LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung koelkast

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Samsung koelkast

Ongelezen bericht door F.van Holten »

In April 2006 kocht ik bij de Its in Purmerend een groot model koekast met vriezer en waterdispencer kosten € 621,= merk Samsung 350039 SM RL 39WB MS. Net na twee jaar scheurde het deurrubber,en dit bij normaal gebruik, geen kinderen thuis en mijn vrouw en ik op leeftijd,na informatie bij de Its werd ik doorverwezen naar Samsung, wat mij vreemd leek want ik heb een overeenkomst met de Its en niet met Samsung, Bij de Samsung werd mij verteld dat het niet in de garantie valt en ik een nieuwe deur kon bestellen van € 150,= + voorrijkosten,Verdere oplossingen waren er niet,ik moet opdraaien voor de kosten i.z. een gebrek aan deze koelkast. Nou lijkt het mij geen optie om elke twee jaar een nieuwe deur te moeten kopen,omdat het rubber niet te vervangen is,en dit gaat scheuren,Dus let op wat u bij Samsung of de Its koopt, want de service is kort en zeer onvoldoende.
F.van Holten

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Samsung koelkast

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 26 jan 2009 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.

oostd188
Berichten: 166
Lid geworden op: 04 dec 2008 12:26

Re: Samsung koelkast

Ongelezen bericht door oostd188 »

@PFFF....

Wat denk je kerst voor bij ik kan mijn BOTTE gedrag weer tonen op dit forum?

Nee we moeten ons allemaal paars betalen voordat meneertje wat zinnigs uit z'n mond krijgt!

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Samsung koelkast

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Ik dacht dat dit forum niet was bedoeld voor beledigingen.
Sorry verkeerd begrepen
FVH

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Samsung koelkast

Ongelezen bericht door maxx »

Is ook niet zo. Pffff is gewoon straight to the point.


Iedere waar naar z'n geld en dat is in dit geval ook erg waar. Niet alleen product maar ook service van de leverancier en dealer zijn buitengewoon slecht. Leuk die superscherpe once in a lifetime deals maar dit is het kwalijke gevolg. Geen financiele ruimte om de monteur even langs te sturen.

Erg zuur voor F. van Holten maar een wijze les voor potentieeltjes.

MVG

ps. Oostd188 spammen op een consumentenforum vind ik veel BOTTER :lol: Ok Ok lullig van me....... :wink:

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Samsung koelkast

Ongelezen bericht door 16again »

Bij Samsung heb je tevergeefs aangeklopt, en daar valt weinig aan te doen.

Mogelijk kan je wel wat bij It's wat bereiken, ook al is je garantie verlopen. Wettelijk heb je gewoon recht op een deugdelijk product, gaat dit product binnen de normaal te verwachten levensduur defect, dan moet de winkelier een deel van de reparatie vergoeden. Het deel wat de winkelier dient te vergoeden is afhankelijk van de verhouding: huidige leeftijd van het product / normale levensduur.

Een koelkast hoort langer mee te gaan dan 4 jaar, de winkel dient minimaal 50% van de schade te vergoeden.

Indien It's niet meewerkt, kan je zelfs naar de geschillencommissie.
(je hebt uiteraard geen rechten als rubber defect is door eigen schuld, direct zonlicht, plaatsing dicht bij verwarming, huisdieren etc...)


Samsung is bij consumentenbond test volgens mij wel eens "beste koop" geweest, komen altijd redelijk goed uit reviews, dus negatieve reacties in dit topic lijken mij overdreven....

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Samsung koelkast

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 26 jan 2009 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Samsung koelkast

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 26 jan 2009 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Samsung koelkast

Ongelezen bericht door 16again »

Leer eens een forum te lezen VOORDAT je wat koopt
Even zoeken op dit keukenforum levert mij op eerste gezicht geen andere negatieve reacties voor wat betreft Samsung koelkasten.

