LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Siematic Villa Arena

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
perlato
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 mei 2008 16:15

Siematic Villa Arena

Ongelezen bericht door perlato »

Na alle nare berichten van het faillisement van Vendoplan zijn wij voorzichtig geworden met het betalen van de complete aankoopsom van een keuken.
Weet iemand of Siematic in Villa Arena ook soms op omvallen staat?

Ik hoor het graag.

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Siematic Villa Arena

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 26 jan 2009 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Siematic Villa Arena

Ongelezen bericht door legoleek »

waarom geen siematic dealer zoeken waar je achteraf kunt betalen ?

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Siematic Villa Arena

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 19 nov 2008 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.

perlato
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 mei 2008 16:15

Re: Siematic Villa Arena

Ongelezen bericht door perlato »

pfffff ben je weer aan het dollen met collega's :x

In ieder geval bedankt voor de tips.

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Siematic Villa Arena

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 19 nov 2008 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Siematic Villa Arena

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Heemstede...........

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Siematic Villa Arena

Ongelezen bericht door rayke »

Siematic in Villa Arena ook soms op omvallen staat?
Ben er van de week nog langs gelopen en volgens mij stonden de keukens nog rechtop.

wil800
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 okt 2008 23:24

Re: Siematic Villa Arena

Ongelezen bericht door wil800 »

Als je een eerlijke en betrouwbare oplossing zoekt voor een siematic keuken? Ga dan nooit, ik herhaal NOOIT naar Villa arena.
Dit is zowat de meest onbetrouwbare siematic verdeler die je kan vinden als je het mij vraagt.
Er zijn zeker héél betrouwbare siematic verdelers in Nederland begrijp me niet verkeerd, siematic is en blijft een top keuken.
Maar voor klantvriendelijkheid en een prijs kwaliteit verhouding die goed zit?
Ga gewoon elders!
Vooral de zaakvoerder is me teveel belust op verkoop en de zaak lijkt te lijden onder hetzelfde imago als de persoon in kwestie, namelijk een enge man die niet echt meelevend is met de klanten.
Mooie winkel is het wel maar schijn bedriegt!
Wij kochten de onze uiteindelijk bij SieMatic Keukenontwerpers Amsterdam en zijn zeer tevreden, een dag en nacht contrast!

forrelletje
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 dec 2004 20:54

Re: Siematic Villa Arena

Ongelezen bericht door forrelletje »

Overweeg eens naar duitsland te gaan geen cent aan te betalen en top service,en een goede prijs.
Waar wij hebben gekocht in Gronau hebben ze sie matic en nog andere merken.
Maak er een dag van wel eerst een afspraak maken.
Wij zijn in de fam de 4de die hier een keuken hebben gekocht.

gr Marijke

Koosgrt
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2008 22:49

Re: Siematic Villa Arena

Ongelezen bericht door Koosgrt »

Ik wil even reageren op het bericht van de heer will 800.
Wat deze man hier ten gehore brengt is niet overdreven!
Ik ben ook bij de destbetreffende winkel geweest en jongens nog aan toe, wat een oelewapper is me dat die manager, of wat hij ook is.
Hij bekijkt je zodanig met zijn miezerige brilletje en wil misschien vriendelijk overkomen maar wat will 800 zegt klopt tot op de millimeter.
Eens je interesse getoond hebt lijkt hij te veranderen in een haai die enkel nog de eruo's in zijn ogen lijkt te hebben.

Toch liet ik me overhalen een keuken te kopen maar andermaal wat men zegt is helemaal correct. De prijs kwaliteit verhouding is totaal verkeerd, dat merkte ik pas toen ik elders kwam.
Ik kan je Zaltbommel aanraden, mijn zwager kocht zijn keuken daar.
Een heel betrouwbare dealer als ik zie wat daar werd gedaan.

Nee die lange heipaal ziet mij nooit meer dus mensen, koop wat je wil en waar je wil maar geloof me en geloof Will 800.
Blijf weg uit villa arena en een tip?
Ze hebben nog een afdeling elders in het land als ik het goed vernomen heb, OPGEPAST jullie zijn gewaarschuwd!

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Siematic Villa Arena

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 26 jan 2009 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Koosgrt
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2008 22:49

Re: Siematic Villa Arena

Ongelezen bericht door Koosgrt »

Als ik met men zwager na de miskoop elders wil mee gaan kijken is dat mijn zaak!

Trouwens ik mag mensen waarschuwen voor misdadigers in de keukenwereld waar mensen hun zuur verdiende centen aan besteden.

Ga jij dan maar lekker kopen bij een dief maar ik heb mijn plicht gedaan en mijn landgenoten op zijn minst gewaarschuwd!!

