LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] RVS aanrechtblad of niet ?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
meerssen
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2017 23:03

RVS aanrechtblad of niet ?

Ongelezen bericht door meerssen »

Wij overwegen een RVS aanrechtblad aan te schaffen,
is dit te adviseren of juist niet ivm onderhoud en krassen , iemand ervaring ?


Ook tips waar dit aan te kopen, via internet of speciaal zaak. Wensen wel graag de bak ingelast te zien.

Zlef ervaring en alle industrieel gereedschap voorhanden dus plaatsing is geen enkel probleem.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: RVS aanrechtblad of niet ?

Ongelezen bericht door kweenie »

RVS is een ideaal materiaal omdat het goed tegen hitte en vlekken kan. Het enige nadeel is dat het snel krast en dus in no-time onder de krassen zit. Als je dat niet erg vindt en van de 'industriële' look ervan houdt, dan zie ik verder geen bezwaren.

stofzuigertje

Re: RVS aanrechtblad of niet ?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Wafel motief bladen blijven langer mooi dan gladde maar zijn iets lastiger schoon te houden.

De op het noorden gelegen keukens of zonder ramen prima maar ik weet hoe de zon ooit op dat perfecte en lang mee gaande pleuris blad scheen dagelijks dus nooit meer voor mijn!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: RVS aanrechtblad of niet ?

Ongelezen bericht door crazyme »

kweenie schreef:RVS is een ideaal materiaal omdat het goed tegen hitte en vlekken kan. Het enige nadeel is dat het snel krast en dus in no-time onder de krassen zit. Als je dat niet erg vindt en van de 'industriële' look ervan houdt, dan zie ik verder geen bezwaren.
Wanneer het rvs de dun is krijg je snel deuken.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: RVS aanrechtblad of niet ?

Ongelezen bericht door Brahms »

RVS aanrechtblad. Dat is zo jaren '60 van de vorige eeuw. Toen oerdegelijk en van dikke prima kwaliteit, ging je leven lang mee.

Een spoelbak van RVS kan nog best, maar een aanrecht van RVS is echt niet meer van deze tijd.

Ik zou voor een mooi stenen blad gaan, desnoods een iets goedkopere van kunststof.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: RVS aanrechtblad of niet ?

Ongelezen bericht door reggie2 »

Brahms schreef:
Ik zou voor een mooi stenen blad gaan, desnoods een iets goedkopere van kunststof.

Beter geen kunststof nemen, dat is echt zooi, hebben ze bij ons in huis geplaatst. Ik zou liever voor een RVS blad gaan.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: RVS aanrechtblad of niet ?

Ongelezen bericht door kweenie »

Een beetje horecakeuken gebruikt ook RVS, dus wat daar nou jaren 60 aan is... Maar je moet dus wel van die look houden.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: RVS aanrechtblad of niet ?

Ongelezen bericht door Jefdus »

reggie2 schreef:
Brahms schreef:
Ik zou voor een mooi stenen blad gaan, desnoods een iets goedkopere van kunststof.

Beter geen kunststof nemen, dat is echt zooi, hebben ze bij ons in huis geplaatst. Ik zou liever voor een RVS blad gaan.
Kunststof is natuurlijk een ruim begrip en omvat veel meer dan simpel 'plastic'.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: RVS aanrechtblad of niet ?

Ongelezen bericht door Brahms »

Juist, ons kunststofblad is nu 20 jaar oud, zijn er wat op uitgekeken maar echt nog als nieuw.

Marktkenner
Berichten: 230
Lid geworden op: 25 jul 2007 12:34

Re: RVS aanrechtblad of niet ?

Ongelezen bericht door Marktkenner »

IK voorzie geen problemen waarom je er niet voor zou kiezen.
Het wordt, en dan vnl. in het particulieren segment, zelden meer verkocht, maar het kan absoluut mooi zijn.
De krassen in het begin is wellicht een dingetje, maar als je dat weet dat je daarvoor kiest, no problemo!
Franke en Reginox kunnen beiden volgens mij prima RVS bladen leveren. Ik weet dat Franke in Helmond ook altijd de barbladen maakt(e?) voor Bavaria Lieshout. Je kunt ook kiezen in verschillende randafwerkingen e.d.
Ik heb geen ervaringen met deuken in RVS maar het is uiteraard wel afhankelijk van de dikte van het plaatmateriaal wat gebruikt wordt.
Je kunt hier dan ook gerust naar vragen bij de dealer. In principe zal het RVS verlijmd zijn op dikke multiplex platen en zal de spoelbak die je kiest altijd naadloos in het blad worden gelast. je kiest ook gewoon een spoelbak die je wilt.
Mocht je het op een hoekkeuken willen, zorg er dan voor dat de bladkoppeling goed besproken wordt. Er kan anders een (las)naad zichtbaar zijn.

Succes met de keuzes.

Gesloten