LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Show je keuken!

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Treasa77
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 mei 2008 13:15

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door Treasa77 »

yo681, persoonlijk houd ik niet zo van hoogglans witte keukens met donkere bladen.
Maar deze is wel bijzonder mooi! Complimenten.

Fiebie
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2009 10:54

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door Fiebie »

Heel erg mooie keuken!
Vooral het blad dat doorloopt als stol.. Begin nu te twijfelen of dat bij ons ook niet mooier is (en prijziger waarschjnlijk :wink: )

Met beetje geluk krijgen wij m in november, zal ik m ook showen!

newbie88
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 okt 2009 15:22

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door newbie88 »

@Dutchienl
Servodrive is toch gigantisch duur? Of valt het mee? Het natuurlijk supermooi. Is het storingsgevoelig?

Dutchienl
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 sep 2009 00:41

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door Dutchienl »

@newbie88 Servodrive moet je zien als een extra luxe op een keuken en momenteel naar mijn weten de enige manier om een 100% greeploze keuken te kunnen creëren. Van de verkoper had ik begrepen dat dit systeem ooit als hulpmiddel uitgevonden was voor minder valide (denk aan MS), maar nu is het ook uitgegroeid tot een gadget (middel voor 100% greeploos).

Dat dit systeem extra kosten met zich mee brengt ontken ik niet, maar wat is duur? Het is een afweging die je moet maken. Voor de 1 is een subtiele greep/frees voldoende, de ander wil 100% greeploos. Bedenk wel dat een koelkast/vriezer/vaatwasser of was/droger NIET met dit systeem uitgerust kunnen worden zoals yo681 al omschreef dat zijn vaatwasser wel een (subtiele)greep heeft.

Om een prijs indicatie te geven, de offerte die ik hier heb liggen voor mijn keuken bestaat uit:

2 trafo’s (1 voor wand deel en 1 voor eiland)
11 units/handjes, 9 voor eiland en 2 voor wanddeel.

Gezamenlijk kost mij dit dan +/- €1300

Of dit systeem storingsgevoelig is weet ik tot dusver nog niet, want ik bezit momenteel “nog” geen keuken met Servodrive, deze vraag kan yo681 jou beter beantwoorden. De enige ervaring die ik met u kan delen is dat toen wij met de showmodellen speelde dit geen complicaties opleverde.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door kweenie »

Het is niet het enige systeem, maar wel een mooi en prijzig systeem.

Je kunt ook met touch-beslag, of (zoals ze dit bij Blum beslag noemen) met 'tip-on' beslag werken. Daarmee 'klikken' de lades en deuren mechanisch open als je op de deur of lade klikt. Zulke systemen zie je ook vaak bij 'gewone' woonkamermeubels, van goedkope Ikea totaan dure designkasten. Enige nadeel is dat de lades bij het dicht doen niet vanzelf zich 'dichttrekken', maar dat je de la ook dicht moet 'klikken' of duwen.

Grote voordelen zijn dat dit systeem maar een paar tientjes kost, en je het in principe bij elk soort lades/deuren kunt toepassen waar je anders een handgreep zou gebruiken.

Cleo81
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 jan 2009 18:54

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door Cleo81 »

kweenie schreef:Het is niet het enige systeem, maar wel een mooi en prijzig systeem.

Grote voordelen zijn dat dit systeem maar een paar tientjes kost, en je het in principe bij elk soort lades/deuren kunt toepassen waar je anders een handgreep zou gebruiken.
Dit systeem ken ik wel, gek genoeg hadden mijn ouders dit jaren geleden al in hun caravan, zodat je je niet stootte aan grepen op kastjes en deuren...vraag ik toch wederom af of dit wel geschikt zou zijn voor 'zware' deuren als de koelkast en vaatwasser? Ik ben benieuwd wanneer de eerste echte greeploze keuken een feit is :mrgreen:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door kweenie »

Voor vaatwasser, koelkast en vriezer zijn zulke greeploze sluitingen volgens mij (nog) geen van allen toepasbaar. Bij normale kastjes en laden is weinig kracht nodig om de deuren te openen, maar om bv. de sluiting van een vaatwasser te openen, is wel behoorlijk veel kracht nodig. Dan zou de servodrive met wel erg zware motoren moeten worden uitgevoerd. Ik denk niet dat die dat (nu) aankunnen.

