LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] reele prijs keukenkastjes

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
der Schmutz
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2012 12:20

reele prijs keukenkastjes

Ongelezen bericht door der Schmutz »

Wij zijn bezig met een nieuwe keuken en dat klinkt leuker dan het is.
Ga op dit moment zelfs liever een dag 'gezellig' naar Ikea om te kijken en niets te kopen of naar de tandarts dan op 'keuken jacht'. En dan ben je naar mijn mening ver heen.

Wat apparaten ongeveer moeten kosten kan ik via het internet zelf redelijk inschatten. Idem voor het glazen blad wat we wilenl hebben.

Wat betreft de kasten is dat een ander verhaal. We hebben nu meerdere offerte ontvangen, glanzend met plastic randen tot hoogglans gelakt. Maar heb geen idee wat nu een reele prijs is.

Wat zou ongeveer moeten kosten:

kasten: Hoogglans gelakt en greeploos. v.v. van softclose dempers.

muur 1)
7 hoge kasten van ca. 2,30 meter hoog.
hier komen de espressomachine, ovens en vaatwasser in.

muur 2)
4 lage kasten, met lades. hier komt een mat glazen werkblad op.
onder dubbele spoelbak en 80 cm gas kookplaat moeten brede lades komen.

Offertes varieren (voor de kastjes) van 6.500 tot 20.000 euro. Waarbij een van de duurste geen eens hoogglans gelakt is! (ik laat Bruynzeel met € 42.800 voor de complete keuken even buiten beschouwing)

Wordt er zo moe van al die winkels af te gaan en die gladde praatjes aan te horen en proberen 1 van ons 2 te overtuigen om de ander te overtuigen, en opmerkingen in de trant van 'dat moet toch mooi thuis komen zijn, uw vrouw heerlijk zien koken in deze prachtige keuken'. Wft, het is 2012, we zij tweedieners... .Het mag best geld kosten, maar dan wil ik ook graag weten dat ik waar voor mijn geld krijg. Wij weten hoe we de keuken willen hebben en men hoeft dus geen denkwerk te verrichten wat betreft een origineel ontwerp.

Qua model vinden vinden wij zo'n next 125 mooi.

Wat is nu een nette richtprijs voor bovenstaande?

Kan wel knalhard zeggen 'hee vriend, bied 4.000 euro' en dan kijken hoe het verdergaat maar ben van mening dat je het best kan onderhandelen als je weet waarover je praat.

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: reele prijs keukenkastjes

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

Wanneer u bij elke keukenzaak wat anders uitzoekt wordt het prijsvergelijk natuurlijk ook erg moeilijk.

Laat bij de verschillende winkels een offerte maken op dezelfde indeling en kastjes die hetzelfde zijn of vergelijkbaar en zo krijgt u een beeld van prijzen.

Het vergelijken van lada's met mercedesen is niet reeel.

der Schmutz
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2012 12:20

Re: reele prijs keukenkastjes

Ongelezen bericht door der Schmutz »

Suzanne 326 schreef:Wanneer u bij elke keukenzaak wat anders uitzoekt wordt het prijsvergelijk natuurlijk ook erg moeilijk.

Laat bij de verschillende winkels een offerte maken op dezelfde indeling en kastjes die hetzelfde zijn of vergelijkbaar en zo krijgt u een beeld van prijzen.

Het vergelijken van lada's met mercedesen is niet reeel.
Beste Suzanne,

Dat doen wij ook. Luisteren is alleen nog al moeilijk voor sommige verkopers.
Bijvoorbeeld komen ze ongevraagd met apparatuur welke net zo goed is, maar goedkoper. (altijd zanussi en whilpool)

Laat netjes een schets zien van hoe wij het willen hebben, dus wat betreft indeling van kastjes zijn alle offertes vrijwel gelijk. Op 1 offerte na is alles gebaseerd op hoogglans wit gelakt. Zag pas later op een van de hogere offertes dat dit niet gelakt maar met hoogglansfineer met plastic randjes, terwijl dit niet gevraagd was, maar wel met honden ogen kijken of je niet even je paraaf kan zetten dat je accoord bent...

Ik vraag mij gewoon af wat een reele prijsidee is voor een dergelijke opstelling in hoogglans wit omdat we (ik in ieder geval) geen zin hebben om nog 10 winkels af te gaan. Hebben we prijs indicatie gaan we naar de 2 meest normale toe en maken we het met 1 van de 2 in orde(r). Simpel.

Vind vergelijking tussen auto's en keukens niet reeel.
Nieuwprijzen van auto's zijn transparant en kortingen zijn nooit 30%. Zelfs bij uitlopende modellen krijg je max. 10% korting en op showroom / voorraad modellen iets meer. Bij auto's heb je ook geen blok prijzen en bruto advies prijzen welke tientallen procenten boven markt prijzen liggen.

