LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ROTPUNKT KEUKEN

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
jager649
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 aug 2005 17:54

ROTPUNKT KEUKEN

Ongelezen bericht door jager649 »

Wij hebben in Nederland een offerte gehad van ROTPUNKT.
Dit was de bekende totale lijst zonder specificatie van prijs per onderdeel.

Zelfde keuken in Duitsland uit laten rekenen. Echte 40% korting.

:D

habe
Berichten: 122
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:40

Re: ROTPUNKT KEUKEN

Ongelezen bericht door habe »

Rotpunkt wordt in Nederland gedistribueert door Hagro uit Hoogeveen.
Hagro neemt ca: 65% van de gehele Rotpunkt productie af. Dit bedrijf voorziet al zijn dealers van verkoopprijslijsten.

Ondergetekende kent de prijzen van Rotpunkt in Duitsland. Deze liggen in Duitsland HOGER dan in Nederland. Als U dan een prijsverschil heeft van 40% dan kan dit niet in de prijs van de keukenkasten zitten, maar in het blad en de apparaten.

LET OP dat er in duitsland vaak gewerkt wordt met spaanplaat bladen, zonder waterkering en met spoelbakken welke bovenop het blad liggen.

Al met al denk ik, als de beide offerten naast elkaar ligt en ze beide HELEMAAL gelijk maakt, de Duitse offerte denkelijk duurder is.

leciviel
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2005 14:13

Re: ROTPUNKT KEUKEN

Ongelezen bericht door leciviel »

Ik ben momenteel ook bezig met een Rotpunkt keuken. Ik ben hierover mee in gesprek met een nederlandsbedrijf.
Ik wordt prettig en in mijn ogen fair behandeld. :)
Echter als ik nu lees dat er prijs verschillen van 30% zijn met duitsland raak ik een beetje de weg kwijt. Gaat toch gauw over enkele duizende euro. :?
Is er nu nergens een goed consumenten onderzoek gedaan naar dit soort zaken. Ik weet dat er ook prijsverschillen zijn bij audio en foto aperatuur.
Het zou toch prettig zijn als je kon zien wat het echte verschil is inplaats van het berekende verschil in die bepaald situatie.

jager649
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 aug 2005 17:54

Re: ROTPUNKT KEUKEN

Ongelezen bericht door jager649 »

:D
Mag ik je aanraden om eens te bellen met de Firma Habermann in
Herzogenrath.
00 49 172 2636577
Zij geven je voor elke kast, handgreep, blad en inbouwapparatuur
de prijs, zodat je goed kunt vergelijken en eventueel je inbouw
apparatuur op Internet kopen.

Pfffff

Re: ROTPUNKT KEUKEN

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 02 nov 2007 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Mickeymouse
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 jun 2005 19:56

Re: ROTPUNKT KEUKEN

Ongelezen bericht door Mickeymouse »

Het bovenstaande probleem zou heel simpel opgelost kunnen worden als de nederlandse keukenleverancier gewoon een volledige offerte zou geven zonder dat je daar om moet vragen. Wij zijn op dit moment bezig met zowel een uitbouw als een keuken met ongeveer dezelfde prijs. Bij de aannemers krijg ik gewoon een volledige offerte (is daar volledig normaal). Bij de keukenleveranciers moet ik daar specifiek om vragen. Bij de zaken van de DMG groep wordt het dan vaak gewoon geweigerd, maar bij veel anderen is het geen probleem.

Groeten
Michel

habe
Berichten: 122
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:40

Re: ROTPUNKT KEUKEN

Ongelezen bericht door habe »

De keukenzaken welke ik ken geven de klant ALTIJD een gespecifi-ceerde offerte met tekeningen mee.

Scara

Re: ROTPUNKT KEUKEN

Ongelezen bericht door Scara »

Nou , noem dan het beestje bij de naam.
Want ik ken er tientallen en er is er geen 1 die het doet.
Pas bij koop of bijnakoop

life2ride
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 aug 2005 23:18

Re: ROTPUNKT KEUKEN

Ongelezen bericht door life2ride »

Welke zaken zijn dat? ben me nl. aan het orienteren. Deze keuken komt in ons huis (renovatie) te staan. Ik heb reeds een paar keukenzaken -omgeving Sittard en D bezocht (nergens een tekening of offerte meegekregen) maar als ex-sales man (neen, geen keuken :wink: ) word ik ziek van de standaard praatjes. Ik wil een goede keuken (liefst greeploos maar dat is soms aanzienlijk duurder, misschien ook een tip: welk merk?) voor een faire prijs!