Maar een voordeel, tegenwoordig wordt zulke apparatuur toch vaak in een aparte (hoge) kast gezet. Het aanrecht kan dus 'rustig' blijven.

mich007
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 mar 2009 13:15

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door mich007 »

vraagje aan yo681: Allereerst een hele mooie keuken. Min of meer dezelfde smaak als de keuken die ze volgende week bij mij thuis komen plaatsen ;).

Had ik alleen even een vraagje over de 'hangende spots' boven dat schiereilandgedeelte?
Heb je deze bij de keuken meegekocht of heb je deze ergens anders los gekocht?
Ikzelf heb namelijk ook 2 spot-aansluitingen boven mijn schiereiland gemaakt en het was in eerste instantie de bedoeling om hier 2 inbouwspots in te maken. Dit vind ik echter veel sfeervoller.

Andere vraag: Nu heb ik hier 2 aansluitingen voor inbouwspots in het plafond. Kunnen deze spots hier op aangesloten worden of moeten deze op centraaldozen worden aangesloten?

yo681
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 jan 2008 11:42

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door yo681 »

dank u allen voor de complimenten, we zijn er nog steeds blij mee :D

die lampen heb ik zelf los gekocht, het zijn gewone halogeen lampen, dus als je 220volt uit je plafond hebt, kan je ze gewoon aansluiten.
met 12volt gaat het helaas niet lukken, omdat zij vrij fel moeten zijn.
ik heb zelf draad moeten aanleggen en vervolgens ook een aparte schakelaar aan de overkant, gelukkig wel voordat de stukadoor kwam ;)

Fiebie
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2009 10:54

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door Fiebie »

Even kijken of ik ook plaatje kan plakken...

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Fiebie op 14 nov 2009 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Fiebie
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2009 10:54

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door Fiebie »

Zoals in de hele bouw is er ook iets mis gegaan met de keuken.. composieten blad is gebroken... :cry:
En er misten wat dingen (afdekstol op wandkast en paar dempers) dus kunnen er nog geen gebruik van maken. Maar vind m nu al super mooi, kan alleen maar mooier worden! :lol:

Wordt vervolgd!

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Zoals in de hele bouw is er ook iets mis gegaan met de keuken.. composieten blad is gebroken...
En er misten wat dingen (afdekstol op wandkast en paar dempers)
Blad gebroken kan gebeuren, echt vervelend!.... :( afdekstol manco is gewoon slordig.... :evil:

Verders mooie keuken, doorloop rond de 90cm? (tegels 40x40). Hangt de wasemkap niet errug hoog? Spoelen en koken aan 1 kant denk ik, eindelijk logica!

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door maxx »

Leuke opstelling, past mooi in die ruimte.

Die eilandkap..... is die recirculatie of met een uitgaan naar de boze buitenwereld? Als het geen recirculatie is dan is dat rooster in de buis toch niet nodig?

Witte greeplijsten had ook mooi geweest. Toch weer even anders.

Blad gebroken....... de afmetingen worden ook steeds gekker en dan gaat het wel eens fout. Brak deze in de vrachtwagen of tijdens de montage?

MVG

Fiebie
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2009 10:54

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door Fiebie »

Afdekstol was er wel, waren ze vergeten uit te laden.
Blad is in de vrachtwagen gebroken. Waarschijnlijk bij de uitsparing voor de gaskookplaat.
Koken en spoelen idd aan 1 kant, ik snap niet hoe iemand ooit bedacht heeft dat je met je hete pan aardappels om het eiland heen moet om af te gieten.
Afzuigkap is naar mijn weten alleen afvoer naar buiten, dus geen idee waarom daar rooster zit. Was me niet opgevallen. Hij hangt voor mij goed zo, op voorhoofd hoogte.
Tegels zijn 60x60, en RVS greeplijst en plint vond mijn vriend erg mooi. Past ook wel bij de hoekprofielen.