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: reele prijs keukenkastjes

Ongelezen bericht door pfffff »

Tussen de 5 en de 9 K

*.*
Berichten: 169
Lid geworden op: 11 sep 2007 14:18

Re: reele prijs keukenkastjes

Ongelezen bericht door *.* »

Als Bruynzeel zo een prijs rekent dan kun je voor je next beter naar Superkeukens gaan. daar heeft het dan Super plus.

pedro714
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:47

Re: reele prijs keukenkastjes

Ongelezen bericht door pedro714 »

zelfde rigide vraag als "wat kost een auto?".

pedro714
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:47

Re: reele prijs keukenkastjes

Ongelezen bericht door pedro714 »

oh ja.....ca. €. 2.500,00 (Ikea) tot ca. €. 25.000,00 (Bulthaup)

der Schmutz
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2012 12:20

Re: reele prijs keukenkastjes

Ongelezen bericht door der Schmutz »

pedro714 schreef:zelfde rigide vraag als "wat kost een auto?".
Wij vragen niet om 'een auto'
ik geef op welke klasse (formaat van keuken)
ik geef op welke opties (hoge kasten / lades )

ik geef inderdaad alleen geen merk op.

en ik zoek geen kitkar (ikea), wil gelijk kunnen rijden.

zoals de audi dealer mij al eens uitlegde in de gulden tijd over het verschil tussen een passat en een a4 in 1 zin: 'dat is 10 mile', snap ik ook dat er imago, marketing, innovatieve en technische verschillen tussen bepaalde producten zitten en er dus bij keukens ook een bandbreedte is.

Op keukens zit geen logo op het frontje. Dat maakt het minder status gevoelig dan een auto, maar ook minder transparant. Weet bij de meeste offertes niet wat we aan geboden hebben gekregen als merk.
dus Hoogglans gelakt wit zonder folie. merken die ik tot nu toe heb kunnen benoemen.
- Rotpunkt x13
- next 125
- Compsit
- Beda
- Keller GL2000
Rest was allemaal huismerk.

der Schmutz
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2012 12:20

Re: reele prijs keukenkastjes

Ongelezen bericht door der Schmutz »

pfffff schreef:Tussen de 5 en de 9 K
Geachte heer Pffff,

Dank voor de reactie. Bevestigd wel redelijk wat ik ook in mijn gedacht had.
Heb er wel veel lades in dus houd ik max.9 als kapstok aan.

ongeloveloos
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 mei 2012 15:45

Re: reele prijs keukenkastjes

Ongelezen bericht door ongeloveloos »

Ik snap je frustraties:
Stel je bent bij de Bijenkorf, en vraagt hoeveel een bepaald soepbord kost.
Dat kan ik niet zeggen, zegt de verkoper, maar als u het acht-delig servies koopt, krijgt u deze week de wijnglazen er gratis bij :wink:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: reele prijs keukenkastjes

Ongelezen bericht door GJvdZ »

der Schmutz schreef:
pedro714 schreef:zelfde rigide vraag als "wat kost een auto?".
Wij vragen niet om 'een auto'
ik geef op welke klasse (formaat van keuken)
ik geef op welke opties (hoge kasten / lades )

ik geef inderdaad alleen geen merk op.
Dus vraag je wel om 'een auto'. In een Dacia van 10.000 euro passen net zoveel mensen als in een A8 van 99.000 euro en je kunt er net zo ver mee rijden.

der Schmutz
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2012 12:20

Re: reele prijs keukenkastjes

Ongelezen bericht door der Schmutz »

GJvdZ schreef:
der Schmutz schreef:
pedro714 schreef:zelfde rigide vraag als "wat kost een auto?".
Wij vragen niet om 'een auto'
ik geef op welke klasse (formaat van keuken)
ik geef op welke opties (hoge kasten / lades )

ik geef inderdaad alleen geen merk op.
Dus vraag je wel om 'een auto'. In een Dacia van 10.000 euro passen net zoveel mensen als in een A8 van 99.000 euro en je kunt er net zo ver mee rijden.


Als ik een Dacia wil ga ik wel naar bouwmarkt.
Als ik een A8 kon betalen zou ik het niet eens vragen.

Dit antwoord bevestigd mijn probleem, als jij naar de Dacia dealer zou gaan en hij zou voor een logan zeggen 'nu van 80.000 alleen vandaag met gratis yoko radio, echte wanli all season banden en 1e klas taiwanees hondenleer als bekleding voor 35.000. Oh wacht. u kijkt moeilijk, even met de chef praten, hij wil u uit de markt halen, 25.000 nu tekenen'. 'Audi A8 mijnheer, dat is pure marketing, deze auto's komen uit de zelfde fabriek'. 'Audi heeft zelfs die A3 van ons afgekeken'.... wat is dan je reactie?

gelukkig heeft een autodealer een prijslijst welke openbaar is.

Zelfs keukenapparatuur is reele prijs relatief eenvoudig na te gaan.

Het staat je nog altijd vrij om op mijn vraag te beantwoorden.

_E_
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mei 2012 13:10

Re: reele prijs keukenkastjes

Ongelezen bericht door _E_ »

Ik herken helemaal je probleem der Schmutz! Totaal ondoorzichtig is de keukenwereld voor de gemiddelde consument. Ik voel me soms alsof ik op de kruidenmarkt sta in Egypte of India. Wat daar overigens een goede tactiek is, is een lager bod noemen en gewoon weglopen en kijken wat er gebeurt ;) Op een gegeven moment krijg je wel door welke prijs echt te laag en en wat redelijk is. Misschien werkt het is de keukenhandel ook zo? :P Helaas wil ik bijna zeggen.

Gesloten