LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Show je keuken!

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Heksie
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 okt 2008 19:54

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door Heksie »

Afbeelding

Aangezien ik vandaag heb gehoord dat de financiering echt rond is een foto van mijn (toekomstige) keuken :)

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 30 jan 2009 00:05, 1 keer totaal gewijzigd.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door S. »

Kijk, dit vind ik nou zo'n leuk topic.
Heb een jaar of 4 geleden ook als eens zoiets geopend.
Zal wel niet meer terug te vinden zijn.
En mijn keuken is ernstig uit de mode, vrees ik.
Is nu 4 of 5 jaar oud.
Nu zie je veel witte hoogglans en toen juist veel kleuren, hout en kaderdeurtjes.
Dit was nog een van de rustigste modellen.



Afbeelding
Afbeelding

Heksie
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 okt 2008 19:54

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door Heksie »

Kijkend naar jullie keukens in vergelijk met mijn toekomstige keuken heb ik toch maar besloten er een nieuwe keuken in te laten zetten. Hier alvast de voorpret en hopelijk snel de foto's van hoe het werkelijk is geworden.

Afbeelding
(ik had m liever in het roze gehad, maar dat leek me niet heel verstandig)

keukenprincess
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 jan 2008 22:16

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door keukenprincess »

Jammer S., je 2e foto is alleen een kruisje :(
Ik vind je keuken niet uit de mode hoor, ik vind hem mooi! Ik denk dat er nog genoeg mensen zijn die niet van een strakke hoogglans keuken houden. Wij hebben ook net een keuken uitgezocht met kader deurtjes en een grote schouw! Helaas duurt het nog zeker een half jaar voordat ie geplaatst kan worden. Als dit topic dan nog bestaat zal ik ook foto's plaatsen, ik kan niet wachten!

kk61
Berichten: 79
Lid geworden op: 16 jun 2007 21:05

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door kk61 »

Strak model Heksie daar houd ik wel van.

Vraag mij alleen af of je de hete ovenschalen nog veilig uit de oven krijgt als de oven met een klepdeur is uitgerust ipv draaideur.
Tenzij je natuurlijk lang genoeg bent. :D

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Hoi Heksie, in eerste oogopslag een strakke mooie keuken, echter qua ontwerp heb ik er wat vragen bij.

*Waarom op het lange deel onder de spoelbak uittrekelementen? (verspringing van lijnen/geen symmetrie/onlogisch omdat een lade onder spoeldeel minder ruimte-rendement heeft/grepen vallen duidelijker op op donker front waardoor eerstgenoemde punten duidelijker worden)
*Waarom op korte zijde de verspringingen? (symmetrie?/niet beter 1 ladekast en hoekkast onder kookplaat te openen?)
*Had een vlakscherm in deze verdeling niet rustiger gestaan? Of is dit puur voor de "lichtinval" gedaan? ; zo ja, waarom dan geen kolom-afzuiger?

Hopenlijk heeft u wat aan deze vragen, zodat u gaat nadenken over het ontwerp; het is in de verste verte niet betweterig bedoeld!

groeten Zelfstandigste.

Heksie
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 okt 2008 19:54

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door Heksie »

Tja...ik wou perse alles bosch en een draaideur zat er niet bij. Maar ik ben redelijk lang dus gok dat het wel goed gaat komen :)

Wat is een vlakscherm?? Of ben ik nu hele blonde vragen aan het stellen? ) De enige reden waarom ik deze afzuiger heb gekozen is omdat ik deze de mooiste vind. Het samenspel met de rest van de keuken heb ik niet meegenomen

Qua keuken kon ik niet heel veel kanten op. Er zit namelijk nogal wat inbouwapparatuur in:
-Koelkast
-Onderbouw vriezer onder kookplaat
-Inbouw wasdroog combi
-Vaatwasser
-Combi oven
-CV in bovenkastje boven de gootsteen
-Lemans in de hoek (50 cm deur)
De hoek kon ik dus niet heel veel kanten mee op, aangezien ik maar 145 cm ruimte heb.
Deurtjes genoeg in mijn keuken, maar ik begon toch wel te zien dat ik lades ging missen. Wel zo handig voor dingen als bestek.
Deurtjes onder de gootsteen had ook gekund inderdaad, maar zo komt de 80 cm brede lade weer overeen met de 80 cm brede klepkast boven de bovenkast... (goede smoes????)

