LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reële offerte voor deze Häcker Systemat keuken?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Tessa_2
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 apr 2010 23:12

Reële offerte voor deze Häcker Systemat keuken?

Ongelezen bericht door Tessa_2 »

Gezien de merendeel positieve berichten over Hacker zijn we nu op zoek naar een Systemat keuken. We hebben nu her en der wat prijsopgaves gedaan, maar de prijzen liggen voor mijn gevoel best wel hoog. Ik wil het liefst keuken + apparatuur + werkblad + installatie/aflevering in 1 hand houden. Ben bijna genegen om het advies van sommigen om even in Nordholt of Gronau te gaan kijken en offertes aan te vragen, ter harte te nemen.

opbouw prijzen:
kasten € 5.100,-
apparatuur € 7.600,- (40% van de bruto-prijs €12.850,-)
Werkblad/rand € 2.250,00
installatie € 1.050,00
stelpost € 100,00

We willen gewoon een eerlijke prijs wat ik bij goed onderhandelen hier in NL betaal voor een dergelijke keuken. Het gaat om het totaalplaatje, niet om de laagste prijs (met dito problemen die daar soms bij kunnen optreden).
Laatst gewijzigd door Tessa_2 op 05 okt 2010 21:17, 5 keer totaal gewijzigd.

zanikje
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 okt 2009 19:58
Locatie: Thuis

Re: Reële offerte voor deze Häcker Systemat keuken?

Ongelezen bericht door zanikje »

@ Tessa_2

Wat ik mis in je omschrijving is een kraan en een spoelbak.
Waar staat die stelpost voor?
Welk composiet is het? Composiet heb je nl in verschillende prijsklasses, dit is afhankelijk van de kleur.
Welk merk apparatuur is geoffereerd?
Daarbij is het bij een hoogglans gelakte keuken een groot verschil tussen een passtuk en een stollenwand. Een gelakte stollenwand heeft een veel hogere meerprijs dan een passtuk (ff ervan uitgaande dat het om een frontpasstuk gaat). Er zou in jou geval alleen van een stollenwand gebruik worden gemaakt als de kasten 'vrijstaand' zijn, dwz niet tegen een muur/wand. Rechts naast de vaatwasser kan het beste (mits tegen een wand) een passtuk(met vaste steunwand) gebruikt worden ipv een stollenwand van 25mm

Als ik jou bedragen bijelkaar tel kom ik niet hoger dan € 15.750,- en geen € 17.000,- ?

Als je dat duidelijk weet dan kun je het beste naar een andere Hacker Systemat dealer gaan voor een eerlijk vergelijk. En wat je zelf al aangaf, het gaat niet alleen om de prijs.
Laatst gewijzigd door zanikje op 28 apr 2010 13:55, 3 keer totaal gewijzigd.

Tessa_2
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 apr 2010 23:12

Re: Reële offerte voor deze Häcker Systemat keuken?

Ongelezen bericht door Tessa_2 »

Dank voor je respons. De totaalprijs is 17.100,- incl. montage.
Het gaat om een kastengroep tegen de wand, daarnaast meteen het werkblad (dus een tussenstuk en geen stol?).
De stelpost is voor de kraan, de wasbak wordt een apart verhaal dus nog niet opgenomen in de offerte. Ik geloof dat het composiet van Silestone is.
Een andere Hacker-dealer zoeken is minder makkelijk. De 2 die via Hacker-küchen.de worden vermeld, zijn verwant aan elkaar, dus dat schiet niet op.
Het liefst een dealer Rotterdam e.o., Noord-Brabant. Ik heb de zoekfunctie al gebruikt op het forum.
Prijs is idd een criterium, maar het wordt een afweging op het HELE plaatje en daar is prijs een vd onderdelen. Ik geloof dat goedkoop duurkoop is, als je de verhalen in dit forum mag geloven, maar dat geldt ook voor de offertes in NL die kennelijk best nog wat naar beneden onderhandeld kunnen worden.

Apparatuur (via internet zo'n 40-42% korting op de adviesprijs)
combimagnetron ATAG MX4211A
Conventionele oven ATAG DX6211L
kookplaat ATAG HG9611MBA
afzuigkap ITHO D 7415 RVS
koelkast Liebherr IKB2460
vriezer Liebherr IG1166
vaatwasser ATAG VA6611TT of Miele G 1384 SC VI

zanikje
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 okt 2009 19:58
Locatie: Thuis

Re: Reële offerte voor deze Häcker Systemat keuken?

