LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] siemens combi-stoomoven

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
jose30
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 aug 2007 19:49

siemens combi-stoomoven

Ongelezen bericht door jose30 »

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met de Siemens combi-stoomoven HB36D570? Ik heb geprobeerd via de zoekfunctie informatie in te winnen, maar aangezien dit een redelijk nieuw model betreft kan ik er weinig informatie over vinden. Volgens de specificaties lijkt het een redelijk compleet apparaat. (Er is geen plek voor een aparte oven/magnetron). Iemand ervaring of suggesties?

Alvast bedankt

KlantAdam
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 jun 2007 07:58

Re: siemens combi-stoomoven

Ongelezen bericht door KlantAdam »

Hi Jose,

Begin gewoon eens bij de Siemenssite te kijken:
http://www.siemens.nl/huishouden/Prodde ... r=20001472

jose30
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 aug 2007 19:49

Re: siemens combi-stoomoven

Ongelezen bericht door jose30 »

Als je de specificaties bekijkt zou je er dus alles mee moeten kunnen. Ik vraag me alleen af of dit in praktijk ook zo werkt. Vandaar de vraag of iemand ervaring heeft. Misschien dat dat me een beetje helpt met het maken van de keuze, want je ziet door de bomen het bos niet meer....

m monteur
Berichten: 43
Lid geworden op: 27 jul 2007 11:57

Re: siemens combi-stoomoven

Ongelezen bericht door m monteur »

hallo jose,

als je wil weten hoe zo'n apparaat werkt kun je een workshop nemen.
het nadeel is dat siemens die past geeft als er een gekocht is.bij miele kun je wel een les krijgen.en bij bauknecht kun je een dvd (koken met rudolf) krijgen.misschien is het wat.

groet

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: siemens combi-stoomoven

Ongelezen bericht door joost28 »

Aangezien deze oven identiek is aan die van Neff en Bosch kan je wellicht het volgende doen. In de showroom van Neff en Bosch staat een opstelling van deze apparaten en vanaf eind augustus t/m medio oktober komt daar weer een kok demonstraties geven.

De enkelvoudige stoomoven hebben we gezien, die ziet er goed uit. De combi is ook een mooi apparaat, echter, hij heeft RVS binnenzijde en dat wil ik niet bij een oven.

KlantAdam
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 jun 2007 07:58

Re: siemens combi-stoomoven

Ongelezen bericht door KlantAdam »

Hoi Jose,

Wellicht moet je het eens proberen op de sites van de oosterburen. Zijn wat actiever met het delen van ervaringen.

www.chefkoch.de

Bij het forum staan net als hier ervaringen rondom keuken en keukenapparatuur. De ervaringen van de combi stoomoven zijn erg goed zoals ik tot dusver heb gelezen.

Pfffff

Re: siemens combi-stoomoven

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 13 nov 2007 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.

KlantAdam
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 jun 2007 07:58

Re: siemens combi-stoomoven

Ongelezen bericht door KlantAdam »

Kan mij hier wel in vinden.
Miele en Gaggenau zijn dan ook wat duurder dan Siemens.
Echter ik heb gekozen voor de panormalijn ( zowel Koffieapparaat als oven met magentron allemaal zelfde lijn) en dan is het geen pan wanneer er net weer wat anders tussen staat dam Siemens. ( oog wil ook wat :shock: )

Weet dat Miele en Gaggenau eerder zijn begonnen met combi-stoomovens maar daarom dan ook beter?
Zijn er grote wezenlijke verschillen ?
Denk dat het wel meevalt en met trendvolger is niks mee als ze maar snel volgen en de prijs ook :wink:

Voor Jose nog even op die eerder genoemde duitse site wanneer je daar het Siemens type nummer intypt krijg je genoeg positieve respons. Miele ervaringen staan daar eveneens ruimschoots genoemd.


En wat betreft de workshop elke zaterdag vanaf 11:00 uitvoerige demo in Zoetermeer en ernaast Gaggenau. Is gewoon toegankelijk voor Jan en alleman.
Succes

Gesloten