers gebracht, maar tevens het feit, dat er géén webcare lijkt te bestaan die Klacht.nl en Klachtenkompas.nl in de gaten houdt. Vaak is dit ook een afschuiven van competentie naar de verantwoordelijke dealer toe.

Mijn idee is, dat we op ervaren en kwalitatief hoogwaardige keukenbouwers zuinig moeten zijn, waar ordinaire keukenboeren een steeds groter marktaandeel lijken over te nemen en het aantal klachten hier méér dan evenredig blijft stijgen.

TS, die inmiddels er tussenuit is geknepen had mij op mijn reactie verweten als een salesmanager te reageren ... dàt ben ik dus inderdaad, maar niet, zoals later werd beweerd bij Siematic, noch in de keukenbranche überhaupt. Mijn aandeel blijft dus een promoten voor vakzaken en waarschuwen tegen prijsboeren, die hun geschreeuw op de markt niet waar kunnen maken. Echter óók tevéél consumenten menen door dat geschreeuw voor een dubbeltje op de eerste rij te kunnen gaan zitten ... en dàt is natuurlijk on-realistisch!

Op de gestelde vraag had ik overigens ook nog andere tips gezet.
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 18 mei 2017 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Re: Siematic bestek inzetlades

Ongelezen bericht door Moneyman »

hänschen klein schreef:Feed-back en (mijn) laatste bericht hieromtrent ...

Inmiddels heeft de directie van SieMatic Nederland op mijn interventie(s) en doorsturen van een Radar-topic geantwoord, dat er naar de vastgestelde onvriendelijke signalen richting SieMatic gekeken zal gaan worden.
Had je een ander antwoord verwacht dan? Uiteraard zeggen ze dat.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Re: Siematic bestek inzetlades

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Moneyman schreef:
hänschen klein schreef:Feed-back en (mijn) laatste bericht hieromtrent ...

Inmiddels heeft de directie van SieMatic Nederland op mijn interventie(s) en doorsturen van een Radar-topic geantwoord, dat er naar de vastgestelde onvriendelijke signalen richting SieMatic gekeken zal gaan worden.
Had je een ander antwoord verwacht dan? Uiteraard zeggen ze dat.
... maar nu heb ik het schriftelijk en de volgende klacht over keukens komt met zekerheid!

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Re: Siematic bestek inzetlades

Ongelezen bericht door Moneyman »

hänschen klein schreef:
Moneyman schreef:
hänschen klein schreef:Feed-back en (mijn) laatste bericht hieromtrent ...

Inmiddels heeft de directie van SieMatic Nederland op mijn interventie(s) en doorsturen van een Radar-topic geantwoord, dat er naar de vastgestelde onvriendelijke signalen richting SieMatic gekeken zal gaan worden.
Had je een ander antwoord verwacht dan? Uiteraard zeggen ze dat.
... maar nu heb ik het schriftelijk en de volgende klacht over keukens komt met zekerheid!
Ja, en nu? Wat heb je aan die schriftelijke bevestiging?

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Re: Siematic bestek inzetlades

Ongelezen bericht door maxx »

Siematic heeft na jaren eindelijk ingezien dat hun oude ladesystemen gewoon slecht waren en zijn snel overgestapt op Blum. Dat is hun goed recht maar laat dan niet de oude klanten verzuipen als ze een dergelijke accessoire nodig hebben.

Hänschen Klein.... hoogwaardige keukenbouwers of ordinaire keukenboeren? Vertel me dan een welke merken je als ordinair ziet en waarom Siematic zichzelf daar bovenuit zou tillen? Talloze Siematic dealers verkopen ook andere keukenmerken en verkopen het als Siematicproduct. Het verschil is toch onzichtbaar nu Siematic zelf ook Blum gebruikt....

Ik ben benieuwd.

Gesloten