Aan de bediening van oven moet ik nog wel wennen, das domme fout van mezelf geweest. (had niet alleen naar buitenkant en functies moeten kijken, maar ook naar "hoe in te stellen")

Hopelijk volgende week compleet plaatje!

helloworld
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 aug 2009 16:09

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door helloworld »

Mooie keuken Fiebie! De kleur past goed bij de ruimte. Het lijkt net een plaatje :-D Heb je daar trouwens Bosch oven staan? Bevallen die? We hadden in eerste instantie ook voor Bosch gekozen, maar later toch voor Siemens gegaan.

Fiebie
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2009 10:54

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door Fiebie »

Afbeelding
Afbeelding

Eindelijk voortgang met onze keuken. Hij is nu compleet, op de gaskookplaat na. we hadden een nieuwer model gekozen, maar deze was nog niet leverbaar. en ik heb zo'n vermoeden dat die ook niet meer bij ons komt, aangezien we niks meer horen van de verkoper. Denk dat ie ons wel beetje "zat" is, gezien alle mankementen..

Moet alleen nog wat bedenken op die senseo, ik vind het niks zo..

En de ruimte moet nog afgewerkt worden, maar dat kump nog wel!

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door pfffff »

Nette keuken evengoed, alleen de senseo even in de schuur zetten.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door sprookje »

ik heb hier ergens gelezen zo snel de finaciering rond is komt er een nieuwe keuken,en nu stel ik mij de vraag sinds wanneer wordt een keuken beleend.Is een keuken kopen dan niet cash betalen? Vind het vreemd dat mensen gaan lenen om een nieuwe keuken te kopen en al zeker als de oude nog best meekan. :shock:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door kweenie »

Vaak is een nieuwe keuken onderdeel van een wat grotere verbouwing, waar veel geld mee gemoeid is.

Bovendien is de rente aftrekbaar en wordt er vaak tegen een (lage) hypotheekrente geleend. Daardoor is de netto te betalen rente niet veel hoger (en soms zelfs lager) dan wat je op een spaarrente kunt krijgen. Het is dan dus voordeliger om te lenen, zelfs als je het spaargeld zou hebben.

Simpel voorbeeldje, bruto hypotheekrente 5%, bij 40% inkomstenbelasting betaal je dan netto 3%. Als de spaarrente 3½% is, dan levert het lenen in plaats van met spaargeld betalen je per saldo ½% voordeel op. En bovendien houd je dan nog een spaarbuffer achter de hand.

Traphuis116
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 nov 2009 16:07

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door Traphuis116 »

sprookje schreef:ik heb hier ergens gelezen zo snel de finaciering rond is komt er een nieuwe keuken,en nu stel ik mij de vraag sinds wanneer wordt een keuken beleend.Is een keuken kopen dan niet cash betalen? Vind het vreemd dat mensen gaan lenen om een nieuwe keuken te kopen en al zeker als de oude nog best meekan. :shock:
Vrij eenvoudig, wij kopen een nieuwbouwhuis, dus er moet een nieuwe keuken in, we kunnen ervoor kiezen om of de bouwrente mee te financieren, wat niet slim is omdat deze niet aftrekbaar is, ivm rente op rente. Of we financieren de keuken mee, wij hebben voor het laatste gekozen. Wij kunnen niet beide zelf betalen!

@Fiene, heb jij rvs plinten onder de kastjes of donker grijs gelakt? Kan het niet zo goed zien.
Ik vind het wel een fantastisch mooie keuken zo hoor, mooi die dikke stolwanden, hoe breed zijn die?
Gefeliciteerd!

Gesloten