En neem van mij aan, die worden heel wat vaker verkocht dan de Gaggenau's van 3000,-
......op houden om overal maar onze eigen verantwoordelijkheid af te schuiven
Wellicht verlies je uit het oog dat ook bedrijven verantwoordelijkheden hebben: een deugdelijk product te leveren, geen misleidende reclame te maken....etc.
Het is niet voor niets dat de rechter Dexia "beleggers" meermaals in het gelijk stelden.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Samsung koelkast

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Wellicht verlies je uit het oog dat ook bedrijven verantwoordelijkheden hebben
........En daar niets voor mogen rekenen?......... :shock:


Nu hebben wij 1 winkel, en geven daar zoveel mogelijk voorlichting en service. Nu kunnen wij bij een dergelijk servicegeval (als topic) met een gerust hart zeggen "we hebben u gemeld dat de service van de Samsung ophoud bij de drempel" of "We regelen het voor u, de servicemonteur is binnen 5 werkdagen bij u"

In het tweede geval gaat het om een Amana of een ATAG.........(beter voorbeeld dan een gaggenau; omhooggevallen merk.. :wink: ......)
Het deel wat de winkelier dient te vergoeden is afhankelijk van de verhouding: huidige leeftijd van het product / normale levensduur.
En aankoopprijs !

Toevallig praktijkvoorbeeld:
Oven stuk, thermostaat en mantelkoeling defect, oven ca. 2 jaar oud, merk uit middensegment zegt repareren (5 jr. garantie). Reparatie niet gelukt, toestel vervangen. Merk uit laag segment zegt: dikke pech, nieuwe oven kopen, we kunnen misschien wel wat met de prijs doen....

Welk merk denkt u dat wij nog steeds verkopen......

Kortom: als u er voor betaald mag u ook wat verwachten :wink:

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Samsung koelkast

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Wel leuk al die reactie's maar het lijkt mij toch wel dat er voor ieder product een prijs staat, ongeacht wat het is, en dat na twee jaar het product niet meer voldoet word ook niet bij de aankoop vermeld.En dat dan ook de service ophoud word al helemaal niet vermeld.Of het nu "goedkoop" of duur moet zijn,eidere zaak zegt kwaliteit te verkopen,
jammer dus niet,en dus een klant kwijt
FvH

kk61
Berichten: 79
Lid geworden op: 16 jun 2007 21:05

Re: Samsung koelkast

Ongelezen bericht door kk61 »

Is er dan voor de samsung geen universele rubber te koop bij al die online witgoedonderdelenwinkels.?? ,t Is maar een idee.

Ben blij dat ik een Amana heb. Topservice. :D

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Samsung koelkast

Ongelezen bericht door F.van Holten »

het rubber is niet te vervangen, de enige optie is een nieuwe deur,
a' € 150,= + voorrijkosten,en dat voor een rubbertje van een luttel bedrag !!!!
FvH

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Samsung koelkast

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 26 jan 2009 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.

kk61
Berichten: 79
Lid geworden op: 16 jun 2007 21:05

Re: Samsung koelkast

Ongelezen bericht door kk61 »

Lijkt mij toch raar dat iets niet te vervangen is. Een universeelrubber en een paar zelftappertjes moet het probleem toch kunnen oplossen. Of is het zo,n specifiek deurrubber?

bdi
Berichten: 135
Lid geworden op: 09 mar 2008 19:52

Re: Samsung koelkast

Ongelezen bericht door bdi »

Heeft met prijs / kwaliteit verhouding te maken, voor een consumentenbond is prijs van groter belang dan de kwaliteit.
Nee pfffff, ze kijken naar de prijs/kwaliteit verhouding. Neem het vergelijk Samsung vs Gagenau. In prijs scheelt het dus een factor 5, is de kwaliteit ook 5 keer beter? Nee, natuurlijk niet, de topic starter heeft gewoon pech met zijn deur, gemiddeld genomen gaat zo'n rubber niet zo snel kapot.

