LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rotpunkt gelakt mat- HDF? 12x gelakt?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
steven051978
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jul 2014 07:59

Rotpunkt gelakt mat- HDF? 12x gelakt?

Ongelezen bericht door steven051978 »

Hoi beste forumleden,

Ik heb onlangs een offerte gekregen bij een plaatselijke keukenboer. De kastjes zouden van Rotpunkt zijn en we zouden gaan voor de gelakte mat uitvoering.
Ik durf mij niet uit te spreken over wat de kwaliteit betreft maar zou toch graag een paar argumenten van de verkoper willen verifiëren.
Volgens de verkoper zouden deze kasten gemaakt zijn van HDF (dus niet MDF) en zouden de fronten 12x gelakt zijn.

Kan iemand mij hieromtrent enige informatie verschaffen?

Ps: De offerte zit rond de 13000 euro voor 8 meter kasten en alle elektr. app. van Whirlpool (grote frigo, gasvuur, microgolf(+stoom), vaatwasser, dampkap, oven)

Alvast bedankt

Mvg,

Steven

Corsarob
Berichten: 48
Lid geworden op: 23 mei 2012 23:08

Re: Rotpunkt gelakt mat- HDF? 12x gelakt?

Ongelezen bericht door Corsarob »

12 laklagen?! Onze monteurs klagen dat het lijkt alsof ze in een pak hooi aan het schroeven zijn. Ga er maar vanuit dat 12 laklagen iets aan de overdreven kant is. Rotpunkt lakt deuren niet zelf, maar bestelt de fronten zo vanuit Italië. Ik verwacht hooguit 4 laklagen, aan de kleurstalen te zien.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Rotpunkt gelakt mat- HDF? 12x gelakt?

Ongelezen bericht door encore »

Nou, om dat hooi bij elkaar te houden zijn er zeker wel 12 laklagen nodig...Dus of je nou gelukkig wordt van die lak, weet ik niet .

En voor 13.000 8 meter keuken. Waarom maak je em zelf niet? Zo heel moeilijk is dat niet, kost wel een weekje tijd. En uiteindelijk is de kwaliteit bij Ikea/Gamma/Carrefour/Colruyt niet slechter/beter.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Rotpunkt gelakt mat- HDF? 12x gelakt?

Ongelezen bericht door kweenie »

12 lagen zegt trouwens ook niet alles. Ik zou liever 1 laag goede lak willen, zeg bootlak kwaliteit, dan 12 lagen waterverf.

steven051978
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jul 2014 07:59

Re: Rotpunkt gelakt mat- HDF? 12x gelakt?

Ongelezen bericht door steven051978 »

Corsarob schreef:12 laklagen?! Onze monteurs klagen dat het lijkt alsof ze in een pak hooi aan het schroeven zijn. Ga er maar vanuit dat 12 laklagen iets aan de overdreven kant is. Rotpunkt lakt deuren niet zelf, maar bestelt de fronten zo vanuit Italië. Ik verwacht hooguit 4 laklagen, aan de kleurstalen te zien.
Je bedoelt dus dat Rotpunkt kastjes slechte kwaliteit zijn? Gewoon vezelplaatje?

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Rotpunkt gelakt mat- HDF? 12x gelakt?

Ongelezen bericht door encore »

JA, al die keukenzooi is gewoon van spaanplaat. Tot nu toe ben ik geen enkel merk tegengekomen dat alles uit HDF vervaardigt. wel zie ik met grote regelmaat HDF-lamineerstrips over de randen geplakt. Dan lijkt het nog, maar eronder...jawel...spaanplaat.

Ferry26
Berichten: 191
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:04

Re: Rotpunkt gelakt mat- HDF? 12x gelakt?

Ongelezen bericht door Ferry26 »

Dan lijkt het nog, maar eronder...jawel...spaanplaat.
Blijkbaar heb je nog nooit een deurtje door midden gezaagd ? Deuren die gelakt zijn en rondom afgerond zijn van MDF. Afronden gaat niet zo goed bij vezelplaat. Er zijn wel spaanplaat deuren die rondom met een kunststof kant zijn afgewerkt en bovenop gelakt zijn. Dus het zou in dit geval beide kunnen zijn.

Als iemand 12 lagen lak roept zou ik geen keuken bij hem kopen ! Die liegt vast nog meer bij elkaar om een opdracht binnen te slepen.

Maar Rotpunkt met Whirlpool voor 13K ????????

Corsarob
Berichten: 48
Lid geworden op: 23 mei 2012 23:08

Re: Rotpunkt gelakt mat- HDF? 12x gelakt?

Ongelezen bericht door Corsarob »

Ferry26 schreef:
Maar Rotpunkt met Whirlpool voor 13K ????????
Dat kan toch, als het een gelakte keuken is? Wie weet zit er 4 meter ladekasten in. Volgens mij kan bij iedere reaguurder hier geen enkele keukenzaak een eerlijke prijs geven, want er is altijd wel iemand die het beter weet. :D

Gesloten