LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Siematic S2 hoogglanskeuken uit 2011 vergeeld

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
M3nn0123
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jun 2016 15:11

Siematic S2 hoogglanskeuken uit 2011 vergeeld

Ongelezen bericht door M3nn0123 »

Hallo allemaal,

Ik heb in 2011 een hooglans witte Siematic S2 keuken aangeschaft.

Probleem 1 (oud): Eigenlijk direct na levering ontdekte ik het eerste probleem: de grotere frontpanelen bleken niet zuiver recht/vlak maar stonden hol. Na een hoop gezeur met de dealer Alka keukens heeft Siematic een aantal panelen opnieuw geleverd maar deze waren ook hol, weliswaar iets minder dan de eerste zending. Ik heb het destijds opgegeven maar het stoort me eigenlijk nog steeds en al helemaal omdat Siematic een premium merk is. Ik ben benieuwd of er meerdere Siematic S2 kopers uit dezelfde periode hetzelfde probleem hebben.

Probleem 2 (nieuw en meest urgent): het is mij recentelijk opgevallen dat de linkerkant van de keuken behoorlijk aan het vergelen is. Zowel de zijkanten als de frontpanelen. Hetzelfde geldt voor de bovenkasten aan deze kant van de keuken. Deze kant van de keuken zit aan het raam maar de luxaflexen zijn altijd deels dichtgedraait zodat direct zonlicht niet naar binnen kan schijnen. De vergeling is zodanig dat het behoorlijk begint af te steken tov de rest van de spierwitte keuken.

Wat betreft probleem 2 vraag ik mij af wat mijn rechten zijn en welke instantie mij eventueel kan helpen mijn recht te halen. Ik verwacht dat de dealer Alka mij niet schadeloos of deels schadeloos zal stellen. Ik vraag mij ook af wat de gebruikelijke garantieperiode is als het gaat om het verkleuren van een spierwitte keuken.

Alvast bedankt voor de hulp

Zwartkate
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 mar 2006 15:41

Re: Siematic S2 hoogglanskeuken uit 2011 vergeeld

Ongelezen bericht door Zwartkate »

Allereerst contact opnemen met de dealer (hij heeft je de keuken geleverd) en als je er niet uitkomt, bij hem een officiële klacht neerleggen. Kom je er dan nog niet uit, dan een klacht op klachtenkompas plaatsen. Kom je er dan nog steeds niet uit, dan de klacht voorleggen aan de klachtencommissie die over keukens gaat. (Hopelijk is de dealer Alka aangesloten bij die klachtencommissie). (Of anders bij een commissie waar Alka wel is aangesloten. Tot slot blijft dan de gang naar de rechter nog over. Succes.

M3nn0123
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jun 2016 15:11

Re: Siematic S2 hoogglanskeuken uit 2011 vergeeld

Ongelezen bericht door M3nn0123 »

Nou, Alka belde net: Siematic gaat alle fronten en panelen opnieuw leveren. Goed geregeld. Bedankt voor de hulp hier.

Ik had het probleem eerder per email aangemeld bij Alka en ze hebben netjes een email gestuurd dat het in behandeling is bij de Siematic fabriek.

Zwartkate
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 mar 2006 15:41

Re: Siematic S2 hoogglanskeuken uit 2011 vergeeld

Ongelezen bericht door Zwartkate »

Fijn dat het zo wordt opgelost. Hopelijk beleef je nog veel plezier aan je keuken.

Marktkenner
Berichten: 230
Lid geworden op: 25 jul 2007 12:34

Re: Siematic S2 hoogglanskeuken uit 2011 vergeeld

Ongelezen bericht door Marktkenner »

En hebben ze ook aangegeven wat de oorzaak is/was van het verkleuren?
Was het een lak of kunststof hoogglans?

M3nn0123
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jun 2016 15:11

Re: Siematic S2 hoogglanskeuken uit 2011 vergeeld

Ongelezen bericht door M3nn0123 »

Het was een kunsstof hoogglans afwerking die net nieuw was en ondertussen niet meer geproduceerd wordt. De dealer liet er niet veel over los maar ik begreep dat het vaker voorkwam.

plock
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 sep 2008 00:16

Re: Siematic S2 hoogglanskeuken uit 2011 vergeeld

Ongelezen bericht door plock »

Wij hebben ook een witte Siematic keuken, geen hoogglans, maar deze vertoont na 6 jaar ook 50 tinten geel, vooral de randen van de kasten. Siematic gebeld, maar zij willen hier niets aan doen. Krijgen te horen dat we dat hadden kunnen weten bij een witte keuken, en daarmee werd het gesprek afgekapt. Zou af willen raden een witte Siematic keuken te kopen, tenzij je van gele keukens houdt of van plan bent iedere 5 jaar een nieuwe te kopen :-)
Laatst gewijzigd door plock op 05 jan 2017 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Siematic S2 hoogglanskeuken uit 2011 vergeeld

Ongelezen bericht door pfffff »

De kleur was waarschijnlijk lotus wit ?

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Siematic S2 hoogglanskeuken uit 2011 vergeeld

Ongelezen bericht door pfffff »

En Plock,s verhaal neem ik met een behoorlijke emmer zout

M3nn0123
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jun 2016 15:11

Re: Siematic S2 hoogglanskeuken uit 2011 vergeeld

Ongelezen bericht door M3nn0123 »

plock schreef:Wij hebben ook een witte Siematic keuken, geen hoogglans, maar deze vertoont na 6 jaar ook 50 tinten geel, vooral de randen van de kasten. Siematic gebeld, maar zij willen hier niets aan doen. Krijgen te horen dat we dat hadden kunnen weten bij een witte keuken, en daarmee werd het gesprek afgekapt. Zou af willen raden een witte Siematic keuken te kopen, tenzij je van gele keukens houdt of van plan bent iedere 5 jaar een nieuwe te kopen :-)
Ik denk dat het een kwestie is van blijven aanhouden, evt via de dealer. Het lijkt een bekend algemeen probleem te zijn met deze generatie fronten. Dus of de keuken nou 4,5 of 6 jaar oud is, hier moet iets te regelen zijn met Siematic

Gesloten