Ongelezen bericht door zanikje »

Tessa_2 schreef:Dank voor je respons. De totaalprijs is 17.100,- incl. montage.
Het gaat om een kastengroep tegen de wand, daarnaast meteen het werkblad (dus een tussenstuk en geen stol?). << Als het links tegen de muur komt te staan kun je gebruik maken van een (front!)passtuk, mits! hij ook maximaal 25mm is (afhankelijk van de totale wandmaat). want als ik het goed begrijp komt rechts van de kastenwand een stol van 25mm. Volgens mij is de code van het passtuk naast de vw niet de juiste. Dit moet een code zijn met 78 (korpushoogte van de onderkast)
De stelpost is voor de kraan, de wasbak wordt een apart verhaal dus nog niet opgenomen in de offerte. Ik geloof dat het composiet van Silestone is.
Een andere Hacker-dealer zoeken is minder makkelijk. De 2 die via Hacker-küchen.de worden vermeld, zijn verwant aan elkaar, dus dat schiet niet op.
Het liefst een dealer Rotterdam e.o., Noord-Brabant. Ik heb de zoekfunctie al gebruikt op het forum.
Prijs is idd een criterium, maar het wordt een afweging op het HELE plaatje en daar is prijs een vd onderdelen. Ik geloof dat goedkoop duurkoop is, als je de verhalen in dit forum mag geloven, maar dat geldt ook voor de offertes in NL die kennelijk best nog wat naar beneden onderhandeld kunnen worden.Persoonlijk vind ik niet dat er onderhandeld moet worden (op een paar honderd € na dan), als keukenstudio geef je een prijs mee waar je achter staat.

Apparatuur (via internet zo'n 40-42% korting op de adviesprijs)
combimagnetron ATAG MX4211A
Conventionele oven ATAG DX6211L
kookplaat ATAG HG9611MBA
afzuigkap ITHO D 7415 RVS
koelkast Liebherr IKB2460
vriezer Liebherr IG1166
vaatwasser ATAG VA6611TT of Miele G 1384 SC VI<< let je wel op dat je de goede nishoogte besteld van de Miele vw, de Atag is wel de goede nishoogte (ervan uitgaande dat Hacker Systemat een korpushoogte (onderkast) heeft van 78cm)

Tessa_2
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 apr 2010 23:12

Re: Reële offerte voor deze Häcker Systemat keuken?

Ongelezen bericht door Tessa_2 »

De systematart (de greeploos modellen dus vd systemat) hebben een korpushoogte van 78cm is mij verteld en greeplijst is 3,5cm), dus de 1384 van Miele (nishoogte 81) past wel, de 2384 (nishoogte 85) past niet.
Tevens is het de versie waar we glazen zijpanelen en antislipmatten (wat vroeger dus standaard in de systemat zat, vlgs Kulta zie forum) extra bijbesteld hebben.
De offerte is overigens alleen mondeling toegelicht, niet met een uitgebreid overzicht van de modellen/ nummers vd kasten. Tevens werd er bij verteld dat er nog wel wat van af kon, maar geen hele grote bedragen. Lijkt mij dat deze keukenstudio dus zelf een voorstel doet om te onderhandelen, hoewel ze voor de kasten een nettoprijs hebben afgegeven.

paro
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 nov 2006 17:50

Re: Reële offerte voor deze Häcker Systemat keuken?

Ongelezen bericht door paro »

Kijk misschien eerst bij keuken studio Lippert, wij hebben daar ongeveer 3jaar geleden gekocht. Prijs was beter dan de rest. Tot nu toe zijn we daar erg tevreden mee. Je mag bij ons komen kijken( Amsterdam) Gr.

Tessa_2
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 apr 2010 23:12

Re: Reële offerte voor deze Häcker Systemat keuken?

Ongelezen bericht door Tessa_2 »

Ik zie op hun site hele mooie keukens en inderdaad in onze stijl, maar ik zie geen Häcker op hun merkenlijst.

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: Reële offerte voor deze Häcker Systemat keuken?

Ongelezen bericht door Kulta »

@Tessa_2

Systemat Art heeft een korpus hoogte van 72 cm en geen 78 cm zoals de gewone Systemat uitvoering. Glazen zijpanelen en slipmatten zijn inderdaad optioneel en kunnen worden bij besteld.

Wat verder van belang is in je offerte is de uitvoering van je systeemwang. (zoals ook zanikje al opmerkte)
1x passtuk/ wang/ stol 25x2210mm
Dit wordt nog wel eens uitgevoerd in hoogglans kunststof, omdat dit beduidend goedkoper is dan de lak uitvoering. Een keukenzaak die het eerlijk met je voor heeft zal in ieder geval de optie doornemen, zonder zomaar een keuze te maken.

Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor:
Kunststof oud wit hoogglans.
Nadeel : materiaal is anders dan de fronten en dat kan zichtbaar zijn. Kopse kanten zijn afgeplakt en dat is minder mooi.
Voordeel: De prijs is beduidend lager dan wanneer je hoogglans gelakt neemt,.
Oudwit hoogglans gelakt.
Nadeel: de prijs
Voordeel: veel mooier
Oudwit hoogglans gelakt eenzijdig. (wang is aan 2 zijden gelakt, maar alleen aan de buitenzijde hoogglans gelakt. )
Nadeel: nog steeds duurder dan een kunststof hoogglans wang.
Voordeel : mooier dan een kunststof hoogglans wang.

Vraag aan je keukenzaak of je even een voorbeeld mag zien als hij dat nog niet heeft gedaan.

Tessa_2
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 apr 2010 23:12

Re: Reële offerte voor deze Häcker Systemat keuken?

Ongelezen bericht door Tessa_2 »

Bedankt Kulta voor je reactie.
Het passtuk wordt idd hoogglans gelakt en kost ongeveer 1100,- (het duurste kastonderdeel). Wij vinden dit het mooist en de prijs is dus iets wat we voor lief moeten nemen.
Mijn vraag is nog steeds wat een reële prijs is voor een dergelijke combinatie keuken, blad en apparatuur.
Tevens benieuwd naar goede ervaringen van kopers van Häcker Systemat en eventuele referenties (Zuid-Nederland).

zanikje
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 okt 2009 19:58
Locatie: Thuis

Re: Reële offerte voor deze Häcker Systemat keuken?

Ongelezen bericht door zanikje »

Kulta schreef:Dit wordt nog wel eens uitgevoerd in hoogglans kunststof, omdat dit beduidend goedkoper is dan de lak uitvoering. Een keukenzaak die het eerlijk met je voor heeft zal in ieder geval de optie doornemen, zonder zomaar een keuze te maken.
Persoonlijk laat ik alle opties zien en maak alles bespreekbaar, ik vind dat de klant de keuze moet maken en niet de adviseur. Transparantie heet dat tegenwoordig. :wink:
Sommige adviseurs maken zoiets niet altijd bespreekbaar omdat ze bang zijn geen concurrerende prijs te kunnen maken. Zoals Kulta al vermelde, gelakt is vele malen duurder en de meeste klanten vinden het ook mooier. Nu je die info hebt kun je dat ook gebruiken om te testen hoe eerlijk het advies is van de desbetreffende adviseur (mits hij niet meeleest hier :mrgreen: )

Wat betreft de keuze van apparatuur is Atag prima (let op de nishoogte van de vw, het type nr wat je opgeeft is een maxi-maat). Liebherr zie ik geen meerwaarde in want Atag heeft ook goede koelkasten, of je moet natuurlijk specifieke wensen hebben die oa alleen Liebherr heeft.

De keuze voor composiet is begrijpelijk en ook goed, maar dat ligt ook aan je wensen en verwachtingen. Kleur is uiteraard een smaakkwestie.
Als je voor een vierkante spoelbak kiest met scherpe hoeken (zoals bv Baronga) houd er dan ook rekening mee dat veel vuil in die hoeken gaat zitten. Een alternatief is een spoelbak met een grotere radius in de hoeken. Tevens is een onderbouw duurder tov een vlakinbouw.

@Kulta
Goed bezig :wink:

ps: ff aan de forumzuurpissers: ook een keuken-adviseur (of verkoper) kan goede en neutrale adviezen geven op dit forum. ik ben van mening dat forumbezoekers een goed en eerlijk advies mag krijgen (mits hij dat vraagt) en of dat advies nou komt van een keuken-adviseur komt of van een andere forumbezoeker.
Laatst gewijzigd door zanikje op 29 apr 2010 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Tessa_2
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 apr 2010 23:12

Re: Reële offerte voor deze Häcker Systemat keuken?

Ongelezen bericht door Tessa_2 »

(let op de nishoogte van de vw, het type nr wat je opgeeft is een maxi-maat)
De Miele 1384 heeft nishoogte 81 (en de 2384 is de maxi-versie en is 85cm hoog) en past dus in een korpushoogte 72cm van het kastje?

zanikje
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 okt 2009 19:58
Locatie: Thuis

Re: Reële offerte voor deze Häcker Systemat keuken?

Ongelezen bericht door zanikje »

Tessa_2 schreef:De Miele 1384 heeft nishoogte 81 (en de 2384 is de maxi-versie en is 85cm hoog) en past dus in een korpushoogte 72cm van het kastje?
De 1384 is goed en past in je greeploze Systemat met korpusmaat 72cm(ik ging in het begin uit van een korpusmaat 78cm). Mijn laatste opmerking over de nishoogte was bedoeld voor de Atag vw want die is wel maxi.

Gesloten