Als meneer in april 2006 een koelkast koopt bij Its en hij is na 2,5 jaar niet meer bruikbaar door een kapot deurrubber, dan kan Its niet weglopen voor zijn verantwoordelijkheden. Dat doen ze wel, daar door bestaan dit soort bedrijven (BCC, MM enz), maar zachtjes aandringen op een druk moment in de winkel, moet toch zorgen voor iets meer actie.

Verder is de houding van de heren middenstanders hier wel erg typisch. Niet de verkoper is verantwoordelijk voor het verkochte, maar de consument dient alles maar te doorzien. Juist in een markt waarin de prijs altijd onduidelijk is door acties, reclames en uitverkopen (zeker ook de schuld van de consument). Zelfs nu is de koelkast voor die prijs nog te verkrijgen bij twee aanbieders via www.kieskeurig.nl zonder enige vorm van actie.
Dus heren, de consument heeft een machtig wapen, hij is niet verplicht om te kopen of te kopen bij een leverancier die hem beflikkert. Bevalt het niet, kom je niet meer terug en kost het klanten.

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Samsung koelkast

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 26 jan 2009 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Samsung koelkast

Ongelezen bericht door 16again »

vergelijking tussen een Samsung en ..... Atag
Die vergelijking is inderdaad niet fair. Samsung is een mega groot conglomeraat, Atag is een kleine speler in Nederland, die voorlopig overleeft door zich te richten op kruimels die in de markt overblijven (het "top segment").

Alle consumentenelectronica komt al jaren uit het verre oosten, zijn dit alle producten die niet deugen, of doen ze daar gewoon dingen efficienter?

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Samsung koelkast

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Alle consumentenelectronica komt al jaren uit het verre oosten, zijn dit alle producten die niet deugen, of doen ze daar gewoon dingen efficienter?
ATAG haalt de side by side kasten uit Amerika; goh, ligt dat in het verre oosten :shock:; zo zie je maar ik weet ook niet alles :wink:

Zwitserland, Iltalië en Tjechië zijn ook grote leveranciers voor de inbouwmarkt; letterlijk wel wat ten oosten van ons, maar om dit nou het verre oosten te noemen......... :wink:


En, 16 again....let even op:
Een conglomeraat is een groot bedrijf dat uit verschillende, niet met elkaar in verband staande, divisies bestaat.

Conglomeraten ontstonden uit het idee dat diversificatie van de activiteiten de stabiliteit van een bedrijf kan vergroten - als één activiteit slecht presteert kan een andere wellicht bloeien. In de jaren 60 van de twintigste eeuw maakte die redenering opgang maar het bleek niet altijd een waarborg voor succes. General Electric is tot op heden een succesvol voorbeeld. Ook de mediaconglomeraten zetten goede prestaties neer.

Op dit moment is Siemens AG het grootste conglomeraat ter wereld. Siemens is bijna 160 jaar geleden opgericht in Duitsland en heeft op dit moment 472.000 werknemers en bijna 100 miljard euro omzet per jaar.
Is Samsung een conglomeraat?

Ik reageer zo omdat mijn haren overeind gaan staan bij een opmerking als "ATAG is een kleine speler op de markt die de kruimels meepakt......"

Enfin: het punt over de koelkast is gemaakt. Weinig kans dat het rubber kostenloos vervangen wordt. Topicstarter kan altijd even een onderdelenhuis met reparatieservice een prijsopgave laten maken.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Samsung koelkast

Ongelezen bericht door 16again »

Is Samsung een conglomeraat?
Ja! Ruim 208.000 werknemers
http://nl.wikipedia.org/wiki/Samsung_Group
ATAG haalt de side by side kasten uit Amerika; goh, ligt dat in het verre oosten
Ik had het over electronica (radio en TV computers), niet over witgoed! Heb je nog electronicaproducten in huis die niet uit het verre oosten komen?

op http://www.werkenbijatag.nl/ kun je niet lezen hoeveel werknemers ATAG heeft, wel dat ze GEEN enkele vacature hebben!

Gesloten