Dankje voor je hulp

Mickeymouse
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 jun 2005 19:56

Re: ROTPUNKT KEUKEN

Ongelezen bericht door Mickeymouse »

Uit eigen ervaring, je hebt de meeste kans bij de kleine zelfstandige of een kleine keten niet aangesloten bij de DMG groep (bijvoorbeeld Eigen Huis). Het helpt ook als je gewoon vantevoren zegt wat je wilt. Als ze je geen gedetailleerde offerte willen geven (hun recht) dan ga je gewoon niet met hun in zee (jouw recht).

Hoewel een aantal keukenverkopers op deze site het niet geven van een offerte proberen te verdedigen is het naar mijn idee van de ratjes besnuffeld dat je voor een uitgave van vaak meer dan 10.000 euro geen fatsoenlijke offerte kunt krijgen. Dat gebeurt alleen in de keukenbranch.

Groeten Michel

kzin
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:22

Re: ROTPUNKT KEUKEN

Ongelezen bericht door kzin »

Zeg Mickey, krijg je van de aannemer ook een offerte waarin precies staat hoevee, de schroeven , verf en hout kosten, of alleen de grote lijnen. Vast het laatste, waarom moet een keukenwinkel dat dan wel doen?

nou jaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 jul 2005 16:48

Re: ROTPUNKT KEUKEN

Ongelezen bericht door nou jaa »

Daar heb je gelijk in kzin.
Maar dat hoef ik als consument bij een keuken ook niet te weten. Wat ik wel wil weten is de prijsopbouw. Welk deel is het werkblad, welk deel de kastjes, welk deel de apparatuur, welk deel de accessoires en welk deel de montage. Als ik dat weet dan kan ik als consument ook zelf bepalen op welk deel ik wil bezuinigen of afdingen.
Bij aannemers gaat dat net zo. Een offerte bevat minimaal het benodigde aantal uren voor de klus, uurtarief en materiaalkosten. Ook hier kan ik als consument aangeven dat ik het op onderdelen niet eens ben.
Wat voor de consument frustrerend is, is het geschuif binnen het totaal bedrag met de prijzen van de onderdelen. hierbij is mijn PERSOONLIJKE ervaring dat je het eerst wordt geadviseerd om te bezuinigen op de apparatuur. Ik kan dan niet anders concluderen dat daar dus de minste winstmarge op zin.

Nou jaa

kzin
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:22

Re: ROTPUNKT KEUKEN

Ongelezen bericht door kzin »

Met een grove opdeling in hout/app/werkblad heb ik geen moeite. Vaak is het natuurlijk wel zo dat de prijs als totaalpakket geld. 1+1 is niet altijd 2, echt waar, dit heeft alles te maken met inkoop maar is aan de klant niet uit te leggen. Zodat het snel oplichterig (leuk woord) lijkt. feit is wel dat op app bezuinigen makkelijker is, niet ivm met marge, die is op app juist vaak minder, maar uit technisch oogpunt. Als je keuken 3 meter lang is, zou je het als klant niet pikken als de verkoper zou voorstellen om de keuken dan maar 270 te maken om de prijs te drukken. Dan liever een ariston koeler ipv een liebherr etc.

groeten kzin

nou jaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 jul 2005 16:48

Re: ROTPUNKT KEUKEN

Ongelezen bericht door nou jaa »

Ik denk dat je dan de klant onderschat. Natuurlijk snappen wij dat een handelaar inkoopvoordelen probeert te halen en als de siemens qwantumspeed door LG wordt gemaakt zeg dat dan tegen de klant (en liefst, bewijs het) en biedt het als alternatief aan. Natuurlijk spelen er allerlei designoverwegigen mee maar dit is wel de service (Pfffff hamert hier altijd op) die ik verwacht van een verkoper. En je mag best voorstellen om dan maar wat kastjes te laten vervallen. Er leiden wel meer wegen naar Rome. En als ik mag geloven dat er zoveel verschil is tussen de merken en de prijzen biedt dan het alternatief aan om alle kastjes van merk X door merk Y te vervangen als dat de prijs kan drukken (systemat ipv Siemens, pronorm ipv leicht, etc) en geef aan wat de gevolgen hiervan zijn.

kzin
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:22

Re: ROTPUNKT KEUKEN

Ongelezen bericht door kzin »

:D :?:
drukken (systemat ipv Siemens, pronorm ipv leicht, etc) en geef aan wat de gevolgen hiervan zijn.
Hmm... zulke uitspraken doen vermoeden dat je meer van keuken weet dan een gemiddelde klant. Mischien ook in het vak ??

