LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SCMIDT DUUR advies was NEEM KUNSTOF

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
HELP123
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 dec 2005 08:51

SCMIDT DUUR advies was NEEM KUNSTOF

Ongelezen bericht door HELP123 »

Ik heb een offerte voor een schmidt keuken marryville houten fronten met alles siemens apparatuur. Een traditionele schouw, pilaster en kroonlijst.

Keuken is 300 plus 180.
Bedrag 15000 incl installeren.

Nu vind ik redelijk prijzig mischien wil ik teveel voor weining.

Keuken winkel geeft aan dat als wij een goede kwaliteit kunstof nemen dat het dan 30% goedkoper is.

Maar wat is goede kunstof is dat mdf kunstof gelakt of gewoon een folie erom heen.

Of moeten we de schmidt keuken strippen, zodat hij goedkoper wordt of na andere winkel gaan.

Blauw Dopje
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 nov 2005 14:28

Re: SCMIDT DUUR advies was NEEM KUNSTOF

Ongelezen bericht door Blauw Dopje »

Tja, als ik dat zo lees, dan zijn je wensen duidelijk boven je budget. De door jou genoemde prijs komt op mij niet als duur over. Maar....

* Waarom perse een houten front(is idd duurder dan kunststof)?
* Waarom alles Siemens( is nu niet het voordeligste merk) er zijn goede alternatieve merken en dan bedoel ik echt niet gelijk Indesit?
* Waarom perse Schmidt?

Ik neem aan dat de winkel een mdf folie front bedoeld.

Dus ja, of je budget bijstellen of je wensen bijstellen.

suc6

HELP123
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 dec 2005 08:51

Re: SCMIDT DUUR advies was NEEM KUNSTOF

Ongelezen bericht door HELP123 »

Waarom hout. Omdat dit denk ik duurzamer is dan kunstof.

Siemens omdat er een actie was met 50% korting plus 5 jaar garantie.

Waarom schmidt omdat deze toevallig in de showroom stond en wij erg mooi vonden. Maar is er een goedkoper en goed alternatief

Maar wat voor soort goede kunstof is er . Of is MDF gelakt beter

Blauw Dopje
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 nov 2005 14:28

Re: SCMIDT DUUR advies was NEEM KUNSTOF

Ongelezen bericht door Blauw Dopje »

Waarom hout. Omdat dit denk ik duurzamer is dan kunstof.
Er zal best een verschil in zitten, maar het is niet zo dat kunststof zo slecht is. Maar als je hout wilt is dat natuurlijk goed, maar realiseer wel dat dat wat duurder is.
Siemens omdat er een actie was met 50% korting plus 5 jaar garantie.
Die 50% is natuurlijk een wassen neus. Hoewel 50 % redelijk veel is, is een korting op de adviesprijzen eigenlijk wel standaard. Maar als je nu een Siemens apparaat neemt met 50% korting of een AEG apparaat met bijvoorbeeld 30 % korting ben je eigenlijk net zo veel, zoniet minder kwijt. En die 5 jaar garantie: dat doen bijna alle merken als je meer dan 3 of 4 apparaten in 1 keer koopt.
Waarom schmidt omdat deze toevallig in de showroom stond en wij erg mooi vonden. Maar is er een goedkoper en goed alternatief
Weet bijna zeker van wel. Maar goed, zo goed ken ik Schmidt nu ook weer niet. Maar ik zou zeggen kijk eens goed rond.
Maar wat voor soort goede kunstof is er . Of is MDF gelakt beter
Er zijn diverse merken met MDF folie deuren. Ik denk dat zo´n 75 % van het totale assortiment folie deuren zijn. Met MDF gelakte deuren heb je deuren die wat beter bestand zijn tegen o.a. hitte, maar deze zijn wel weer krasgevoeliger.

HELP123
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 dec 2005 08:51

Re: SCMIDT DUUR advies was NEEM KUNSTOF

Ongelezen bericht door HELP123 »

Ik heb begrepen dat een kunstof of folie deur dus los kunnen gaan bij verhitting en dat is natuurlijk raar als er in een keuken gekookt wordt.

Daarom wilde ik hout. Weet jij wel merk een goed mdf gelakt frontje verkoopt of is dat alleen bruynzeel

habe
Berichten: 122
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:40

Re: SCMIDT DUUR advies was NEEM KUNSTOF

Ongelezen bericht door habe »

Ik vind € 15.000,00 toch nog wel wat aan de hoge kant. Of heb je ook nog een granieten blad met rugwanden. Indien je een kunststof blad hebt, denk ik dat jouw Schmidt offerte wel kan zakken naar
ca: € 13.000,00. Het model Maryville is n.l. heel laag geprijsd. Een vergelijkbaar (goedkoper)houten front zul je nergens vinden. Ik heb nl. (in opdracht) diverse prijsvergelijkingen gemaakt van massief hout bij verschillende merken. Dus.............probeer gerust nog wat van de prijs af te krijgen.

Blauw Dopje
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 nov 2005 14:28

Re: SCMIDT DUUR advies was NEEM KUNSTOF

Ongelezen bericht door Blauw Dopje »

Ik heb begrepen dat een kunstof of folie deur dus los kunnen gaan bij verhitting en dat is natuurlijk raar als er in een keuken gekookt wordt.
Als er in een keuken gekookt wordt, wil dit nog niet zeggen dat de frontjes verhit worden. Bij normaal gebruik blijft de folie gewoon op de deurtjes. Je moet natuurlijk geen waterkoker onder je bovenkastje zetten.