En betweterig, valt mee hoor! Altijd leuk om je ontwerp te verdedigen ;) hihi

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 12 feb 2010 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Heksie
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 okt 2008 19:54

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door Heksie »

oh, zo'n opbouwspoelbak leek me eigenlijk wel leuk :P

nee, maar zonder dollen. Ik heb er alle vertrouwen in dat het mooi zal worden. Met minder neem ik ook geen genoegen :). En als blijkt dat die afvoeren een probleem gaan geven kan ik altijd nog 2 deurtjes van 40 bestellen. Maar vooralsnog zijn zij de experts en als ze zeggen dat het kan dan ga ik daar maar even van uit....Desnoods vrees ik een deel van de afvoeren gewoon de muur in ;)

Maar je telling is juist. Er zit een wasdroog-combi naast de inbouw vriezer. Geen idee hoe ze dat zullen oplossen. Het was even spannend of de vriezer wel onder de kookplaat zou kunnen, maar omdat de onderkasten iets ruimer dan normaal bleef er genoeg ruimte over.

Maar we dwalen off topic. Het gaat hier om showen en verder zeggen of je het mooi of niet mooi vindt toch? Laten we het "verkoopadvies" in een ander topic bespreken... Ik wil hier vooral plaatjes zien :) Maar toch bedankt voor alle reacties...blijft leuk!

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 30 jan 2009 00:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Heksie
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 okt 2008 19:54

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door Heksie »

we kunnen ook niet allemaal hetzelfde mooi vinden toch? :) Ik wou vooral anders dan anders en dan zullen er altijd wat meer mensen zijn die daar niet over te spreken zijn...

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Hoi heksie,

Ik was al wat voorzichtig in m'n bewoordingen, uw uitleg heeft een hoop verklaart, met zoveel apparatuur in de keuken ben je beperkt in de variëteit.
Let er wel op dat de inbouw-apparatuur over het algemeen wit is en uw keuken een donker front heeft waardoor de naden (die bij onderbouwapparaten zeker aanwezig zijn!) meer op gaan vallen.

Geniet er maar van, uiteindelijk is het uw keuken en staat u er straks in dus het gaat er om of "heksie" tevreden is en niets anders!

Dilay
Berichten: 92
Lid geworden op: 07 jun 2008 11:47

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door Dilay »

Dit is mijn huidige keuken:

Nieuwe keuken wordt zwart wit hoogglans, heel anders dan deze :)

Afbeelding

zjoem
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 nov 2008 20:37

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door zjoem »

Dit is onze nieuwe keuken. Zoals je ziet houden wij niet van strak en modern.
Als middelpunt, mijn trots: de AGA six-four. Het ultieme voor mij was de AGA cooker, maar die was in onze keuken niet te plaatsen. Achteraf ben ik erg blij met dit fornuis, want dit biedt ons toch meer mogelijkheden.
De aankleding is nog niet helemaal af, maar ik ben benieuwd naar jullie reakties.
Afbeelding
Afbeelding

siemens
Berichten: 232
Lid geworden op: 08 apr 2008 19:33

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door siemens »

zo uit grootmoeders tijd, :wink:
je moet er van houwe

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 30 jan 2009 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.

ice1982
Berichten: 129
Lid geworden op: 29 nov 2007 22:33

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door ice1982 »

Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van dergelijke "Marianne Weber" keukens ;)

Heksie
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 okt 2008 19:54

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door Heksie »

heerlijk zo'n nieuwe oude keuken. Maar persoonlijk zou ik 'm nog iets extremer gedaan hebben. De kastdeurtjes ogen in dit geheel net iets te strak. Ik zou zelf voor een duidelijk zichtbaar houten relief op de deurtjes gekozen hebben. Maar verder helemaal super. Ik hou wel van anders dan anders!

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door legoleek »

:D Ja, eindelijk eens iemand die ook voor een echt fornuis gaat, (heb zelf ook een six-four) Al een keer alle ovens tegelijk gebruikt met koken ?

Alleen kleine noot van kritiek, waarom 2 verschillende handgrepen ? da's gewoon zonde. voor de rest top. (eigenlijk veel mooier dan al dat strakke van tegenwoordig)

@pfff
geboren 3 nov. : duplogirl 3325 gram :!:

Gesloten