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: Siematic Villa Arena

Ongelezen bericht door Eek »

Tsjjeee Koos beetje patriotische insteek niet ? Misdadigers,landgenoten...krijg er een beetje een WOII gevoel bij, maar bedankt voor je waarschuwing !

wil800
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 okt 2008 23:24

Re: Siematic Villa Arena

Ongelezen bericht door wil800 »

Ik ga hier niet veel meer aan toevoegen maar Koos heeft overschot van gelijk, hij drukt zich misschien wat bruusk uit maar ik begrijp zijn reactie volkomen.
Als je in desbetreffende toestand verkeerd dan kan je er pas van meepraten en geloof me, meer boerenbedrog dan daar vind je mijns inziens nergens in heel Nederland!
Dit gezegd zijnde hoop ik dat ierdereen intussen wel weet wat voor handelaar de persoon in kwestie intussen wel is.
Hij is en blijft onbetrouwbaar daar kan je donder op zeggen, om het met koos zijn woorden te zeggen: "een haai".
Groeten Wil.

silverio
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mar 2007 13:13

Re: Siematic Villa Arena

Ongelezen bericht door silverio »

De discussie is een beetje doodgebloed,wat jammer nou!
Er is vast nog wel iemand die zijn gal wil spuwen over die nare man!
Nou ik wacht in spanning af........................

VillaSucks
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 nov 2009 21:21

Re: Siematic Villa Arena

Ongelezen bericht door VillaSucks »

Nou bij deze dan...

VillaS is de grootste Siematic dealer in Nederland met twee vestigingen, Villa Arena in Amsterdam en Alexandrium III in Rotterdam. Deze zaak is van Dhr. Pril, en zijn vrouw doet de klantenservice.

Vorig jaar stom genoeg besloten hier een keuken te kopen. Het ontwerp was leuk en bruikbaar, de uitvoering en service is bar slecht. Nu na een jaar is de keuken nog steeds niet klaar, inmiddels 5 naleveringen gehad en ook de door hun ingehuurde monteur is er helemaal klaar mee.

De hoeveelheid dingen die hier fout gegaan zijn is niet in een post te verwerken. Zelfs mijn rechtsbijstand verzekering wordt hopeloos van de familie Pril, en stonden verbaasd over hun houding.

De fout zit hem niet alleen op management en klachtafhandeling/service, maar de basis van de problemen zit bij de ontwerpers. Ondanks dat het ontwerp binnen VillaS door een techneut nagekeken wordt klopt het van geen kanten. De fouten die wel opgemerkt worden, worden niet met de klant besproken.

Enkele (lang niet alle!!) punten doe zich openbaarde NA het tekenen van de opdracht:
- Levertijd bleek na inmeten opeens 2x zo lang te zijn (23 weken!!!)
- halverwege de levering kon de specifieke onderdelen niet meer geleverd worden en moest ik kiezen voor alternatieven
- Levering in 1x zoals geadverteerd kon toch niet
- Tekeningen klopten niet waardoor mijn aannemer verkeerde voorbereidingen heeft getroffen (dit werd pas duidelijk bij het monteren)
- De geleverde klopten niet, ook niet met de correcte tekeningen
- Iedereen was vergeten dat een greeplijst bij een greeploze keuken er voor zorgt dat een kast kleiner wordt. Gevolg was dat mijn koelkast niet meer paste. Ze kozen er voor de klant het vooral niet te laten weten, en hebben een kleinere koelkast geleverd die minder koste en wachten stilletjes af of het de klant opvalt
- Diverse deurtjes waren niet compleet of in de verkeerde kleur gespoten
- Door fouten in de tekening werd heel laat pas duidelijk dat de doorgang in mijn keuken onmogelijk werd (60cm)
- De extra kosten die hier uit volgde voor aangepaste kasten en deuren was voor eigen rekening
- Naleveringen zijn op 1x na niet compleet of niet goed geweest

Zo heb ik samen met mijn rechtsbijstand verzekering pagina's gevuld met gebreken, niet in het materiaal, maar in het ontwerp en de service van deze tent.

Zelfs collega Siematic leveranciers (ik heb hierover meerdere gesproken) waren allen geshockeerd!

Nu na een jaar is mijn keuken nog steeds niet af, en al zou hij af zijn heb ik nog steeds niet wat ik besteld heb. Nog steeds is mijn koelkast een slag kleiner, en heb ik extra stroomverbruik van een extra koelkast. Nog steeds zijn mijn bovenkasten minder diep dan gewenst. Nog steeds heb ik zelf moeten betalen voor alles wat anders was en alle aanpassingen om het er in te krijgen.

En er kon niet eens een excuus af of een bloemetje.

Nooit meer een Siematic....Nooit meer zaken doen met de Familie Pril.

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Siematic Villa Arena

Ongelezen bericht door pfffff »

Helaas

VillaSucks
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 nov 2009 21:21

Re: Siematic Villa Arena

Ongelezen bericht door VillaSucks »

Oh ja... inmiddels zijn ze al een tijdje failliet. Ik probeerde al tijden wat garantie dingen af te handelen maar kreeg op den duur geen reactie meer. Onder gegaan aan zijn overweldigende kwaliteitsnorm.

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Siematic Villa Arena

Ongelezen bericht door pfffff »

O, dan moet je even naar Ghana, daar is hij weer vrolijk verder aan de gang.Lost graag alles nog op voor zijn klanten
Je kan altijd nog SieMatic nederland te Breda proberen ?

Gesloten