Gelakte frontjes worden onder andere verkocht door Ebke, Pronorm en er zullen er vast nog veel meer zijn.

HELP123
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 dec 2005 08:51

Re: SCMIDT DUUR advies was NEEM KUNSTOF

Ongelezen bericht door HELP123 »

Habe,

Ik heb inderdaad een granieten aanrechtblad plus wasbak.

Het is met name de pilaster en de schouw die de prijs opdrijven. De schouw alleen kost al 2500 euro. Mischien toch maar een gewone afzuigkap nemen.

Blauw Dopje
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 nov 2005 14:28

Re: SCMIDT DUUR advies was NEEM KUNSTOF

Ongelezen bericht door Blauw Dopje »

2500 EURO !!!!????? :shock:

Wat een geld zeg.

HELP123
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 dec 2005 08:51

Re: SCMIDT DUUR advies was NEEM KUNSTOF

Ongelezen bericht door HELP123 »

Is dat duur voor schouw. Ik ben niet op de hoogte van de prijs.

Maar het is een schouw tot aan het plafond met een houten lambrizering en een kroonlijst.


De keuken is een landelijke keuken kunnen we daar ook een moderne afzuigkap gebruiken of past dit niet ibj een landelijke keuken. Wat dit zal natuurlijk de prijs van de keuken doen dalen.

Blauw Dopje
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 nov 2005 14:28

Re: SCMIDT DUUR advies was NEEM KUNSTOF

Ongelezen bericht door Blauw Dopje »

Ik zal niet zeggen dat het duur is, maar een hoop geld vind ik het wel. En ik ben best wat gewend. Het moet wel een hele mooie schouw zijn wil ik er dat voor betalen.

Ik denk zeker dat er een schouw voor te bestellen is die bij de keuken past, maar dat moet je dan ook willen. Als je dit niet wilt en die mooie schouw met lambrisering wel, dan moet je dat er gewoon voor betalen.

Als ik zo lees wat er allemaal in die keuken zit, denk ik dat je gewoon een dure smaak hebt, en tja.... dan moet je een hoge prijs betalen.

Geeft niet hoor, ik heb ook zo'n vrouw met zo'n smaak :wink:

keukenvakman
Berichten: 136
Lid geworden op: 03 jan 2006 22:24

Re: SCMIDT DUUR advies was NEEM KUNSTOF

Ongelezen bericht door keukenvakman »

Heb even gekeken, schouw kost 800 euro! Mét profielpanelen wel te verstaan.

50 % korting op apparaten is een utopie! U betaald het waarschijnlijk bij het werkblad op, (of op de schouw?)

Vraag uw buurman eens om 100 euro aan u te geven, dat zal hij zeker niet zomaar doen, waaron een keukenzaak wel?

HELP123
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 dec 2005 08:51

Re: SCMIDT DUUR advies was NEEM KUNSTOF

Ongelezen bericht door HELP123 »

Keukenvak man

Kan ik de keuken niet bij jou kopen!!!!

keukenvakman
Berichten: 136
Lid geworden op: 03 jan 2006 22:24

Re: SCMIDT DUUR advies was NEEM KUNSTOF

Ongelezen bericht door keukenvakman »

Is mogelijk! ik maak vrijblijvend een netto offerte.

HELP123
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 dec 2005 08:51

Re: SCMIDT DUUR advies was NEEM KUNSTOF

Ongelezen bericht door HELP123 »

Wat voor gegeven heb je nodig

Het betreft een schmidt maryvill vanille gelakt.

een kant is 3 meter met beneden
een kast van 60, een vaatwasserkast 60 , een spoelbak kast 60
en twee laden kasten van 50 waarop een siemens kookplaat komt van 78 cm. Daarop een grantieten aanrechtblad gato incl graniet spoelbak
3 pilasters met kruisje

Boven 2 kasten van 40 en 1 glas kast van 80 of 90 weet niet exact. Dan een schouw. Plus 2 pilaster kroonlijst en lichtlijst met blokjes.

Aan de overkant een hoge kast voor koelvries combinatie en een zelfde hoge kast en een hoge kast voor oven en magnetron, ook pilaster met zijwandbekleding en kroonlijst.

appartuur siemens maar mag ook bosch of aeg.

ik hoor het graag

HELP123
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 dec 2005 08:51

Re: SCMIDT DUUR advies was NEEM KUNSTOF

Ongelezen bericht door HELP123 »

Ik heb het gemaild ik weet niet of je ontvangen hebt het bericht is nl verwijderd.

HELP123
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 dec 2005 08:51

Re: SCMIDT DUUR advies was NEEM KUNSTOF

Ongelezen bericht door HELP123 »

keukenvakman,

Heb je het ontvangen

keukenvakman
Berichten: 136
Lid geworden op: 03 jan 2006 22:24

Re: SCMIDT DUUR advies was NEEM KUNSTOF

Ongelezen bericht door keukenvakman »

Heb de prijs van de keuken al klaar. hoe is de montage omschreven?

HELP123
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 dec 2005 08:51

Re: SCMIDT DUUR advies was NEEM KUNSTOF

Ongelezen bericht door HELP123 »

Er staat gebruiksklaar en het is 1163 montage.

Gesloten