LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schuller alternatief?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Kasteel78
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2014 14:11

Schuller alternatief?

Ongelezen bericht door Kasteel78 »

Hallo Allemaal.

Ik maak al enige tijd gebruik van de kennis die hier op het forum gedeeld wordt, waarvoor dank. Omdat ik nu met enkele concrete vragen zit over de aanschaf van een keuken voor onze nieuwe woning zou graag jullie mening horen.

We hebben een schuller keuken op het oog (Type Sorento van Superkeukens). Hiervan hebben we al een offerte. Deze heeft degelijke laden met glazen platen in de zijden en is voorzien van Blum scharnieren. Ook zijn de panelen mooi afgewerkt, waarbij de kunststof folie naadloos door loopt over de zijkanten van de panelen. Hierdoor is alleen boven en onder een stripje te zien. Ook is het mogelijk om een tweedelig vaatwasserpaneel te plaatsen, waardoor de greeplijsten tussen de laden doorlopen.

Nu zoeken we nog een alternatief (greeploos) design. Ik lees hier op het forum veel positiefs over systemat. De AV4030 keuken spreekt ons ook erg aan. Voordat ik voor niks een zaterdagmiddag bij de verkeerde keukenzaak rond loop, wil graag enkele punten over systemat weten.

- Welke keuken is kwalitatief beter,Schuller of Systemat?
- Blum of Hettich? Is er een groot verschil?
- Is de AV4030 er ook met kunststof panelen en hoe is die kwaliteit panelen?
- Is een tweedelig vaatwasserpaneel ook bij systemat mogelijk?

Tenslotte een algemene vraag. Als ik de (gewenste) apparatuur op kieskeurig opzoek dan vind ik prijzen die 40 tot 50% onder de advies prijs liggen. Is het correct om aan te nemen dat een keukenleverancier deze prijzen moet kunnen evenaren?

Veel vragen, maar toch alvast bedankt voor jullie reacties.

stofzuigertje

Re: Schuller alternatief?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een goede monteur is vaak belangrijker dan merk, want een perfecte voordelige Ikea is nog altijd beter als een slecht geplaatste die 3x duurder is en alleen maar ergernis zal geven.

Een goed gemonteerde dus hebben ze eigen monteurs met hun garantie of voordelige ingehuurde zoals de Mandemakers groep soms prima keukens erg creatief plaatsen?

Kasteel78
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2014 14:11

Re: Schuller alternatief?

Ongelezen bericht door Kasteel78 »

Bedankt voor je reactie stofzuigertje. Ik zal dit argument zeker meenemen in mijn overweging om bij een bepaalde winkel wel of niet te kopen.

Ik zit nu echter nog in de orientatie fase wat betreft de keuken zelf. Afgelopen weekend zijn we bij ASWA en Nuva geweest om verschillende keukens te bekijken. Bij beiden hebben we de pronorm y-line bekeken, maar ik had het gevoel dat dat te prijzig ging worden.

Bij Nuva hebben gekeken naar een greeploze systemat (4030). De bovenstaande vragen zijn dus grotendeels beantwoord. Binnekort laten we een offerte voor de sytemat maken. Weet iemand toevallig nog andere systemat dealers (niet DMG) in eindhoven of omgeving? Ik ben ook geinteresseerd in adressen net over grens in Duitsland of Belgie.

Alvast dank.

Kasteel

*.*
Berichten: 169
Lid geworden op: 11 sep 2007 14:18

Re: Schuller alternatief?

Ongelezen bericht door *.* »

Schuller ligt kwalitatief (slechts wat details) ietsje hoger dan een systemat keuken.

Adressen net over de grens in Duitsland heeft weinig zin, 80% is toch ook DMG daar.
Straks ben je 200 euro benzine extra kwijt voor 100 euro voordeel.

Emma Jansen
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 apr 2014 12:28

Re: Schuller alternatief?

Ongelezen bericht door Emma Jansen »

Kiezen jullie nu voor fronten met een folieafwerking?

Ik zou hier kiezen voor zijdeglans gelakte afwerking, dan zijn de kanten en hoeken fraaier afgewerkt en weet je zeker dat je in de toekomst geen loslaten van folieprobleem krijgt wat vaak bij de vaatwasser, koeler of afzuiger voorkomt, daar waar vocht en warmte is.

In jullie geval zou ik ook eens informeren bij Siematic, of als de deuren van Systemat gelakt zijn voor deze kiezen. Prijs zal hier de doorslag geven maar je kunt shoppen.

Een keukenwinkel kan niet mee met de prijzen van bijvoorbeeld de aanbieders op kieskeurig.

Of doen dat wel maar dan betaal je dit vaak zelf weer terug in het keukenmeubel of werkblad.

Emma Jansen
Laatst gewijzigd door Emma Jansen op 23 apr 2014 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.

*.*
Berichten: 169
Lid geworden op: 11 sep 2007 14:18

Re: Schuller alternatief?

Ongelezen bericht door *.* »

KeukenVraagbaak.nl schreef: bij Siematic, of als de deuren van Systemat gelakt zijn voor deze kiezen.
Gezien het aantal berichten waarop Emma Jansen reageert en de weinig inhoudelijke, lees oppervlakkige antwoorden zie ik dit niet anders dan spam voor de vraagbaak.

Sie-matic mag in Nederland door de marketing als een topmerk worden neergezet, maar echt veel beter als anderen is het merk echt niet. Schuller, Systemat en Siematic zijn aan elkaar gewaagd.

Emma Jansen
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 apr 2014 12:28

Re: Schuller alternatief?

Ongelezen bericht door Emma Jansen »

Ik heb nog wel een aantal tips voor keukenfabrikanten die in aanmerking komen.

Laat maar weten of je nog meer info nodig hebt voor de aanschaf van jullie keuken.

Ik heb geen voorkeur, ben van niemand afhankelijk en gebruik mijn kennis en ervaringen vanuit de markt om deze te delen met de mensen.

Gewoon omdat ik dit leuk vind en er een goed gevoel bij krijg.

Uiteraard kan ik ook niet alles weten en leer elke dag weer, we kunnen elkaar helpen.

Emma Jansen

Gesloten