LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Siematic keukens kwalitatief goed??

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
plock
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 sep 2008 00:16

Siematic keukens kwalitatief goed??

Ongelezen bericht door plock »

Er zijn vele discussies over goede of slechte keukens, Siematic zou een kwalitatief goed merk zijn... Wij hebben een witte Siematic keuken, en ik zou een ieder toch echt afraden om veel geld te gaan betalen voor een witte Siematic keuken. Wij hebben gekozen voor een witte greeploze keuken, de kleur wit is echter na 6 jaar ver te zoeken, vooral de kunststof randen, en de verkleuring is op sommige plekken erger dan op andere plekken. Een belletje naar Siematic leert ons dat wij gewoon pech hebben, daar de keuken ouder dan 5 jaar is en dat Siematic hier niets aan wil doen. Volgens de medewerker van Siematic hadden we kunnen weten dat wit verkleurd en zijn zij niet van plan om hier nog iets aan te doen.

Tijdens het verkoopgesprek is ons echter nooit gemeld dat de keuken gaat verkleuren, en het lijkt me ook niet dat dat ooit in een gesprek verteld gaat worden. Voor Euro 7.000,-- minder koop je dus een kwalitatief identieke keuken die misschien ook na 5 jaar verkleurd, maar dan heb je in ieder geval wel Euro 7.000,-- minder uitgegeven!!!!

Mocht je dus voor een witte Siematic keuken willen kiezen: bedenk heel goed of dat je zuurverdiende geld waard is, mocht je een keuken willen die dezelfde kleur behoudt dan zou ik echt heel goed nadenken of je je geld aan een Siematic keuken uit wilt geven.
Laatst gewijzigd door plock op 05 jan 2017 11:15, 2 keer totaal gewijzigd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Siematic keukens kwalitatief goed??

Ongelezen bericht door kweenie »

Hangt ook sterk van het materiaal af. Een witte keuken kan ook wel gewoon wit blijven.

(Overigens is naar mijn mening Siematic vooral een merk met een goede PR, waarbij ze zich in de prijsstelling en in het imago een slagje beter voordoen dan ze werkelijk zijn. Niet slecht, maar je betaalt er relatief veel voor de naam.)

BL2
Berichten: 4794
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Siematic keukens kwalitatief goed??

Ongelezen bericht door BL2 »

Wit hoeft zeker niet te verkleuren. Onze mooie witte Brugman keuken welke al in het huis zat, zit er nog steeds in, niet aan te zien dat deze al 15/20 jaar oud is, en nog altijd spierwit.
Een witte keuken hoeft dus helemaal niet te verkleuren, ik denk dat TS zich iets te makkelijk heeft laten afschepen door Siematic.

Overigens had je hier dit probleem ook al geplaatst:

viewtopic.php?f=15&t=164931&p=2306355&h ... c#p2306355

plock
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 sep 2008 00:16

Re: Siematic keukens kwalitatief goed??

Ongelezen bericht door plock »

breien schreef:
plock schreef:mocht je een keuken willen die dezelfde kleur behoudt dan raadt ik je ten stelligste af om een Siematic keuken te kopen!!!
Mocht je een keuken willen die dezelfde kleur behoudt dan raadt ik je ten stelligste af om een witte keuken te kopen!!!

dat is inderdaad de juiste aanvulling!

BL2
Berichten: 4794
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Siematic keukens kwalitatief goed??

Ongelezen bericht door BL2 »

Prima toch, probleem opgelost.
Koop,dus nooit een witte Siematic keuken, maar ga voor een kleur.
Wil je toch een witte keuken, neem een ander merk.

SuzanneKamper
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jan 2017 12:56
Contacteer:

Re: Siematic keukens kwalitatief goed??

Ongelezen bericht door SuzanneKamper »

Ik zou zeggen dat ze kwalitatief zeker niet slecht zijn. Mijn broer heeft al 15 jaar een Siematic keuken en die ziet er nog echt goed uit. Ik kan natuurlijk niet voor alle Siematic keukens spreken maar uit mijn ervaring zijn ze erg goed.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Siematic keukens kwalitatief goed??

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

breien schreef:
plock schreef:mocht je een keuken willen die dezelfde kleur behoudt dan raadt ik je ten stelligste af om een Siematic keuken te kopen!!!
Mocht je een keuken willen die dezelfde kleur behoudt dan raadt ik je ten stelligste af om een witte keuken te kopen!!!
Wat is wit?

Appelwit, wolkenwit, sneeuwwit, meeuwwit, loodwit, titaniumwit, zinkwit, ....

Hou er maar eens een kleurenwaaier bij. Je ziet dat elk soort wit dan een specifieke kleur (rood, blauw, groen, bruin, etc.) heeft die 'hapt'.
Bij grijs is het idemdito. Grijs kan dood grijs zijn maar ook een heel mooie 'geheime' kleur hebben. Als je die ontdekt weet je of hij past.

Gesloten