Scara

Re: ROTPUNKT KEUKEN

Ongelezen bericht door Scara »

Hmm... zulke uitspraken doen vermoeden dat je meer van keuken weet dan een gemiddelde klant. Mischien ook in het vak ??
Ik denk het niet, dan had ie Siemens verandert in SieMatic ;-)

Voor de rest is het wel een zinnig verhaal uit oogpunt van de consument. ( En consumenten zijn we allemaal )

Scara

Re: ROTPUNKT KEUKEN

Ongelezen bericht door Scara »

Als de verkoper te hoog met de prijs zit t.o.v.het budget en de klant
wil wel bij het uitgezochte front blijven en het aangeboden merk, dan kan de verkoper de volgende dingen gaan doen.

1 Hij kan de meest dure kasten gaan vervangen door goedkopere.
Apothekerskast, car.kasten en de bovenkasten met liftdeuren in glas
zijn normaliter de meest dure kasten.
Dus de hoekkast kan vervangen worden door een hoekkast met een
legplank of met een loze ruimte. Doet hij dit dan zal het ontwerp er gelijk geheel anders gaan uitzien en de klant zal hier niet echt blij
mee zijn. Immers, de door hem uitgezochte kasten voldoen aan zijn wensen.

2 De verkoper kan het granieten, corian of het glazen werkblad vervangen door een kunststof werkblad, ook dit is een Te ingrijpende verandering op de keukeninrichting die de klant voor ogen heeft.

3 Het vervangen van de apparatuur heeft in de ogen van de klant niet zo,n heel grote invloed op de uitstraling van zijn keuken, dus is dit
de minst ingrijpende verandering.

Nb Ervaring leert dat de meeste klanten toch gewoon weer terugkomen op het eerst uitgezochte apparaten merk.

Nb Wij voeren slechts 1 merk keuken

nou jaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 jul 2005 16:48

Re: ROTPUNKT KEUKEN

Ongelezen bericht door nou jaa »

Zoals scara opmerkte zit ik niet in de keukens behalve dat ik er een wil kopen en daarom het weg afsurf voor informatie.
mijn kennis is dus afkomstig van dit forum en gesprekken met keukenverkopers.
@scara : het klopt dat de keuken kan veranderen maar ik denk dat de meeste klanten het krijgen van andere opties kunnen waarderen:
- apothekerskast door lange smalle kast
- carroselkast door kast met legplank
- liftdeur door scharnier
ik denk dat je zelf nog veel meer opties kan verzinnen. hetzelfde geldt voor het werkblad en accessoires (ik weet bv nog steeds niet wat de meerwaarde is van een merkspoelbak boven een merkloze)

persoonlijk ben ik van mening dat de apparatuur wél veel invloed heeft op de uitstraling van de keuken, mits zichtbaar. Siemens apparatuur vind ik mooier dan bv pelgrim en dat komt door het design. zo vind ik de aeg cobra afzuigkap een vd mooiste van zijn soort (en praktisch als je lang bent)

verder ben ik geen verkoper dus kan ik niets over jouw ervaring zeggen maar als jij/jullie een merk keuken voeren (siematic als ik het goed heb) dan zal het me niet verbazen als jullie ook voornamelijk siemens apparatuur verkopen en misschien een paar andere topmerken, afhankelijk van de smaak van de consument (klassiek en borretti en zo)

NJ

Scara

Re: ROTPUNKT KEUKEN

Ongelezen bericht door Scara »

Borretii kunnen we wel verkopen, maar laten het niet zien, daar we
niet voor 100 % achter dit merk staan.
Als een leverencier niet aan onze verwachtingen voldoet, dan zal
deze bij ons steeds meer richting de uitgang gaan ;-)

Nu moet ik eerlijkshalve ook bekennen dat onze doelgroep niet
vaak over de eindprijs valt, dus heel veel veranderen doen we niet


Even de meerwaarde merkloze t.o.v. een merk spoelbak.
Je hebt veel meer keuze en het rvs is ietsjes dikker.
Tevens heb je een krasbestendiger bak.

kzin
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:22

Re: ROTPUNKT KEUKEN

Ongelezen bericht door kzin »

Vraag me af of de verkoop in dat segement leuker is dan bij ons, wij zitten op keukens voor jan modaal en als er een groep de laatste jaren heeft moeten inleveren is het deze wel. Dan praat je echt over "knokken" over elke €50 met de klant. Lijkt me zo leuk eens een klant te hebben die zegt dat geld geen rol speelt.

Gesloten